Jump to content
IGNORERAD

57-åring dödad av hundar i Buang Kan


MPR Nyheter

Recommended Posts

 
Varför hund och katt inte alltid trivs så bra tillsammans fick jag reda på långt innan google´s tid.
 
Det beror helt enkelt på att en glad hund viftar på svansen medan en irriterad eller arg katt kan röra på svansen, så när en glad svansviftande hund kommer mot en katt så tror katten att hunden är arg och tänker attackera.


Du hittade inget på Google som stödjer din teori om att hundar skäms va?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 347
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    79

  • stefan5300

    30

  • Soengsang

    14

  • frogfish

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
6 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Du hittade inget på Google som stödjer din teori om att hundar skäms va?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Hej

Enligt mig har det ingen som helst betydelse om en hund skäms eller ej, det viktiga är att man lär den vad den får göra och inte får göra, uppmuntrar och belönar den när den gör rätt och om den gör något som den inte får ska man naturligtvis tillrättavisa och påpeka detta för hunden.

 

Lyckas man kan man få en hund som är oerhört skötsam, som bara skäller när det är allvar, som kan leka med barn, som inte går in i hus och kök även om dörren är öppen, som gillar att jaga, som inte rör mat på bordet och som inte biter folk.

 

Sen vidhåller jag dock att en hund vet om den gör fel och reagerar när den får en rejäl tillsägning.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Enligt mig har det ingen som helst betydelse om en hund skäms eller ej, det viktiga är att man lär den vad den får göra och inte får göra, uppmuntrar och belönar den när den gör rätt och om den gör något som den inte får ska man naturligtvis tillrättavisa och påpeka detta för hunden.
 
Lyckas man kan man få en hund som är oerhört skötsam, som bara skäller när det är allvar, som kan leka med barn, som inte går in i hus och kök även om dörren är öppen, som gillar att jaga, som inte rör mat på bordet och som inte biter folk.
 
Sen vidhåller jag dock att en hund vet om den gör fel och reagerar när den får en rejäl tillsägning.
Mvh isan lover


Nu verkar du halka in på ett bananskal.
Du verkar inte läst tråden ser jag. Läs dom länkar som jag bifogade Ang forskning i ämnet. Och vem som bestämt hävdar att hundar skäms.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Du hittade inget på Google som stödjer din teori om att hundar skäms va?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Varken har eller tänker inte ens leta, lever mycket på egna erfarenheter utanför datorns värld och de där forskningarna om hundar är säkert gjord av amerikanare och de ger jag inte mycket för.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
9 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Nu har inte jag diskuterat mina hundar utan hundarna som bet ihjäl 57-åringen men skulle du säga till din grabb att spring och lek med hundarna där borta som precis bet ihjäl farbrorn.

Ok. Du verkar inte vilja förstå. Självklart menar jag inte just dina hundar då dom inte bitit ihjäl nån. Men det jag försöker säga är att om DINA hundar hade bitit ihjäl nån. Tror du inte att du skulle kunna leka med dina hundar efter det inträffade? Eller tror du hundarna hade gått och haft skamkänslor? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
8 timmar sedan, skrev stefan5300:

Lite off topic.

 

Det verkar ju finnas en del här på forumet som är bra pålästa både praktiskt och teoretskt om hundars beteende, så är det någon som vet vad det beror på att hundar och katter inte alltid trivs med varandra, utan är som hund och katt kan man säga.

 

Mina thaihundar hatar katter medan våra hundar i Sverige oftast gillat katter.

 

Här vaktar våra hundar på en katt som de jagade och som tog sin tillflykt till ett träd.

IMG_0935.JPG.99a9dcee6ec8ca6b4342dfb1a135318a.JPGIMG_0937.JPG.454eefe2689c3e4662ea339b2169d4a1.JPGIMG_0936.thumb.JPG.bcef62ba50bfc2e5fb13285559ee9591.JPG

 

Vad trevligt att du låter dina hundar jaga katter. Inte funderat på att koppla byrackorna? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
On 2017-03-11 at 08:50, skrev stefan5300:

Du får väl tro vad du vill om hundar men efter att ha haft hundar i familjen och i min närhet sedan slutet av 50- talet så har jag lärt mig en hel del om hundar och andra djur som finns på landsbygden.

Du har tydligen inte lärt dig det viktigaste? Och det är att ha hundarna i koppel. Måste säga att din erfarenhet låter mer som du haft hund en vecka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Varken har eller tänker inte ens leta, lever mycket på egna erfarenheter utanför datorns värld och de där forskningarna om hundar är säkert gjord av amerikanare och de ger jag inte mycket för.
 


