Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2017


conservator

Recommended Posts

conservator
1 timme sedan, skrev måne:

Och MITT KÄRA ÖSK spelar hemma mot Sundsvall och vi får hoppas på minst 3000.Och clownerna i diciplinnämnden vidhåller att Kennedy ska vara avstängd 4 matcher,inte lätt att vara en liten klubb i Sverige(skandal)Har sett många grövre förseelser utan annan påföljd än varning så varför görs en sådan bedömning som de gör.I matchen DIF-Göteborg förkom det ju nästa avrättningar med varning som påföljd,Mff.rosenbergs spark mot(2 gånger) Hike-hanes efter avblåsning var inget annat än avsiktlig för att skada men det är ju storklubbar så det är skillnad.En likvärdig bedömning av ALLA lag vore önskvärd.Nu får vi hoppas att vårt kära lag kan resa sig efter dessa mediokra insatserna i slutet och ta 3 poäng i kväll.Och hoppas på en jämn bra insats ifrån rättsskiparna.

Ja 4 matcher på Kennedy är skandal det håller jag med om, lycka till i matchen trots spelarbortfall.

 

Den sämsta utvisningen den senaste tiden måste vara på Öisaren i derbyt mot Gais :-) stackars killen försöker ju bara komma till ett avslut!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 487
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    116

  • måne

    73

  • GreenValley

    42

  • möljis

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

conservator

2 tappade poäng känns det som om man ser till första halvlek dock fortfarande obesegrade, men man kan inte möblera om hur mycket som helst trots en bred och stark trupp.

Nya tag mot IFK, då på gräs och inte på Stockholms balkongmatta ! Har Knasen tappat intresset helt för sitt Bajen, det var ett betydligt större ljud i skällan på superettantiden :-) nu är de uppe och slåss i den riktiga serien ju. Vad gäller superettaninformation så tycker jag gott att Maichai kan ta det ansvaret på sig i år:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev conservator:

2 tappade poäng känns det som om man ser till första halvlek dock fortfarande obesegrade, men man kan inte möblera om hur mycket som helst trots en bred och stark trupp.

Nya tag mot IFK, då på gräs och inte på Stockholms balkongmatta ! Har Knasen tappat intresset helt för sitt Bajen, det var ett betydligt större ljud i skällan på superettantiden :-) nu är de uppe och slåss i den riktiga serien ju. Vad gäller superettaninformation så tycker jag gott att Maichai kan ta det ansvaret på sig i år:-)

 

Nä då, såg matchen på fulstream och jag borde annat oråd när min router tappade internetuppkopplingen en liten stund, när jag fick i gång det igen så stod det huxflux 1-1. Var väl någon där uppe som ville bespara mig eländet :crazy: 

 

Tror nog att Bajen led mer av sina frånvarande spelare än malmö och så här i efterhand känns det ändå lite surt med bara en pinne, men med vad jag trodde på förhand och med malmös inledning så får man väl vara nöjd med en pinne. 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
1 timme sedan, skrev Raggmunken:

 

Nä då, såg matchen på fulstream och jag borde annat oråd när min router tappade internetuppkopplingen en liten stund, när jag fick i gång det igen så stod det huxflux 1-1. Var väl någon där uppe som ville bespara mig eländet :crazy: 

 

Tror nog att Bajen led mer av sina frånvarande spelare än malmö och så här i efterhand känns det ändå lite surt med bara en pinne, men med vad jag trodde på förhand och med malmös inledning så får man väl vara nöjd med en pinne. 

Fulstream här också men jag såg den "fantastiska" vänsterdojjan som räddade 1 poäng !

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd på ÖSK, hoppas det blir en uppryckning snart, det behövs lite poäng.

Inte alls fel att MFF tappade poäng, det är inte bra om dom seglar ifrån för tidigt.

Jag hoppas på ett poängtapp på söndag också....

Men jag är lite osäker på IFK;s form, vi är inte lika bra som för 1 och 2 år sen.

Inte så konstigt egentligen, många nya spelare, men dom gör det bra, dom har smält in

bra i klubben. Ska jag vara ärlig, så hoppas jag på en plats bland dom fem första i år, då är jag

nöjd.

Även om jag har tippat IFK som etta och ÖSK som tvåa... Men man kan ju få drömma lite ibland,

eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev möljis:

Synd på ÖSK, hoppas det blir en uppryckning snart, det behövs lite poäng.

Inte alls fel att MFF tappade poäng, det är inte bra om dom seglar ifrån för tidigt.

Jag hoppas på ett poängtapp på söndag också....

Men jag är lite osäker på IFK;s form, vi är inte lika bra som för 1 och 2 år sen.

Inte så konstigt egentligen, många nya spelare, men dom gör det bra, dom har smält in

bra i klubben. Ska jag vara ärlig, så hoppas jag på en plats bland dom fem första i år, då är jag

nöjd.

Även om jag har tippat IFK som etta och ÖSK som tvåa... Men man kan ju få drömma lite ibland,

eller hur?

