Jump to content
IGNORERAD

Gratis akutvård vid alla thailändska sjukhus


MPR Nyheter

Recommended Posts

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev godbit:

Ja du det var ju ett tag sedan(75-79)?

 

Det fanns fortfarande spridda grupper av röda khmerer i gränslandet mellan Thailand och Kambodja på 90 talet.

 

Om dom fortfarande finns kvar har jag ingen aning om.

 

Vill minnas att detta var 96 eller 97.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    21

  • SatanG

    10

  • stefan5300

    8

  • janne_h

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

21 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det fanns fortfarande spridda grupper av röda khmerer i gränslandet mellan Thailand och Kambodja på 90 talet.

 

Om dom fortfarande finns kvar har jag ingen aning om.

 

Vill minnas att detta var 96 eller 97.

 

BTT

Sista kända incidenten i Kapot utan för Pnom Penh var 1994.Med vänlig hälsning, Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det fanns fortfarande spridda grupper av röda khmerer i gränslandet mellan Thailand och Kambodja på 90 talet.

 

Om dom fortfarande finns kvar har jag ingen aning om.

 

Vill minnas att detta var 96 eller 97.

 

BTT

 

Ja det är nog inte alls omöjligt att det fanns några riktiga patrioter och fanatiker kvar från röda khmererna på 90-talet, det har ju hittats japaner som stannat på sin post i den Filippinska djungeln cirka 30 år efter att Japan kapitulerade i andra världskriget.

 

Hiroo Onoda (小野田 寛郎 Onoda Hiroo?), född 19 mars 1922 i Kamekawa i Wakayama prefektur, död 16 januari 2014 i Tokyo, var en japansk underrättelseofficer i kejserliga japanska armén som stred i andra världskriget och inte gav upp vid krigsslutet 1945. År 1974 reste hans före detta befälhavare från Japan för att personligen beordra honom om att lägga ned vapnen. Onoda hade tillbringat nästan 30 år i Filippinerna.[1][2]

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Ja det är nog inte alls omöjligt att det fanns några riktiga patrioter och fanatiker kvar från röda khmererna på 90-talet, det har ju hittats japaner som stannat på sin post i den Filippinska djungeln cirka 30 år efter att Japan kapitulerade i andra världskriget.

 

Hiroo Onoda (小野田 寛郎 Onoda Hiroo?), född 19 mars 1922 i Kamekawa i Wakayama prefektur, död 16 januari 2014 i Tokyo, var en japansk underrättelseofficer i kejserliga japanska armén som stred i andra världskriget och inte gav upp vid krigsslutet 1945. År 1974 reste hans före detta befälhavare från Japan för att personligen beordra honom om att lägga ned vapnen. Onoda hade tillbringat nästan 30 år i Filippinerna.[1][2]

 

Lite som dom värsta Thailandfanatikerna på forumet. Trots att dom blivit lurade, bedragna och mer eller mindre skinnade av skrupellösa thailändskor fortsätter dom att sprida sin kärlek till Thailand och den thailändska kvinnan på nätet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Lite som dom värsta Thailandfanatikerna på forumet. Trots att dom blivit lurade, bedragna och mer eller mindre skinnade av skrupellösa thailändskor fortsätter dom att sprida sin kärlek till Thailand och den thailändska kvinnan på nätet.

 

BTT

 

Nja, det är väl snarare så att de som inte blivit rejält lurade fortsätter sina liv som vanligt i Thailand.

Alla har inte blivit lurade som bor här. Skulle säga att de flesta som bor här inte blivit lurade.

 

Sen finns de som så gott som aldrig varit här och ändå sprider saker och ting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
20 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Nja, det är väl snarare så att de som inte blivit rejält lurade fortsätter sina liv som vanligt i Thailand.

Alla har inte blivit lurade som bor här. Skulle säga att de flesta som bor här inte blivit lurade.

 

Sen finns de som så gott som aldrig varit här och ändå sprider saker och ting.

Hej

Förstår vad du menar och det borde vara så men håller ändå inte med helt.