Tror nog mera att det var en prestogeförlust när jag bevisat att du har fel, och du inte kan hitta något som stödjer din hemmssnickrade teori.
Då kan man ju alltid hävda att Google suger. :)

M1Hfw

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har tydligen inte lärt dig det viktigaste? Och det är att ha hundarna i koppel. Måste säga att din erfarenhet låter mer som du haft hund en vecka. 

Byrackor har man sällan kopplade i Isaan....du ska inte blanda in dina erfarenheter med Stefans.
I Sverige har man hundar kopplade, där har du rätt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Byrackor har man sällan kopplade i Isaan....du ska inte blanda in dina erfarenheter med Stefans.
I Sverige har man hundar kopplade, där har du rätt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk



Ja, du säger det själv. Bara för att man bor i Isaan så har man inte sina hundar kopplade. Det visar ju bara hur okunnig man är om man resonera på det viset.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 minuter sedan, skrev wUThai:

 


Ja, du säger det själv. Bara för att man bor i Isaan så har man inte sina hundar kopplade. Det visar ju bara hur okunnig man är om man resonera på det viset.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Hej

Själv har jag dock stött på lösa och okopplade hundar i alla delar av landet och det oavsett om det har varit stad, landsbygd eller turistort, nästan varenda busshållplats, marknad, skola och strand har väl ex.vis nästan undantagslöst lösa hundar som rör sig fritt på området.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Hej
Själv har jag dock stött på lösa och okopplade hundar i alla delar av landet och det oavsett om det har varit stad, landsbygd eller turistort, nästan varenda busshållplats, marknad, skola och strand har väl ex.vis nästan undantagslöst lösa hundar som rör sig fritt på området.
Mvh isan lover


Det är väl ingen som påstått att det inte är så? Det jag säger är man en erfaren hundägare så håller man sin hund kopplad. Och det spelar ju inte nån roll om man befinner sig i Sverige eller Isaan. Man vill ju inte riskera att hunden blir påkörd eller att hunden jagar cyklister eller rent av biter ihjäl en katt. Det anser jag som att man är en oansvarig hundägare.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev wUThai:

 


Det är väl ingen som påstått att det inte är så? Det jag säger är man en erfaren hundägare så håller man sin hund kopplad. Och det spelar ju inte nån roll om man befinner sig i Sverige eller Isaan. Man vill ju inte riskera att hunden blir påkörd eller att hunden jagar cyklister eller rent av biter ihjäl en katt. Det anser jag som att man är en oansvarig hundägare.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Hej

I städer och turistorter är det nog klokt att ha hunden kopplad, men på landet finns det inga kopplade hundar alls, kanske skulle t.o.m en kopplad hund kunna råka illa ut om den attackerades av andra hundar ovh inte kan försvara sig ordentligt eller fly.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

I städer och turistorter är det nog klokt att ha hunden kopplad, men på landet finns det inga kopplade hundar alls, kanske skulle t.o.m en kopplad hund kunna råka illa ut om den attackerades av andra hundar ovh inte kan försvara sig ordentligt eller fly.

Mvh isan lover

Skitsnack! Jag går ut och går med mina hundar varje morgon! Visst fan har jag dom i koppel. Funkar kanon. Ibland forsoker s.k vildhundar moppsa upp sig mot både mig och mina hundar. Kan lova dig att varenda s.k vildhund i princip skiter på sig när jag och mina hundar går face to face mot dessa stackars hundar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Är det någon som sett en hundpåse i Thailand? Frugan var inne på hund ett tag men när jag förklarade det här med promenader och ta upp efter dem så var det inte så viktigt längre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
9 minuter sedan, skrev thomas001:

Skitsnack! Jag går ut och går med mina hundar varje morgon! Visst fan har jag dom i koppel. Funkar kanon. Ibland forsoker s.k vildhundar moppsa upp sig mot både mig och mina hundar. Kan lova dig att varenda s.k vildhund i princip skiter på sig när jag och mina hundar går face to face mot dessa stackars hundar.

Hej

Tbivlar inte alls på detta, men i vårt område finns det inte en enda kopplad eller på tomten instängd hund på åtskilliga mils omkrets, alla springer lösa, att göra något annorlunda där tror jag ändå blir svårt.

