Jump to content
IGNORERAD

57-åring dödad av hundar i Buang Kan


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 347
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    79

  • stefan5300

    30

  • Soengsang

    14

  • frogfish

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2017-03-11 at 06:47, skrev Nemo:

 

Bra att du tog upp ämnet. :)  Jag undrar om det är någon som vet vad man ska preparera en korv special med, gärna ett namn på thai? De där råttgifterna som finns i de flesta butiker räcker inte för större djur.

 

On 2017-03-13 at 17:42, skrev UglyFarang:

 

Nu blir detta väldigt svävande.

Det finns ett forum där det brukar publiceras namn och uppgifter på utlänningar som begår brott i sverige som pressen hävdar är svenska, minns inte vad det heter men du eller andra vet säkert vilket jag menar, där kan du få info om en sorts frö man kan beställa på nätet som gör jobbet åt dej, man blandar dessa frön och köttfärs eller liknande så ser man till att ohyran man vill bli av med äter detta.

 

Forumet heter Flashback.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som hänt i min Village är följande. För något år sen fick en granne labradorvalpar. Vilket resulterade i att dessa 4 stycken valpar sprang runt i den allmänna parken och sket överallt som i barnens sandlåda mm. Vilket skapade irritation bland folk. Detta resulterade att man satte upp en skylt med att det var förbjudet att rasta hundar i parken (som har mycket andra utrymmen än dom där barn och ungdomar är).

Ingen hundägare inklusive mig bryr sig om för att dom är där folk inte rör sig eller så plockar man upp skiten.

Städerskan som sopar och städar det allmänna området har hållit ett par gathundar med mat och låtit dessa bo i allmänna parken. Och förra lördagen sprang ninja och nosade i kantens utkanter. Kl 10,50 på förmiddagen.

Dessa 2 gathundar får syn på ninja springer mot honom och tränger in honom i ett hörn. Han blir biten ordentligt i bakbenet. När man pratar med grannarna så verkar det som var och varannan tamhund blivit biten av dessa gathundar när dom besökt den allmänna parken.

Min fru säger att det finns en hund avdelning hos govermant som hämtar dylika hundar och tar hand och ger dom mat mm.

Varvid jag sa till henne att ringa dom och be dom hämta dessa hundar, då dom inte har något på området att göra(det är vildhundarna vi bor i ett gated comminity) .

Så x antal hundar blir bitna men alla är obekväma att agera eftersom ingen thai vill stöta sig med städerskan eller en till dom som tar hand om dessa hundar. Ganska intressant fenomen.

Eftersom inget händer. (inklusive min fru).

Så ruttnande jag ikväll ock gick ut i parken och rev ner skylten som talade om för oss hundägare att vi inte får rasta våra hundar i parken.

Och åkte ner med den till vakten, och bad att ge den tillbaka till styrelsen i villagen, med hänvisning till vildhundarna som bor i parken med deras goda minne. Och förklarade hur förbannad jag var att dessa hundar bodde i parken. Det som gör det extra intressant var att det var städerskan son som jobbade som vakt ikväll när jag överlämnade den nrrrivna skylten.

Spännande fortsättning följer.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev janne_h:

Vad som hänt i min Village är följande. För något år sen fick en granne labradorvalpar. Vilket resulterade i att dessa 4 stycken valpar sprang runt i den allmänna parken och sket överallt som i barnens sandlåda mm. Vilket skapade irritation bland folk. Detta resulterade att man satte upp en skylt med att det var förbjudet att rasta hundar i parken (som har mycket andra utrymmen än dom där barn och ungdomar är).

Ingen hundägare inklusive mig bryr sig om för att dom är där folk inte rör sig eller så plockar man upp skiten.

Städerskan som sopar och städar det allmänna området har hållit ett par gathundar med mat och låtit dessa bo i allmänna parken. Och förra lördagen sprang ninja och nosade i kantens utkanter. Kl 10,50 på förmiddagen.

Dessa 2 gathundar får syn på ninja springer mot honom och tränger in honom i ett hörn. Han blir biten ordentligt i bakbenet. När man pratar med grannarna så verkar det som var och varannan tamhund blivit biten av dessa gathundar när dom besökt den allmänna parken.

Min fru säger att det finns en hund avdelning hos govermant som hämtar dylika hundar och tar hand och ger dom mat mm.

Varvid jag sa till henne att ringa dom och be dom hämta dessa hundar, då dom inte har något på området att göra(det är vildhundarna vi bor i ett gated comminity) .

