Jump to content
IGNORERAD

57-åring dödad av hundar i Buang Kan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover
21 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Yttersta konsekvensen av att vi befinner oss långt ifrån varandra :)

Sist var det ju gäng av vildhundar som drog från by till by och skrämde folk.
Har dessa flyttat in hos grannen nu :) ?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Hej

Det finns fortfarande hundflockar som springer omkring mellan byarna och ute bland risfälten nattetid, hurvida dom är vilda, saknar ägare eller bara vanliga lössspringande hundar som ändrar beteende när dom är många tillsammans i flock nattetid vågar jag inte svara på, men dessa utgör ändå ett mindre problem eftersom dom bara dyker upp vid enstaka tillfällen.

 

Det som verkligen irriterar och stör inne i byn är väl lösa hundar med ett hem, nästan alla är konstant hungriga, dåligt skötta, oftast med skabb, dom ser tyvärr inte bara ägarens tomt som sitt revir och skyddsobjekt utan även gatan framför och området runt tomten.

 

Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha en vildsint hund lös och ännu mindre flera stycken som skäller dygnet runt och attackerar alla som passerar på gatan utanför huset, själv är jsg inte det minsta hundrädd och längtar nästa efter att få gå i närkamp med dessa skithundar, men jag lider med alla skolbarn, gamlingar och på mc och cykel passerande människor som utsätts för dessa varje dag året runt.

 

Själv är jag som sagt helt övertygad om att hundproblemet kommer att fortsätta öka i Thailand om inga åtgärder vidtas, fler kommer att både skadas och t.o.m dö om inget görs.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 347
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    79

  • stefan5300

    30

  • Soengsang

    14

  • frogfish

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

stefan5300

Enligt en hundexpert på forumet så blir man inte attackerad eller biten av en hund om man agerar på rätt sätt men vad jag har för mig så skrevs det aldrig hur man ska agera.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en hundexpert på forumet så blir man inte attackerad eller biten av en hund om man agerar på rätt sätt men vad jag har för mig så skrevs det aldrig hur man ska agera.


Kroppspråk är en av dom viktigaste bitarna när man träffar hundar överhuvudtaget.

Le inte åt en hund
Titta den ej direkt i ögonen.
Och backa inte utan visa hunden med kroppsspråk att det är du som är den överlägsen inte tvärtom.
Och framför allt, spring inte därifrån. Då triggas jakt beteendet.
Om man närmar sig en hund när man besöker någons hem, som har hund. Så brukar jag vända mig bort från hunden och sträcka fram handen utan att titta på hunden. Och låta hunden ta kontakt själv. På så sätt visar jag tydligt att jag inte är något hot.

Möter man en flock med vildhundar. Så är det bara att gå emot dom så backar dom om man inte visar rädsla för dom. Man får absolut inte springa därifrån i det läget. Då triggar dom varandra till jakt.
Och i det läget man backar så har dom vunnit psykologiskt.
Och då kan det sluta riktigt illa.
Stenar och käppar i all ära. Men hundspråket är mer effektivt, och gör en inte till ovän för livet med hunden i fråga.
Vad man ska tänka på är att en hund glömmer inte en sten i huvudet. Och även om den inte ger sig på dig eller barnet som kanske kastar en sten eller slår hunden. Så är risken väldigt stor att hunden tar ut detta på någon annan i framtiden. Som exempel så tog vi hand om en dvärgpudel när jag var 7 år. Han hade tidigare stått och väntat på matte utanför Konsum. En pojke i min ålder hade gått fram och slagit honom. Efter det så såg han barn som onda. Och när jag och hunden var ensamma hoppade han upp och bet mig i ansiktet.
Så pinnar och stenar löser problemet för stunden, men har sido effekter.

Var en gång med Viper på stranden i sattahip. Det kom fram ett gäng på 4 gathundar och skulle mucka.
Jag forcerade Viper att gå framåt med mig mot dom och visa att vi inte var rädda. Vilket resulterade i att hund flocken backade ur och gick därifrån.




Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev janne_h:

 


Kroppspråk är en av dom viktigaste bitarna när man träffar hundar överhuvudtaget.

Le inte åt en hund
Titta den ej direkt i ögonen.
Och backa inte utan visa hunden med kroppsspråk att det är du som är den överlägsen inte tvärtom.
Och framför allt, spring inte därifrån. Då triggas jakt beteendet.
Om man närmar sig en hund när man besöker någons hem, som har hund. Så brukar jag vända mig bort från hunden och sträcka fram handen utan att titta på hunden. Och låta hunden ta kontakt själv. På så sätt visar jag tydligt att jag inte är något hot.

Möter man en flock med vildhundar. Så är det bara att gå emot dom så backar dom om man inte visar rädsla för dom. Man får absolut inte springa därifrån i det läget. Då triggar dom varandra till jakt.
Och i det läget man backar så har dom vunnit psykologiskt.
Och då kan det sluta riktigt illa.
Stenar och käppar i all ära. Men hundspråket är mer effektivt, och gör en inte till ovän för livet med hunden i fråga.
Vad man ska tänka på är att en hund glömmer inte en sten i huvudet. Och även om den inte ger sig på dig eller barnet som kanske kastar en sten eller slår hunden. Så är risken väldigt stor att hunden tar ut detta på någon annan i framtiden. Som exempel så tog vi hand om en dvärgpudel när jag var 7 år. Han hade tidigare stått och väntat på matte utanför Konsum. En pojke i min ålder hade gått fram och slagit honom. Efter det så såg han barn som onda. Och när jag och hunden var ensamma hoppade han upp och bet mig i ansiktet.
Så pinnar och stenar löser problemet för stunden, men har sido effekter.

Var en gång med Viper på stranden i sattahip. Det kom fram ett gäng på 4 gathundar och skulle mucka.
Jag forcerade Viper att gå framåt med mig mot dom och visa att vi inte var rädda. Vilket resulterade i att hund flocken backade ur och gick därifrån.




Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Hej

Hur ska dom som cyklar, åker MC och Rod Thai hinna och kunna tillämpa hundspråket?

Dessa attackeras ju också trots att dom passerar på ett fordon, här är det ju kanske större risk att få in en av dom unde hjulet och köra omkull än att bli biten, men dom försöker även bita folk i benen i dessa lägen.

 

Sen kan jag ju meddela att sten och käppmetoden fungerade efter några månader, deras idi*tiska hundar höll sig på behörigt avstånd ifrån just mig av någon anledning, tror att tegelstenen och min grova bambukäpp på dryga metern lärde dom att det gjorde ont att attackera just mig.

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Hur ska dom som cyklar, åker MC och Rod Thai hinna och kunna tillämpa hundspråket?
Dessa attackeras ju också trots att dom passerar på ett fordon, här är det ju kanske större risk att få in en av dom unde hjulet och köra omkull än att bli biten, men dom försöker även bita folk i benen i dessa lägen.
 
Sen kan jag ju meddela att sten och käppmetoden fungerade efter några månader, deras idi*tiska hundar höll sig på behörigt avstånd ifrån just mig av någon anledning, tror att tegelstenen och min grova bambukäpp på dryga metern lärde dom att det gjorde ont att attackera just mig.
Mvh isan lover
 


Inte vet jag. Men att hundar direkt anfaller ett fordon i farten är väl mindre vanligt. Kör mycket motorcykel i Thailand och ser inte att det är ett problem. Att sen hundar tycker det är kul att jaga motorcyklar och bilar, är ju en annan femma.

Vad gäller dina stenar och käppar så betvivlar jag inte att DU får vara ifred sen. Problemet är att någon unge eller granne som får sota för detta och blir biten senare. Då hunden nu förstått att anfall är bästa försvar.

Men vad bryr du dig om det?
Huvudsaken är väl att ditt problem är ur världen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Kroppspråk är en av dom viktigaste bitarna när man träffar hundar överhuvudtaget.

