Jump to content
IGNORERAD

Bagagehanterare gripen för stöld på Suvarnabhumi


MPR Nyheter

Recommended Posts

En bagagehanterare på flygplatsen Suvarnabhumi i Bangkok har gripits för att ha stulit ägodelar till ett värde av 100,000 baht från en passagerares incheckade bagage.
Den 28-årige mannen greps nära en lägenhet vid Soi Lat Krabang 6 i Bangkok på onsdag eftermiddag, åtta timmar efter att väskans ägare rapporterat stölden till Suvarnabhumis polisstation. Passageraren lämnade Thailand på en Thai Airways-flygning den 18:e februari och anmälde några dagar senare att ett guldhalsband, en guldring och kontanter fattades från väskan.
Polisen undersökte övervakningsbilder och såg att den 28-årige mannen hanterat offrets väska. Senare på kvällen hittade man 28-åringen nära dennes lägenhet, och han ska då ha erkänt att han stal sakerna från väskan. Efter en genomsökning av lägenheten fann man dem. Han erkände även att han stulit värdesaker från passagerares väskor flera gånger tidigare, och i lägenheten fann polisen tre mobiltelefoner, en surfplatta, en digitalkamera och två klockor som stulits. Han riskerar nu 1-5 års fängelse och böter på 2,000-10,000 baht.

 

c1_1203708_620x413.jpg.eebf1cfea22f2560018d660003734cf2.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad är det för galenpanna som lägger guld och kontanter i en väska som ska checkas in.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

När kärringen packar så kan mycket viktiga grejer finnas i bagaget.

Inget guld eller kontanter dock.

Sådant har vi icke:smile::smile:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Galten:

När kärringen packar så kan mycket viktiga grejer finnas i bagaget.

Inget guld eller kontanter dock.

Sådant har vi icke:smile::smile:

 

Och hur många kilo som helst eller?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Och hur många kilo som helst eller?

Med familj så kommer vi aldrig upp till maxvikten förutom per väska men de säger till och vi får backa om.

Har bara hänt en gång.

Värre med handbagaget då saxar och schampo plockats ur.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Men vad är det för galenpanna som lägger guld och kontanter i en väska som ska checkas in.

När vi åker till Thailand så brukar jag ofta cheka in saker i väskan som är värt långt mer än några guldhalsband. Det kan många gånger vara saker som är svåra att få tag på i Thailand angående byggandet av mina spolaggregat som exempel.

Dock förstår nog inte eventuella tjuvar vad det är för nånting. har jag guld och elektronik som kameror telefoner datorer mm får dessa åka i handbagaget.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Galten:

Sedan har vi alla berättelser om bagaget som inte kommer fram är det en myt?

I de fallen har kanske bagagehanteraren stulit hela väskan ?

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev janne_h:

När vi åker till Thailand så brukar jag ofta cheka in saker i väskan som är värt långt mer än några guldhalsband. Det kan många gånger vara saker som är svåra att få tag på i Thailand angående byggandet av mina spolaggregat som exempel.

Dock förstår nog inte eventuella tjuvar vad det är för nånting. har jag guld och elektronik som kameror telefoner datorer mm får dessa åka i handbagaget.

 

Det förstår jag också mycket väl att vissa saker måste checkas in men ett par guldsmycken och lite pengar går ju att ha i byxfickan, det kan ju vara lite svårare att till exempel ta 20 meter 15 millimeters spolslang i bakfickan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

När vi åker till Thailand så brukar jag ofta cheka in saker i väskan som är värt långt mer än några guldhalsband. Det kan många gånger vara saker som är svåra att få tag på i Thailand angående byggandet av mina spolaggregat som exempel.

Dock förstår nog inte eventuella tjuvar vad det är för nånting. har jag guld och elektronik som kameror telefoner datorer mm får dessa åka i handbagaget.

 

45 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Det förstår jag också mycket väl att vissa saker måste checkas in men ett par guldsmycken och lite pengar går ju att ha i byxfickan, det kan ju vara lite svårare att till exempel ta 20 meter 15 millimeters spolslang i bakfickan.

 

Ja, vad är det du har i fickan, Jan?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja, vad är det du har i fickan, Jan?

 

En jättebanan. [emoji4]

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Men vad är det för galenpanna som lägger guld och kontanter i en väska som ska checkas in.

Precis.

4 timmar sedan, skrev Galten:

När kärringen packar så kan mycket viktiga grejer finnas i bagaget.

Inget guld eller kontanter dock.

Sådant har vi icke:smile::smile:

Viktiga grejer för frun är mat, typ chillipasta mm som inte finns i Svedala.

