Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk f.d. turismchef är "ovanligt rik"


MPR Nyheter

Recommended Posts

34 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Men ändå gjorde just EC detta genom att avslå låneansökan till regeringen, men juntan gick det bra att låna ut pengar till.

Mvh isan lover

Läste du vad janne h skrev?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    23

  • Tallviking

    17

  • leifen

    15

  • MaiChai

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
24 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Du hade inge vidare betyg i skolan va.
EC får inte bevilja en sådan ansökan enligt lag!
Du får väl gnälla på dom politiker som stiftat dessa lagar. Och där antar jag att din idol ingår?


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Hej

Det är möjligt men ändå var enligt Thailändsk media dessa som stoppade att pengarna kunde betalas ut innan kuppen.

I detta fallet väljer jag att tro mer på juridisk expertis i Thailand än på dig, rätt eller fel vet inte jag.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
12 minuter sedan, skrev måne:

Läste du vad janne h skrev?

Hej

Javisst men jag tror till skillnad mer på Thailändsk expertis och media än honom i detta fallet än vad du gör, dom som har makten att avgöra detta kanske inte bryr sig om vad Svenske janne H tycker i Thailand.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev janne_h:

EC får inte bevilja en sådan ansökan enligt lag!

Om de inte kan bevilja en sådan,hur kan de stoppa den,de har ju inte legitimitet att bevilja?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är möjligt men ändå var enligt Thailändsk media dessa som stoppade att pengarna kunde betalas ut innan kuppen.

I detta fallet väljer jag att tro mer på juridisk expertis i Thailand än på dig, rätt eller fel vet inte jag.

Mvh isan lover

 

Och sen när vart media juridisk expertis.

Självklart stoppade dom Yingluck eftersom deras händer var låsta att agera i annan riktning.

Vad jag minns så försökte ju Yingluck även låna pengar innan hon avgick. Men dom vanliga bankerna ville inte låna ut pengar. Så lånetåget hade ju redan gått innan Yingluck vart caretaker.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev janne_h:

 

Och sen när vart media juridisk expertis.

Självklart stoppade dom Yingluck eftersom deras händer var låsta att agera i annan riktning.

Vad jag minns så försökte ju Yingluck även låna pengar innan hon avgick. Men dom vanliga bankerna ville inte låna ut pengar. Så lånetåget hade ju redan gått innan Yingluck vart caretaker.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

Hej

Nästan all media som uttalar sig i olika typer av frågor använder sig av expertis t.ex när det handlar om juridik och ekonomi, detta måste väl t.o.m du känna till?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Nästan all media som uttalar sig i olika typer av frågor använder sig av expertis t.ex när det handlar om juridik och ekonomi, detta måste väl t.o.m du känna till?
Mvh isan lover


Och i exakta ordalag menar du att denna juridiska expertis uttalat sig? Någon länkning till någon artikel där dom uttalar sig vore trevligt. Eftersom jag vet av erfarenhet att du brukar tolka vad dom skrivs som du själv vill. Och sen dra egna slutsatser av detta.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
9 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Och i exakta ordalag menar du att denna juridiska expertis uttalat sig? Någon länkning till någon artikel där dom uttalar sig vore trevligt. Eftersom jag vet av erfarenhet att du brukar tolka vad dom skrivs som du själv vill. Och sen dra egna slutsatser av detta.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Hej

Har du inte lyckats läsa dig till detta vid tidpunkten när det inträffade och var aktuellt så får du nog leta själv, det var ju förstasidesstoff under en period, bara här på forumet finns det nog en hel del om man orkar och har tid att leta, själv har jag annat att göra.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Har du inte lyckats läsa dig till detta vid tidpunkten när det inträffade och var aktuellt så får du nog leta själv, det var ju förstasidesstoff under en period, bara här på forumet finns det nog en hel del om man orkar och har tid att leta, själv har jag annat att göra.
Mvh isan lover


Jo jag var i Thailand då och läste ganska mycket. Och kan överhuvudtaget inte minnas att dom skrivit det du påstår.
SÅ SLUTA LJUG!!!!!!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Jo jag var i Thailand då och läste ganska mycket. Och kan överhuvudtaget inte minnas att dom skrivit det du påstår.
SÅ SLUTA LJUG!!!!!!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Hej

Nu är du allt bra barnslig, sluta ljug själv.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Nu är du allt bra barnslig, sluta ljug själv.