ÖSK som 2:a är en dröm jag haft oxå men efter den sista tidens spel så har den drömmen slocknat.Om de räddar kontraktet så är jag nöjd.Det som är tragiskt att se är att viljan inte finns där,spelglädjen som var hög i början är helt borta.Axen behöver nog fram med den stora hårtorken om det inte ska bli degradering,tyvärr.Nu står mitt hopp till att Norrköping skakar om Malmö i toppen.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

3 lätta:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när mitt ÖSK går så uruselt så får jag glädja mig åt att en örebroare får glänsa och avgöra mot MFF.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev måne:

Nu när mitt ÖSK går så uruselt så får jag glädja mig åt att en örebroare får glänsa och avgöra mot MFF.

Den tackar vi för.

 

Och hoppas ÖSK hoppar igång snart. De är bättre än så här.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
15 minuter sedan, skrev måne:

Nu när mitt ÖSK går så uruselt så får jag glädja mig åt att en örebroare får glänsa och avgöra mot MFF.

Kalle Holmberg, våran Supersub.

:14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en skön seger, bra att MFF inte fick dra iväg i tabellen.

Nu lever vi på det här ett tag, och sen hoppas vi på tre pinnar igen

i nästa omgång.

Jag har tackat dig tidigare, Måne, för kalle Holmberg, och nu gör jag det igen.

Hur fan kunde ni släppa honom.....

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Detta trodde jag inte när Mff gjorde 1-0,ojoj vad spännande det var,skiter i VM finalen ishockey nu för hjärtats skull :haha:

Härligt Peeeeeeeeeking 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
On ‎2017‎-‎05‎-‎17 at 09:19, skrev conservator:

Norrköping har ju onekligen funnit formen så det lär bli tajt, men Malmö har bestämt sig för att vinna alla hemma så ni får vara nöjda med att det blir tajt :-) 

17,000 sålda just nu så det lär bli över 20,000

Norrköping hade tydligen bestämt något annat, men tajt blev det iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev möljis:

Dålig förlorare, tycker jag

Så jäkla dåliga var inte IFK om jag har fått rätt info från Sverige

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/jWE5b/rosenberg-spelar-en-helt-annan-fotboll-efter-att-janne-lamnat

Hahahahaha!!!!!!! "Nä, jag är inte bitter"........

 

Finns väl inte många lag som åker till Malmö och dominerar på bortaplan, men kul att fröken R i princip anser att Snok borde vara lika bra som Real Madrid (och uppträda därefter):big_smile:.

 

MFF kommer ju ändå stå som vinnare i höst, så den här poängförlusten kunde han väl svalt. Säger en hel del om vad fröken är för spelare.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
10 timmar sedan, skrev möljis:

Dålig förlorare, tycker jag

Så jäkla dåliga var inte IFK om jag har fått rätt info från Sverige

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/jWE5b/rosenberg-spelar-en-helt-annan-fotboll-efter-att-janne-lamnat

Nej det var de inte, men sett till chanserna skulle Malmö kanske ha avgjort matchen tidigare men får man inte in bollen så kan det gå så här.

Lite svagt markeringsarbete att släppa till de två avgörande. Jag hade tidigare under dagen själv torskat i en helt annan sport än fotboll och satt och tjurade över detta till max, så

att Malmö förlorade sin match rann av mig ganska snabbt igår :-)

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
2 timmar sedan, skrev conservator:

Nej det var de inte, men sett till chanserna skulle Malmö kanske ha avgjort matchen tidigare men får man inte in bollen så kan det gå så här.

Lite svagt markeringsarbete att släppa till de två avgörande. Jag hade tidigare under dagen själv torskat i en halt annan sport än fotboll och satt och tjurade över detta till max, så

att Malmö förlorade sin match rann av mig ganska snabbt igår :-)

En annan sitter fortfarande och muttrar över hur man kunde släppa matchen

 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
16 minuter sedan, skrev 65Selander:

En annan sitter fortfarande och muttrar över hur man kunde släppa matchen

 

Jodå visst tjura man men att det rann av snabbt lät ju bra iaf. :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev conservator:

Jodå visst tjura man men att det rann av snabbt lät ju bra iaf. :-) 

Då förstår du varför vi örebroare är så sura nu för tiden :yuush:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
14 minuter sedan, skrev kenneth073:

Vi är nya serieledare, IFK Norrköping :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Norrköping leder serien, Kalle Holmberg leder skytteligan pch Niklas Eliasson leder assistligan.

:14:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Idag var det 3 lätta mot eskil. Ingen bra match men vinsten var skön

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Lite fakta om Friends Arena inför kvällens match:

 

Första målskytt: Zlatan

Första tvåmålsskytt: Zlatan

Första hattrick: Zlatan

Första fyramålsskytt: Zlatan

Första allsvenska målskytt: Jiloan Hamad MFF

Första allsvenska segern: Malmö FF

Första (och enda) SM guldet: Malmö FF

Största statyn på arenaområdet: Zlatan

 

Nu får vi se hur det går ikväll :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...