Jump to content
IGNORERAD

Inget försäkringsskydd för rattfyllerister mer


Tallviking

Recommended Posts

Guest Isan Lover
9 minuter sedan, skrev leifen:

 Är lärarna berusade som tidigare i skolorna?

Hej

Både poliser, lärare, anställda på olika myndigheter, militärer o.s.v dricker dagligen alkohol på lunchen och inte sällan i smyg även  under arbetstid, här har inget förändrat sig, varför tror t.ex du alla tar på sig hjälm i stan precis timmarna före polisens lunch, för att sedan köra utan när polisen har ätit och druckit färdigt.

 

Ett av Thailands största problem är att statligt anställda får ett livstidskontrakt och kan göra lite som dom vill när dom har varit anställda ett tag, dom underpresterar, är ineffektiva, kan dricka på jobbet, tjäna pengar på korruption och även missköta jobbet ganska rejält utan att drabbas alls, detta är en stor anledning till att ex.vis skolan redovisar så dåliga resultat.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 313
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    33

  • janne_h

    26

  • Soengsang

    22

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

55 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Hmmm trodde inte att dom räknade i promille i Thailand över huvud taget?
Konstogt att det skulle stå ett annan mått typ i lagen än vad polisen använder sig av?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Lagen och trådstarten nämner 'blood alcohol content', BAC.

 

Men mätarna polisen använder sig av vid blåskontroller mäter som bekant bara luft och visar alkoholnivån i utandningsluften utan någon slags omräkningsfaktor.

Eller jag kanske måste tillägga att de i alla fall gjorde det i Surin för två veckor sen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Både poliser, lärare, anställda på olika myndigheter, militärer o.s.v dricker dagligen alkohol på lunchen och inte sällan i smyg även  under arbetstid, här har inget förändrat sig, varför tror t.ex du alla tar på sig hjälm i stan precis timmarna före polisens lunch, för att sedan köra utan när polisen har ätit och druckit färdigt.

 

Ett av Thailands största problem är att statligt anställda får ett livstidskontrakt och kan göra lite som dom vill när dom har varit anställda ett tag, dom underpresterar, är ineffektiva, kan dricka på jobbet, tjäna pengar på korruption och även missköta jobbet ganska rejält utan att drabbas alls, detta är en stor anledning till att ex.vis skolan redovisar så dåliga resultat.

Mvh isan lover

Låter ju rimligt att vara livrädd för en skolreform då ;)

 

inte undra på att 8 åringar röker och tonåringarna knarkar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev leifen:

Låter ju rimligt att vara livrädd för en skolreform då ;)

 

inte undra på att 8 åringar röker och tonåringarna knarkar.

Hej

Själv tycker jag nog att rädd kanske är fel ord, till att börja med är nog besvikelse ett bättre ord, det Thailändska barn behöver är ju inte satsningar på ökad nationalism, rojalism, religion, vördnad för militären och moral, dom behöver bättre utbildning, detta visar väl om inte annat dom tester som görs och jämförs med omvärlden.

 

Juntans s.k skolreform innebär ju inte på något sätt förbättrad utbildning, resultaten lär bli lika dåliga vid en internationell jämförelse även nästa gång, det är ju inte Juntaledarens 12 budord, sånger som Happy Thailand, mer trummande och marscherande barnen behöver, utan bättre utbildning.

 

Sen har vi ju i media sett skräckexempel där militären är med i undervisningen redan på dagisnivå, klär barnen i militära uniformer, lär dom göra honnör och utföra lite lättare militära övningar under lekfulla former, inte heller detta lär ge barnen bättre möjligheter i framtiden och man undrar ju vad juntan har för mål med detta.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv tycker jag nog att rädd kanske är fel ord, till att börja med är nog besvikelse ett bättre ord, det Thailändska barn behöver är ju inte satsningar på ökad nationalism, rojalism, religion, vördnad för militären och moral, dom behöver bättre utbildning, detta visar väl om inte annat dom tester som görs och jämförs med omvärlden.

 

Juntans s.k skolreform innebär ju inte på något sätt förbättrad utbildning, resultaten lär bli lika dåliga vid en internationell jämförelse även nästa gång, det är ju inte Juntaledarens 12 budord, sånger som Happy Thailand, mer trummande och marscherande barnen behöver, utan bättre utbildning.

 

Sen har vi ju i media sett skräckexempel där militären är med i undervisningen redan på dagisnivå, klär barnen i militära uniformer, lär dom göra honnör och utföra lite lättare militära övningar under lekfulla former, inte heller detta lär ge barnen bättre möjligheter i framtiden och man undrar ju vad juntan har för mål med detta.

