Jump to content
IGNORERAD

Inget försäkringsskydd för rattfyllerister mer


Tallviking

Recommended Posts

ja, eller kör moppe med en öl i handen.....

Hej

Detta borde väl naturligtvis också ingå, bra att du påpekade detta, det är ju ovkså medvetna val som innebär lagbrott.

Mvh isan lover

Hej

Själv tyckte jag att dom var så självskrivna att jag inte ens tog med dom.

Men själv har jag svårt att se varför vissa medvetna lagbrott som innebär att man skadar andra ska vara ok att utföra och att dessa ska täckas av försäkringen men inte andra.

Mvh isan lover

Hej

Har kört utan hjälm och med några öl innanför västen sen jag fyllde 15 år utan en enda olycka och jag och har inga planer på att sluta med detta, möjligtvis om jag drabbas av någon sjukdom som påverkar balanssinnet.

Mvh isan lover

Hej

Jag tycker att konstatera är en bra benämning, ser man sig omkring så inser man snart att nästa inte en enda människa oavsett ålder, kön och nationalitet har hjälm, varför skulle då jag ha det?

 

Vad det gäller att ta sig en öl eller två och ändå klara av att köra hem så klarar över 95% av Europas befolkning detta, liksom en stor del av jordens övriga befolkning,, muslimska länder undantagna, samma sak i byn där alla bybor utan en som är nykterist gör likadant, varför skulle jag då agera annorlunda?

 

Hurvida detta är ok eller ej råder det naturligtvis olika uppfattningar om, men vi kan väl ändå konstatera att så är fallet.

 

Det finns mängder av lagar jorden runt och en del tar folk till sig och följer, andra saknar till viss del folklig förankring och då väljer man i vissa områden att bortse ifrån dessa, det kan junbero på tradition och kultur o.s.v, det är eller har åtminstone varit förbjudet att kuppa i Thailand ändå har Thailand näst intill världsrekord i just militärkupper.

Mvh isan lover

 

Hur kan man fördömma något som lagbrott för att straxt därefter försvara detsamma?

 

Kan bara konstatera att du gärna bryter mot lagar som du förespråkar ska gälla andra.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 313
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    33

  • janne_h

    26

  • Soengsang

    22

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev Wangthong:

Det finns annat Thailand näst intill har världsrekord i. Dödlighet på vägarna är en annan där de nästan har världsrekord. Libyen var visst sämre. Du tror inte att de skulle ligga bättre till om de hade en poliskår som såg till att lagarna följdes?

Hej

Här håller jag med dig helt, jag tänker inte att argumentera emot dig där.

Men vi kan väl båda konstatera att Thailändarna inte verkar vara beredda att ändra inställning här, jag tror tyvärr att dom kommer att ligga kvar på en näst intill världsrekord nivå även kommande år.

Det verkar saknas folklig förankring för en verklig förändring, nästan alla oavsett ålder och kön bryter konstant mot massor av trafikregler hela tiden, polisen agerar inte tillräckligt o.s.v.

Ser inte hur vi falanger ska kunna påverka detta på något sätt, insikten och viljan till förändring måste komma ifrån Thailändarna själva.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:


Man kan ju börja med att sluta dubba filmer. För inte finns det många analfabeter kvar i Thailand så att det skulle behövas dubbas.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Håller med dig om detta om det gäller engelskspråkiga filmer, fast väldigt ofta är det ju kinesiska filmer som visas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev janne_h:

 

 

 

 

 

Hur kan man fördömma något som lagbrott för att straxt därefter försvara detsamma?

 

Kan bara konstatera att du gärna bryter mot lagar som du förespråkar ska gälla andra.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

Hej

Jag tar seden dit jag kommer, agerar som övriga medborgare och följer dom regler som tillämpas, och i min del av Thailand ingår inte hjälm och nolltolerans mot alkohol i dessa regler ännu.

Satt vid ingången till !Nutty Park i Udon Thani för nästan två veckor sedan, det vällde in falanger på mc och moppar där framåt kvällen, tro det eller ej så bar endast 1 på 10 hjälm, dom parkerade sina fordon och gick och satte sig i baren, tror inte att speciellt många av dom tänkte lämna sina fordon där efter avslutad barrunda.

Uppenbarligen är det jag som tillhör en majoritet och ni nykterhetsvänner en ruskigt liten minoritet både bland falanger och Thailändare.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Här håller jag med dig helt, jag tänker inte att argumentera emot dig där.

