Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2017


conservator

Recommended Posts

29 minuter sedan, skrev 65Selander:

Han lär nog flyttas om eller om han själv kommer att spela sig in. 

Enda smolket i glädjebägaren var att Markus Rosenberg dummade sig och blev utvisad. Då är han avstängd på fredag när jag ska se matchen mot Kalmar FF. Men Grattis till segern, Malmö. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 487
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    116

  • måne

    73

  • GreenValley

    42

  • möljis

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 minuter sedan, skrev Nong Bua:

Enda smolket i glädjebägaren var att Markus Rosenberg dummade sig och blev utvisad. Då är han avstängd på fredag när jag ska se matchen mot Kalmar FF. Men Grattis till segern, Malmö. 

Det räcker inte med avstängning enbart på fredag för Fröken Rosenqvist.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev GreenValley:

Det räcker inte med avstängning enbart på fredag för Fröken Rosenqvist.

Domaren måste naturligtvis blåsa för fasthållningen i tid så behöver inte Supermackan slita sig loss :-)

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev conservator:

Domaren måste naturligtvis blåsa för fasthållningen i tid så behöver inte Supermackan slita sig loss :-)

 

 

 

 

Fräulain R har väl aldrig gått in i en närkamp utan att använda armbågarna?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att domarn gav Rosenberg rött kort. Det har han tjänat ihop till med råge.

Sen är det bara att gratulera MFF. Ni har tur, men det har ofta bra lag, och ni är bra.
Seriesegern är er, vi andra får slåss om smulorna som är över.

Jag är glad att vi (snoka), fick tre poäng, men hemma mot ett så risigt lag som Eskilstuna

ska man vinna med mer än 1-0.  Vi är i en formsvacka, hoppas att den snart går över snart.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att domarn gav Rosenberg rött kort. Det har han tjänat ihop till med råge.
Sen är det bara att gratulera MFF. Ni har tur, men det har ofta bra lag, och ni är bra.
Seriesegern är er, vi andra får slåss om smulorna som är över.
Jag är glad att vi (snoka), fick tre poäng, men hemma mot ett så risigt lag som Eskilstuna
ska man vinna med mer än 1-0.  Vi är i en formsvacka, hoppas att den snart går över snart.
 

Snok har tappat all Janne effekt nu och är så bra de ska vara med materialet de har tyvärr, ny tränare genast och inte försent!
MFF har faktiskt oförtjänt flyt, 6 matcher vunna i slutminuten, var av 2-3 på typ självmål.
DIF var minst lika bra igår.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:


Snok har tappat all Janne effekt nu och är så bra de ska vara med materialet de har tyvärr, ny tränare genast och inte försent!
MFF har faktiskt oförtjänt flyt, 6 matcher vunna i slutminuten, var av 2-3 på typ självmål.
DIF var minst lika bra igår.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Håller med dig om IFK, och jag har hört från "inside" att Jens kanske inte sitter så säkert.
Nu är det nog inte så lätt för honom heller, med tanke på alla spelarförluster och nästan inga

inköp. Jag är orolig för dom kommande matcherna, ta mig fan.

 

Ja, Malmö har haft tur, men dom är det bästa laget i allsvenskan. Även om jag inte tycker om

att skriva det....

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig om IFK, och jag har hört från "inside" att Jens kanske inte sitter så säkert.
Nu är det nog inte så lätt för honom heller, med tanke på alla spelarförluster och nästan inga
inköp. Jag är orolig för dom kommande matcherna, ta mig fan.
 
Ja, Malmö har haft tur, men dom är det bästa laget i allsvenskan. Även om jag inte tycker om
att skriva det....