Så x antal hundar blir bitna men alla är obekväma att agera eftersom ingen thai vill stöta sig med städerskan eller en till dom som tar hand om dessa hundar. Ganska intressant fenomen.

Eftersom inget händer. (inklusive min fru).

Så ruttnande jag ikväll ock gick ut i parken och rev ner skylten som talade om för oss hundägare att vi inte får rasta våra hundar i parken.

Och åkte ner med den till vakten, och bad att ge den tillbaka till styrelsen i villagen, med hänvisning till vildhundarna som bor i parken med deras goda minne. Och förklarade hur förbannad jag var att dessa hundar bodde i parken. Det som gör det extra intressant var att det var städerskan son som jobbade som vakt ikväll när jag överlämnade den nrrrivna skylten.

Spännande fortsättning följer.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

 

Ja det fanns tidigare iaf.

 

Har ni ingen manager du kan tala med? Finns ett kontor på våran community där managern sitter. Det är hans/hennes uppgift att se till att allt flyter bra. Själva styrelsen består, iaf hos oss, av boende som väljs in på årligt möte. Styrelsen bestämmer riktlinjer/regler etc som managern är tänkt ska se till att de följs. 

Om ni inte har än så kan du tipsa dom om att skaffa en communitygrupp på t.ex. Line där folk kan tala med varandra/styrelse/manager om saker och problem. Lite smidigare då många jobbar eller inte har tid att hitta folk etc.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

 

Ja det fanns tidigare iaf.

 

Har ni ingen manager du kan tala med? Finns ett kontor på våran community där managern sitter. Det är hans/hennes uppgift att se till att allt flyter bra. Själva styrelsen består, iaf hos oss, av boende som väljs in på årligt möte. Styrelsen bestämmer riktlinjer/regler etc som managern är tänkt ska se till att de följs. 

Om ni inte har än så kan du tipsa dom om att skaffa en communitygrupp på t.ex. Line där folk kan tala med varandra/styrelse/manager om saker och problem. Lite smidigare då många jobbar eller inte har tid att hitta folk etc.

 

/ SatanG 

 

Problemet är redan löst.

Jag fick fram den reaktionen jag ville.

För en stund sedan så kom det några damer med vakterna. Min fru gick ner och öppnade.

Jag hörde att det var ganska livfullt där nere. Nu hade ett par damer tyckt att det var för djävligt att farangen gjort skadegörelse och rivit ner skylten och skulle ge oss en åthutning för det. Så dom kom till oss och skulle minsann tala om för oss att om jag skulle riva ner skylten en gång till skulle dom ringa polisen. Min fru sa bara varsågod till dom. Själv när jag kom ner visade jag att jag kunde bli riktigt förbannad. Och skällde ut en av dessa damer som vässad värst så hon nästan höll på att börja gråta. Och gjorde väldigt klart att om dom vill bråka så har dom väldigt stora problem. Visade upp ninjas kraftiga bitsår från dessa vildhundar. Och frågade henne om hon var intresserad av att betala veterinärkostnaderna (hittils 3000 baht). Det kunde hon naturligtvis inte då hon inte hade några pengar. Förklarade för henne att nästa gång är det ett barn som dessa hundar bitit. Då hundarna tänker på hundvis, och naturligtvis i deras hjärnor står som ägare till hela parken och skyddar den därefter.

När min fru förklarade att hundägare hade med sig pinnar för att försvara sig mot dessa hundar så hävdade hon att det var bullshit. Men ändrade sig efter ett tag då hon förstod åt vad det lutade åt.

 Varvid efter att det lugnat sig så förstod damen som ville ha dessa hundar där (som matade dom) att det kanske inte var position att försvara dessa hundar. Kontentan blir att dom ska ringa någon govermant avdelning idag som får komma och hämta hundarna snarast.

Vad gäller skylten så gjorde jag klart att den åker ner om dom sätter upp den igen. Dom förstod även där att det inte är värt striden. Kontentan vart att skylten kommer inte att sättas upp mer över huvudlaget.

 

Alla skildes i samförstånd utan framtida problem. 

Hundarna hämtas nu så fort som möjligt har dom lovat.

Vad gäller min fru så var hon väldigt belåten efter detta , trots att hon på Thaivis innan inte ville stöta sig med folk.

Som att dra bort ett plåster , snabbt och effektivt.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev janne_h:

 

Problemet är redan löst.