Le inte åt en hund
Titta den ej direkt i ögonen.
Och backa inte utan visa hunden med kroppsspråk att det är du som är den överlägsen inte tvärtom.
Och framför allt, spring inte därifrån. Då triggas jakt beteendet.
Om man närmar sig en hund

..... Inte så dja lätt att agera sådär när man inte är van vid hundar och hmm lite Rädd

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Inte vet jag. Men att hundar direkt anfaller ett fordon i farten är väl mindre vanligt. Kör mycket motorcykel i Thailand och ser inte att det är ett problem. Att sen hundar tycker det är kul att jaga motorcyklar och bilar, är ju en annan femma.

Vad gäller dina stenar och käppar så betvivlar jag inte att DU får vara ifred sen. Problemet är att någon unge eller granne som får sota för detta och blir biten senare. Då hunden nu förstått att anfall är bästa försvar.

Men vad bryr du dig om det?
Huvudsaken är väl att ditt problem är ur världen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Hej

På den Thailändska landsbygden är det mycket vanligt  förekommande att hundar och oftast flera samtidigt attackerar folk på cykel och MC, tror inte att någon bybo undgår detta en enda dag om året.

 

Här handlar det absolut inte om att springa efter och jaga ett fordon, hundarna gör sig redo och attackerar redan framifrån och följer sen fordonet på sidan och försöker bita förare och passagerare i benen, först när hundarna inte orkar längre handlar till slut om att följa efter ett fordon.

 

Att andra skulle bli bitna bara för att en del bybor försvarar sig när hundarna anfaller dom tror jag inte det minsta på, enligt mig leder detta förmodligen till att färre blir bitna, hundarna lär dig att om man attackerar och biter folk gör det ont och slutar då med detta, ta t.ex grannarnas hundar som genast lämnade vägen och gick in på din tomt när jag kom ut och det utan käpp eller sten.

Mvh isan lover

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Inte vet jag. Men att hundar direkt anfaller ett fordon i farten är väl mindre vanligt. Kör mycket motorcykel i Thailand och ser inte att det är ett problem. Att sen hundar tycker det är kul att jaga motorcyklar och bilar, är ju en annan femma.

Vad gäller dina stenar och käppar så betvivlar jag inte att DU får vara ifred sen. Problemet är att någon unge eller granne som får sota för detta och blir biten senare. Då hunden nu förstått att anfall är bästa försvar.

Men vad bryr du dig om det?
Huvudsaken är väl att ditt problem är ur världen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Byt ut din motorcykel mot en vanlig 0-växlad trampcykel så kanske du får en annan syn på det hela.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev leifen:

Byt ut din motorcykel mot en vanlig 0-växlad trampcykel så kanske du får en annan syn på det hela.

Hej

Håller med dig helt där, blir förbannad varje gång jag ser gamla tanter och små skolbarn på cykel som nästan ramlar omkull när dom blir attackerade, en del har slutat cykla förbi vårt hus och leder istället cykeln med en käpp i andra handen just där, men så ska det naturligtvis inte behöva vara.

 

Såna här hundar ska avlivas och inte tillåtas terrorisera folk, ser inga förmidrande omständigheter för vare sig dessa hundar eller dess ägare.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
42 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Inte vet jag. Men att hundar direkt anfaller ett fordon i farten är väl mindre vanligt. Kör mycket motorcykel i Thailand och ser inte att det är ett problem. Att sen hundar tycker det är kul att jaga motorcyklar och bilar, är ju en annan femma.

Vad gäller dina stenar och käppar så betvivlar jag inte att DU får vara ifred sen. Problemet är att någon unge eller granne som får sota för detta och blir biten senare. Då hunden nu förstått att anfall är bästa försvar.

Men vad bryr du dig om det?
Huvudsaken är väl att ditt problem är ur världen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Då får väl ungen på 4 år, grannen, gamla Ning och Pin på 94 år eller den förståndshandikappade 20-åringen agera på rätt sätt så att de inte blir attackerade eller bitna, hur de nu ska bära sig åt.

