Jump to content
IGNORERAD

Såpoperan HansG


Guest HansG

Recommended Posts

Herr Chang

Quote

Så idag tackade jag nej till barndopet. Det är så respektlöst mot mig och min älskling. Nu kommer inte någon från min sida närvara vid barndopet.

Nu tar jag inte mer skit utan ger tillbaka med samma mynt! :diablo:  

Bra där, HansG!

Din dam tycker säkert det är tråkigt att ni inte kan närvara, men det hade antagligen varit värre om du gått dit själv.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • swedenfarang

    8

  • måne

    7

  • edvardpop

    6

Mest aktiva i denna tråd

Oregistrerad

Quote

Så idag tackade jag nej till barndopet. Det är så respektlöst mot mig och min älskling. Nu kommer inte någon från min sida närvara vid barndopet.

Nu tar jag inte mer skit utan ger tillbaka med samma mynt! :diablo:  

Måste säga att jag inte tycker det är någon genomlysande taktik att försöka straffa någon genom att inte gå. Speciellt inte att straffa dig själv eller ditt barnbarn på sikt. Tag med dig frugan och var lite rebell istället. <3

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Måste säga att jag inte tycker det är någon genomlysande taktik att försöka straffa någon genom att inte gå. Speciellt inte att straffa dig själv eller ditt barnbarn på sikt. Tag med dig frugan och var lite rebell istället. <3

Jag straffar inte någon. Det är faktiskt så att jag inte är välkommen med min älskling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hans G,

Kan forsta om du kanner det ar trakigt men ar det vart att riskera att forsamra relationen till ditt barn annu mer sarskillt nar det galler ditt barnbarn. Visst kan man tycka det ar forjavla lagt och orattvist att du tvingas "valja" mellan barn och ny flickvan men lika forjavligt kan det uppfattas att du valjer en ny bekantskap over ditt eget kott och blod. Visst ar du forsatt i en mkt svar situation men du gor anda ett aktivt val. Ar detta det ratta laget att "gora upp" med alla de, som du upplever de, orattvisa fordomarna och anklagelserna om att du "importerat en lycksokerska" tycker du? 

Jag har pa nara hall fatt se hur ett princip likadant scenario lett till att ett foraldrapar inte har haft nagon relation till sitt ena barn pa 10 ar, aldrig sett sitt barnbarn mer an pa kort osv. - ohyggligt sorgligt att principiell stolthet har orsakat alla inblandade sa mkt sorg - och nu ar det alldeles for sent for dem att hitta tillbaka igen.

Ibland far man en mojlighet att vara storsint - varfor inte forsoka hitta en pragmatisk losning som inte leder till fordjupad konflikt och potentiellt oreparerbar skada?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

I detta fall gäller det inte enbart att ursäkta ett elakt beteende mot min älskling utan också ett löftesbrott mot mig. Vi kom överensom att inte någon av våra respektive skulle bjudas ändå bjuder dom mitt ex sambo utan att informera mig.

Även en pappa har en stolthet och efter många löftesbrott från min dotters sida så blev detta för mycket. Det är lätt att vara storsint när inte hela bilden är klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall dopet ske i kyrkan så kan ni båda ju närvara där, till denna lokal kan ingen hindra någon från att uppsöka.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

Så idag tackade jag nej till barndopet. Det är så respektlöst mot mig och min älskling. Nu kommer inte någon från min sida närvara vid barndopet. 

Förutom jag då, de gjorde nämligen ett geni drag som var oanat. DE BAD MIG ATT BLI GUDMOR!!! Jag blev så chockad så jag tackade ja även när krav listan på vad jag fick och inte fick göra var lång. Ett smakprov på min systers krav var att jag inte fick ta morfinpump igen i Thailand. Blir jag erbjuden igen så tackar jag ja till en pump men det berättade jag dessvärre inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var nog inne på samma linje som föregående skribenter dvs att strunta i att närvara vid dopet men är

inte lika säker efter att läst willes inlägg. Kan hända att det är bättre att se tiden an och avvakta, även

om det tar emot, dottern kanske behöver mer tid på sig och ni kanske dessutom får tillfälle att talas vid.