 

Visst stannar dom som inte blir lurade kvar alternativt fortsätter resa till Thailand, visst är dessa oftast positiva till både Thailand och befolkningen där.

 

Men även en ganska stor del av dom som upplever sig lurade, utnyttjade, negativt särbehandlade, utsatta för rasism och dubbel prissättning o.s.v stannar också kvar alternativt fortsätter resa till Thailand, det är ju dessa som vi andra ser och upplever som bittra, negativa, rasistiska och näst intill hatiska mot Thailand och dess befolkning, såna människor dyker det ju nästan alltid upp i en bar, falangrestaurang på en turistort eller annan plats där man kan förväntas möta turister.

 

När det gäller den senare kategorin har jag många gånger funderat över varför dom ändå är där, alla dom möter är ju bedrägliga, opålitliga och rasistiska, maten är oätbar, det är för varmt, man kör på fel sida, folk har inte hjälm, följer inte lagar och regler, det är skitigt, folk äter med händerna, dom blir lurade och får betala falangpris när dom handlar, dom förstår inte vad folk säger, dom ogillar Thailands kultur och traditioner, ser ned på befolkningen som dom anser har mindre hjärna och är ointelligenta o.s.v.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Förstår vad du menar

 

Är inte helt säker på att du gör det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
24 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Är inte helt säker på att du gör det. 

Hej

Det är möjligt, utveckla gärna det lite så kan jag bemöta dig.

Mvh isan lovet

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
23 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Förstår vad du menar och det borde vara så men håller ändå inte med helt.

 

Visst stannar dom som inte blir lurade kvar alternativt fortsätter resa till Thailand, visst är dessa oftast positiva till både Thailand och befolkningen där.

 

Men även en ganska stor del av dom som upplever sig lurade, utnyttjade, negativt särbehandlade, utsatta för rasism och dubbel prissättning o.s.v stannar också kvar alternativt fortsätter resa till Thailand, det är ju dessa som vi andra ser och upplever som bittra, negativa, rasistiska och näst intill hatiska mot Thailand och dess befolkning, såna människor dyker det ju nästan alltid upp i en bar, falangrestaurang på en turistort eller annan plats där man kan förväntas möta turister.

 

När det gäller den senare kategorin har jag många gånger funderat över varför dom ändå är där, alla dom möter är ju bedrägliga, opålitliga och rasistiska, maten är oätbar, det är för varmt, man kör på fel sida, folk har inte hjälm, följer inte lagar och regler, det är skitigt, folk äter med händerna, dom blir lurade och får betala falangpris när dom handlar, dom förstår inte vad folk säger, dom ogillar Thailands kultur och traditioner, ser ned på befolkningen som dom anser har mindre hjärna och är ointelligenta o.s.v.

Mvh isan lover

 

Jag tror att dessa gubbar lever helt genom sina damer. Hade dom inte haft tillgång till billig pussy hade dom troligen inte stannat kvar en minut till i Thailand.

 

Dessa herrar vet att alternativet är en kall och ensam tillvaro i sina hemländer och dom är beredda att offra mycket för att fortfarande kunna framstå som attraktiva och sexiga även om det nu oftast är en bisarr illusion.

 

Och varför egentligen ska singel pensionären Lasse eller Göran sitta ensamma i sina lägenheter i den svenska förorten och känna sig ratade av 99% av alla svenska kvinnor när dom kan bli "betydelsefulla" för Noi eller Tik i baren?

 

Sen tror jag inte att bitterheten hos dessa ratade gentlemän enbart går ut över det thailändska. Det som framförallt hatas och föraktas är ju allt svenskt, skandinaviskt och framför allt dom skandinaviska kvinnorna som oftast är bitchiga slynor som man borde lära ett och annat.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag tror att dessa gubbar lever helt genom sina damer. Hade dom inte haft tillgång till billig pussy hade dom troligen inte stannat kvar en minut till i Thailand.

 

Dessa herrar vet att alternativet är en kall och ensam tillvaro i sina hemländer och dom är beredda att offra mycket för att fortfarande kunna framstå som attraktiva och sexiga även om det nu oftast är en bisarr illusion.