Det var ju du som skrev i en annan hundtråd för ett par år sedan att agerar man rätt så blir man inte attackerad eller biten, så förklara gärna hur de jag nämde i första meningen ska agera mot en galen hund.

 

öö

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

På den Thailändska landsbygden är det mycket vanligt  förekommande att hundar och oftast flera samtidigt attackerar folk på cykel och MC, tror inte att någon bybo undgår detta en enda dag om året.

 

Här handlar det absolut inte om att springa efter och jaga ett fordon, hundarna gör sig redo och attackerar redan framifrån och följer sen fordonet på sidan och försöker bita förare och passagerare i benen, först när hundarna inte orkar längre handlar till slut om att följa efter ett fordon.

 

 

 

Stämmer bra, ser detta nästan dagligen och har råkat ut för det själv. Då är "tricket" att man åker och hämtar en pinne (jag tog basebollträet hemifrån) åka tillbaks och stanna vid hunden/hundarna och kliva av moppen, sen var det slutjagat för deras del på ett bra tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
57 minuter sedan, skrev hasseryd:

..... Inte så dja lätt att agera sådär när man inte är van vid hundar och hmm lite Rädd

 

Precis, det rör sig nog många tankar i huvudet om man vänder sig om och ser en galen skällande hund 5 meter bakom sig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Då får väl ungen på 4 år, grannen, gamla Ning och Pin på 94 år eller den förståndshandikappade 20-åringen agera på rätt sätt så att de inte blir attackerade eller bitna, hur de nu ska bära sig åt.
Det var ju du som skrev i en annan hundtråd för ett par år sedan att agerar man rätt så blir man inte attackerad eller biten, så förklara gärna hur de jag nämde i första meningen ska agera mot en galen hund.
 
öö


Dom får väl göra vad dom vill.
Du frågade, jag svarade på din fråga.
Man kan ju fortsätta som vanligt med stenar och pinnar.
Det enda jag kan informera om är alternativen och konsekvensen av stenar och pinnar.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
23 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Dom får väl göra vad dom vill.
Du frågade, jag svarade på din fråga.

Man kan ju fortsätta som vanligt med stenar och pinnar.
Det enda jag kan informera om är alternativen och konsekvensen av stenar och pinnar.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Så du tror att en 4-åring eller en förståndshandikappad vet hur de ska agera så att de inte blir attackerade eller bitna av en folkilsken galen hund, det tror inte jag.

Du skriver mycket som är bra men även mycket rent nonsens.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
55 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Så du tror att en 4-åring eller en förståndshandikappad vet hur de ska agera så att de inte blir attackerade eller bitna av en folkilsken galen hund, det tror inte jag.

Du skriver mycket som är bra men även mycket rent nonsens.

 

Hej

Tänkte på det du skrev här när det gäller förståndshandikappade, detta är något som byns hundar har blykoll på, alla hundar reagerar när byns två förståndshandikappade är ute och rör sig, t.o.m vår normalt lugna hund börjar skälla när någon av dessa passerar på gatan utanför vårt hus.

 

Värst är det för byns byfåne som alltid har ett helt koppel ilsket skällande hundar efter sig vart han går, hur kan hundar veta att just dessa är annorlunda och varför reagerar dom så negativt på just dessa individer?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Tänkte på det du skrev här när det gäller förståndshandikappade, detta är något som byns hundar har blykoll på, alla hundar reagerar när byns två förståndshandikappade är ute och rör sig, t.o.m vår normalt lugna hund börjar skälla när någon av dessa passerar på gatan utanför vårt hus.
 
Värst är det för byns byfåne som alltid har ett helt koppel ilsket skällande hundar efter sig vart han går, hur kan hundar veta att just dessa är annorlunda och varför reagerar dom så negativt på just dessa individer?
Mvh isan lover

På grund av att deras kroppsspråk är annorlunda.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Så du tror att en 4-åring eller en förståndshandikappad vet hur de ska agera så att de inte blir attackerade eller bitna av en folkilsken galen hund, det tror inte jag.
Du skriver mycket som är bra men även mycket rent nonsens.
 