Mvh isan lover

 

Agera nu lite vuxet och bevisa att han ljuger istället för att bete dig som en 5-åring i sandlådan !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Agera nu lite vuxet och bevisa att han ljuger istället för att bete dig som en 5-åring i sandlådan !

Hej

Undrar vem som inte är vuxen, här är fakta till nollan som bara ljuger och tappar minnet så fort det går emot lite.

 

EC rejects government’s 130-billion baht rice loans

 

IMG_1539.JPG.d540e8f70d8ea5faca938d5bb0d4315c.JPG

 

in Business | January 16, 2014 | (710 views) | By thaipbs author

The Election Commission (EC) has rejected the caretaker government ‘s request to seek 130 billion baht loans to finance its rice-pledging scheme, and the government-to-government rice sales to China.

EC commissioner Somchai Srisuthiyakor said that the government had made four-point request to the EC and ask whether it could go ahead with these schemes.

The four schemes are the sale of packed rice, the use of bank’s liquidity  for rice payment, the rice sales to China on G-to-G agreement, and the 130-billion baht rice loans.

He said that the EC has already sent replies to request to the government but the Commerce Minister Niwatthamlong Boonsongpaisan has said the reply to the Chinese rice sale is ambiguous and wanted more explanation.

The minister reasoned that the EC’s reply was alike the verdict of the International Court of Justice which could be interpreted  because the EC wrote in the reply that the rice sale risks violation of law and need to be carry on with caution, the commissioner said.

He said .that the Commerce Ministry has resent the request on the matter and the EC would raise this for discussion next week  along with the request for the 130-billion baht rice loan sought by the Finance Minister.

But he said that the EC has earlier told that all four schemes could not be carried on but is ready to hear more explanation from the caretaker ministers

The EC commissioner said the EC has rejected the 130-billion baht rice loan scheme, and the using of 50 billion baht fund from the liquidity of the Bank for Agriculture and Agricultural Cooperatives to pay rice farmers.

But he said that he has learned that the government has already used the bank liquidity for rice payment, therefore the EC has warned that it has to take its own responsibility.

He added that all the four requests could not be carried out under Section 181 of the Constitution if they commit to the new government, have impact on election, are government revenues,  and use government facilities

 

http://englishnews.thaipbs.or.th/ec-rejects-governments-130-billion-baht-rice-loans/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ec-rejects-governments-130-billion-baht-rice-loans

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev frason:

175x175bb.jpg

Hej

Ja den passar bra på Janne H som har minnesförlust.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Undrar vem som inte är vuxen, här är fakta till nollan som bara ljuger och tappar minnet så fort det går emot lite.

 

EC rejects government’s 130-billion baht rice loans

 

IMG_1539.JPG.d540e8f70d8ea5faca938d5bb0d4315c.JPG

 

in Business | January 16, 2014 | (710 views) | By thaipbs author

The Election Commission (EC) has rejected the caretaker government ‘s request to seek 130 billion baht loans to finance its rice-pledging scheme, and the government-to-government rice sales to China.

EC commissioner Somchai Srisuthiyakor said that the government had made four-point request to the EC and ask whether it could go ahead with these schemes.

The four schemes are the sale of packed rice, the use of bank’s liquidity  for rice payment, the rice sales to China on G-to-G agreement, and the 130-billion baht rice loans.

He said that the EC has already sent replies to request to the government but the Commerce Minister Niwatthamlong Boonsongpaisan has said the reply to the Chinese rice sale is ambiguous and wanted more explanation.

The minister reasoned that the EC’s reply was alike the verdict of the International Court of Justice which could be interpreted  because the EC wrote in the reply that the rice sale risks violation of law and need to be carry on with caution, the commissioner said.

He said .that the Commerce Ministry has resent the request on the matter and the EC would raise this for discussion next week  along with the request for the 130-billion baht rice loan sought by the Finance Minister.

But he said that the EC has earlier told that all four schemes could not be carried on but is ready to hear more explanation from the caretaker ministers

The EC commissioner said the EC has rejected the 130-billion baht rice loan scheme, and the using of 50 billion baht fund from the liquidity of the Bank for Agriculture and Agricultural Cooperatives to pay rice farmers.

But he said that he has learned that the government has already used the bank liquidity for rice payment, therefore the EC has warned that it has to take its own responsibility.