Men vi kan väl båda konstatera att Thailändarna inte verkar vara beredda att ändra inställning här, jag tror tyvärr att dom kommer att ligga kvar på en näst intill världsrekord nivå även kommande år.

Det verkar saknas folklig förankring för en verklig förändring, nästan alla oavsett ålder och kön bryter konstant mot massor av trafikregler hela tiden, polisen agerar inte tillräckligt o.s.v.

Ser inte hur vi falanger ska kunna påverka detta på något sätt, insikten och viljan till förändring måste komma ifrån Thailändarna själva.

Mvh isan lover

Du svarade inte på min fråga där. Jag förtydligar lite. Man säger ju att folk inte gör som andra säger, de gör som andra gör. Om vi då har en defunkt poliskår som super och kör bil, ägnar sig åt korruption, mfl brott istället för att ägna sig åt att se till att lagarna efterlevs. Anser du då att det fungerar bra för att minska trafikolyckorna? Du skriver själv att polisen agerar inte. Du verkar anse att det är något fel där i varje fall. Men sedan kan du tydligen inte sätta in det i det stora sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett snabbt och effektivt sätt att få thailändarna att lära sig bättre engelska är att alla dubba alla jäkla thaisåpor till engelska, så det så!

 

Språkgeniet Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
13 minuter sedan, skrev Wangthong:

Du svarade inte på min fråga där. Jag förtydligar lite. Man säger ju att folk inte gör som andra säger, de gör som andra gör. Om vi då har en defunkt poliskår som super och kör bil, ägnar sig åt korruption, mfl brott istället för att ägna sig åt att se till att lagarna efterlevs. Anser du då att det fungerar bra för att minska trafikolyckorna? Du skriver själv att polisen agerar inte. Du verkar anse att det är något fel där i varje fall. Men sedan kan du tydligen inte sätta in det i det stora sammanhanget.

Hej

Att polisen inte agerar är naturligtvis fel enligt lagen, men det verkar dom om allmänheten vill ha det så här, har aldrig hört en Thailändare klaga på att folk inte får mer böter för att ex.vis strunta i hjälm eller bryta trafikregler, inte heller verkar allmänheten se några större problem med att folk dricker och kör, har aldrig hört någon säga att folk borde fåblåsa oftare o.s.v.

 

Sen har vi ju ingen polis att skryta med i Sverige heller, tror att mellan 10-20% av brotten klaras upp, mängder av vardagsbrott som inbrott och stölder utreds aldrig överhuvudtaget, såg på nyheterna att ex.vis hela Dalsland i bästa fall har två polispatruller i tjänst, ofta finns det ingen alls, detta lämnar ju fältet fritt för brottslingar och vanliga människor som väljer att inte respektera lagen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 minuter sedan, skrev Fritz:

Ett snabbt och effektivt sätt att få thailändarna att lära sig bättre engelska är att alla dubba alla jäkla thaisåpor till engelska, så det så!

 

Språkgeniet Fritz..

Hej

Kanske sluta dubba till Thai och texta utländska filmer.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag tar seden dit jag kommer, agerar som övriga medborgare och följer dom regler som tillämpas, och i min del av Thailand ingår inte hjälm och nolltolerans mot alkohol i dessa regler ännu.

Satt vid ingången till !Nutty Park i Udon Thani för nästan två veckor sedan, det vällde in falanger på mc och moppar där framåt kvällen, tro det eller ej så bar endast 1 på 10 hjälm, dom parkerade sina fordon och gick och satte sig i baren, tror inte att speciellt många av dom tänkte lämna sina fordon där efter avslutad barrunda.

Uppenbarligen är det jag som tillhör en majoritet och ni nykterhetsvänner en ruskigt liten minoritet både bland falanger och Thailändare.

Mvh isan lover

Kan ha förståelse att man ska ta vissa seder dit man kommer, men det betyder inte att man måste börja tänka som de lokala naturmänniskorna.

 

Ser man inte sambandet mellan alkohol i trafiken, ej använda hjälm och det rekordhöga dödssiffrorna thailändsk trafik är det tragiskt. 

Vill du inte använda hjälm och undvika köra i fyllan, skita i lagstiftning för det är en sed eller är du rädd att bli mobbad av byborna som avvikande?

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
27 minuter sedan, skrev leifen:

Kan ha förståelse att man ska ta vissa seder dit man kommer, men det betyder inte att man måste börja tänka som de lokala naturmänniskorna.

 

Ser man inte sambandet mellan alkohol i trafiken, ej använda hjälm och det rekordhöga dödssiffrorna thailändsk trafik är det tragiskt. 