Alltså svälja förtreten, ta ett steg bakåt för att senare ta ett steg framåt. Hon är ju trots allt din dotter

och kommer så vara resten av livet, huruvida kärleken till en partner kommer att vara livslång  är det

inte lika lätt att vara säker på. Förhoppningsvis inser dottern att hon gjort fel och backar från sina

tidigare åsikter så småningom.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast va fasen vet jag. Hon kanske inte är riktigt klock i skalen. ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Idag är jag väldigt tacksam att jag har en sådan underbar och förstående dotter. Har endast henne. Jag berättade för henne att jag har träffat en tjej nere i Thailand 2008 som var 1 år äldere än hon. Hon tittade på mig en lång stund, sedan sa hon: "Bara du mår bra pappa är det OK". Jag har även berättat lite om min senaste resa men inte några detaljer. :bag: Jag kan väl med råge säga att jag är jäkligt stolt över henne. För mig är det inga problem med att bli bjuden på dop, födelsedagsfester, bröllop, julafton, ja, name it, jag är alltid välkommen hem till henne. Jag har varit med på äldsta Barnbarnets skolstart, Luciasången, ja, allt som de gör i den ålder får jag vara delaktig i.

Mitt enda problem idag är väl min ena syrra, hon som är född precis före mig. Det kommer kanske som en egen tråd framöver, får se om jag orkar skriva om det.  :whistle: Storasyrran är en underbar person som alltid ställt upp för mig, även när jag var ett alkoholiserat fyllsvin. :whistle:  

Kramar på er alla från

:wai: en stolt gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej Wille,

Visst vore det bäst om man kunde hitta en pragmatisk lösning på det problem HansG har. Kanske ytterligare en dopceremoni där endast HansG och hans släkt plus thaidam deltar? Kan man döpas två gånger?

Men att HansG skulle vika sig för dessa banala fördomar anser jag uteslutet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Wille,

Visst vore det bäst om man kunde hitta en pragmatisk lösning på det problem HansG har. Kanske ytterligare en dopceremoni där endast HansG och hans släkt plus thaidam deltar? Kan man döpas två gånger?

Men att HansG skulle vika sig för dessa banala fördomar anser jag uteslutet.

Herr Chang har talat.

Bästa vore nog att kontakta TV3 så kan vi få se det på dokusåpa, i ena hörnan HansG och i andra Flores. Som jokrar har vi släkten  :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Förutom jag då, de gjorde nämligen ett geni drag som var oanat. DE BAD MIG ATT BLI GUDMOR!!! Jag blev så chockad så jag tackade ja även när krav listan på vad jag fick och inte fick göra var lång. Ett smakprov på min systers krav var att jag inte fick ta morfinpump igen i Thailand. Blir jag erbjuden igen så tackar jag ja till en pump men det berättade jag dessvärre inte.

När jag läser detta så får jag en känsla av att er familjs problem är religion och att problemen handlar mer om det än något annat. Är några i familjen månne Jehovas eller liknande?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

Bästa vore nog att kontakta TV3 så kan vi få se det på dokusåpa, i ena hörnan HansG och i andra Flores. Som jokrar har vi släkten  :mdr:

Alltså. vems sida tror du att jag står på? Den elaka systerns eller snälla Hasses sida? ???

Men jag är för nyfiken för att hålla mig borta från dopet plus att jag får läsa en dikt. Kan ju öppna en tråd senare ang dikt förslag. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

När jag läser detta så får jag en känsla av att er familjs problem är religion och att problemen handlar mer om det än något annat. Är några i familjen månne Jehovas eller liknande?