He added that all the four requests could not be carried out under Section 181 of the Constitution if they commit to the new government, have impact on election, are government revenues,  and use government facilities

 

http://englishnews.thaipbs.or.th/ec-rejects-governments-130-billion-baht-rice-loans/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ec-rejects-governments-130-billion-baht-rice-loans

 

Mvh isan lover

 

Den artikeln bekräftar ju det Janne säger

 

Läser du aldrig det du länkar till eller har du bara väldigt svårt att förstå engelsk text ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Den artikeln bekräftar ju det Janne säger

 

Läser du aldrig det du länkar till eller har du bara väldigt svårt att förstå engelsk text ?

Hej

Säger det samma vad översätter du "reject" till?

Mvh isan lover

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Säger det samma vad översätter du "reject" till?
Mvh isan lover
 

Är du totalt oemottagglig för vad du läser. Som du ser i artikeln så hänvisar man till sektion 181 i den Thailändska konstitutionen från EC när man säger att detta är olagligt.
I sektion 181 står bland annat följande.

(3) refraining from doing an act which resulting in giving approval of work or project or which the forthcoming Council of Ministers may be bound;

Hon kunde således inte föregå saker och låna upp pengar som nästa regering får lösa hur den ska betalas tillbaka.

Helt otroligt att du inte kan första en sån basic grej.
Vilket är självklart. En caretaker ska förvalta och inte dra på sig spenderbyxorna.
Dock ser du i klartext ovan att hon var förbjuden enligt lag att låna dessa pengar. Då sektion 181 behandlar vad en caretaker får göra och inte göra.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev janne_h:


Det var således inte upp till ec att neka nånting dom inte har rätt att yttra sig om enligt lag.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

38 minuter sedan, skrev Isan Lover:

 

in Business | January 16, 2014 | (710 views) | By thaipbs author

The Election Commission (EC) has rejected the caretaker government ‘s request to seek 130 billion baht loans to finance its rice-pledging scheme, and the government-to-government rice sales to China.

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Säger det samma vad översätter du "reject" till?

Mvh isan lover

 

 

Det ordet används för att upplysa henne att hennes begäran är olaglig

 

Då SKALL men "rejecta" begäran om den är olagligt

 

Du vet den komplicerade saken med lagar och regler som du inte brukar gilla eller respektera !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 


Okej fel ordval av mig.
Dom hade inte rätt att bistå en sådan förfrågan enligt lag.


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Priceless!

 

IL länkar för omväxlings skull in en text som ha tror stödjer hans argumentering om att det minsann var EC och de elaka generalerna som hindrade Yingluck från att betala ut pengar till de grundlurade risbönderna. Men när man läser texten - och förstår språket - så visar det sig att IL just bekräftat det som Janne skriver...

 

Som caretaker kan du begära att få använda pengar från olika nationella resurskonton, men EC har ett strikt reglemente att följa och framförallt får man inte skuldsätta kommande regeringar. Men bara när det handlar om katastroftillstånd i landet. Naturkatastrofer, krigsutbrott och liknande.

 

inte för att finansiera misslyckade och vansinniga vallöften.

 

 

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Rubriken gillar jag.

 

Thailändsk f.d. turismchef är ”ovanligt rik”,  men hade en tråd haft rubriken 

 

Thailändsk f.d. regeringschef är ”ovanligt rik” hade nog ingen lyft på ögonbrynen för en sån självklar sak. ;) 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart märkligt tyst på IL. Undrar om han nu gör som vanligt och drar bakvägen ut ur tråden, när han blivit överbevisa om att han har fel efter att ha gått all in? :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev janne_h:

Vart märkligt tyst på IL. Undrar om han nu gör som vanligt och drar bakvägen ut ur tråden, när han blivit överbevisa om att han har fel efter att ha gått all in? :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Han anser nog aldrig att han blir överbevisad. Han bara väntar ett tag och kommer igen i nya trådar med oförminskad entusiasm och enögdhet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

Vart märkligt tyst på IL. Undrar om han nu gör som vanligt och drar bakvägen ut ur tråden, när han blivit överbevisa om att han har fel efter att ha gått all in? :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

1 minut sedan, skrev Tallviking:

 

Han anser nog aldrig att han blir överbevisad. Han bara väntar ett tag och kommer igen i nya trådar med oförminskad entusiasm och enögdhet.

:rotfl::rotfl::rotfl:

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...