Jump to content
IGNORERAD

Såpoperan HansG


Guest HansG

Recommended Posts

Hej Flores ,

försökte pm dig men det funkade inte.

Vill du ha ett idi*tiskt bollplank som är grinig så e du välkommen att

pm mig eller maila - tycker nog att du å farsan behöver lite korkade åsikter utifrån. :great:

Gör som du vill.

mv /Tomp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • swedenfarang

    8

  • måne

    7

  • edvardpop

    6

Mest aktiva i denna tråd

Jag anser det mycket intressant när både HansG och Flores lättar sitt hjärta här. Sannolikt finner dom ingen lösning på detta forum, men å andra sidan kanske ett och annat tips kan vara till någon liten hjälp.

Även om jag inte själv är i samma situation, så skulle jag kunnat vara det. Och det gäller nog många medlemmar. Så hatten av för HansG och Flores som orkar skriva om sin situation!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Herr Chang,

"Jag anser det mycket intressant när både HansG och Flores lättar sitt hjärta här. Sannolikt finner dom ingen lösning på detta forum, men å andra sidan kanske ett och annat tips kan vara till någon liten hjälp."

Och så vidare i all sin oändlighet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe,

Ja, såpoperor med thailändsk anknyning är i varje fall intressanta för mig!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan man blir ju uppriktigt sagt ledsen av att läsa det här.

Att det finns så mycket trångsynta individer som inte kan se längre än sina förutfattade meningar.

Sorgligt.

Är det det här man har att se fram emot?

Märker ju redan nu att om man nämner att man har thailändsk flickvän på jobbet eller liknande så blir den automatiska följdfrågan

"jaha och hur mycket fick du ge för henne?".

Och då är ändå min brutta 6 år äldre än mig.

Man får väl helt enkelt trösta sig med tanken att man verkligen har hittat någon som man är beredd att leva med.

Hoppas att du får ett underbart liv med din tjej HansG,känns som att du har förtjänat det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej Myran,

Så illa som med HansG blir det nog inte. Jag har väl haft mina smärre problem vad gäller fru Chang i Sverige, men egentligen inget värt att gnälla om. Förutom SFI...

I stort sett har det fungerat mycket bra (oväntat bra ibland faktiskt), så jag har just inget att klaga på.

Mina relationer med min släkt har inte förändrats nämnvärt, och i så fall till det bättre. De flesta tycker det är bra att jag fått en långvarig partner.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

Hej Flores ,

försökte pm dig men det funkade inte.

Vill du ha ett idi*tiskt bollplank som är grinig så e du välkommen att

pm mig eller maila - tycker nog att du å farsan behöver lite korkade åsikter utifrån. :great:

Gör som du vill.

mv /Tomp

Pm är skickat till dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Hej Hans å  Flores.

Tycker nog att ni borde skaffa er egna identiteter å bli folk.

Sluta rota runt efter ditt ex eller som du Flores mamma/syrra och bli folk.

mv

/Tomp

Hej Tomp!

Kan Du förklara för mig varför jag inte har någon egen identitet när jag skriver om dom elakheter jag råkat ut för sedan jag blivit förälskat i en kvinna från Thailand. På detta forum är möjligheterna att få råd från människor i råkat ut för något liknande. Det känns för mig bra.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att HansG och Flores är starka som delar med sig - all heder åt er båda. Att kalla tråden för "Såpoperan HansG" sätter markerar väl också innehållet.

Med tanke på att det finns rätt många Thailändska kvinnor i Sverige (ca 5.000 män och 20.000 kvinnor!) så får man väl hoppas att inom några år så har så pass många träffat en i verkligheten att folk i gemen förstår att fördommarna inte alltid stämmer in.

En fråga till HansG och Flores - har ni försökt sprida den här tråden till övrig släkt och vänner? Det kanske är möjligt att nå släkt och vänner som inte är lika engagerade i frågan men som ändå valt sida på grund av ensidig information.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Tycker att HansG och Flores är starka som delar med sig - all heder åt er båda. Att kalla tråden för "Såpoperan HansG" sätter markerar väl också innehållet.

Med tanke på att det finns rätt många Thailändska kvinnor i Sverige (ca 5.000 män och 20.000 kvinnor!) så får man väl hoppas att inom några år så har så pass många träffat en i verkligheten att folk i gemen förstår att fördommarna inte alltid stämmer in.

En fråga till HansG och Flores - har ni försökt sprida den här tråden till övrig släkt och vänner? Det kanske är möjligt att nå släkt och vänner som inte är lika engagerade i frågan men som ändå valt sida på grund av ensidig information.

Tvivlar på att siffrorna 5000 män och 20000 kvinnor stämmer.

