Jump to content
IGNORERAD

57-åring dödad av hundar i Buang Kan


MPR Nyheter

Recommended Posts

 

Skulle jag ha mina hundar kopplade så kunde jag lika gärna vara utan hundar.

 

Gav bort en hundvalp till en thaigranne,  hörde en dag att hunden ylade och skällde så jag gick dit och tittade vad som hänt, då hade idi0ten bundit fast hunden i ett snöre som var knappt en meter långt och hunden hade varken vatten eller mat så jag lossade på "kopplet" och tog tillbaka hunden.

Sedan åkte jag och letade reda på gubben som var på bröllop och berättade att man gör inte så mot en hundvalp och att jag tagit tillbaka hunden, så den gubben pratade inte med mig på ett halvår men är jag djurvän så är jag men nu pratar han med mig igen, han kom väl på efter ett halvårs tänkande att farangen hade rätt.

 

Ja den fick du faktiskt karma för. Man gör inte så mot hundar.

Man kan i och för sig binda upp den.

Men man måste ju då se till att linan inte är för kort, och framför allt att hunden har vatten. Då den annars kan dö en plågsam död av värmeslag.

Då hundar inte svettas, utan kyler sig genom munnen.

Om man ser en hund schåsa väldigt mycket, så betyder det att den är överhettad och behöver vatten

 

Är det mycket varmt kan man även kyla hunden genom att duscha den.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 347
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    79

  • stefan5300

    30

  • Soengsang

    14

  • frogfish

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 
Vad har du bevisat för prestigeförlust om fel jag har, inte ett skit, när jag diskuterar med dig så är jag som dig, jag har aldrig fel.

Har du slut på kommatecken i lagret? Kan jag gärna låna ut några. :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Mycket bra de jagar bort katter, tuppar, höns  och kreatur som kommer upp på vår tomt som inte har där att göra, men inte människor, dock skäller de ibland och de skall de göra, de skällde första 2-3 gångerna på sopåkarna, ägg och vatten leverantörerna men nu bryr de sig inte längre.

 

Anngående kopplade hundar så har man inte ens det i Sverige om man bor på landsbygden i små byar i alla fall inte där jag bodde, de hundar som är kopplade är jakthundar som oftast är kopplade med löplina i anslutning till en hundkoja eller också så har en stor hundgård.

Hej

Stämmer, det är faktiskt väldigt ovanligt med kopplade hundar även på den Svenska landsbygden, sällskapshundar går lösa året runt, medans jakthundar hålls i hundgårdar eller löplinor under den tid som det är förbjudet med lösa hundar, så är det även här hos oss.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här kan man också kyla ner sig när det är varmt.



85a6f521581c9fc39a0b165299d601d3.jpg

Eller så här.



Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
 
Mycket bra de jagar bort katter, tuppar, höns  och kreatur som kommer upp på vår tomt som inte har där att göra, men inte människor, dock skäller de ibland och de skall de göra, de skällde första 2-3 gångerna på sopåkarna, ägg och vatten leverantörerna men nu bryr de sig inte längre.
 
Anngående kopplade hundar så har man inte ens det i Sverige om man bor på landsbygden i små byar i alla fall inte där jag bodde, de hundar som är kopplade är jakthundar som oftast är kopplade med löplina i anslutning till en hundkoja eller också så har en stor hundgård.


Den bilden du postade på hundarna, är dom på din tomt på den bilden? Det ser inte så ut iaf. Om man har sin hund lös på sin tomt och dom inte kan smita ut har jag absolut inga problem med det.

Det du inte verka vilja ta till dig är att hundar inte känner skam och oavsett hur fel du har så ger du dig inte. Hurvida jag skulle min grabb leka med en hund som precis bitit ihjäl nån. Nej, det skulle jag självklart inte låta honom göra. Det jag säger är att det skulle säkert inte vara några problem då hunden inte kan ta till sig vad den gjort.. Genom att känna skam eller ånger.

Sen din jämförelse med mannen som bundit fast sin valp med ett för kort rep och lämnat den i flera timmar är ju rent sagt ut befängt. Det jag menar med koppel är att man har hunden kopplad när man beger sig utanför sin tomt, trodde det framgick!? Sen om man har hunden hunden kopplad så har man den som Janne sa eller en hundgård. Det borde varenda hundägare fatta.

Verkar vara många som inte vet hur man tar hand om en hund. Detta är ju saker som är självklara!




Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda ggr mina hundar får gå utan koppel är när det ska skitas och pissa. Vi har en liten grusplätt precis utanför vårt sista hus. Där vet dom vad som gäller...skita och pissa snabbt under husse eller mattes övervakning. 

skita.jpg.8338fc4f6b2eca0b0fbbd716eb41687f.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
11 minuter sedan, skrev thomas001:

Enda ggr mina hundar får gå utan koppel är när det ska skitas och pissa. Vi har en liten grusplätt precis utanför vårt sista hus. Där vet dom vad som gäller...skita och pissa snabbt under husse eller mattes övervakning. 

skita.jpg.8338fc4f6b2eca0b0fbbd716eb41687f.jpg

Är väl lika bra att jag svara på detta med. :)

 

Det är inte heller fel att släppa sina hundar på det viset så länge man har pli på hundarna och att man har uppsikt över dom, vilket är självklart för dom flesta hundägare. 

 

En hund innefattar ju stort ansvar och engagemang som vissa verkar ta till sig av och förstå och det oavsett om man bor i Isaan eller i Sverige. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag promenerar ofta i Pattaya och det är väldigt sällan jag träffar på nån med en hund i ett koppel. Det är faktiskt vanligare att jag möter ett fruntimmer med lilla Fido i famnen. Det verkar som om farangerna med hund acklimatiserat sig till Thaistyle och bara släpper ut sin hund vind för våg utanför grinden när den behöver motion i stället för att själv hänga med på en nyttig promenad.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
36 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag promenerar ofta i Pattaya och det är väldigt sällan jag träffar på nån med en hund i ett koppel. Det är faktiskt vanligare att jag möter ett fruntimmer med lilla Fido i famnen. Det verkar som om farangerna med hund acklimatiserat sig till Thaistyle och bara släpper ut sin hund vind för våg utanför grinden när den behöver motion i stället för att själv hänga med på en nyttig promenad.

 

Fritz..

I dina kvarter och på Dark Side så är det några hundar som skällt efter mig, dock inte mer än så. Annars tycker jag att fiskebyn är förhållandevis förskonade från byrackor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
5 minuter sedan, skrev Fredman:

I dina kvarter och på Dark Side så är det några hundar som skällt efter mig, dock inte mer än så. Annars tycker jag att fiskebyn är förhållandevis förskonade från byrackor.

Hej

Håller med helt, har aldrig blivit attackerad eller känt mig hotad av en hund i Pattaya, tror att dom hundar som uppvisar såna tendenser rensas bort ganska snabbt där, ska man ha lösa hundar i tätbebyggt område ska dessa vara snälla och pålitliga även om ett barn drar den i svansen, sätter sig på den eller stoppar in fingrarna i munnen på den o.s.v.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fredman:

I dina kvarter och på Dark Side så är det några hundar som skällt efter mig, dock inte mer än så. Annars tycker jag att fiskebyn är förhållandevis förskonade från byrackor.

Håller man sig till dom trafikerade soierna, typ min, där hundarna är vana vid att folk rör på sig är det inga problem. Men man ska akta sig för små bakgator, speciellt när det är mörkt. Det är min erfarenhet.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Fritz:

Håller man sig till dom trafikerade soierna, typ min, där hundarna är vana vid att folk rör på sig är det inga problem. Men man ska akta sig för små bakgator, speciellt när det är mörkt. Det är min erfarenhet.

 

Fritz..

Det vet du Fritz, jag håller mig till den breda vägen i livet! :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev wUThai:

Är väl lika bra att jag svara på detta med. :)

 

Det är inte heller fel att släppa sina hundar på det viset så länge man har pli på hundarna och att man har uppsikt över dom, vilket är självklart för dom flesta hundägare. 

 

En hund innefattar ju stort ansvar och engagemang som vissa verkar ta till sig av och förstå och det oavsett om man bor i Isaan eller i Sverige. 

 

Jag kan inte komma på en enda hund jag sett kopplad när jag varit i yxbyn utanför Buriram.

Sist jag var där började jag googla runt priser på airguns.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Håller med helt, har aldrig blivit attackerad eller känt mig hotad av en hund i Pattaya, tror att dom hundar som uppvisar såna tendenser rensas bort ganska snabbt där, ska man ha lösa hundar i tätbebyggt område ska dessa vara snälla och pålitliga även om ett barn drar den i svansen, sätter sig på den eller stoppar in fingrarna i munnen på den o.s.v.

Mvh isan lover

Såna skitungar ska inte gå lösa, de ska hållas i koppel.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-03-12 at 00:30, skrev wUThai:

Mja, läser man på lite och försöker förstå hur en hund fungerar så begriper man att en hund inte känner skam. Gör dig själv en tjänst och googla lite angående hur en hund känner skam eller inte. Återkom gärna med en rapport där det visar att en hund känner skam. Sen det sista du skriver visar ju bara din okunnighet om hur hundar fungerar! Vadå att du skulle hålla dig borta så långt borta från hundarna? Det är dina hundar som i detta fallet... dom lyssnar till dig och lyder dig... ja, om man inte är en idi*t där hundarna styr dig. 