Vill du inte använda hjälm och undvika köra i fyllan, skita i lagstiftning för det är en sed eller är du rädd att bli mobbad av byborna som avvikande?

 

 

Hej

Vet inte var någonstans i mitt inlägg du utläste att jag inte ser sambandet mellan alkohol i trafiken och antalet olyckor i trafiken, det får du gärna förtydliga, för min del är sambandet självklart, citerar dig nedan.

 

"Ser man inte sambandet mellan alkohol i trafiken, ej använda hjälm och det rekordhöga dödssiffrorna thailändsk trafik är det tragiskt" 

 

Men jag ser dock bara alkohol och det låga hjälmanvändandet som en del av problemet, hela bilden är mer komplex än så, det finns stora brister i körkortsutbildningen, nästan 50% sägs dessutom sakna körkort, man kan köpa körkort o.s.v, nästan inga trafikregler följs och moralen i trafiken är katastrofal, folk som ser dåligt har oftast inga glasögon, många använder narkotika och kör, det är näst intill fri fart på vägarna, vägarna är dåliga, många barn kör dagligen mc och moppe, det finns en blandning av både snabba och långsamma fordon på vägarna och ibland även hundar, kreatur och annat som orsakar störningar, m.m.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Vet inte var någonstans i mitt inlägg du utläste att jag inte ser sambandet mellan alkohol i trafiken och antalet olyckor i trafiken, det får du gärna förtydliga, för min del är sambandet självklart, citerar dig nedan.

 

"Ser man inte sambandet mellan alkohol i trafiken, ej använda hjälm och det rekordhöga dödssiffrorna thailändsk trafik är det tragiskt" 

 

Men jag ser dock bara alkohol och det låga hjälmanvändandet som en del av problemet, hela bilden är mer komplex än så, det finns stora brister i körkortsutbildningen, nästan 50% sägs dessutom sakna körkort, man kan köpa körkort o.s.v, nästan inga trafikregler följs och moralen i trafiken är katastrofal, folk som ser dåligt har oftast inga glasögon, många använder narkotika och kör, det är näst intill fri fart på vägarna, vägarna är dåliga, många barn kör dagligen mc och moppe, det finns en blandning av både snabba och långsamma fordon på vägarna och ibland även hundar, kreatur och annat som orsakar störningar, m.m.

Mvh isan lover

Det handlar inte om ett enda inlägg utan är en samlad bedömning av vad du skrivit och påstått över längre tid om glesbygdromantiken.

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
9 minuter sedan, skrev leifen:

Det handlar inte om ett enda inlägg utan är en samlad bedömning av vad du skrivit och påstått över längre tid om glesbygdromantiken.

 

 

Hej

Jag har ändå mig veterligen aldrig påstått att alkohol i trafiken och att folk struntar i hjälm inte skulle ha något samband med olycksstatistiken.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag har ändå mig veterligen aldrig påstått att alkohol i trafiken och att folk struntar i hjälm inte skulle ha något samband med olycksstatistiken.

Mvh isan lover

Jag påstod att thailändare i er region inte verka förstå den kopplingen, inte du personligen.

 

 

"Ser man inte sambandet mellan alkohol i trafiken, ej använda hjälm och det rekordhöga dödssiffrorna thailändsk trafik är det tragiskt" 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
5 minuter sedan, skrev leifen:

Jag påstod att thailändare i er region inte verka förstå den kopplingen, inte du personligen.

 

 

"Ser man inte sambandet mellan alkohol i trafiken, ej använda hjälm och det rekordhöga dödssiffrorna thailändsk trafik är det tragiskt" 

Hej

Dels är ju Thailändare långt ifrån ensamma om detta, nästan alla icke muslimska länder har väl en mer liberal syn på detta än just Sverige.

 

Detta tror jag kan ha flera olika anledningar, vad det gäller hjälm så är det bara att konstatera att användandet är betydligt mindre i sydliga länder än nordliga, här måste väl klimatet ha en viss betydelse.

 

Sen kan man ju misstänka att det till viss del handlar om brist på utbildning och kunskap eftersom hjälmanvändandet är minst i U-länder med ett undermåligt utbildningssystem.

 

Sen tror jag även att religionen spelar in, många är helt övertygade om att amuletter, tatueringar och välsignelser ifrån munkar skyddar minst lika bra som en hjälm.

 

Vad det gäller alkohol så är det nog så att eftersom man dricker alkohol i någon form näst intill varje dag och även på dagtid så skulle ju nästan hela samhället stanna av om alla dessa inte kunde ta sig till och från jobbet, hämta barn i skolan, arbeta och få lön o.s.v.