Jag fick fram den reaktionen jag ville.

För en stund sedan så kom det några damer med vakterna. Min fru gick ner och öppnade.

Jag hörde att det var ganska livfullt där nere. Nu hade ett par damer tyckt att det var för djävligt att farangen gjort skadegörelse och rivit ner skylten och skulle ge oss en åthutning för det. Så dom kom till oss och skulle minsann tala om för oss att om jag skulle riva ner skylten en gång till skulle dom ringa polisen. Min fru sa bara varsågod till dom. Själv när jag kom ner visade jag att jag kunde bli riktigt förbannad. Och skällde ut en av dessa damer som vässad värst så hon nästan höll på att börja gråta. Och gjorde väldigt klart att om dom vill bråka så har dom väldigt stora problem. Visade upp ninjas kraftiga bitsår från dessa vildhundar. Och frågade henne om hon var intresserad av att betala veterinärkostnaderna (hittils 3000 baht). Det kunde hon naturligtvis inte då hon inte hade några pengar. Förklarade för henne att nästa gång är det ett barn som dessa hundar bitit. Då hundarna tänker på hundvis, och naturligtvis i deras hjärnor står som ägare till hela parken och skyddar den därefter.

När min fru förklarade att hundägare hade med sig pinnar för att försvara sig mot dessa hundar så hävdade hon att det var bullshit. Men ändrade sig efter ett tag då hon förstod åt vad det lutade åt.

 Varvid efter att det lugnat sig så förstod damen som ville ha dessa hundar där (som matade dom) att det kanske inte var position att försvara dessa hundar. Kontentan blir att dom ska ringa någon govermant avdelning idag som får komma och hämta hundarna snarast.

Vad gäller skylten så gjorde jag klart att den åker ner om dom sätter upp den igen. Dom förstod även där att det inte är värt striden. Kontentan vart att skylten kommer inte att sättas upp mer över huvudlaget.

 

Alla skildes i samförstånd utan framtida problem. 

Hundarna hämtas nu så fort som möjligt har dom lovat.

Vad gäller min fru så var hon väldigt belåten efter detta , trots att hon på Thaivis innan inte ville stöta sig med folk.

Som att dra bort ett plåster , snabbt och effektivt.

 

Jag hoppas du har rätt, det märker ni om några dagar eller om 10 år :-)

 

Vem var damen som "vässat värst"?

Låter lite konstigt om en städerska kommer och ska klaga direkt till er som bor där, mycket ovanligt beteende som antagligen på många platser hade sett till att hon fått sparken. Varför ska inte skylten upp igen om nu hundarna försvinner redan idag?

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag hoppas du har rätt, det märker ni om några dagar eller om 10 år :-)

 

Vem var damen som "vässat värst"?

Låter lite konstigt om en städerska kommer och ska klaga direkt till er som bor där, mycket ovanligt beteende som antagligen på många platser hade sett till att hon fått sparken. Varför ska inte skylten upp igen om nu hundarna försvinner redan idag?

 

/ SatanG 

Är det inte uppenbart varför inte skylten ska upp.

Om inte skylten ska upp så kan de boende släppa sina hundar i parken utan att ha de i koppel. Jag antar att det var så Ninja blev biten!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag hoppas du har rätt, det märker ni om några dagar eller om 10 år :-)

 

Vem var damen som "vässat värst"?

Låter lite konstigt om en städerska kommer och ska klaga direkt till er som bor där, mycket ovanligt beteende som antagligen på många platser hade sett till att hon fått sparken. Varför ska inte skylten upp igen om nu hundarna försvinner redan idag?

 

/ SatanG 

Det är en av damerna som bor där som har matat dessa hundar. Jag tror hon sitter i styrelsen. Och städerskan var inte med alls idag. Hon stod ute i parken och städade, antagligen av den anledningen du anger.

När min fru pratade med henne häromdagen skulle hon prata med damen som även hon matade dessa hundar. Ingen har innan jag rev ner skylten överhuvudtaget sen brytt sig att komma och prata med oss.