 

Och varför egentligen ska singel pensionären Lasse eller Göran sitta ensamma i sina lägenheter i den svenska förorten och känna sig ratade av 99% av alla svenska kvinnor när dom kan bli "betydelsefulla" för Noi eller Tik i baren?

 

Sen tror jag inte att bitterheten hos dessa ratade gentlemän enbart går ut över det thailändska. Det som framförallt hatas och föraktas är ju allt svenskt, skandinaviskt och framför allt dom skandinaviska kvinnorna som oftast är bitchiga slynor som man borde lära ett och annat.

 

BTT

Hej

Låter både tragiskt och lite bisarrt, men jag känner ju igen mycket av det du beskriver här i både resonemang och och olika inlägg.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Låter både tragiskt och lite bisarrt, men jag känner ju igen mycket av det du beskriver här i både resonemang och och olika inlägg.

Mvh isan lover

 

Jag har stött på denna typ av karlar vid ett antal tillfällen bland barerna i Pattaya. Oftast i sällskap med en betydligt yngre thailändska eller fillipinska. Det som har varit gemensamt för dessa herrar är att dom blivit extremt otrevliga efter ett antal groggar.

Jag minns särskilt en norrman i 60 års åldern som slog sig ner bredvid mig utanför seven eleven en kväll. Han hade en 22 årig filipinska som sällskap.

Efter ca tre groggar började han sprida hatiska åsikter gentemot Norge, norska kvinnor och för att sedan efter ett tag glida över på resten av skandinavien och tyskar. Efter ytterligare ett antal groggar var det sydostasien som idi*tförklarades. Inget var till belåtenhet.

Slutligen blev han så aggressiv och kränkande mot sin fru att jag fick säga till på skarpen.

Det var en äkta skitstövel.

 

BTT

 

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
26 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag har stött på denna typ av karlar vid ett antal tillfällen bland barerna i Pattaya. Oftast i sällskap med en betydligt yngre thailändska eller fillipinska. Det som har varit gemensamt för dessa herrar är att dom blivit extremt otrevliga efter ett antal groggar.

Jag minns särskilt en norrman i 60 års åldern som slog sig ner bredvid mig utanför seven eleven en kväll. Han hade en 22 årig filipinska som sällskap.

Efter ca tre groggar började han sprida hatiska åsikter gentemot Norge, norska kvinnor och för att sedan efter ett tag glida över på resten av skandinavien och tyskar. Efter ytterligare ett antal groggar var det sydostasien som idi*tförklarades. Inget var till belåtenhet.

Slutligen blev han så aggressiv och kränkande mot sin fru att jag fick säga till på skarpen.

Det var en äkta skitstövel.

 

BTT

 

Hej

Denna typ av människor har nog dom flesta stött på i baren eller någon annan plats där man kan förvänta sig att utlänningar uppehåller sig, det kan vara Tyskar, Norrmän, Engelsmän, Amerikanare, Ryssar och Svenskar o.s.v, dom verkar finnas i nästan alla länder och av någon anledning väljer dom att åka till Thailand

 

Har själv reagerat på hur två Tyska män behandlade sina damer i Pattaya, dom pratade skit om landet, människorna och klagade hela tiden, maten var dålig, servicen dålig, dom visslade på och körde med personalen på ett mycket oartigt och otrevligt sätt, sina damer behandlade dom som luft, dom nonchalerade dessa helt och pratade inte med dom överhuvudtaget under den tid vi såg dom.

 

Tror nästan inte att det är möjligt att besöka en falangbar eller restaurang i någon del av Thailand utan att stöta på den typiskt bittre, sura och besvikne falangen som påpekar för alla han möter att alla Thailändskor och Thailändare är falska och lurar falangerna, när man själv påpekar att man inte delar den uppfattningen kommer det som på beställning, vänta du bara, din fru är bara ihop med dig för pengarna och hittar hon en rikare man sticker hon o.s.v.

