Jump to content
IGNORERAD

Stoppad i passkontrollen med trasigt pass.


Fager

Recommended Posts

30 minuter sedan, skrev JJC:

Dubbla medborgarskap!
(Citizenship Act of 2508, Section 22.)
En person som är thailändsk medborgare och som fått ett utländskt medborgarskap eller som avstått sitt thailändska medborgarskap eller fått detta återkallat, ska förlora sitt thailändska medborgarskap.

Den thailändska regeringen tillåter av princip inte sina medborgare att inneha dubbla medborgarskap enligt Thai citizenship (Citizenship Act of 2508, Section 22.) men om andra länder (t.ex. Sverige) går med på att
bevilja ett svenskt medborgarskap till en thailändsk medborgare, kan hon/han dock behålla sitt thailändska medborgarskap enligt nu gällande regler enligt thailändska utrikesdepartementet.

Om den thailändske medborgaren använder det andra medborgarskapet/passet (t.ex. det svenska) vid inresan till Thailand, kommer hon/han att omfattas av lagstiftningen som gäller för utlänningar. Om hon/han däremot använder
sitt thailändska medborgarskap/pass vid inresan till Thailand, har hon/han samma rättigheter och skyldigheter som andra thailändska medborgare.

Immigration No 2009.142/882 lated 26 Feb 2009. Guidline, Passport holder with dependants or individual with 2 passport.
Den thailändska passkontrollen ska endast tillåta att samma pass används vid inresa i riket som vid utresa.
 

 

Missade lite med åren måste jag hålla med om. Men som det ser ut nu och har gjort i flera år, så är det tillåtet med dubbla medborgarskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 186
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    22

  • Surin P3

    16

  • Herluf

    16

  • Jonte J

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

12 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Missade lite med åren måste jag hålla med om. Men som det ser ut nu och har gjort i flera år, så är det tillåtet med dubbla medborgarskap.

 

Man skulle väl snarare kunna säga att det inte är förbjudet :) 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Missade lite med åren måste jag hålla med om. Men som det ser ut nu och har gjort i flera år, så är det tillåtet med dubbla medborgarskap.

Du läser dåligt detta läste jag när min fu blev svenk medborgare, läs en gång till sakta så kanske du förstår. JJC skriver helt rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Du läser dåligt detta läste jag när min fu blev svenk medborgare, läs en gång till sakta så kanske du förstår. JJC skriver helt rätt

 

Ändringar 1992 och 2008 gör det möjligt att ha dubbla medborgarskap.

Det finns säkert hundratals exempel på detta bara på mpr.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Ändringar 1992 och 2008 gör det möjligt att ha dubbla medborgarskap.

Det finns säkert hundratals exempel på detta bara på mpr.

När är MPR lagstadgad :doubt: Det är exakt som JJC säger, han har helt rätt eller leta upp nåt nytt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Det är möjligt.

Och du var ju tydligen tvungen att hugga på.

Nu är hela tråden förstörd för att ni inte kan lägga av utan bara maler på om. samma saker. 

Det är sånt här trams i div trådar som gör att man slutar skriva på MPR.

 

Ni kan gott starta en egen grupp och tjafsa i den istället.

Okej, men skriv något om pass då.
Jag var faktiskt iväg och beställde ett nytt idag. Intressant va?
Jag kan även berätta för alla intresserade att jag inte förändrats ett dugg. Jag såg tyvärr likadan ut som i det gamla passet.
Eftersom du verkar intresserad vet jag att berätta att jag dock blivit lite kortare.
Om tre till fyra arbetsdagar så kommer jag få ett SMS om att hämta passet hos Farbror Polisen.

Sådär, nu är det din tur. Du hade ju tydligen mycket intressant att berätta om just pass.
Jag ber om ursäkt om jag reagerar, eller kanske t.o.m. överreagera mot sådant som iallafall jag tycker gränsar till taskig människosyn.
Just nu undrar jag varför det bara är jag som får kritik, men jag lovar att sluta nu.
Nu kan du berätta din story och föra oss tillbaka på banan igen. Varsågod  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Dubbla medborgarskap!
(Citizenship Act of 2508, Section 22.)
En person som är thailändsk medborgare och som fått ett utländskt medborgarskap eller som avstått sitt thailändska medborgarskap eller fått detta återkallat, ska förlora sitt thailändska medborgarskap.