Bara under 2008 beviljades uppehållstillstånd till 7215 thailändere.

Källa: Migrationsverkets statistik 090218. "Beviljade förstagångstillstånd 2008"

mvh GD 

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Tvivlar på att siffrorna 5000 män och 20000 kvinnor stämmer.

Bara under 2008 beviljades uppehållstillstånd till 7215 thailändere.

Källa: Migrationsverkets statistik 090218. "Beviljade förstagångstillstånd 2008"

mvh GD 

Ja, det vore intressant att se en aktuell siffra på antalet thailändare i Sverige från myndigheterna.

Antal beviljade UT är inte hela sanningen, det finns ju en del som väljer att återvända till Thailand. Tillsammans med sin partner eller inte.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hittar bara förändringar - inte totalen.

En del blir ju svenska medborgare, så den intressanta siffran vore

"personer bosatta i Sverige, där bägge föräldrar kommer från Thailand"

Kanske någon kan hitta en aktuell siffra i SCB's register.

2008 var invandringen från Thailand 3060 personer

Utvandringen samma år: 184 personer.

Nettoinvandring: +2876

2007 var nettoinvandringen från Thailand  +2343

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Tja,

Folkbokföringen skulle ju kunnat vara en intressant källa.

Men hur många thailändare bryr sig om att avregistrera sig när dom återvänder till Thailand? Finns det någon feedback från Schengenkontroll när dom får utresestämpel i passet?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

slaskhasen

Fanns en artikel tidigare i år i SVD angående "thaidamer"

Journalisten gjorde då en uppskattning att det fanns cirka 108000 personer av Thailändskt ursprung i Sverige.

Vet inte hur exakt den siffran är men tror att den ligger sanningen nära.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej största orsaken till varför peps snackar skit å så beror på att dom är rädd för att den adnra personen har det bätre å även att dom innerst inne egentligen vill ha den personen för sig själv.

jag har varit med en svensk tjej som var otrogen men jag har inget mot henne utan hoppas hon får det bra å räknar henne som en  nära vän för det hände även med första thailänskan jag var ihop med men ändå är jag vän med henne å tallar  med henne ibland å hon är lycklig å det är det enda som jag tycker är bra.

så om ditt ex fortsätter snacka skit  ta bara å skcia ett mail till henne å säg om du nu vill ha mig för dig själv så var ärlig å säg det istället för att snacka skit.

hoppas mitt lilla råd kan hjälpa dig.

dköt om dig.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Hej Hans å  Flores.

Tycker nog att ni borde skaffa er egna identiteter å bli folk.

Sluta rota runt efter ditt ex eller som du Flores mamma/syrra och bli folk.

mv

/Tomp

Hej Tomp!

Jag väntar på ett svar från dig angående ditt påstående att jag förlorat min identitet när jag skrivit om dom elakheter jag blivit utsatt för sedan jag blivit förälskad i en kvinna från Thailand.

Du kan inte bara skriva något sådant utan ge mig en förklaring. Så jag ser fram emot ditt svar.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Quote

Journalisten gjorde då en uppskattning att det fanns cirka 108000 personer av Thailändskt ursprung i Sverige.

Vet inte hur exakt den siffran är men tror att den ligger sanningen nära.

Enligt folkbokforing finns det nuvarande ca.20000 personer av thalandsk ursprung i Sverige + alla de som vistas i landet illegalt mellan 2000-2500 tror jag.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Vistas illegalt???

Det är inte alla som åker tillbaka till Thailand när besöksvisumet gått ut.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får man hoppas att det inte händer någon olycka,det kan bli dyrt för garanten.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Då får man hoppas att det inte händer någon olycka,det kan bli dyrt för garanten.Mvh Måne

varför blir det dyrt för garanten???

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen menas att det icke finns någon försäkring som täcker in detta.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Då får man hoppas att det inte händer någon olycka,det kan bli dyrt för garanten.Mvh Måne

Nej, garanten är inte betalingsskyldig för allt som händer under vistelsen.

Man förväntas endast stå för de normala levnadskostnaderna.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Nej, garanten är inte betalingsskyldig för allt som händer under vistelsen.

Man förväntas endast stå för de normala levnadskostnaderna.

MVH/BanArne

EXAKTAMENTE :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Nej, garanten är inte betalingsskyldig för allt som händer under vistelsen.

Man förväntas endast stå för de normala levnadskostnaderna.

MVH/BanArne

Dessutom kan det vara så att garanten ej är medveten om att besökaren ej återvänt till sitt hemland.

Tror inte det finns någon skyldighet att följa med in på planet och vänta tills dörren stängs ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...