Hon försvarade sig med att hon sa att hon var här igår men ingen var hemma. Problemet var bara att jag hade bilen då jag hade ett möte och det regnade och var inte hemma förns halv tio, varav min fru var hemma hela dagen igår med öppen dörr mot parken (vi bor precis mittemot ingången till parken)

 

Vad gäller skylten så gör den ingen nytta då ingen bryr sig om den. Sen tycker jag att med tanke på att man satt upp skylten samtidigt som man hållt vildhundar i parken  med villagens goda minne.  Men nu när min hund blivit biten av dessa hundar så vill ingen ansvara ekonomiskt för att jag får springa till veterinären på grund av detta. Vilket naturligtvis skulle gälla vilken hundägare som helst om deras hund bet en annan hund. Men föreningen svär sig fri från ansvar. (damen ifråga tyckte att min fru kunde ta upp skadeståndsanspråk med hunden i fråga) Då blir det en principsak att dom heller inte från deras sida ska komma med pekpinnar mot oss hundägare som blivit drabbad av deras vansinne att mata gathundar inne på området.

 

Jag misstänker att det kommer att vara många hundägare  och föräldrar i området som kommer att jubla när dom hör detta. Då säkert många velat göra det jag gjorde men inte vågat enligt Thailändsk sed att inte bråka.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det skillnad på hund och hund. Chihuahua dvärgpinscher som jag har eller grannarnas småhundar skrämmer ingen och biter inte någon. Och därför gör dom ingen skada om dom springer fria. 2 Gathundar lever just efter gatans lag. Och då dom anser att parken är deras revir. Så är det naturligtvis en fara för alla att ha dessa där.

Även när jag hade Viper (schäfer) boende här. Så höll jag honom kopplad och undvek parken när barn var där för att han är stor och kan då skrämma barn bara genom sin närvaro. Vilket naturligtvis inte är bra.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
11 timmar sedan, skrev janne_h:

Vad som hänt i min Village är följande. För något år sen fick en granne labradorvalpar. Vilket resulterade i att dessa 4 stycken valpar sprang runt i den allmänna parken och sket överallt som i barnens sandlåda mm. Vilket skapade irritation bland folk. Detta resulterade att man satte upp en skylt med att det var förbjudet att rasta hundar i parken (som har mycket andra utrymmen än dom där barn och ungdomar är).

Ingen hundägare inklusive mig bryr sig om för att dom är där folk inte rör sig eller så plockar man upp skiten.

Städerskan som sopar och städar det allmänna området har hållit ett par gathundar med mat och låtit dessa bo i allmänna parken. Och förra lördagen sprang ninja och nosade i kantens utkanter. Kl 10,50 på förmiddagen.

Dessa 2 gathundar får syn på ninja springer mot honom och tränger in honom i ett hörn. Han blir biten ordentligt i bakbenet. När man pratar med grannarna så verkar det som var och varannan tamhund blivit biten av dessa gathundar när dom besökt den allmänna parken.

Min fru säger att det finns en hund avdelning hos govermant som hämtar dylika hundar och tar hand och ger dom mat mm.

Varvid jag sa till henne att ringa dom och be dom hämta dessa hundar, då dom inte har något på området att göra(det är vildhundarna vi bor i ett gated comminity) .

Så x antal hundar blir bitna men alla är obekväma att agera eftersom ingen thai vill stöta sig med städerskan eller en till dom som tar hand om dessa hundar. Ganska intressant fenomen.

Eftersom inget händer. (inklusive min fru).

Så ruttnande jag ikväll ock gick ut i parken och rev ner skylten som talade om för oss hundägare att vi inte får rasta våra hundar i parken.

Och åkte ner med den till vakten, och bad att ge den tillbaka till styrelsen i villagen, med hänvisning till vildhundarna som bor i parken med deras goda minne. Och förklarade hur förbannad jag var att dessa hundar bodde i parken. Det som gör det extra intressant var att det var städerskan son som jobbade som vakt ikväll när jag överlämnade den nrrrivna skylten.

Spännande fortsättning följer.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

Hej

Förstår din reaktion, men tillhör du inte dom som brukar klaga på att man inte följer lagar och regler t.ex mig?

Man ska ju föregå med gott exempel och på så sätt påverka andra.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Förstår din reaktion, men tillhör du inte dom som brukar klaga på att man inte följer lagar och regler t.ex mig?

Man ska ju föregå med gott exempel och på så sätt påverka andra.

Mvh isan lover

 

Och hur tänkte du nu?

Eller har du ramlat på fyllan med moppen och slagit i huvudet?

Din logik följer i alla fall ett sådant mönster!