Nu börjar du läsa in och ställa mig till svars för saker jag aldrig skrivit.
Hur ofta ser du 4 åringar eller förståndshandikappade som står med stenar och käppar i högsta hugg själva för att jaga iväg en hund?
Vad gäller 4 åringar så får man väl hoppas att dom har föräldrar som ombesörjer deras säkerhet. Eller förståndshandikappade som förmodligen har någon släkting som kollar dom.
Ibland undrar jag faktiskt om du har så tråkigt i obygden att du måste försöka forcera fram konfrontation för att ha något att göra. Eller om du brister i din läsförståelse?
Du bad om att få veta vad man kan göra alternativt till att piska lydnad i hundar. Och jag gav dig ett svar. Om du sen vill ta till dig vad jag skrev, eller förkasta det som nonsens? Är något jag skiter fullständigt i.
Jag skrev inte det för att omvända dig. Men kanske någon nånstans får en tankeställare att det kanske är kontraproduktivt att slå lydnad i en hund?

Hade mitt barn blivit biten av grannens bitande hund, hade jag tagit ett snack med grannen. Och hade grannen inte velat kännas vid problemet, och negligerat det hela, och fortsatt låtit hunden härja i byn?
Hade nog jag använt påken mot grannen själv. Som människa hade han då förstått varför det gjorde ont.
Men det är jag det.
Det är ägarna som ska ansvara för att deras hundar inte skadar någon. Man gör fel om man tror att hundar gör fel när ägaransvaret brister.

Och är det vildhundar får dom väl ta det med byledaren.
Det är väl någons ansvar att hålla nere populationen av vildhundar om dom skapar problem för byborna?

Skulle heller inte förvåna mig om du som grund av det jag skrev ovan, skapar en ny tråd där du förklarar dig kränkt över vad jag skrev? Varken första eller sista gången det händer.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev janne_h:


På grund av att deras kroppsspråk är annorlunda.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Stämmer nog. Skulle även kunna tänka mig att högljudda amerikanare på turistresa skulle bli utskällda av hundarna. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev hasseryd:

..... Inte så dja lätt att agera sådär när man inte är van vid hundar och hmm lite Rädd

Ingenting är lätt i början. Börja öva på detta när du träffar vänners hundar. Då kommer du upptäcka att du får en annan reaktion av hunden.

När du sen är övertygad om att det fungerar på snälla hundar som du känner. Så är det lä'ttare att övertyga sig själv om att det fungerar.

Det är nämligen där hemligheten ligger i att övertyga sig själv, så man utstrålar icke rädsla.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag är hundvan och har tom tävlat med en av hundarna och varit figurant i många söktävlingar mm. FD svärfar som var min mentor lyckades

få tre av sina hundar att bli svensk brukschampion.

 

De flesta friska hundar kan man lugna med sitt beteende. Det gäller dock inte alla hundar och hur de har blivet sådana varierar en del. Hundar i flock

är det värre med då en frisk hund kan triggas till ett beteende som den normalt inte har, det samma gäller för övrigt oss människor.

 

Att ha en hund instängd på en gård så den varken får mental stimulans eller motion är som en tidsinställd bomb. Visst kan man säga att det är

ägaren det är fel på men vi vet ju alla svårigheten i att fostra andra människor. Därför skulle det behövas restriktioner men jag ser inget hopp

till bättring tyvärr.

 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är hundvan och har tom tävlat med en av hundarna och varit figurant i många söktävlingar mm. FD svärfar som var min mentor lyckades
få tre av sina hund att bli svensk brukschampion.
 
De flesta friska hundar kan man lugna med sitt beteende. Det gäller dock inte alla hundar och hur de har blivet sådana varierar en del. Hundar i flock
är det värre med då en frisk hund kan triggas till ett beteende som den normalt inte har, det samma gäller för övrigt oss människor.
 
