Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2017


conservator

Recommended Posts

Malmö ser starka ut, blir knepigt för nåt lag att sno bucklan i år.

Imponerande att vända i slutet (och snyggt mål).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 487
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    116

  • måne

    73

  • GreenValley

    42

  • möljis

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inte ett ord om Malmö´s poängtapp i Kalmar men det är väl sorg då Rosenberg blev avblåst för ojusthet och målet dömdes bort.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Inte ett ord om Malmö´s poängtapp i Kalmar men det är väl sorg då Rosenberg blev avblåst för ojusthet och målet dömdes bort.

Starkt av Kalmar. Och lite nödvändigt för att inte Malmö ska springa iväg (än).....

 

Men på måndag blir det upp till bevis för Snok på Tele2, trots att vi är med igen ser inte allt stabilt ut. Men DIF är väl en enkel match......:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
24 minuter sedan, skrev frogfish:

Starkt av Kalmar. Och lite nödvändigt för att inte Malmö ska springa iväg (än).....

 

Men på måndag blir det upp till bevis för Snok på Tele2, trots att vi är med igen ser inte allt stabilt ut. Men DIF är väl en enkel match......:big_smile:

IFK har aldrig förlorat en allsvensk match på Telo2, hoppas sviten håller.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev GreenValley:

IFK har aldrig förlorat en allsvensk match på Telo2, hoppas sviten håller.

Vart ligger Den Solly!?!?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
15 minuter sedan, skrev svampen:

Vart ligger Den Solly!?!?

Ett internt skämt bland Snokar, omdöpt efter vår vänsterback .

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
8 timmar sedan, skrev stefan5300:

Inte ett ord om Malmö´s poängtapp i Kalmar men det är väl sorg då Rosenberg blev avblåst för ojusthet och målet dömdes bort.

Finns inte så mycket att kommentera, några djupdykningar kommer det alltid under en säsong och den första kom nu. Kanske det var lite dumt att inte spela med bästa laget ifrån start när man i ett tätt spelschema valde att vila några av de bästa spelarna. Ny match på måndag mot Ösk och då vilas det nog inga nyckelspelare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ändå att jag ser att vi växlat upp ett hack. Häcken matchen var inte bra men betydligt bättre än föregående matcher .

3-0 mot Södra var väl kassaskåpsäker utan att man imponeras .

Djurgården borta blir upp till bevis.

Heja Norrköping 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
22 minuter sedan, skrev kenneth073:

Tycker ändå att jag ser att vi växlat upp ett hack. Häcken matchen var inte bra men betydligt bättre än föregående matcher .

3-0 mot Södra var väl kassaskåpsäker utan att man imponeras .

Djurgården borta blir upp till bevis.

Heja Norrköping 

Titta på Malmös start i fjolårets allsvenska och se hur det slutade :-) inledde med förlust mot Sundsvall och följde sedan upp med en förlust mot J-Södra.

Så visst har ni fått grepp på det redan !

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev conservator:

Finns inte så mycket att kommentera, några djupdykningar kommer det alltid under en säsong och den första kom nu. Kanske det var lite dumt att inte spela med bästa laget ifrån start när man i ett tätt spelschema valde att vila några av de bästa spelarna. Ny match på måndag mot Ösk och då vilas det nog inga nyckelspelare.

Det vore ju bra om de kunde vila Rosenberg så ÖSK får vara skadefritt ännu en match(det behövs)Malmö borta är ingen lek men vi har vunnit där förr ;)även om inte åskan slår ner 2 gånger på samma plats så har jag hoppet.Trevlig helg på dig.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att hoppas att sviten håller på Telo2 på måndag, och att ÖSK tar minst en pinne mot Malmö.

Jag har av naturliga skäl inte sett IFK i år, men tycker att också att dom två senaste matcherna har

visat på en uppåtgående formkurva.

Inget on´t om Malmö, dom vinner nog allsvenskan i år, så det är väl därför man hoppas att dom ska

tappa poäng ibland.

Skoj också med en tråd utan en massa påhopp, här verkar alla kunna se bra prestationer även hos

dom lag man inte har som favoriter.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
4 timmar sedan, skrev måne:

Det vore ju bra om de kunde vila Rosenberg så ÖSK får vara skadefritt ännu en match(det behövs)Malmö borta är ingen lek men vi har vunnit där förr ;)även om inte åskan slår ner 2 gånger på samma plats så har jag hoppet.Trevlig helg på dig.

Räkna med att din bästis är med i startelvan och jag räknar med att han kommer syssla med andra saker än att skada ÖSK:are :-) som att göra mål tex.

 

Trevlig helg på dig själv också !

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev conservator:

Räkna med att din bästis är med i startelvan och jag räknar med att han kommer syssla med andra saker än att skada ÖSK:are :-) som att göra mål tex.

 

Trevlig helg på dig själv också !

Om det finns någon däruppe så ser han till att han går mållös ifrån matchen.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-30 at 12:13, skrev möljis:

Var lugn, Måne, det blir seger både för IFK Norrköping och ÖSK i morgon....

Det är ju makalöst vilka fördelar storlagen får,MFF var mycket bättre än ÖSK men en horribel straff och ett missat rött kort för fjollan Rosenberg suddar ut vinsten tycker jag.MFF har ju material för att spela bra fotboll så de behöver inte fotbollsförstörande spelare.Men grattis till vinsten MFF

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
1 timme sedan, skrev måne:

Det är ju makalöst vilka fördelar storlagen får,MFF var mycket bättre än ÖSK men en horribel straff och ett missat rött kort för fjollan Rosenberg suddar ut vinsten tycker jag.MFF har ju material för att spela bra fotboll så de behöver inte fotbollsförstörande spelare.Men grattis till vinsten MFF

Tack kom precis hem, får titta på repriserna senare, en riktig skitmatch var det iaf. det enda man kan glädjas åt var de tre poängen!

