Jump to content
IGNORERAD

57-åring dödad av hundar i Buang Kan


MPR Nyheter

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Varför kör du inte bil på fyllan i yxlandet?

 

Hur har du fått för dig att jag inte gör det, det har tyvärr hänt och kommer nog att hända igen...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 347
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    79

  • stefan5300

    30

  • Soengsang

    14

  • frogfish

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai
Precis nyss, skrev Soengsang:

 

Jag har inte lagt någon aspekt på hur någon tar hand om sina hundar, säger bara att det är skillnad på hur man bor.....

Gillar heller inte lösspringande hundar, jag har alltid en blå käpp med mig då jag är ute och går pga skiten med lösspringande hundar, vilket existerar på wischan.

Det gör du ju. Varför springer inte då thomas001 hundar lösa ute bland folk utan nån som helst kontroll över sina hundar?? Är det för att han bor i annan del av Thailand? Eller är det för att han är en ansvarig hundägare? 

 

Detta är ju hysteriskt! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Det gör du ju. Varför springer inte då thomas001 hundar lösa ute bland folk utan nån som helst kontroll över sina hundar?? Är det för att han bor i annan del av Thailand? Eller är det för att han är en ansvarig hundägare? 

 

Detta är ju hysteriskt! :)

Naturligtvis för att han tar sitt ansvar, men det fungerar inte så överallt.....på wischan är det ingen som kopplar sina byrackor, däremot med rashundar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Hur har du fått för dig att jag inte gör det, det har tyvärr hänt och kommer nog att hända igen...

Väldigt begåvat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Precis nyss, skrev Soengsang:

Naturligtvis för att han tar sitt ansvar, men det fungerar inte så överallt.....på wischan är det ingen som kopplar sina byrackor, däremot med rashundar.

Jaha?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Väldigt begåvat. 

 

Jag tycker väl inte riktigt det.

Men jag är inte alltid så begåvad när jag är full.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Jaha?

 

Det är så det fungerar, det är så det fungerar längs Stefans byaväg bla, även på min.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 minuter sedan, skrev wUThai:

Ja, för det är oansvariga idi*ter som inte vet hur man tar hand om sin hund. Dessa idi*ter ska inte ha med djur att göra överhuvudtaget. 

Hej

Sett med Svenska ögon kan man naturligtvis vara kritisk mot detta, men för byborna är detta ett fullt godtagbart normaltillstånd.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
1 minut sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Sett med Svenska ögon kan man naturligtvis vara kritisk mot detta, men för byborna är detta ett fullt godtagbart normaltillstånd.

Mvh isan lover

Ja, det är för att dom inte begriper bättre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med lös springande hundar finns ju både och.

Uppe i Yasothon springer ju hundarna lösa på gården. Och andra sidan den enda gången dom lämnar gården är för att gå ut på närliggande risfält och göra sina behov.

Men naturligtvis kopplar vi hundarna om dom ska lämna gården, ner till byn whatever.

Här i Bangkok är det så att vi bor så pass bra till att det bara är att släppa hunden i parken mittemot, precis som alla grannar. Men ska vi någonstans, så har vi naturligtvis koppel på dom.

 

Har en rolig historia När Viper bodde här. Eftersom han är stor så behöver han motion. och jag tog honom på kvällen när dom flesta gått in på en cykelrunda runt området. Eftersom viper är ganska diciplinerad så lät jag honom springa bredvid mig utan koppel. Då kom en gathund fram och trodde att han kunde mopsa med viper genom att ge honom ett kyvnyp bakifrån. En gång är ingen gång. Men när gathunden försökti igen, så vänder sig bara viper och jagar gathunden 200 meter ner på gatan. För att sedan återkomma till mig och fortsätta cykelturen.

Och gathundarna både i Yasothon och Bangkok var livrädda för Viper. Ninja däremot använder sina långa ben. Han väger 4 kilo. men har så långa ben att han springer ifrån vilken gathund som helst. Viking våran Chihuahua får man däremot kolla till. Då han både är liten och har korta ben. Vilket gör honom till en munsbit för elaka gathundar. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

Det där med lös springande hundar finns ju både och.