Den thailändska regeringen tillåter av princip inte sina medborgare att inneha dubbla medborgarskap enligt Thai citizenship (Citizenship Act of 2508, Section 22.) men om andra länder (t.ex. Sverige) går med på att
bevilja ett svenskt medborgarskap till en thailändsk medborgare, kan hon/han dock behålla sitt thailändska medborgarskap enligt nu gällande regler enligt thailändska utrikesdepartementet.

Om den thailändske medborgaren använder det andra medborgarskapet/passet (t.ex. det svenska) vid inresan till Thailand, kommer hon/han att omfattas av lagstiftningen som gäller för utlänningar. Om hon/han däremot använder
sitt thailändska medborgarskap/pass vid inresan till Thailand, har hon/han samma rättigheter och skyldigheter som andra thailändska medborgare.

Immigration No 2009.142/882 lated 26 Feb 2009. Guidline, Passport holder with dependants or individual with 2 passport.
Den thailändska passkontrollen ska endast tillåta att samma pass används vid inresa i riket som vid utresa.
 

Du har så dj rätt och detta läste jag för 13 är sen och har inte läst att det ändrats, dom andra gubbarna svamlar som vanligt. Bara skit snack

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har så dj rätt och detta läste jag för 13 är sen och har inte läst att det ändrats, dom andra gubbarna svamlar som vanligt. Bara skit snack

 

Man tycker väl ändå att om Ministry of Foreign Affairs skriver på sin hemsida att det är ok att få ett thailändskt pass även om man har ett utländskt medborgarskap också, så borde det gå fint till slut ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Man tycker väl ändå att om Ministry of Foreign Affairs skriver på sin hemsida att det är ok att få ett thailändskt pass även om man har ett utländskt medborgarskap också, så borde det gå fint till slut ändå.

Mycket beror nog på vilken tjänsteman man träffar och hur tolkar de lagar precis som på här på MPR tolkar vi lite olika som det passar oss.

Jag åkte ditt med två pass, det gick bra för polisen var OK och jag bråkade inte utan spelade dum att jag viste inte om att det var olagligt,

de bara kollade vem jag är sedan var jag fri. Paret som tråden handlar om hade otur att träffa på en paragrafryttare som ville samla poäng 

kanske bråkade de också. Så var resultatet som det blev för de.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Mycket beror nog på vilken tjänsteman man träffar och hur tolkar de lagar

 

 

Detta tror jag mycket på. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
19 timmar sedan, skrev Batting:

Som om det inte räckte med att konstatera att ingen fattigpensionär kan hålla sig med dubbla boenden i två världsdelar, så var vi ute och åt en bit några kvällar senare. Då fick han mästra och köra med kyparen på Akvavit och skryta om vilken fantastisk lön han haft som yrkesverksam. Om han inte sett till att få en bra pension så får han skylla sig själv, men som sagt. Ingen fattigpensionär lever så där.

F.ö. så ska det till rätt så mycket för att ändra den pension som man ska få enligt lagen. Det ska väl till en ny pensionsreform o.s.v.
Det räcker liksom inte med att det kommer in lite flyktingar. "Oj hoppsan nu drar vi ner pensionen för Kalle Karlsson, och ger mer till Ali Baba istället!"
Det känns som ett aning förenklat synsätt. 


Pensionerna justeras ganska ofta både upp och ner beroende på hur det ser ut i pensionsfonderna.

Politikerna har tidigare "lånat" från det svenska folkets pensionsfonder utan att betala tillbaka och det kommer ganska sannolikt att ske inom en snar framtid igen, denna gången misstänks det att man kommer att plocka från/bort premiepensionerna.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

https://polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/Fakta-om-pass-och-nationellt-id-kort/

 

Trasigt pass eller nationellt id-kort

Om ditt pass eller nationella id-kort är trasigt kan det vara ogiltigt.

Vårda passet och det nationella id-kortet som en värdehandling.

Det får till exempel inte finnas egna anteckningar, trasiga eller lösa sidor.

Om passet eller det nationella id-kortet är trasigt bör du ansöka om ett nytt.

 

På passexpeditionen görs en individuell bedömning av ditt pass eller nationella id-kort för att se

om det har fabrikationsfel eller om det har hanterats vårdslöst. Olika regler gäller för pass och nationellt id-kort:

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-03-08 at 09:06, skrev UglyFarang:


Pensionerna justeras ganska ofta både upp och ner beroende på hur det ser ut i pensionsfonderna.