 

Har träffat många seriösa falanger i Thailand som inte gärna besöker falangbarer och restauranger bara för att dom inte vill träffa den typen av människor, dom är så innerligt trötta på dessa och dom går ju inte att bli av med heller, dom häckar ju på baren eller restaurangen med förhoppning om att träffa andra utlänningar, när en sådan sen dyker upp är dom ju nästa omöjliga att bli av med, dom har nog förstört många andra utlänningars försök till en trevlig kväll tillsammans med fruar och vänner.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Denna typ av människor har nog dom flesta stött på i baren eller någon annan plats där man kan förvänta sig att utlänningar uppehåller sig, det kan vara Tyskar, Norrmän, Engelsmän, Amerikanare, Ryssar och Svenskar o.s.v, dom verkar finnas i nästan alla länder och av någon anledning väljer dom att åka till Thailand

 

Har själv reagerat på hur två Tyska män behandlade sina damer i Pattaya, dom pratade skit om landet, människorna och klagade hela tiden, maten var dålig, servicen dålig, dom visslade på och körde med personalen på ett mycket oartigt och otrevligt sätt, sina damer behandlade dom som luft, dom nonchalerade dessa helt och pratade inte med dom överhuvudtaget under den tid vi såg dom.

 

Tror nästan inte att det är möjligt att besöka en falangbar eller restaurang i någon del av Thailand utan att stöta på den typiskt bittre, sura och besvikne falangen som påpekar för alla han möter att alla Thailändskor och Thsiländare är falska och lurar falangerna, när man själv påpekar att man inte delar den uppfattningen kommer det dom på beställning, vänta du bara, din fru är bara ihop med dig för pengarna och hittar hon en rikare man sticker hon o.s.v.

 

Har träffat många seriösa falanger i Thailand som inte gärna besöker falangbarer och restauranger bara för att dom inte vill träffa den typen av människor, dom är så innerligt trötta på dessa och dom går ju inte att bli av med heller, dom häckar ju på baren eller restaurangen med förhoppning om att träffa andra utlänningar, när en sådan sen dyker upp är dom ju nästa omöjliga att bli av med, dom har nog förstört många andra utlänningars försök till en trevlig kväll tillsammans med fruar och vänner.

Mvh isan lover

 

Jag får nog ta åt mig lite själv av det du skriver. Jag har ju oxå klagat vid ett antal tillfällen på hur falska och luriga många thailändare är och inte minst tjejerna som jobbar i barerna.

 

Jag har dock med stigande erfarenhet kommit till den insikten att tjejerna i barerna formats utifrån den skit dom själva fått ta emot från skrupellösa faranggubbar.

 

Jag är numera helt övertygad om att om du som faranggubbe uppträder snällt och vettigt och ärligt så kan du få godhet och ärlighet tillbaka och att det faktiskt går att hitta en fru bland barerna som faktiskt både kan vara ärlig och trogen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Isan Lover:

vänta du bara, din fru är bara ihop med dig för pengarna och hittar hon en rikare man sticker hon o.s.v.

 

Detta är ju knappast något som är sällsynt. Känner personligen till flera fall, där det har varit så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

Jag får nog ta åt mig lite själv av det du skriver. Jag har ju oxå klagat vid ett antal tillfällen på hur falska och luriga många thailändare är och inte minst tjejerna som jobbar i barerna.

 

Jag har dock med stigande erfarenhet kommit till den insikten att tjejerna i barerna formats utifrån den skit dom själva fått ta emot från skrupellösa faranggubbar.

 

Jag är numera helt övertygad om att om du som faranggubbe uppträder snällt och vettigt och ärligt så kan du få godhet och ärlighet tillbaka och att det faktiskt går att hitta en fru bland barerna som faktiskt både kan vara ärlig och trogen.

 

BTT

Hej

Jag tycker att tjejerna i barerna är förvånansvärt ärliga, vänliga och trevliga trots att dom dagligen dras med fulla och ibland otrevliga gäster, det tålamod och den attityd dom visar i denna miljö är både förvånansvärd och beundransvärd.

 

Är också helt övertygad om att det finns mängder av jättebra tjejer i barerna som inget hellre vill än att träffa en man, gifta sig och skaffa barn, det är inte alls konstigt att tycke uppstår och att många träffar sin partner just där.