Regler är naturligtvis bra att följa. Men att inte följa en skylt eller riva ner den vad gäller hundrastning, skadar ingen. Däremot kan man både skada andra och sig själv om man kör berusad, och dessutom utan hjälm. Jag tror dom flesta förutom dig förstår den markanta skillnaden här.

I mitt fall är det inte ens en lag jag bryter mot.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Wangthong:

Är det inte uppenbart varför inte skylten ska upp.

Om inte skylten ska upp så kan de boende släppa sina hundar i parken utan att ha de i koppel. Jag antar att det var så Ninja blev biten!

 

Jag kanske missförstår. Även vi har skylt där barnen leker att hundar inte är välkomna och det borde, enligt mig, vara rimligt att ha det så även hos Janne. Nu vet jag inga förutsättningar där men vad jag förstår så kan alla ha sina hundar lösa där barnen leker om det inte finns någon förbudsskylt. Det kan väl inte vara meningen, men å andra sidan om det nu är så att alla skiter i den ändå så spelar det ju kanske ingen roll. Personligen hade jag inte accepterat hundar i lekparken om det vore här.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
14 minuter sedan, skrev janne_h:

 

Och hur tänkte du nu?

Eller har du ramlat på fyllan med moppen och slagit i huvudet?

Din logik följer i alla fall ett sådant mönster!

Regler är naturligtvis bra att följa. Men att inte följa en skylt eller riva ner den vad gäller hundrastning, skadar ingen. Däremot kan man både skada andra och sig själv om man kör berusad, och dessutom utan hjälm. Jag tror dom flesta förutom dig förstår den markanta skillnaden här.

I mitt fall är det inte ens en lag jag bryter mot.

Hej

Så du tycker alltså att hundägare har rätt att riva ned skyltar som dom ogillar?

Om man inte gillar den hastighet som finns på en plats är det då ok att bara riva ned skylten, eller en Parkering förbjuden skylt o.s.v?

Eller gäller denna rättighet bara hundägare?

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Så du tycker alltså att hundägare har rätt att riva ned skyltar som dom ogillar?

Om man inte gillar den hastighet som finns på en plats är det då ok att bara riva ned skylten, eller en Parkering förbjuden skylt o.s.v?

Eller gäller denna rättighet bara hundägare?

Mvh isan lover

 

Om nu polisen uppenbarligen som i ditt fall inte gör sitt jobb utan till och med bjuder dig på sprit när du ska ut och köra, så skulle jag inte se det som ett stort problem om någon plockade ner vägskyltar som ingen bryr sig i, i ren protest mot polisens flathet och oförmögenhet att sköta sitt jobb.

Allra helst om du som kontenta av detta skulle köra på och skada någon.

Allvarligt talat, du måste ha slagit i skallen ordentligt, när du gör sådana horribla jämförelser.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev janne_h:

Om nu polisen uppenbarligen som i ditt fall inte gör sitt jobb utan till och med bjuder dig på sprit när du ska ut och köra, så skulle jag inte se det som ett stort problem om någon plockade ner vägskyltar som ingen bryr sig i, i ren protest mot polisens flathet och oförmögenhet att sköta sitt jobb.

Allra helst om du som kontenta av detta skulle köra på och skada någon.

Allvarligt talat, du måste ha slagit i skallen ordentligt, när du gör sådana horribla jämförelser.

Hej

Nej jag blev bara lite förvånad efter dina tidigare moralpredikningar och uttalade respekt för regler och lagar.

Men nu visar du en annan sida och inställning.

 

Min första tanke var tänk om alla medborgare skulle gå runt och plocka ned skyltar dom själva inte gillar, tror att det skulle bli ett mindre kaos i samhället, men denna rättighet kanske bara ska gälla dig och inte andra?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Nej jag blev bara lite förvånad efter dina tidigare moralpredikningar och uttalade respekt för regler och lagar.

Men nu visar du en annan sida och inställning.

 

Min första tanke var tänk om alla medborgare skulle gå runt och plocka ned skyltar dom själva inte gillar, tror att det skulle bli ett mindre kaos i samhället, men denna rättighet kanske bara ska gälla dig och inte andra?

Mvh isan lover

 

Jag har aldrig varit en paragrafryttare. Men förstår man inte att vissa lagar är faktiskt viktigare att följa än andra så saknar man helt sunt förnuft. Lagen om hjälm och styrfylla finns faktiskt där för att inte barn och vuxna ska dö eller bli ett kollin för livet.