Mvh isan lover

 

 

 

46 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Både poliser, lärare, anställda på olika myndigheter, militärer o.s.v dricker dagligen alkohol på lunchen och inte sällan i smyg även  under arbetstid, här har inget förändrat sig, varför tror t.ex du alla tar på sig hjälm i stan precis timmarna före polisens lunch, för att sedan köra utan när polisen har ätit och druckit färdigt.

 

Ett av Thailands största problem är att statligt anställda får ett livstidskontrakt och kan göra lite som dom vill när dom har varit anställda ett tag, dom underpresterar, är ineffektiva, kan dricka på jobbet, tjäna pengar på korruption och även missköta jobbet ganska rejält utan att drabbas alls, detta är en stor anledning till att ex.vis skolan redovisar så dåliga resultat.

Mvh isan lover

 

Thailändska barn behöver föredömen som nyktra lärare, nyktra föräldrar, nyktra poliser som representerar staten och upprätthåller lagar.

 

Är man som statligt anställd inte rädd att mista jobbet för onykterhet och försummelse i tjänsten så är man inte heller rädd att mista jobbet för att inte rabblat budord på order från Bangkok.

Man har ju livstidskontrakt och kan göra som man vill :D 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Nej, inte riktigt.
Lagen säger 0,5 promille i blodet, men de kör på "samma" siffra i poliskontrollerna, där utandningsluft räknas.
Alltså 50mg/liter ut-andad luft, vilket blir som du säger runt 1 promille.


Va. Det låter det. Skulle man alltså kunna köra runt med straxt under 1 promille och sen klara sig i blåskontrollerna? Då är man Väl rätt bladig???

Då skulle man ju nästan kunna ta fram bågen på kvällarna......... Ja fast inte.



Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 timmar sedan, skrev leifen:

 

 

 

 

Thailändska barn behöver föredömen som nyktra lärare, nyktra föräldrar, nyktra poliser som representerar staten och upprätthåller lagar.

 

Är man som statligt anställd inte rädd att mista jobbet för onykterhet och försummelse i tjänsten så är man inte heller rädd att mista jobbet för att inte rabblat budord på order från Bangkok.

Man har ju livstidskontrakt och kan göra som man vill :D 

 

Hej

Här är du nog lite fel ute, det är inte lärarna som fastställer eller avgör om Utbildningsdepartementets skolplan ska följas eller ej, det är något som i det närmaste är lag, sen skulle aldrig skolstyrelsen i en Provins eller Amphoe våga ta strid med Bangkok i en fråga som denna, det finns inget utrymme för tolkningar alls, tror inte att en rektor skulle få behålla jobbet särskilt länge om han öppet vägrade följa den nationella skolplanen.

 

Det är lärarna på skolorna som dricker, har ännu aldrig stött på en rektor eller lärarinna som dricker, tolkar ditt inlägg som om du inte har så mycket erfarenhet av den Thailändska Statliga skolan, för det första tror jag att om en lärare på en skola skulle ertappas med supande på jobbet skulle detta väcka mycket mindre uppmärksamhet och vålla denne betydligt mindre problem än om denne öppet tog ställning mot juntan och vägrade följa Statens skolplan p.g.a politiska skäl.

 

Men så länge budorden sitter på väggen, barnen rabblar dessa och sjunger Juntaledarens "Happy Thailand" så sitter rektor och skolledning säkert, det även om lärarna super, är frånvarande eller skiter i jobbet, sen att barnen blir lidande, får en undermålig utbildning och att landets skolresultat är en katastrof vid internationella jämförelser är det ingen som bryr sig om, vare sig i byskolan eller i Bangkok.

Mvh isan lover

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
25 minuter sedan, skrev apknug:

 


Va. Det låter det. Skulle man alltså kunna köra runt med straxt under 1 promille och sen klara sig i blåskontrollerna? Då är man Väl rätt bladig???

Då skulle man ju nästan kunna ta fram bågen på kvällarna......... Ja fast inte.



Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

 

Hej

Min kompis ifrån Belgien blåste i en kontroll, han hade druckit flera glas vin, flera öl och några groggar, vissserligen under lång tid och tillsammans med mat, men han var övertygad om att han skulle tappa körkortet, när det blev godkänt trodde han att mätaren var trasig, nu förstår jag varför.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Min kompis ifrån Belgien blåste i en kontroll, han hade druckit flera glas vin, flera öl och några groggar, vissserligen under lång tid och tillsammans med mat, men han var övertygad om att han skulle tappa körkortet, när det blev godkänt trodde han att mätaren var trasig, nu förstår jag varför.
Mvh isan lover


Ja och ändå finns det medlemmar på detta forum som blåst och åkt dit. Och i alla fall hävdat att det är säkert att åka moppe hem i det tillståndet.