Du måste också hålla med om att DIF var minst lika bra igår, såg bitar av matchen imorse.
Malmö må vara bäst, men inte så bra som tabellen säger.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Malmö är så starka så dom har den tur man behöver för att vinna allsvenskan. Dif bjöd upp I går

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev John Khonken:

Malmö är så starka så dom har den tur man behöver för att vinna allsvenskan. Dif bjöd upp I går

Visst är det så. Jag blev lite orolig när Wiland lämnade målet för Hammarby men Johan Dahlin visar klart vilken bra målvakt han är, välkommen tillbaka. En bra och lugn kille mellan stolparna ger trygghet och laget vågar spela ut på ett avslappnat sätt. Det är min högst personliga, amatörmässiga analys. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:


Snok har tappat all Janne effekt nu och är så bra de ska vara med materialet de har tyvärr, ny tränare genast och inte försent!
MFF har faktiskt oförtjänt flyt, 6 matcher vunna i slutminuten, var av 2-3 på typ självmål.
DIF var minst lika bra igår.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Igår så var det rent flyt att de lyckades avgöra på övertid, annars har de visat stor vilja att vinna matcherna och lyckats avgöra på ett vasst sätt i slutminuterna således inte oförtjänt för det mesta. Dock så har de också tappat i slutminuterna mot Norrköping efter att ha ägt matchen (1-2 efter 1-0 ledning) så också mot Sirius (oavgjort efter 3-1 ledning)

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev GreenValley:

Fräulain R har väl aldrig gått in i en närkamp utan att använda armbågarna?

 

Supermackan är ganska vass i närkamperna dock var det lite onödigt agerande i går, tror att han var sugen på att vila ett par matcher :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Supermackan är ganska vass i närkamperna dock var det lite onödigt agerande i går, tror att han var sugen på att vila ett par matcher :-)

Vass, hans beteende hör hemma i MMA, där är det ok att sätta armbågar för att skada, största grisen inom svensk fotboll är det numera!

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Soengsang:


Vass, hans beteende hör hemma i MMA, där är det ok att sätta armbågar för att skada, största grisen inom svensk fotboll är det numera!

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Den klart nyttigaste spelaren för Malmö i modern tid, utan honom så hade det sett helt annorlunda ut i många sammanhang !

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev conservator:

Den klart nyttigaste spelaren för Malmö i modern tid, utan honom så hade det sett helt annorlunda ut i många sammanhang !

Helt rätt! Jag ska erkänna att jag var skeptisk när han återvände men det var lyckligtvis obefogat. Visst är han oerhört nyttig men det är förbaskat onödigt att utdela sådana tjyvsmällar. Han borde ha vuxit ifrån det vid det här laget. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:


Du måste också hålla med om att DIF var minst lika bra igår, såg bitar av matchen imorse.
Malmö må vara bäst, men inte så bra som tabellen säger.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Har ej sett något av matchen, men jag tror dig. Tycker också att det är för stort avstånd mellan

MFF och övriga lag. Men dom är bra, och så har dom tur också, som i går.

Det vore roligare om fem lag slogs om första platsen i allsvenskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev conservator:

Supermackan är ganska vass i närkamperna dock var det lite onödigt agerande i går, tror att han var sugen på att vila ett par matcher :-)

Jag har hört att (numera f d) verksamhetschefen i Supporterhuset också måste vila ett tag, 3,5 år blev domen!

:crazy::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev conservator:

Heja blåvitt heja blåvitt :-)

Snygg domarinsats, ett offsidemål godkänt och sen ett mål felaktigt bortdömt, bara att applådera 🤔

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Dempa:

Snygg domarinsats, ett offsidemål godkänt och sen ett mål felaktigt bortdömt, bara att applådera 🤔

Får hålla med om det speciellt det bortdömda blev lite märkligt , men allt snack om IFKkris såg ut att vara överdrivet speciellt i denna match där de stod upp på ett riktig bra sätt !

Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt att IFK vann, skall mycket till nu för att inte den andra stjärnan skall tändas på tröjan.  

 

IMG_0017.PNG

Link to comment
Dela på andra sajter

Och i kväll tar vi förhoppningsvis 3 nya, friska poäng mot Kalmar FF. Över 20.000 sålda biljetter igår, det blir festligt. Ska försöka återkomma med en rapport. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...