 

Som 25 åring och singel bodde jag hemma hos 5 Isaan tjejer i deras lägenhet i Pattaya vid åtskilliga tillfällen och under ganska långa perioder, har inte ett ont ord att säga om dessa, dom tog inte en betalt av mig, dom tvättade mina kläder och pysslade om mig, men jag bidrog till hyran genom att köpa med mat hem och bjuda på gatumat ibland efter det att tjejerna hade slutat jobba för natten, då kunde vi sitta ute tillsammans på gatan och käka allt det som man älskar i Isaan.

 

Dom försökte lära mig mer Lao och vi lyssnade på Isaan musik, jag översatte kärleksbrev ifrån olika länder till tjejerna och hjälpte även till att skriva svarsbrev o.s.v, vi hade mycket roligt tillsammans och dom kände alltid till någon fest, födelsedag eller liknande som skulle firas, så vi hade mycket att stå i.

Mvh isan lover

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Detta är ju knappast något som är sällsynt. Känner personligen till flera fall, där det har varit så.

Hej

Jag känner också till såna fall men det kan ibland finnas skäl till att detta, en del män överskattar nog sin egen charm, ungdom och väljer  en fru som kunde vara deras barn eller barnbarn åldersmässigt, detta innebär naturligtvis både ökad risk och sannolikhet för att det inte kommer att hålla.

 

Sen har vi ju utlänningen som inte tillåter att frun lagar och äter sin Isaan mat av olika anledningar, det kan vara lukten och smaken, att han själv inte gillar den och att det kostar pengar, har hört många par bråka om just detta, vet t.o.m tjejer som har lämnat sin man p.g.a detta.

 

Sen har vi ju män med alkoholproblem, ojämna inkomster och perioder utan arbete o.s.v, män som misshandlar sina fruar o.s.v, har besökt några sådana fall på kommunens kvinnojour tillsammans med frugan.

 

Men även jag får väl erkänna att några kvinnor har varit bedrägliga och verkligen har gått in för att lura sina män, dåliga människor med rymliga samveten finns det väl i alla länder, men enligt mig är det ändå mer undantag än regel.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det är möjligt, utveckla gärna det lite så kan jag bemöta dig.

Mvh isan lovet

 

Jag menar att de flesta som bor här med fru (med eller utan barn), inte blir lurade med jämna mellanrum.

De jag känner och ungås med är helt vanliga par, med vardagliga problem.

 

Och bland dessa problem är oftast inte lurendrejeri med på listan.

 

Att det sen luras en hel del i turistområden är jag med på, men det är ju en del av charmen. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev Surin P3:

 

Jag menar att de flesta som bor här med fru (med eller utan barn), inte blir lurade med jämna mellanrum.

De jag känner och ungås med är helt vanliga par, med vardagliga problem.

 

Och bland dessa problem är oftast inte lurendrejeri med på listan.

 

Att det sen luras en hel del i turistområden är jag med på, men det är ju en del av charmen. :D 

Hej

Stämmer bra med mina erfarenheter också.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Dom som eventuellt  blir lurade hade blivit det oavsett vart i världen dom befann sig.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev Khemmarat:

 

Dom som eventuellt  blir lurade hade blivit det oavsett vart i världen dom befann sig.

Hej

Har också tänkt den tanken ibland, en del verkar nästan vara gjorda för detta, har alla egenskaper och förutsättningar för detta, dessutom verkar dom många gånger själva veta om att dom blir lurade men skiter lite i det eller blir arga om någon påpekar detta och vill hjälpa dom.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
14 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Har också tänkt den tanken ibland, en del verkar nästan vara gjorda för detta, har alla egenskaper och förutsättningar för detta, dessutom verkar dom många gånger själva veta om att dom blir lurade men skiter lite i det eller blir arga om någon påpekar detta och vill hjälpa dom.

Mvh isan lover

 

Tror säkert att det finns dom som är medvetna om att dom blir lurade men som väljer att titta bort. Oftast handlar det väl om att gubben blivit så kär i bartjejen att han inte vågar riskera en konfrontation av rädsla för att mista henne.