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
14 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Ja och ändå finns det medlemmar på detta forum som blåst och åkt dit. Och i alla fall hävdat att det är säkert att åka moppe hem i det tillståndet.


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Hej

Då måste dom ha druckit rejält med dom höga gränsvärden dom har där nere, har man över 1.0 är det väl tveksamt om man är en bra förare, hsr i.o.f.s aldrig kollat vad jag själv har när jsg lämnar en fest i grannbyn, kanske bäst att inte ta reda på det.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev stefan5300:

Försäkringsskyddet skulle ju även försvinna för fartdårar på vägarna då de utsätter andra medtrafikanter för stora faror, fartdårarna som kör i 150-200 km/tim kan ju till och med vara farligare i trafiken än en fyllskalle som kör i 25-30 km/tim men det är ju svårt att bevisa att någon kört för fort.

 

Inte alls, det sitter ett antal små data-enheter i moderna bilar som bland annat registrerar hastighet, G-krafter, motorvarv, växel, rattvinkel mm så det är inga problem att tanka ner denna info och se hur bilen framfördes i samband med olyckan, detta påstås Volvia ha ägnat sej åt på "prov" under ganska många år.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev janne_h:

 


Hmmm trodde inte att dom räknade i promille i Thailand över huvud taget?
Konstogt att det skulle stå ett annan mått typ i lagen än vad polisen använder sig av?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Det kanske beror på att den vanliga konstapeln inte vet vad de olika värdena innebär.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Här är du nog lite fel ute, det är inte lärarna som fastställer eller avgör om Utbildningsdepartementets skolplan ska följas eller ej, det är något som i det närmaste är lag, sen skulle aldrig skolstyrelsen i en Provins eller Amphoe våga ta strid med Bangkok i en fråga som denna, det finns inget utrymme för tolkningar alls, tror inte att en rektor skulle få behålla jobbet särskilt länge om han öppet vägrade följa den nationella skolplanen.

 

Det är lärarna på skolorna som dricker, har ännu aldrig stött på en rektor eller lärarinna som dricker, tolkar ditt inlägg som om du inte har så mycket erfarenhet av den Thailändska Statliga skolan, för det första tror jag att om en lärare på en skola skulle ertappas med supande på jobbet skulle detta väcka mycket mindre uppmärksamhet och vålla denne betydligt mindre problem än om denne öppet tog ställning mot juntan och vägrade följa Statens skolplan p.g.a politiska skäl.

 

Men så länge budorden sitter på väggen, barnen rabblar dessa och sjunger Juntaledarens "Happy Thailand" så sitter rektor och skolledning säkert, det även om lärarna super, är frånvarande eller skiter i jobbet, sen att barnen blir lidande, får en undermålig utbildning och att landets skolresultat är en katastrof vid internationella jämförelser är det ingen som bryr sig om, vare sig i byskolan eller i Bangkok.

Mvh isan lover

 

 

Nej, ingen erfarenhet av skolorna i er by som verkar unik.

 

Hysfad kännedom om skolor på andra orter, då jag har flera lärare på listan över bekanta och som man umgås med.

 

Du kopplar inte ihop fulla lärare med undermålig utbildning?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev leifen:

Nej, ingen erfarenhet av skolorna i er by som verkar unik.

 

Hysfad kännedom om skolor på andra orter, då jag har flera lärare på listan över bekanta och som man umgås med.

 

Du kopplar inte ihop fulla lärare med undermålig utbildning?

Hej

Själv jobbar jag ju i skolan och lär barnen engelska, har min son där och tillbringar viss tid där dagligen, leder skolans fotbollslag, deltar i barnens dag och nyårsfirandet, frugan och jag har sedan många år varit delaktiga i skolans utveckling, lett insamlingar och donerat pengar till skolutrustning och byggt en ny idrottsplats o.s.v, dessutom har jag ju många vänner, både Thai och falang som är lärare och rektorer känner skolledningen på Amphoe nivå och har även träffat skolledning på Provinsnivå några gånger, dessutom har vi 7 skolor bara i vårt område och jag har insyn även i dessa och några till.

 

Jag vågar påstå att jag vet vad jag talar om här, när jag läser dina inlägg i ämnet så framgår det tydligt att skolans värld inte är något som du är insatt i även om du uppger att du känner några lärare, hur många timmar, dagar, veckor, månader och år har du tillbringat på Thailändska skolor egentligen och vad har du haft för uppgift dör?

