Jump to content
IGNORERAD

Vattenrör, olika typer.


Nemo

Recommended Posts

14 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Eller ett par haranger från Norrlands djupa skogar om hur korkade de oense sörlänningarna är och ingenting förstår :D 

Ja, var har hänt med ormuslingen, har han inte betalat sin interneträkning eller har stolpen blåst ner?

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 355
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    78

  • rolba

    23

  • Nicholas

    23

  • Surin P3

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu när vi ändå pratar pooler, så kan jag bara meddela att vare sig 5 eller 8,5 rören skulle palla trycket eller vara hela efter misshandeln som forsande betong utgör.

 

:31:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Sangwal:

Ja, var har hänt med ormuslingen, har han inte betalat sin interneträkning eller har stolpen blåst ner?

 

Rock on!

 

Vet inte riktigt, men han var arg för att en annan medlem inte ville åka och titta på en traktor åt honom eller nåt liknande och skulle därför sluta skriva. Hoppas han blir aktiv snart igen så att vi sörlänningar får oss vår dagliga skopa ovett från honom :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när vi ändå pratar pooler, så kan jag bara meddela att vare sig 5 eller 8,5 rören skulle palla trycket eller vara hela efter misshandeln som forsande betong utgör.

 

:31:

 

Är du säker på att ni verkligen är i poolbranchen, så ni inte gör en ny variant av att sälja ståplats i nybroviken? [emoji4]

 

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

 


Verkar som du inte besökt så där värst många byggen i ditt liv.
Det funkar väl möjligen att byta ut pex slang i rör i rör.
Men det är inte det som är orsaken till att man isolerar röret i en gjutkonstruktion. Utan helt enkelt för att temperaturväxlingarna gör att röret ändrar i densitet.
Vilket du borde googla åå vad det betyder istället för att göra bort dig själv totalt med teorier om fladdrande pooler och andra galenskaper mm.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Då det gäller Nicolas så ska du nog ta det lite lugnt. Du har ingen aning om hans kunskaper,utbildning och erfarenhet. Är det någon här som kan få dig t.ex att stå med byxorna nere så är det nog han.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då det gäller Nicolas så ska du nog ta det lite lugnt. Du har ingen aning om hans kunskaper,utbildning och erfarenhet. Är det någon här som kan få dig t.ex att stå med byxorna nere så är det nog han.


Ja han har ju inte riktigt imponerat hittills.
Men jag får väl anta att han värmer upp. :)

Jag har haft ganska många diskussioner med honom, och man kan lungt påstå att hans idéer och vedertagen kunskap i min branchen har skilt sig ganska mycket åt.
Möjligt att han kan kläcka någon revolutionerande idé om saker i min branch i framtiden. Men hittills har det inte hänt.
Sen betyder ju inte det att han är tekniskt ovetande
Men är det som du påstår så har han värmt upp på startlinjen i flera år. Och har svårt att komma till skott. :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen
15 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Ja han har ju inte riktigt imponerat hittills.
Men jag får väl anta att han värmer upp. :)

Jag har haft ganska många diskussioner med honom, och man kan lungt påstå att hans idéer och vedertagen kunskap i min branchen har skilt sig ganska mycket åt.
Möjligt att han kan kläcka någon revolutionerande idé om saker i min branch i framtiden. Men hittills har det inte hänt.
Sen betyder ju inte det att han är tekniskt ovetande
Men är det som du påstår så har han värmt upp på startlinjen i flera år. Och har svårt att komma till skott. :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Ja det är tur att du är så förträfflig.

Fast det du skrev tidigare angående barnsliga reaktioner borde du nog tänka på lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är tur att du är så förträfflig.
Fast det du skrev tidigare angående barnsliga reaktioner borde du nog tänka på lite.


Fast nu tar jag nog vad P3 skriver som lite mera seriöst generellt än det Nicholas skriver. Han kan ju trampa in i trådar med vilka galenskaper som helst.
P3 är väl lite mera vuxen på det området, varav jag även förväntar mig att han ska uppträda som.



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Då det gäller Nicolas så ska du nog ta det lite lugnt. Du har ingen aning om hans kunskaper,utbildning och erfarenhet. Är det någon här som kan få dig t.ex att stå med byxorna nere så är det nog han.

Ha, som om det skulle få janne_h att avstå från att slå sina kunskaper (som han erövrat under sitt grymt långa arbetsliv) i huvudet på var och en som ifrågasätter dessa! :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Sakhon:

Ha, som om det skulle få janne_h att avstå från att slå sina kunskaper (som han erövrat under sitt grymt långa arbetsliv) i huvudet på var och en som ifrågasätter dessa! :big_smile:

Du låter nästan som Nikke L.

 

Mvh. SWED THAI

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

 

Är du säker på att ni verkligen är i poolbranchen, så ni inte gör en ny variant av att sälja ståplats i nybroviken? emoji4.png

 

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

Kan användas som både och.

Här vår pool med ca 3 km armering.

Och några rör på köpet.

 

2015-11-25_12-44-51_HDR.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha, som om det skulle få janne_h att avstå från att slå sina kunskaper (som han erövrat under sitt grymt långa arbetsliv) i huvudet på var och en som ifrågasätter dessa! :big_smile:

 

Eller du som verkar tro du är bättre genom att komma in och smutskasta mig i var och varannan tråd.