Mvh isan lover

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag har ändå mig veterligen aldrig påstått att alkohol i trafiken och att folk struntar i hjälm inte skulle ha något samband med olycksstatistiken.

Mvh isan lover

 

Du bara skiter i att det är så och föredrar att folk dör i trafiken hellre än att driva på att folk skall följa de regler som finns

 

Fin människosyn du har !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du bara skiter i att det är så och föredrar att folk dör i trafiken hellre än att driva på att folk skall följa de regler som finns

 

Fin människosyn du har !

Hej

Jag har inga som helst planer på att starta något projekt som går ut på att  försöka påverka Thailands befolkning till att börja använda hjälm eller sluta dricka.

 

Hur driver du själv på den Thailändska befolkningen i dessa frågor, vad når du för resultat och hur mäter du detta?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Dels är ju Thailändare långt ifrån ensamma om detta, nästan alla icke muslimska länder har väl en mer liberal syn på detta än just Sverige.

 

Detta tror jag kan ha flera olika anledningar, vad det gäller hjälm så är det bara att konstatera att användandet är betydligt mindre i sydliga länder än nordliga, här måste väl klimatet ha en viss betydelse.

 

Sen kan man ju misstänka att det till viss del handlar om brist på utbildning och kunskap eftersom hjälmanvändandet är minst i U-länder med ett undermåligt utbildningssystem.

 

Sen tror jag även att religionen spelar in, många är helt övertygade om att amuletter, tatueringar och välsignelser ifrån munkar skyddar minst lika bra som en hjälm.

 

Vad det gäller alkohol så är det nog så att eftersom man dricker alkohol i någon form näst intill varje dag och även på dagtid så skulle ju nästan hela samhället stanna av om alla dessa inte kunde ta sig till och från jobbet, hämta barn i skolan, arbeta och få lön o.s.v.

Mvh isan lover

 

 

Har i vinter besökt Vietnam, Filippinerna, Malaysia, Sri Lanka och Maldiverna. En blandning av olika religoner.

 

Thailand är helt unik i att inte använda hjälm i trafiken jämfört med de länder jag redovisade.

Där är användandet av hjälm mycket högt och man kan ju undra varför?

 

Både Vietnam, Sri Lanka och Fillipinerna är bra mycket fattigare än Thailand, Malaysia kanske är på samma ekonomiska nivå som Thailand.

 

Alla dessa länder har mer laglydiga medborgare, liknande förutsättningar i klimat mm.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du bara skiter i att det är så och föredrar att folk dör i trafiken hellre än att driva på att folk skall följa de regler som finns

 

Fin människosyn du har !

 

Nu handlar det ju inte om att vara kanonfull, utan IL menar väl att folk tar sig en eller ett par öl och sedan kör vidare. Jag tycker nog att en normal människa klarar det utan att förolyckas i trafiken eller att ens orsaka en olycka. Att det sedan finns ordentligt berusade personer i trafiken ibland, är en annan sak.

Hur skulle du själv göra om exempelvis Sverige hade en lag om max 0.8 promille? Skulle du då dricka ett par öl och sedan köra bil, förutsatt att du inte känner dig kraftigt påverkad?

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag har inga som helst planer på att starta något projekt som går ut på att  försöka påverka Thailands befolkning till att börja använda hjälm eller sluta dricka.

 

Hur driver du själv på den Thailändska befolkningen i dessa frågor, vad når du för resultat och hur mäter du detta?

Mvh isan lover

 

Jag driver inget "projekt" men jag anammar inte det thailändska beteendet

- Jag dricker inte och kör något fordon

- Jag håller mig till trafikreglerna

- Jag ser till att alla som åker med mig i bilen har bilbältet på

- Jag säger till föraren jag åker med om jag tycker han beter sig illa i trafiken när jag inte kör själv

- Jag skulle inte åka med npgon jag uppfattar som berusad eller påverkad eller så trött att trafiksäkerheten äventyras

- Skulle jag köra mopen bär jag hjälm (väljer att inte köra/åka moped som ren riskminimering)

 

D.v.s jag föregår med gott exempel och lever enligt devisen "folk gör inte som du säger utan som du gör"

 

Jag har inga som helst problem att förklara för andra varför man inte bere sig på olika synnerligen riskfyllda sätt i trafiken oavsett om dom är faranger eller thai !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev leifen:

Har i vinter besökt Vietnam, Filippinerna, Malaysia, Sri Lanka och Maldiverna. En blandning av olika religoner.