 

Men var går gränsen?

 

Jag tycker ju att gränsen går vid om tjejen ljuger att hon inte har kontakt med andra gubbar. Ex om någon gammal longstayare dyker upp igen och tjejen inte vill mista dom fina stålar som denne gubbe kan lägga upp.

 

Då är det bättre att hon är ärlig och talar om att herr C kommer om två dagar och att hon inte gärna vill att han ska lösa ut en annan tjej. Så länge gubben är äldre och ofarlig ser jag inga problem med det.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-09 at 06:19, skrev broder tuk tuk:

 

Jag har stött på denna typ av karlar vid ett antal tillfällen bland barerna i Pattaya. Oftast i sällskap med en betydligt yngre thailändska eller fillipinska. Det som har varit gemensamt för dessa herrar är att dom blivit extremt otrevliga efter ett antal groggar.

Jag minns särskilt en norrman i 60 års åldern som slog sig ner bredvid mig utanför seven eleven en kväll. Han hade en 22 årig filipinska som sällskap.

Efter ca tre groggar började han sprida hatiska åsikter gentemot Norge, norska kvinnor och för att sedan efter ett tag glida över på resten av skandinavien och tyskar. Efter ytterligare ett antal groggar var det sydostasien som idi*tförklarades. Inget var till belåtenhet.

Slutligen blev han så aggressiv och kränkande mot sin fru att jag fick säga till på skarpen.

Det var en äkta skitstövel.

 

BTT

 

ha ha ha fantasin flödar ser jag.

 

Att du skulle besitta en enda uns av minsta lilla civilkurage betvivlar jag starkt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Tror säkert att det finns dom som är medvetna om att dom blir lurade men som väljer att titta bort. Oftast handlar det väl om att gubben blivit så kär i bartjejen att han inte vågar riskera en konfrontation av rädsla för att mista henne.
 
Men var går gränsen?
 
Jag tycker ju att gränsen går vid om tjejen ljuger att hon inte har kontakt med andra gubbar. Ex om någon gammal longstayare dyker upp igen och tjejen inte vill mista dom fina stålar som denne gubbe kan lägga upp.
 
Då är det bättre att hon är ärlig och talar om att herr C kommer om två dagar och att hon inte gärna vill att han ska lösa ut en annan tjej. Så länge gubben är äldre och ofarlig ser jag inga problem med det.
 
BTT


Det mest tragiska är att du utgår ifrån att alla umgås med oärliga bartjejer.
Har varit gift sambo med bartjejer tidigare. Dom enda som haft intresse av att blåsa mig är hennes svenska väninnor som tyckte att hon skulle se till sina intressen i skilsmässan genom att ta allt hon kunde få utan att ge själv i skilsmässan.
Men det är ju i Sverige det.
Finns naturligtvis många brudar som gärna vill ha några extra slantar, precis som det finns faranger som gärna ber om att bli Blåsta. Dock ska man även ta hänsyn till hur många brudar som blivit Blåsta av faranger med stora löften.
En brud jag kände fick "I love Jucka" i tatuerat på armen med stora löften av denna jucka från norra Sverige om gifta sig flytta till Sverige.
När han drog till Sverige fick hon inte en baht, och han sket i henne sen.
Detta förekommer lite nu och då. Och då bör man inte vara förvånad att ett och annat händer på turistorter.

Kan för övrigt meddela vilket kanske kommer som en shock för dig, då det inte är det första som står när du googlar att dom flesta thai jobbar inte i turistindustrin. Och dom flesta är precis som vilken svensk somhelst.
Jag vet naturligtvis eftersom jag äger både flera hus fordon och har anställda i Thailand, och bor här halva året.

Dessa faranger som kärar ner sig i en bar brud och blir Blåsta är relativt få. Men historien om dessa är naturligtvis spektakulär. Och berättas på internet hit och dit. Antar att det är där du fått din skeva uppfattning om Thailand och thailändare.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Snillen spekulerar i gratis sjukvård

Är hjärnskrynklare också gratis om det är akut?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...