 

Sjäv visste jag inte ens att du talade Thai eller Lao på en sån nivå att du kunde samtala med skolans personal om dessa frågor?

För du ver väl att Thailändska lärare knappast kan någon engelska alls även om dom är engelskalärare?

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Sjäv visste jag inte ens att du talade Thai eller Lao på en sån nivå att du kunde samtala med skolans personal om dessa frågor?

För du ver väl att Thailändska lärare knappast kan någon engelska alls även om dom är engelskalärare?

 

I Korat med omnejd finns det många välutbildade lärare med goda kunskaper i engelska som inte ens är engelsklärare. Hade inga svårigheter att föra dialoger med dom.

En av dessa kvinnor som var rektor hade jag ett förhållande med ett tag. Vi använde inte thai eller lao alls.

Sen finns det ju utländska lärare överallt i Thailand som inte är så svåra att förstå.

 

Att det inte finns välutbildade lärare med master degree i din region, betyder att det är så i övriga landet.

Rätt vanligt att engelsklärare kan engelska om du vidgar dina vyer.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Själv jobbar jag ju i skolan och lär barnen engelska, har min son där och tillbringar viss tid där dagligen, leder skolans fotbollslag, deltar i barnens dag och nyårsfirandet, frugan och jag har sedan många år varit delaktiga i skolans utveckling, lett insamlingar och donerat pengar till skolutrustning och byggt en ny idrottsplats o.s.v, dessutom har jag ju många vänner, både Thai och falang som är lärare och rektorer känner skolledningen på Amphoe nivå och har även träffat skolledning på Provinsnivå några gånger, dessutom har vi 7 skolor bara i vårt område och jag har insyn även i dessa och några till.
 
Jag vågar påstå att jag vet vad jag talar om här, när jag läser dina inlägg i ämnet så framgår det tydligt att skolans värld inte är något som du är insatt i även om du uppger att du känner några lärare, hur många timmar, dagar, veckor, månader och år har du tillbringat på Thailändska skolor egentligen och vad har du haft för uppgift dör?
 
Sjäv visste jag inte ens att du talade Thai eller Lao på en sån nivå att du kunde samtala med skolans personal om dessa frågor?
För du ver väl att Thailändska lärare knappast kan någon engelska alls även om dom är engelskalärare?
Mvh isan lover

Usch.
Hemmavid så kan jag prata med lärarna på engelska.
Men det är ju en annan del av Isaan som kommit lite längre kanske?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
30 minuter sedan, skrev leifen:

I Korat med omnejd finns det många välutbildade lärare med goda kunskaper i engelska som inte ens är engelsklärare. Hade inga svårigheter att föra dialoger med dom.

En av dessa kvinnor som var rektor hade jag ett förhållande med ett tag. Vi använde inte thai eller lao alls.

Sen finns det ju utländska lärare överallt i Thailand som inte är så svåra att förstå.

 

Att det inte finns välutbildade lärare med master degree i din region, betyder att det är så i övriga landet.

Rätt vanligt att engelsklärare kan engelska om du vidgar dina vyer.

Hej

Nästan alla lärare har en Master Degree i Thailand men ändå kan dom nästan igen engelska alls, inte ens dom som har engelska som huvudämne kan mer engelska än en förstaklass elev i Sverige, därav dom dåliga resultaten för Thailändska elever i jämförelse med andra länder, Thailands skola ligger på samma nivå som Afghanistan där det hsr varit krig sedan 80-talet, detta borde du känna till om du har erfarenhet och är verksam inom den Thsiländska skolan.

 

Nu är ju Korat Thailands näst största stad så jag utesluter inte alls att det finns lärare där som kan prata engelska, men dom utgör nog en väldigt liten minoritet även i Korat området, skulle man tro på dig så har ju Thailand förstklassiga lärare med en bra utbildning, detta motsägs dock av resultaten som är katastrofala t.o.m i jämförelse med grannländerna.

 

Sen ifrågasätter jag om alla dom lärare du uppger dig känna verkligen har sagt att dom vägrar följa Ubildningsdepartementets skolplan som innehåller juntans skolreform, juntans 12 budord och diktatorns sånger, skulle så vara fallet är det högst sensationellt, att dessa lärare och rektorer sen vågar berätta att dom trotsar juntan för dig som utlänning är ändå mer sensationellt, dom riskerar alla sparken om detta kommer ut, det skulle t.o.m räcka att någon elev berättade för fel person för att ett nedslag på skolan skulle bli av.