3 timmar sedan, skrev Galten:

Med familj så kommer vi aldrig upp till maxvikten förutom per väska men de säger till och vi får backa om.

Har bara hänt en gång.

Värre med handbagaget då saxar och schampo plockats ur.

Här vägs minsann varje väska hemma innan resa och det slår f#n bara fel på runt 5 gram som mest...

Sen att det övervägande är fruns grejer i väskorna är en annan story. Men vad gör man inte för husfriden.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

En bagagehanterare på flygplatsen Suvarnabhumi i Bangkok har gripits för att ha stulit ägodelar till ett värde av 100,000 baht från en passagerares incheckade bagage.
Den 28-årige mannen greps nära en lägenhet vid Soi Lat Krabang 6 i Bangkok på onsdag eftermiddag, åtta timmar efter att väskans ägare rapporterat stölden till Suvarnabhumis polisstation. Passageraren lämnade Thailand på en Thai Airways-flygning den 18:e februari och anmälde några dagar senare att ett guldhalsband, en guldring och kontanter fattades från väskan.
Polisen undersökte övervakningsbilder och såg att den 28-årige mannen hanterat offrets väska. Senare på kvällen hittade man 28-åringen nära dennes lägenhet, och han ska då ha erkänt att han stal sakerna från väskan. Efter en genomsökning av lägenheten fann man dem. Han erkände även att han stulit värdesaker från passagerares väskor flera gånger tidigare, och i lägenheten fann polisen tre mobiltelefoner, en surfplatta, en digitalkamera och två klockor som stulits. Han riskerar nu 1-5 års fängelse och böter på 2,000-10,000 baht.

 

c1_1203708_620x413.jpg.eebf1cfea22f2560018d660003734cf2.jpg

Källa

 

Perfeckta sättet att bli arbetslös på. 

En hönshjärna!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev av med en Nokia 3310 en gång på resa till Thailand... FAAN vad jag saknar den ibland...

 

Väskor har blivit försenade några gånger, men alltid kommit fram.

 

På en dykresa till Filipinerna en gång, förra årtusendet, blev min kompis av med sitt incheckade bagage, han hade packat mediciner han måste ha för 2 veckor... Så dum får man inte vara, vilket strul det blev...

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

Blev av med en Nokia 3310 en gång på resa till Thailand... FAAN vad jag saknar den ibland...

 

Väskor har blivit försenade några gånger, men alltid kommit fram.

 

På en dykresa till Filipinerna en gång, förra årtusendet, blev min kompis av med sitt incheckade bagage, han hade packat mediciner han måste ha för 2 veckor... Så dum får man inte vara, vilket strul det blev...

 

 

Du kan snart köpa en 3310 igen

 

http://www.mobil.se/nyheter/s-s-gs-nya-nokia-3310-bli#.WLBOGvJVK7k

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag såg det!

Det var min reserv lur då, och jag hade lite korkat lagt den i en ytterficka på bagaget...

Tror min telefon då var en ericsson T610.

Kanske...

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad är det för galenpanna som lägger guld och kontanter i en väska som ska checkas in.

Borde vara straffbart
Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Tommy:

Blev av med en Nokia 3310 en gång på resa till Thailand... FAAN vad jag saknar den ibland...

 

Väskor har blivit försenade några gånger, men alltid kommit fram.

 

På en dykresa till Filipinerna en gång, förra årtusendet, blev min kompis av med sitt incheckade bagage, han hade packat mediciner han måste ha för 2 veckor... Så dum får man inte vara, vilket strul det blev...

Mediciner får väll inte bäras i handbaggaget idag? Samma som med all livsmedel och dylikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Chomphoo:

Mediciner får väll inte bäras i handbaggaget idag? Samma som med all livsmedel och dylikt?

Sprutor och andra vätskor får du ta med men du måste ha intyg från läkare

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev LOSForever:

Sprutor och andra vätskor får du ta med men du måste ha intyg från läkare

Äpple, choklad, har gått bra på cph -Bkk 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LOSForever:

Sprutor och andra vätskor får du ta med men du måste ha intyg från läkare

Ja det stämmer, och det är rätt lätt att hitta på nätet, den bästa sidan är från Transportstyrelsen. Den har jag utskriven tillsammans med intyg från läkare i väskan.

Ta alltid mediciner för en månads förbrukning i handbagaget och resten i incheckat bagage om det är skrymmande.

Jag har aldrig fått någon fråga om det och jag har alltid sprutor och tabletter i handbagaget för den närmaste tiden innan jag är tillbaka.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...