Politikerna har tidigare "lånat" från det svenska folkets pensionsfonder utan att betala tillbaka och det kommer ganska sannolikt att ske inom en snar framtid igen, denna gången misstänks det att man kommer att plocka från/bort premiepensionerna.

Aktierna brukar väl påverkas av annat än invandringen?
Och sedan så är det väl knappast sådana där ändringar på marginalen egoister brukar påstå att invandringen skapar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste passet vara giltigt i sex månader för att få användas?
Då kunde man väl lika gärna ha en giltighetstid 4,5 år istället för fem.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Aktierna brukar väl påverkas av annat än invandringen?
Och sedan så är det väl knappast sådana där ändringar på marginalen egoister brukar påstå att invandringen skapar?

Ja bättre egoist än vänsterhycklare.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Varför måste passet vara giltigt i sex månader för att få användas?
Då kunde man väl lika gärna ha en giltighetstid 4,5 år istället för fem.

 

Så bara för att Thailand har den regeln ska man ta bort 5mån även för folk som inte reser dit menar du?

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Broskan:

 

Så bara för att Thailand har den regeln ska man ta bort 5mån även för folk som inte reser dit menar du?

 

//Broskan

Jaha, jag tänkte väl det. Det var någon som påstod att det gällde även till England som jag ska till om Ca: en månad. Varför har Thailand en sådan regel då?

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja bättre egoist än vänsterhycklare.

Ja så tänker väl en egoist  :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

Jaha, jag tänkte väl det. Det var någon som påstod att det gällde även till England som jag ska till om Ca: en månad. Varför har Thailand en sådan regel då?

Så ser reglerna ut dit du ska resa

Visumkrav, pass giltigt sex månader efter resan, eller bara så länge du är på resmålet.
Här är reglerna som gäller i 57 populära resmål.

 

http://www.aftonbladet.se/resa/article22569568.ab

 

Tydligen många länder med den regeln :(

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på det här med otympliga passet.

Med dagens teknik så har de redan fingeravtrycket som till och med en mobil kan scanna behöver det vara så omständigt?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

1.Aktierna brukar väl påverkas av annat än invandringen?
2.Och sedan så är det väl knappast sådana där ändringar på marginalen egoister brukar påstå att invandringen skapar?

 

1. Ja, förtroende för landets och företagens kapacitet bland annat.

2.?

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Ja så tänker väl en egoist  :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Ja eller en realist 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Batting:

Aktierna brukar väl påverkas av annat än invandringen?
Och sedan så är det väl knappast sådana där ändringar på marginalen egoister brukar påstå att invandringen skapar?

 

Hahaha marginalen. Regeringens officiella siffror visar på en kostnad på 90,000,000,000 för mottagandet av flyktingar varje år till 2020.

Hade utländska kvinnor arbetat i samma grad som svenskfödda skulle statens inkomster öka med 37,000,00,000 enligt gårdagens rapport. Lägger du på all kriminalitet och personliga lidanden så lär du vara långt över 200 miljarder samtidigt som 25% av svenska pensionärer anses vara fattigpensionärer. Att de som hellre värnar egna gamla som byggde upp landet/välståndet kallar du egoister, själv undrar jag vad man skall kalla de retarderade clownerna som hellre ger dessa pengar till socialekonomiska invandrare och IS-krigare som väller ut från jordens rövhål MENA.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Hahaha marginalen. Regeringens officiella siffror visar på en kostnad på 90,000,000,000 för mottagandet av flyktingar varje år till 2020.

Hade utländska kvinnor arbetat i samma grad som svenskfödda skulle statens inkomster öka med 37,000,00,000 enligt gårdagens rapport. Lägger du på all kriminalitet och personliga lidanden så lär du vara långt över 200 miljarder samtidigt som 25% av svenska pensionärer anses vara fattigpensionärer. Att de som hellre värnar egna gamla som byggde upp landet/välståndet kallar du egoister, själv undrar jag vad man skall kalla de retarderade clownerna som hellre ger dessa pengar till socialekonomiska invandrare och IS-krigare som väller ut från jordens rövhål MENA.

 

/ SatanG

Äh Sverige ligger i topp både vad gäller arbetsmarknad och kreditvärdighet. Men jag antar att sådana påpekanden är fullständigt meningslösa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...