Att ha en hund instängd på en gård så den varken får mental stimulans eller motion är som en tidsinställd bomb. Visst kan man säga att det är
ägaren det är fel på men vi vet ju alla svårigheten i att fostra andra människor. Därför skulle det behövas restriktioner men jag ser inget hopp
till bättring tyvärr.
 


När jag menar ägarens ansvar så åsyftas jag naturligtvis det du skrev ovan om mental stimulans. Men även hundägare som låter sina hundar springa vind för våg och skrämma grannarna är ju även det en ansvarig fråga.
Om man är naiv och tror att en hund blir mindre farlig ju mer stryk den får. Då har man inte förstått nånting om en hunds psyke.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev janne_h:

 

 


När jag menar ägarens ansvar så åsyftas jag naturligtvis det du skrev ovan om mental stimulans. Men även hundägare som låter sina hundar springa vind för våg och skrämma grannarna är ju även det en ansvarig fråga.
Om man är naiv och tror att en hund blir mindre farlig ju mer stryk den får. Då har man inte förstått nånting om en hunds psyke.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Vad anser du ska göras med hundarna som denna tråd ursprungligen handlar om?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör hela omgivningen en tjänst, skjut hundjävlarna, världen blir inte sämre av att  tre rottweilers går till sälla jaktmarkerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad anser du ska göras med hundarna som denna tråd ursprungligen handlar om?  

Fritz..

 

Ta omhand dom från myndighetahåll eller avliva dom. Svårt för mig att komma med åsikter om hundarnas mentala status.

Även helt friska hundar kan i flock trigga varandra att göra dylika. Men jag anser att ägaren borde förstått redan innan det hände att dom är farliga och hållt dom inlåsta på natten.

Man kan ju tycka att det är en olycka. Men precis som någon som dricker och sedan väljer att köra trots risken att köra ihjäl någon. Så anser jag att man som ägare bör förstå att det inte är riskfritt att låta 3 rottweiler springa vind för våg på natten.

Därför anser jag att ägaren förbrukat sin rätt att ha hundarna kvar.

 

När jag hade Viper i Thailand(min Schäfer) , så undvek jag att släppa ut honom lös bland folk, med respekt för folk som är rädda för stora hundar. Min rottweiler som bor i yasothon är på gården som är 2, 5 rai stor. Varvid vi låser grinden på kvällen.

Stora hundar är oftast väldigt snälla. Dock tycker inte alla så. Och det måste man ta hänsyn till.

Känns inte riktigt som att ägaren till hundarna i tråden har den insikten,eller i alla fall hade.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
21 minuter sedan, skrev janne_h:

Ta omhand dom från myndighetahåll eller avliva dom. Svårt för mig att komma med åsikter om hundarnas mentala status.

Även helt friska hundar kan i flock trigga varandra att göra dylika. Men jag anser att ägaren borde förstått redan innan det hände att dom är farliga och hållt dom inlåsta på natten.

Man kan ju tycka att det är en olycka. Men precis som någon som dricker och sedan väljer att köra trots risken att köra ihjäl någon. Så anser jag att man som ägare bör förstå att det inte är riskfritt att låta 3 rottweiler springa vind för våg på natten.

Därför anser jag att ägaren förbrukat sin rätt att ha hundarna kvar.

 

När jag hade Viper i Thailand(min Schäfer) , så undvek jag att släppa ut honom lös bland folk, med respekt för folk som är rädda för stora hundar. Min rottweiler som bor i yasothon är på gården som är 2, 5 rai stor. Varvid vi låser grinden på kvällen.

Stora hundar är oftast väldigt snälla. Dock tycker inte alla så. Och det måste man ta hänsyn till.

Känns inte riktigt som att ägaren till hundarna i tråden har den insikten,eller i alla fall hade.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Om ägaren förstod att hundarna var farliga så borde de väl varit inlåsta dagtid också.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...