 

Thailand är helt unik i att inte använda hjälm i trafiken jämfört med de länder jag redovisade.

Där är användandet av hjälm mycket högt och man kan ju undra varför?

 

Både Vietnam, Sri Lanka och Fillipinerna är bra mycket fattigare än Thailand, Malaysia kanske är på samma ekonomiska nivå som Thailand.

 

Alla dessa länder har mer laglydiga medborgare, liknande förutsättningar i klimat mm.

Hej

Har också besökt en del av dom länder du räknade upp, men att kalla ex.vis Fillipinerna mer laglydigt än Thailänd vet jag inte om jag håller med om, i mina ögon var det en av dom minst laglydiga och farligaste platser jag har besökt, rån, stölder och mord dagligen, mycket vapen i omlopp, mycket droger och grov kriminalitet.

 

Sen är det väl ofta lite skillnad på var man befinner sig i dessa länder, stad och landsbygd o.s.v, vad det gäller alkohol och köra så ser jag inga större skillnader alls mellan dom flesta länderna i regionen med undantag för Singapore och några muslimska länder.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Nu handlar det ju inte om att vara kanonfull, utan IL menar väl att folk tar sig en eller ett par öl och sedan kör vidare. Jag tycker nog att en normal människa klarar det utan att förolyckas i trafiken eller att ens orsaka en olycka. Att det sedan finns ordentligt berusade personer i trafiken ibland, är en annan sak.

Hur skulle du själv göra om exempelvis Sverige hade en lag om max 0.8 promille? Skulle du då dricka ett par öl och sedan köra bil, förutsatt att du inte känner dig kraftigt påverkad?

 

Nej. Det skulle jag inte. Jag har allt för god kunskap om alkoholens påverkan på diverse olika sinnen för att göra något sådant

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev Tallviking:

 

Jag driver inget "projekt" men jag anammar inte det thailändska beteendet

- Jag dricker inte och kör något fordon

- Jag håller mig till trafikreglerna

- Jag ser till att alla som åker med mig i bilen har bilbältet på

- Jag säger till föraren jag åker med om jag tycker han beter sig illa i trafiken när jag inte kör själv

- Jag skulle inte åka med npgon jag uppfattar som berusad eller påverkad eller så trött att trafiksäkerheten äventyras

- Skulle jag köra mopen bär jag hjälm (väljer att inte köra/åka moped som ren riskminimering)

 

D.v.s jag föregår med gott exempel och lever enligt devisen "folk gör inte som du säger utan som du gör"

 

Jag har inga som helst problem att förklara för andra varför man inte bere sig på olika synnerligen riskfyllda sätt i trafiken oavsett om dom är faranger eller thai !

Hej

Grattis till ditt laglydiga och riskminimerade liv, uppe hos oss skulle du nog bli klassad som ett UFO och ses som ett avskräckande exempel av en stor del av befolkningen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Har också besökt en del av dom länder du räknade upp, men att kalla ex.vis Fillipinerna mer laglydigt än Thailänd vet jag inte om jag håller med om, i mina ögon var det en av dom minst laglydiga och farligaste platser jag har besökt, rån, stölder och mord dagligen, mycket vapen i omlopp, mycket droger och grov kriminalitet.

 

Sen är det väl ofta lite skillnad på var man befinner sig i dessa länder, stad och landsbygd o.s.v, vad det gäller alkohol och köra så ser jag inga större skillnader alls mellan dom flesta länderna i regionen med undantag för Singapore och några muslimska länder.

Mvh isan lover

Jag avsåg laglydighet i trafiken, inte rån och mord.

 

Användandet av hjälm, nykterhet, försäkrade fordon mm.

Där är Thailand sämst i klassen och förståeligt landet som är näst farligast i trafiken.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Nej. Det skulle jag inte. Jag har allt för god kunskap om alkoholens påverkan på diverse olika sinnen för att göra något sådant

Hej

Själv blir jag glad och social när jag dricker, tycker att det är en positiv påverkan som jag njuter av ofta och gärna i goda vänners sällskap, det både till sjöss, i luften och på land.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev leifen:

Jag avsåg laglydighet i trafiken, inte rån och mord.

 

Användandet av hjälm, nykterhet, försäkrade fordon mm.

Där är Thailand sämst i klassen och förståeligt landet som är näst farligast i trafiken.

Hej

Ja Thailand har många brister och flest brister har man väl på landsbygden men ändå trivs jag där.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...