Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2017


conservator

Recommended Posts

conservator
30 minuter sedan, skrev GreenValley:

Framåt eller bakåt?

:crazy:

Du vet var Malmöspelare brukar göra mål :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 487
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    116

  • måne

    73

  • GreenValley

    42

  • möljis

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GreenValley
1 timme sedan, skrev conservator:

Du vet var Malmöspelare brukar göra mål :-)

Nja, jag har aldrig sett en back så fullständigt uppsnurrad som Pa Konate blev av Niklas Bärkroth 2015.

Förnedringen upphörde dock i 2:a halvlek då han blev utbytt i halvtidspausen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blåvitt: ”Senast 2021 ska vi vinna SM-guld”

 

HN får goda nyheter när han landar, mer tveksamt om han finner det trovärdigt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan väl kortfattat säga som så: Fotbollsallsvenskan består av Malmö FF. Övriga lag hör hemma i diverse gärdsgårdsserier. :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

För bara ett par år sedan så fanns det ett gäng ifrån Blåvitt som flitigt kommenterade i tråden dessa lyser med sin frånvaro, ett gäng med Hbg:are dessa lyser med sin frånvaro!

Bajen anhängare var ganska aktiva samt några ifrån övriga Stockholmsklubbar, dessa ser man inte mycket av numera.

Kvar är en tapper Ösk:are några Pekinggubbar och några himmelsblå, så lätt kan man väl  inte ge upp !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Nong Bua:

Jag kan väl kortfattat säga som så: Fotbollsallsvenskan består av Malmö FF. Övriga lag hör hemma i diverse gärdsgårdsserier. :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

 

Fotbollsallsvenskan är väl en gärdsgårdsserie om något, en c-liga i Europa som inte är så mycket att skryta omf48d878cd49968734b77c8b119c8e17c.jpg.3869632808710ea220df238fd6944bcb.jpg men Östersund är nog Sveriges bästa lag för tillfället som håller på att kriga i Europa16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.39172e3fd7bcb6fd3cf4afcbf56bafe3.jpg.

Slå ut storlaget Galatsaray ur Europe League väger väl rätt så mycket tyngre än att bli utslaget av okända Fk Vardar3d-confused-smiley-emoticon-14427856.jpg.47d8e08457f476c1369c87a3b6beb949.jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Fotbollsallsvenskan är väl en gärdsgårdsserie om något, en c-liga i Europa som inte är så mycket att skryta omf48d878cd49968734b77c8b119c8e17c.jpg.3869632808710ea220df238fd6944bcb.jpg men Östersund är nog Sveriges bästa lag för tillfället som håller på att kriga i Europa16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.39172e3fd7bcb6fd3cf4afcbf56bafe3.jpg.

Slå ut storlaget Galatsaray ur Europe League väger väl rätt så mycket tyngre än att bli utslaget av okända Fk Vardar3d-confused-smiley-emoticon-14427856.jpg.47d8e08457f476c1369c87a3b6beb949.jpg.

Ja absolut. Men tror du inte att turkarna led svårt av underskattning i det fallet? Men visst var det en bedrift, hatten av. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Fotbollsallsvenskan är väl en gärdsgårdsserie om något, en c-liga i Europa som inte är så mycket att skryta omf48d878cd49968734b77c8b119c8e17c.jpg.3869632808710ea220df238fd6944bcb.jpg men Östersund är nog Sveriges bästa lag för tillfället som håller på att kriga i Europa16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.39172e3fd7bcb6fd3cf4afcbf56bafe3.jpg.

Slå ut storlaget Galatsaray ur Europe League väger väl rätt så mycket tyngre än att bli utslaget av okända Fk Vardar3d-confused-smiley-emoticon-14427856.jpg.47d8e08457f476c1369c87a3b6beb949.jpg.

Förlusten mot Vardar var ju en riktig flopp, men c-ligan är så pass bra att det laget som var placerat som nummer 8:a i ligan i fjol klarar av att slå ut Galatasaray är väl

ändå ett tecken på att det finns en del kapacitet när det väl stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Nong Bua:

Ja absolut. Men tror du inte att turkarna led svårt av underskattning i det fallet? Men visst var det en bedrift, hatten av. 

Tror mycket väl att det handlade om underskattning men då borde väl turkarna lärt sig det till matchen på hemmaplan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev conservator:

Förlusten mot Vardar var ju en riktig flopp, men c-ligan är så pass bra att det laget som var placerat som nummer 8:a i ligan i fjol klarar av att slå ut Galatasaray är väl

ändå ett tecken på att det finns en del kapacitet när det väl stämmer.

Vidhåller att Allsvenskan är en C-liga men ibland händer det, vem trodde på Göteborgseger mot Hamburg -82.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är tydligen Niclas Eliasson klar för Bristol, vi tappar en bra spelare igen.

Nu får fan i mig styrelsen I IFK slanta upp och skaffa ett par bra killar, det håller

inte att bara sälja.

Visst är det bra med pengar på kontot, men blir vi en mittenklubb, eller ve och fasa,

en bottenklubb igen, så försvinner publik och sponsorer, ingen bra spelare vill komma till

oss, det blir en nedåtgående spiral. Tyvärr. Och snart är då pengarna på kontot slut...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev stefan5300:

Vidhåller att Allsvenskan är en C-liga men ibland händer det, vem trodde på Göteborgseger mot Hamburg -82.