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev conservator:

Tack kom precis hem, får titta på repriserna senare, en riktig skitmatch var det iaf. det enda man kan glädjas åt var de tre poängen!

Det enda som räknas. Själva ligger vi risigt till på Telo2. Iofs 2-2, men vi har 20 spelare i knät på Langer.....

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Ja jag vet inte vad jag ska säga ,fantastiskt fin match av båda lagen och vilka mål av Norrköping,3  kanonskott speciellt 3-2 målet är nog årets mål hittills.

Vad som gör mig ledsen och förbannad är precis före Djurgårdens 2-2 mål,Martin Ericsson i Dif ska ha gult kort och frispark imot sig vid tacklingen mot Christopher Telo,han blir inte ens avblåst utan får fortsätta med bollen och fixa kvitteringen,såååååå jävla dåligt av dommarna ok okok ok jag brukar inte kritisera dommarna men.......

Som jag sagt förut så är Djurgården ett väldigt bra lag men det visade Peking att vi också är .Kan vara dom två största utmanarna till Mff.

Heja Norrköping

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kenneth073:

Ja jag vet inte vad jag ska säga ,fantastiskt fin match av båda lagen och vilka mål av Norrköping,3  kanonskott speciellt 3-2 målet är nog årets mål hittills.

Vad som gör mig ledsen och förbannad är precis före Djurgårdens 2-2 mål,Martin Ericsson i Dif ska ha gult kort och frispark imot sig vid tacklingen mot Christopher Telo,han blir inte ens avblåst utan får fortsätta med bollen och fixa kvitteringen,såååååå jävla dåligt av dommarna ok okok ok jag brukar inte kritisera dommarna men.......

Som jag sagt förut så är Djurgården ett väldigt bra lag men det visade Peking att vi också är .Kan vara dom två största utmanarna till Mff.

Heja Norrköping

Starkt att ta poäng med 3 insläppta. Svagt att släppa in 3...

 

Men 1 pinne är ändå ok i slutänden:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073
4 minuter sedan, skrev frogfish:

Starkt att ta poäng med 3 insläppta. Svagt att släppa in 3...

 

Men 1 pinne är ändå ok i slutänden:big_smile:

Nja ,vad stod klockan på när  Dif  kvitterade ? 92,30  med 3 minuter tillagda ,tycker det känns surt ,var säker på seger när islänningen bombade in 3-2 i slutminuten .

Kryss var nog rättvist ändå som du säger.

Nu ska guldet hem .

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kenneth073:

Nja ,vad stod klockan på när  Dif  kvitterade ? 92,30  med 3 minuter tillagda ,tycker det känns surt ,var säker på seger när islänningen bombade in 3-2 i slutminuten .

Kryss var nog rättvist ändå som du säger.

Nu ska guldet hem .

24 år kvar....:look_down:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Kenneth nu tycker jag du är klart partisk. Jag var några meter från händelsen. Att man slutar spela och bara skriker på domaren tyder enligt mig på dåligt omdöme. Matchen var kanon. Vilken intensitet  vilken kamp. Vilka mål Peking gjorde. Tre kanonmål. Om alla matcher är av den klass som matchen idag är det bara att grattulera allsvenskan

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073
11 timmar sedan, skrev John Khonken:

Kenneth nu tycker jag du är klart partisk. Jag var några meter från händelsen. Att man slutar spela och bara skriker på domaren tyder enligt mig på dåligt omdöme. Matchen var kanon. Vilken intensitet  vilken kamp. Vilka mål Peking gjorde. Tre kanonmål. Om alla matcher är av den klass som matchen idag är det bara att grattulera allsvenskan

Man ju gör det när man tycker att det är en given frispark.

Nåväl domaren dömmer och både du och jag kan vara stolta över våra lag ,fantastiskt fin match .

Lycka till i fortsättningen.

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det är en 50-50 situation. Det var en sån intensitet I matchen. Så att även domaren hade problem. Peking hade läst DIF I första halvlek. Dom spelade skitbra. Sedan I andra jobbade Dif in sig I matchen. Jag tyckte nog att resultatet var rättvist. Visst kan man tycka att Peking borde vunnit när dom gör tre klassmål. Vilka mål sedan. Lycka till själv

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
2 timmar sedan, skrev kenneth073:

Ja jag vet inte vad jag ska säga ,fantastiskt fin match av båda lagen och vilka mål av Norrköping,3  kanonskott speciellt 3-2 målet är nog årets mål hittills.

Vad som gör mig ledsen och förbannad är precis före Djurgårdens 2-2 mål,Martin Ericsson i Dif ska ha gult kort och frispark imot sig vid tacklingen mot Christopher Telo,han blir inte ens avblåst utan får fortsätta med bollen och fixa kvitteringen,såååååå jävla dåligt av dommarna ok okok ok jag brukar inte kritisera dommarna men.......

Som jag sagt förut så är Djurgården ett väldigt bra lag men det visade Peking att vi också är .Kan vara dom två största utmanarna till Mff.

Heja Norrköping

Då missade du Yoshis 3-2 mål mot Djurgården :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...