 

Vem menar du att man ska lita på angående om hundar kan skämmas eller inte?

Jag är definitivt böjd att hålla med stefan5300 för så har jag uppfattat hundar jag haft tidigare när de har hittat på hyss och fått bannor.

Det finns garanterat ingen som frågat någon hund om den kan känna skam, så allt handlar endast om hur olika människor uppfattar hundens agerande, ingen kan veta säkert.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-03-11 at 06:47, skrev Nemo:

 

Bra att du tog upp ämnet. :)  Jag undrar om det är någon som vet vad man ska preparera en korv special med, gärna ett namn på thai? De där råttgifterna som finns i de flesta butiker räcker inte för större djur.

 

Nu blir detta väldigt svävande.

Det finns ett forum där det brukar publiceras namn och uppgifter på utlänningar som begår brott i sverige som pressen hävdar är svenska, minns inte vad det heter men du eller andra vet säkert vilket jag menar, där kan du få info om en sorts frö man kan beställa på nätet som gör jobbet åt dej, man blandar dessa frön och köttfärs eller liknande så ser man till att ohyran man vill bli av med äter detta.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Vem menar du att man ska lita på angående om hundar kan skämmas eller inte?

Jag är definitivt böjd att hålla med stefan5300 för så har jag uppfattat hundar jag haft tidigare när de har hittat på hyss och fått bannor.

Det finns garanterat ingen som frågat någon hund om den kan känna skam, så allt handlar endast om hur olika människor uppfattar hundens agerande, ingen kan veta säkert.

Hej

Lite så uppfattar jag det också även om vetenskapen kanske motsäger detta, en förväntad reaktion får man i vart fall om hunden får sig en rejäl åthutning, sen har det ju inte så stor betydelse om det är skam hunden känner eller något annat, huvudsaken är att den reagerar och förstår att den har gjort något som husse inte gillar och inte gör om detta.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
10 minuter sedan, skrev GreenValley:

Såna skitungar ska inte gå lösa, de ska hållas i koppel.

Hej

Små barn vet ju inte hur dom ska bete sig och då kan dom göra lite konstiga saker med hundar och katter, dra i öronen, peta i munnen eller mot ögonen, trampa på eller sätta sig på o.s.v, därför ska man ha små barn under uppsikt när djur är närvarande, men ibland händer det ändå och det ska en bra katt eller hund klara av, dom verkar nästan känna på sig att små barn inte vet riktigt vad dom gör och tolererar mer av barn.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-03-12 at 14:47, skrev thomas001:

Har ju tre hundar och samtliga kan inte gå utanfor vår tomt utom när jag oppnar grinden. Likadant med alla våra grannar. Hur jävla konstigt det nu låter....men samtliga grannar rastar sina hundar i koppel.

 

 

Det låter nästan som att du bor i ett Faranggetto.......

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
 
Vem menar du att man ska lita på angående om hundar kan skämmas eller inte?
Jag är definitivt böjd att hålla med stefan5300 för så har jag uppfattat hundar jag haft tidigare när de har hittat på hyss och fått bannor.
Det finns garanterat ingen som frågat någon hund om den kan känna skam, så allt handlar endast om hur olika människor uppfattar hundens agerande, ingen kan veta säkert.


Du får tror precis som Stefan. Forskning visar på annat. Jag vet vad jag tror på. Det finns hur mycket som helst på nätet angående hundars känslor. Bara och söka på nätet.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Hej
Lite så uppfattar jag det också även om vetenskapen kanske motsäger detta, en förväntad reaktion får man i vart fall om hunden får sig en rejäl åthutning, sen har det ju inte så stor betydelse om det är skam hunden känner eller något annat, huvudsaken är att den reagerar och förstår att den har gjort något som husse inte gillar och inte gör om detta.
Mvh isan lover


Det är det väl ingen som sagt nåt annat om? Hunden kan känna rädsla och undergivenhet. Det är det nog ingen som betvivlar. Men det är en stor skillnad mot att känna skam eller ånger.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

 


Det är det väl ingen som sagt nåt annat om? Hunden kan känna rädsla och undergivenhet. Det är det nog ingen som betvivlar. Men det är en stor skillnad mot att känna skam eller ånger.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

 

Får man fråga vad du själv har för hund/hundar eftersom du vet så mycket?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
 
Får man fråga vad du själv har för hund/hundar eftersom du vet så mycket?


Ja, jag har haft hund. Men vad spelar det för roll?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...