Uppe i Yasothon springer ju hundarna lösa på gården. Och andra sidan den enda gången dom lämnar gården är för att gå ut på närliggande risfält och göra sina behov.

Men naturligtvis kopplar vi hundarna om dom ska lämna gården, ner till byn whatever.

Här i Bangkok är det så att vi bor så pass bra till att det bara är att släppa hunden i parken mittemot, precis som alla grannar. Men ska vi någonstans, så har vi naturligtvis koppel på dom.

 10 dubbel karma på den...

Men nu lär du väl få bannor av dataspelshundexperten whuttan 55555

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev wUThai:

Ja, det är för att dom inte begriper bättre. 

Hej

Må så vara, men dom lär inte ändra sig i första taget.

Så vi får nog leva med lösa hundar i många årtionden till.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Må så vara, men dom lär inte ändra sig i första taget.

Så vi får nog leva med lösa hundar i många årtionden till.

Mvh isan lover

Ja, det kommer inte försvinna i första taget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
4 minuter sedan, skrev Soengsang:

 10 dubbel karma på den...

Men nu lär du väl få bannor av dataspelshundexperten whuttan 55555

 

Varför det? Han har hunden kopplad? Han släpper ut hunden i en park? Vad är det för onormalt med det? Vad är det du är ute efter? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Varför det? Han har hunden kopplad? Han släpper ut hunden i en park? Vad är det för onormalt med det? Vad är det du är ute efter? 

 

Sen ska jag väl tillägga att dom hundar jag släpper i parken är en dvärgpinscher och en chihuahua. Knappast nånting som skrämmer slag på grannarna. När jag hade viper boende i Thailand, så var det koppel på tills grannarna (och framför allt deras barn) var inne för kvällen.

Då man måste respektera att folk är rädda för stora hundar. Så storleken på hunden spelar faktiskt ganska stor roll, om man vill ha några grannar som fortsatt hälsar på en.

Spelar ju lixom ingen roll hur snäll Viper är. Då barn gärna blir rädd för honom ändå för att han är stor.

Sen gjorde han ju nytta också. Grannungarna ville ju gärna smita in och leka i poolen när ingen var där (svägerskan stod på andra delen utan uppsyn och bakade). Dock vågade dom inte på grund av att dom var rädda för Viper. Som i det läget var bra att ungarna var rädda för honom.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev wUThai:

Ok. Du verkar inte vilja förstå. Självklart menar jag inte just dina hundar då dom inte bitit ihjäl nån. Men det jag försöker säga är att om DINA hundar hade bitit ihjäl nån. Tror du inte att du skulle kunna leka med dina hundar efter det inträffade? Eller tror du hundarna hade gått och haft skamkänslor? 

Vad är det jag inte vill förstå av det du skriver, hur många hundar har du eller har haft?

 

Men skriv inte då "Det är dina hundar som i detta fallet".

 

Hade mina hundar bitit ihjäl någon så hade jag absolut inte lekt med dem efteråt för då är de sjuka i huvudet och kan göra det igen, avlivning omedelbart, hundar som är sjuka i huvudet fattar nog inte vad skam är.

 

Sedan får jag väl fråga en gång till, skulle du verkligen vilja att din grabb gick och lekte med några hundar som precis haft ihjäl en gammal farbror, för de verkar ju ofarliga enligt dig, om inte varför?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev wUThai:

Vad trevligt att du låter dina hundar jaga katter. Inte funderat på att koppla byrackorna? 

 

Mycket bra de jagar bort katter, tuppar, höns  och kreatur som kommer upp på vår tomt som inte har där att göra, men inte människor, dock skäller de ibland och de skall de göra, de skällde första 2-3 gångerna på sopåkarna, ägg och vatten leverantörerna men nu bryr de sig inte längre.