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Tbivlar inte alls på detta, men i vårt område finns det inte en enda kopplad eller på tomten instängd hund på åtskilliga mils omkrets, alla springer lösa, att göra något annorlunda där tror jag ändå blir svårt.

Mvh isan lover 

Har ju tre hundar och samtliga kan inte gå utanfor vår tomt utom när jag oppnar grinden. Likadant med alla våra grannar. Hur jävla konstigt det nu låter....men samtliga grannar rastar sina hundar i koppel.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
38 minuter sedan, skrev thomas001:

Har ju tre hundar och samtliga kan inte gå utanfor vår tomt utom när jag oppnar grinden. Likadant med alla våra grannar. Hur jävla konstigt det nu låter....men samtliga grannar rastar sina hundar i koppel.

 

Hej

Var håller du till?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Var håller du till?

Mvh isan lover

35 mil nordväst om Bangkok. Nära Burma.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev thomas001:

35 mil nordväst om Bangkok. Nära Burma.

 

Hej

Vi har 60-70 mil till Bangkok, så vi bor då väldigt långt ifrån varandra vilket kanske kan förklara varför ni har kopplade hundar hos er och att alla springer lösa hos oss.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev wUThai:

 


Ja, du säger det själv. Bara för att man bor i Isaan så har man inte sina hundar kopplade. Det visar ju bara hur okunnig man är om man resonera på det viset.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Snarare du som är okunnig på hur det fungerar i världen, det existerar faktiskt en annan verklighet utanför din lägenhet och dataspel!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev thomas001:

35 mil nordväst om Bangkok. Nära Burma.

 

 

Men du bor väl på nått som mer liknar en stadsgata, medan IL bor i en by med byagata.....är faktiskt lite skillnad.

Jag har varit närheten av dina trakter, och nogfan har jag sett lösspringande byahundar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Snarare du som är okunnig på hur det fungerar i världen, det existerar faktiskt en annan verklighet utanför din lägenhet och dataspel!

Den enda som visar total okunnighet är ju du. Du tycker det bra med lösspringande hundar som det är i Thailand. Du tycker inte att man som ägare ska se till att hålla sin hund kopplad? Har jag förstått dig rätt? Varför kör du inte bil på fyllan i yxlandet? Det är ju så vanligt i Thailand, så då är det väl ok?! Ditt resonemang är oerhört korkat!

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Men du bor väl på nått som mer liknar en stadsgata, medan IL bor i en by med byagata.....är faktiskt lite skillnad.

Jag har varit närheten av dina trakter, och nogfan har jag sett lösspringande byahundar.

 

Jaha, så nu är det en geografisk ursäkt för hur man tar hand om sina hundar?!?! Är du full eller?? Thomas001, är ju uppenbarligen en duktigt hundägare som begriper hur man ska handskas med sin hund. Varför dillar du om lösspringande hundar? Detta handlar om hur man TAR hand om SIN hund. Inte om några lösspringande vildhundar som ingen vill kännas vid. 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Den enda som visar total okunnighet är ju du. Du tycker det bra med lösspringande hundar som det gör i Thailand. Du tycker inte att man som ägare ska se till att hålla sin hund kopplad? Har jag förstått dig rätt? Varför kör du inte bil på fyllan i yxlandet? Det är ju så vanligt i Thailand, så då är det väl ok?! Ditt resonemang är oerhört korkat!

 

Jaha, så nu är det en geografisk ursäkt för hur man tar hand om sina hundar?!?! Är du full eller?? Thomas001, är ju uppenbarligen en duktigt hundägare som begriper hur man ska handskas med sin hund. Varför dillar du om lösspringande hundar? Detta handlar om hur man TAR hand om SIN hund. Inte om några lösspringande vildhundar som ingen vill kännas vid. 

 

Jag har inte lagt någon aspekt på hur någon tar hand om sina hundar, säger bara att det är skillnad på hur man bor.....

Gillar heller inte lösspringande hundar, jag har alltid en blå käpp med mig då jag är ute och går pga skiten med lösspringande hundar, vilket existerar på wischan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Tbivlar inte alls på detta, men i vårt område finns det inte en enda kopplad eller på tomten instängd hund på åtskilliga mils omkrets, alla springer lösa, att göra något annorlunda där tror jag ändå blir svårt.

Mvh isan lover 

Ja, för det är oansvariga idi*ter som inte vet hur man tar hand om sin hund. Dessa idi*ter ska inte ha med djur att göra överhuvudtaget. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...