 

Sen gör ju typ vårt eget skolverk återkommande besök på skolorna, ställer frågor, går igenom det material man arbetar med och låter barnen sjunga Juntaledarens sånger och berätta om arbetet med dom 12 budorden o.s.v, det skulle krävas mycket arbete och smussel för att föra skolverk och utbildningsdepartement bakom ljuset.

 

Skulle själv vilja besöka en sån skola där juntans skolreform inte är införd och lärarna håller en högre nivå än i övriga landet, undrar om lärarnas höga nivå på utbildning återspeglas i just deras skolas resultat i dom centrala proven, detta låter som musik i mina öron, en mönsterskola som borde uppmärksammas nationellt och bli ett föredöme för landets övriga tusentals skolor.

 

Men är du säker på att det är en statlig skola?

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:


Usch.
Hemmavid så kan jag prata med lärarna på engelska.
Men det är ju en annan del av Isaan som kommit lite längre kanske?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Funkar också bra för mig med de släktingar vi brukar besöka som är lärare i risbyarna strax söder om Khon Kaen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Funkar också bra för mig med de släktingar vi brukar besöka som är lärare i risbyarna strax söder om Khon Kaen

Undrar om inte efterbilvenheten i vissa byar har samband med att de är starka röda fästen. De utbildade i kommun vill helt enkelt inte låta folket få för mycket kunskap, och kan på så sätt bibehålla sin makt/fördelar.


Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Nästan alla lärare har en Master Degree i Thailand men ändå kan dom nästan igen engelska alls,

Är du säker, jag vill påstå att Master Degree är det bara en mindre del av lärarna som utbildat sig till.

 

Möjligen köpt detta högskolebetyg hos er.

 

Förstår inte varför du vill få din omgivning att framstå som 10-15 år efter övriga landet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Funkar också bra för mig med de släktingar vi brukar besöka som är lärare i risbyarna strax söder om Khon Kaen

Hej

Märkligt att dom inte lyckas lära ut detta till eleverna då, enligt myndigheterna är engelskalärarnas brist kunskapskap ett gigantiskt problem som tros ligga bakom landets mycket dåliga resultat vid internationella jämförelser, även många arbetsgivare klagar på brist på engelsktalande arbetssökande, många turister uppger också att engelskan i landet hsr stora brister.

 

Nu har vi åtminstone två Svenskar som ifrågasätter detta och hävdar motsatsen, intressant.

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Märkligt att dom inte lyckas lära ut detta till eleverna då, enligt myndigheterna är engelskalärarnas brist kunskapskap ett gigantiskt problem

 

 

Vad hände med den där "snabbutbildningen" av thailändska engelsklärare som var på tapeten förra året?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 minuter sedan, skrev Soengsang:


Undrar om inte efterbilvenheten i vissa byar har samband med att de är starka röda fästen. De utbildade i kommun vill helt enkelt inte låta folket få för mycket kunskap, och kan på så sätt bibehålla sin makt/fördelar.


Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Hej

Hela landet har problem med en undermålig utbildning, det visar väl om inte annat dom undersökningar som utförs, Thailand hävdar sig ju extremt dåligt där t.o.m fattigare grannländer ligger före.

Den höga nivå två medlemmar vill tillskriva den Thailändska skolan och lärarnas kunskaper har inget som helst stöd i verkligheten.

Men det kan möjligtvis påvisa att nivån på utbildningen är bättre i landets största städer, men det är ju en klen tröst när den absoluta majoriteten lever utanför dessa områden.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Vad hände med den där "snabbutbildningen" av thailändska engelsklärare som var på tapeten förra året?

Hej

Helt tyst om detta, frågan är väl om det behövs om lärarna redan kan jättebra engelska som en del hävdar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
15 minuter sedan, skrev leifen:

Är du säker, jag vill påstå att Master Degree är det bara en mindre del av lärarna som utbildat sig till.

 

Möjligen köpt detta högskolebetyg hos er.

 

Förstår inte varför du vill få din omgivning att framstå som 10-15 år efter övriga landet.

Hej

Nu är du ute och cyklar igen, även nivån på dom högre utbildningarna i Thailand är undermåliga vid en internationell jämförelse, det är ju därför alla rika, generalerna och politikerna skickar dina barn utomlands för att studera, blir mer och mer säker efter varje inlägg du gör på att du inte har dom kunskaper om den Thailändska skolan du påstår dig ha.

Många länder godkänner överhuvudtaget inte en Thailändsk Master Degree utan kompletteringar och tester.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...