 

Anngående kopplade hundar så har man inte ens det i Sverige om man bor på landsbygden i små byar i alla fall inte där jag bodde, de hundar som är kopplade är jakthundar som oftast är kopplade med löplina i anslutning till en hundkoja eller också så har en stor hundgård.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev wUThai:

Du har tydligen inte lärt dig det viktigaste? Och det är att ha hundarna i koppel. Måste säga att din erfarenhet låter mer som du haft hund en vecka. 

 

Skulle jag ha mina hundar kopplade så kunde jag lika gärna vara utan hundar.

 

Gav bort en hundvalp till en thaigranne,  hörde en dag att hunden ylade och skällde så jag gick dit och tittade vad som hänt, då hade idi0ten bundit fast hunden i ett snöre som var knappt en meter långt och hunden hade varken vatten eller mat så jag lossade på "kopplet" och tog tillbaka hunden.

Sedan åkte jag och letade reda på gubben som var på bröllop och berättade att man gör inte så mot en hundvalp och att jag tagit tillbaka hunden, så den gubben pratade inte med mig på ett halvår men är jag djurvän så är jag men nu pratar han med mig igen, han kom väl på efter ett halvårs tänkande att farangen hade rätt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev janne_h:

 


Tror nog mera att det var en prestogeförlust när jag bevisat att du har fel, och du inte kan hitta något som stödjer din hemmssnickrade teori.
Då kan man ju alltid hävda att Google suger. :)

M1Hfw

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

 

Vad har du bevisat för prestigeförlust om fel jag har, inte ett skit, när jag diskuterar med dig så är jag som dig, jag har aldrig fel.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Men du bor väl på nått som mer liknar en stadsgata, medan IL bor i en by med byagata.....är faktiskt lite skillnad.

Jag har varit närheten av dina trakter, och nogfan har jag sett lösspringande byahundar.

Visst fan har vi massor av löspringande hundar. Jag pratade om hur man tar hand om sina egna hundar.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev thomas001:

Visst fan har vi massor av löspringande hundar. Jag pratade om hur man tar hand om sina egna hundar.

 

Ok, men eftersom jag tror(iaf vad jag sett på bilder) du bor på en liten mer större gata med riktiga hus så gör man som du säger.....bor man på en byaväg så är det rätt vanligt att hundarna springer lösa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Ok, men eftersom jag tror(iaf vad jag sett på bilder) du bor på en liten mer större gata med riktiga hus så gör man som du säger.....bor man på en byaväg så är det rätt vanligt att hundarna springer lösa.

 

Ja det är ju lite skillnad på ett litet samhälle och en liten by.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Ja det är ju lite skillnad på ett litet samhälle och en liten by.

Det är dit jag försöker komma.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev thomas001:

Har ju tre hundar och samtliga kan inte gå utanfor vår tomt utom när jag oppnar grinden. Likadant med alla våra grannar. Hur jävla konstigt det nu låter....men samtliga grannar rastar sina hundar i koppel.

 

 

Detta är nog väldigt ovanligt om man inte bor i en stad. Tvivlar ju inte på vad du säger, men jag ser det väldigt sällan.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Mycket bra de jagar bort katter, tuppar, höns  och kreatur som kommer upp på vår tomt som inte har där att göra, men inte människor, dock skäller de ibland och de skall de göra, de skällde första 2-3 gångerna på sopåkarna, ägg och vatten leverantörerna men nu bryr de sig inte längre.

 

Anngående kopplade hundar så har man inte ens det i Sverige om man bor på landsbygden i små byar i alla fall inte där jag bodde, de hundar som är kopplade är jakthundar som oftast är kopplade med löplina i anslutning till en hundkoja eller också så har en stor hundgård.

 

Nu är det ju koppel tvång i Sverige.

Men vad bryr du dig om lagar och förordningar?

Enda inskränkningen på koppeltvånget är som i mitt fall att hundarna är inom inhägnat område, eller om man har så pass pli på hunden att den kan gå utan koppel. Dock inte mer än 2 meter från ägaren.

Vissa tider får hundar inte gå lösa alls på grund av djurlivet i skog och mark inte ska störas.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...