Att ditt sinne blir grumlat efter ha druckit borde åtminstone en normalt funtad person förstå åtminstone i nyktert tillstånd.

Men du har just bevisat att du tillhör helt enkelt inte den kategorin av människor.

Det jag gjorde kallas i vanliga ordalag för civil olydnad. Jag hade ett syfte och har i den viktiga biten vad gäller att få bort hundarna nått framgång med min civila olydnad.

 

 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag kanske missförstår. Även vi har skylt där barnen leker att hundar inte är välkomna och det borde, enligt mig, vara rimligt att ha det så även hos Janne. Nu vet jag inga förutsättningar där men vad jag förstår så kan alla ha sina hundar lösa där barnen leker om det inte finns någon förbudsskylt. Det kan väl inte vara meningen, men å andra sidan om det nu är så att alla skiter i den ändå så spelar det ju kanske ingen roll. Personligen hade jag inte accepterat hundar i lekparken om det vore här.

 

/ SatanG

 

Nu är ju inte hundarna i själva lekparksdelen.

Och dessutom pratar vi om småhundar som barnen ibland till och med vill leka med.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev janne_h:

 

Nu är ju inte hundarna i själva lekparksdelen.

Och dessutom pratar vi om småhundar som barnen ibland till och med vill leka med.

 

 

Ja det låter ju som att det borde vara ok då.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
19 minuter sedan, skrev janne_h:

 

Jag har aldrig varit en paragrafryttare. Men förstår man inte att vissa lagar är faktiskt viktigare att följa än andra så saknar man helt sunt förnuft. Lagen om hjälm och styrfylla finns faktiskt där för att inte barn och vuxna ska dö eller bli ett kollin för livet.

Att ditt sinne blir grumlat efter ha druckit borde åtminstone en normalt funtad person förstå åtminstone i nyktert tillstånd.

Men du har just bevisat att du tillhör helt enkelt inte den kategorin av människor.

Det jag gjorde kallas i vanliga ordalag för civil olydnad. Jag hade ett syfte och har i den viktiga biten vad gäller att få bort hundarna nått framgång med min civila olydnad.

 

 

Hej

Själv tror jag inte att man kan överlåta åt medborgarna att själva avgöra vilka lagar och regler som är viktiga att följa eller inte, än mindre att plocka ned dom skyltsr med förbud som man själv ogillar.

Men det var skönt att höra att även du avsiktligt bryter mot regler och lagar ibland när du vill.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Själv tror jag inte att man kan överlåta åt medborgarna att själva avgöra vilka lagar och regler som är viktiga att följa eller inte, än mindre att plocka ned dom skyltsr med förbud som man själv ogillar.
Men det var skönt att höra att även du avsiktligt bryter mot regler och lagar ibland när du vill.
Mvh isan lover


Nej det viktigaste är ju att följa traditioner och göra som alla andra.
Om man inte kan se skillnad på en högst lokal skylt och styrfylla eller underlåtenhet att använda hjälm så förtjänar man inte den omsorgen omgivningen ger när dom uppmanar en att inte dricka och köra och använda hjälm.
Då du själv inte har förstånd att inse detta utan ser det som en ren lagfråga, så spelar det nog ingen roll om det värsta skulle hända, då inget av vikt går förlorat.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Värstans vad många hundexperter det finns på sådana här ställen..

Tact is for those who are not witty enough to be sarcastic!

Link to comment
Dela på andra sajter

Värstans vad många hundexperter det finns på sådana här ställen..


Hundar och barn. Alla som inte har några själv är experter.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Fungerar inte tricket med hundgodis och korvbitar i alla miljöer?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fungerar inte tricket med hundgodis och korvbitar i alla miljöer?


Nä det ligger inte för dvärgpinscher Chiuahua Chow chow mm att springa om kring med mutgodis i fickorna för att ge till gathundarna. :)
Personligen räcker det att närvara och visa vem det är som bestämmer så viker dom av.


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev janne_h:

 


Hundar och barn. Alla som inte har några själv är experter.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

En av experterna på hundar vet ju t ex barn varken kan bli bitna eller skrämda av vissa småhundar: "Chihuahua dvärgpinscher som jag har eller grannarnas småhundar skrämmer ingen och biter inte någon". ;)

 

Har man både hund och barn kanske man inte förstår hur lätt barn utan hundvana blir skämda? Har man däremot "bara" barn vet man att det inte krävs så många kilo hund för att småbarn ska bli skämda.

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...