Kasta inte spjut i baracudatält.

Fast det är klart har man inget själv att komma med så ligger det nära till hands att smutskasta andra.

Det vore väl roligare om du kunde uttala dig i sak istället för att bara sprida dynga hela tiden.

 

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev janne_h:

 

Eller du som verkar tro du är bättre genom att komma in och smutskasta mig i var och varannan tråd.

Kasta inte spjut i baracudatält.

Fast det är klart har man inget själv att komma med så ligger det nära till hands att smutskasta andra.

Det vore väl roligare om du kunde uttala dig i sak istället för att bara sprida dynga hela tiden.

 

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

 

Har inte hällit med dej i alla trådar men här har du helt rätt, men inte lätt att skriva mot totalt opraktiska människor.

 Surin P 3 har inte många praktiska kunskaper om han har några över huvudtaget. DU HAR SÅ DJ RÄTT OM RÖREN

och om hållfasthet och att man skyddar rören när man grävt ned dom, Dom fattar eller vill inte fatta bara retas som

jag brukar göra

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Kan användas som både och.

Här vår pool med ca 3 km armering.

Och några rör på köpet.

 

2015-11-25_12-44-51_HDR.jpg

Gjuts väggar och bottenplatta i ett stycke eller använder ni fogband?

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Gjuts väggar och bottenplatta i ett stycke eller använder ni fogband?

 

Mvh. SWED THAI

 

Bentonit används till alla skarvar och hål.

De gjuts alltså separat.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Boa52:

Har inte hällit med dej i alla trådar men här har du helt rätt, men inte lätt att skriva mot totalt opraktiska människor.

 Surin P 3 har inte många praktiska kunskaper om han har några över huvudtaget. DU HAR SÅ DJ RÄTT OM RÖREN

och om hållfasthet och att man skyddar rören när man grävt ned dom, Dom fattar eller vill inte fatta bara retas som

jag brukar göra

Välkommen tillbaka från idet!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Stefan:

Välkommen tillbaka från idet!

 

Tack för det gå nu ut och ge mat till en gris så den blir stor och fin

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Tack för det gå nu ut och ge mat till en gris så den blir stor och fin

Du måste uppgradera din arsenal, 6,5x55 duger inte till gris!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Stefan:

Du måste uppgradera din arsenal, 6,5x55 duger inte till gris!

//S

Vet inte vart det tog väen men skrev till dej att jag har starkare saker men jag skjuter en Älg med lätthet med 6;5

beror helt på skytten

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Eller du som verkar tro du är bättre genom att komma in och smutskasta mig i var och varannan tråd.

Kasta inte spjut i baracudatält.

Fast det är klart har man inget själv att komma med så ligger det nära till hands att smutskasta andra.

Det vore väl roligare om du kunde uttala dig i sak istället för att bara sprida dynga hela tiden.

 

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

 

Jag har ofta funderat på varför du alltid verkar så arg när du skriver. Ofta vill du då "slå din uppfattning i huvudet" på andra. Och skriver gör du ju mycket och ofta.

Ibland tror jag att du skriver för att hävda dig på något vis. Men vad skulle vara nyttan med det?

Att smutskasta dig var väl en kraftig överdrift? Ok, lite retsam kanske jag var, om du tog illa vid dig så ber jag härmed om ursäkt för det.

Jag har läst en hel del av dina inlägg, och väldigt ofta håller jag helt med dig och skall just trycka på gillaknappen, när du på sista raden påstår nåt alldeles bakvänt som jag tycker då raserar hela inlägget.

De gånger jag lagt mig i (oftast) tekniska diskussioner, så vill jag nog hävda med bestämdhet att jag har haft ordentligt på fötterna. (Där skulle jag också kunnat hänvisa till arbetslivsmeriter i teknikens framkant, men känner mig obekväm med att göra det)

I denna saken, om rörförläggning, har jag ingen erfarenhet och uttalar mig därför inte. Men tycker väl ändå P3 har lite poänger i vad han skriver. Det har väl du också, men varför verkar du så aggresiv och skall ha rätt till 100% i allt?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Vet inte vart det tog väen men skrev till dej att jag har starkare saker men jag skjuter en Älg med lätthet med 6;5

beror helt på skytten

Man kan skjuta en älg med .22 kort, men det är korkat!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev SWED THAI:

Du låter nästan som Nikke L.

 

Mvh. SWED THAI

Ursäkta en okunnig yngling, men vem är Nikke L.?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nicholas:

ja det är ju jobbigt med all golv-värme som är polyeten rör ingjutna direkt i betong utan att vara isolerade.

 

man kan riktigt se framför sig hur dom kryper runt som ormar därinne under alla värme-expansion, det står nog inte på förrän dom är utslitna på utsidan av all friktion emot betongen.

 

 

dom blir ju iallafall uppemot 55 grader varma

 

förvisso kan dom ju expandera inåt i sitt lilla hålrum för dom är ju faktiskt inte homogena, dom råkar vara just rör av en händelse.

 

 

55 grader på golvvärmen, skojar du nu?

Jag kör max 28 grader på mitt system.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...