Jag tror att laget som just nu leder allsvenskan  håller på att bygga ett lag som kommer att hålla en ganska bra europaklass !

Redan en del  riktigt vassa nyförvärv, dessvärre så lär de tappa en del duktiga men det ser lovande ut !

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On ‎2017‎-‎08‎-‎03 at 12:00, skrev conservator:

För bara ett par år sedan så fanns det ett gäng ifrån Blåvitt som flitigt kommenterade i tråden dessa lyser med sin frånvaro, ett gäng med Hbg:are dessa lyser med sin frånvaro!

Bajen anhängare var ganska aktiva samt några ifrån övriga Stockholmsklubbar, dessa ser man inte mycket av numera.

Kvar är en tapper Ösk:are några Pekinggubbar och några himmelsblå, så lätt kan man väl  inte ge upp !

 

Tycker du inte att jag skriver om stockholms stolthet. Då har du missat allt bra här. På måndag blir det årets match

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tycker du inte att jag skriver om stockholms stolthet. Då har du missat allt bra här. På måndag blir det årets match

Det ska bli kul, vi får se om det blir 13 eller 7 poängs skillnad mellan lagen efter spelad match :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl på måndag som MFF och Djurgården drabbar samman i Stockholm. Det kan bli en bra match men jag vågar knappt tippa resultatet men hoppas givetvis på bortaseger. På fredag möter laget i mitt hjärta Kalmar FF på Swedbank Stadion, biljett ska inhandlas. 6 poäng kommande vecka vore godis. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu ser Fjoluson ut att vara på väg bort från mina favoriter också.

Även om IFK hittills har sagt nej till budet på honom. Vi får se vad som händer.

Fan, ett helt lag borta på ett och ett halvt år. Det är på tok för mycket.

Man får ändå förstå grabbarna, dom kanske bara får en chans att tjäna en massa

pengar, och då är det synd att stoppa dom.

Men det skär i hjärtat.....

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev möljis:

Och nu ser Fjoluson ut att vara på väg bort från mina favoriter också.

Även om IFK hittills har sagt nej till budet på honom. Vi får se vad som händer.

Fan, ett helt lag borta på ett och ett halvt år. Det är på tok för mycket.

Man får ändå förstå grabbarna, dom kanske bara får en chans att tjäna en massa

pengar, och då är det synd att stoppa dom.

Men det skär i hjärtat.....

Där har du ÖSK:s situation de senaste åren :y8: får vi fram nåt bra så vips,så blir de köpta.Att bygga ett lag och få kontinutet är få förunnat i Allsvenska,pengarna styr allt och vi småklubbar kan aldrig mäta oss med de stora.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Måne, du har rätt. Det är inte lätt för klubbar som kommer från "landet".

Vi blir brandskattade hela tiden. Pengarna styr.

Det var synd ändå att MFF åkte ur europaspelet, Sverige behöver ha med ett lag där.

Östersund finns kvar än, och det är skoj för dom, men det äventyret tar nog slut i

nästa omgång

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vilken röta man kan ha Svanberg vallar in bollen via Djurgårdsbacken till 0-1 på tillägsstid, Dahlin kung och Mackan får titta på några matcher med rätta #MalmöFF

Link to comment
Dela på andra sajter

Häcken vann, trots osportsliga Hammarbys beteende...

SÅ jävla rättvist!! som en medlem hade uttryckt det :big_smile:

 

https://www.svt.se/sport/fotboll/hammarby-hacken-1/

 

Att bryta mot gentlemannaregler visar att Hammarby suger ...

 

– Jag tog ett beslut och jag står för det. Jag tycker inte ens att det är en grej. Det är ingen duell och han får ingen smäll. Om han hade varit skadad hade de fått tillbaka bollen men han krampar. Ska man förvänta sig att få tillbaka bollen då? Det är oprofessionellt. De får två gula kort för maskning och lägger sig hela tiden, säger Hamad till TT.

 

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev 65Selander:

Fy fan vilken röta man kan ha Svanberg vallar in bollen via Djurgårdsbacken till 0-1 på tillägsstid, Dahlin kung och Mackan får titta på några matcher med rätta #MalmöFF

Dahlin grymt bra ! Rättvisare segrar har man varit med om :-) kan dock inte förstå hur man köper in en grym spelare som Sarfo och sätter honom på en position där han absolut inte hör hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att jag är gnagare tycker jag Hammarby gjorde rätt. Finns ingen som helst anledning att slå ut bollen för att man har kramp? Samma snubbe som hade så ont att han inte kunde spela hade inga som helst problem att springa i full fart efter att bajen gjort mål. Maskning är vad häcken sysslade med. Förstår inte varför spelare skall slå ut en boll. Domaren skall bryta spelet ingen annan 

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎08‎-‎05 at 13:42, skrev John Khonken:

Tycker du inte att jag skriver om stockholms stolthet. Då har du missat allt bra här. På måndag blir det årets match

Det blev 13 poängs skillnad !

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev conservator:

Dahlin grymt bra ! Rättvisare segrar har man varit med om :-) kan dock inte förstå hur man köper in en grym spelare som Sarfo och sätter honom på en position där han absolut inte hör hemma.

Han lär nog flyttas om eller om han själv kommer att spela sig in. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fotboll suger i största allmänhet, och när det förstärks genom osportslighet och filmande, så ruttnar jag helt...

 

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...