:D:D:D:D:crazy::crazy::crazy:   Svar nog?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

När jag läser detta så får jag en känsla av att er familjs problem är religion och att problemen handlar mer om det än något annat. Är några i familjen månne Jehovas eller liknande?

Jag fick inte ens prata om min smärtlindring jag hade på sjukhuset, hennes son är 3 månader gammal och kommer antagligen inte ha några flashbacks ang min sjukhus berättelse om sisådär 15 år.

Vill klargöra det, JAG FICK INTE PRATA OM SMÄRTLINDRING med hennes son närvarande i rummet!

Så No No till Jehovas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att känna de inblandade - om jag var i Hans G:s kläder och under den givna förutsättningen att min dam hade accepterat det, hade jag tagit med mig min dam till dopet. Vi skulle ha klivit in i kyrkan i sista minuten för att undvika träff på kyrkbacken. Hälsning hade vi inskränkt till minsta möjliga (en artig nickning). Sedan hade vi övervarat själva dopceremonin och åkt hem.

Allt under självbehärskning så att korrekt uppförande vidmakthållits oaktat eventuella teaterviskade elakheter.

- Det visar att barnbarnet är viktigt (eventuella framtida ordväxlingar "du kom ju inte ens på dopet" är genast skjutna i sank)

- Det visar att man inte böjer sig för vilken skit som helst

- Bråk i kyrkan inför prästen är osannolikt

Ev. sammankomst efter dopet kan man skita högaktningsfullt i. (Om dottern byter fot och kommer med en vänlig inbjudan så kommer man förstås).

"Förebrå med gott exempel", som en god vän till mig brukar säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

snömannen

Jolin.

Du sa precis det jag tänkte säga.

HansG stå på dig och ta med din Älskade och visa att du inte viker dig.

Vi viker inte från din sida heller.

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Lite sen kvälls info.. jävlar vilken blick min syrra kommer ge, Hasse kommer nu troligen att gå till kyrkan.

Hur mycket betalar ni för en bild på min syrras min när pappa stegar in med kärestan?? :mdr::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

håller också med Jolin. visa att du åtminstone för tillfället vill att allt skall bli bra.

kan dock förstå om hansG inte vill gå dit. många otrevliga känslor på en och samma plats. också mycket tråkigt för hansGs tjej. måste väl kännas mycket otrevligt för henne att gå dit när så många människor ogillar henne och föraktar henne. Dessutom kanske det skapar skuldkänslor hos henne?

HansG kanske skulle slå en signal till prästen först och be honom försöka medla lite på dopsamtalet.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Utan att känna de inblandade - om jag var i Hans G:s kläder och under den givna förutsättningen att min dam hade accepterat det, hade jag tagit med mig min dam till dopet. Vi skulle ha klivit in i kyrkan i sista minuten för att undvika träff på kyrkbacken. Hälsning hade vi inskränkt till minsta möjliga (en artig nickning). Sedan hade vi övervarat själva dopceremonin och åkt hem.

Allt under självbehärskning så att korrekt uppförande vidmakthållits oaktat eventuella teaterviskade elakheter.

- Det visar att barnbarnet är viktigt (eventuella framtida ordväxlingar "du kom ju inte ens på dopet" är genast skjutna i sank)

- Det visar att man inte böjer sig för vilken skit som helst

- Bråk i kyrkan inför prästen är osannolikt

Ev. sammankomst efter dopet kan man skita högaktningsfullt i. (Om dottern byter fot och kommer med en vänlig inbjudan så kommer man förstås).

"Förebrå med gott exempel", som en god vän till mig brukar säga.

Detta är mycket bra!!

I kyrkan är alla välkomna!

Att stanna och delta i gudtjänsten och dopet är öppet för alla!!

HasseG ta sedan din tjej och gå hem!!!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dragspelstämman, slöjdmässan och nu Hans G:s dop. Det är nästan så att jag får yrsel av förväntan.

Tänk vad skoj man kan ha i Hjo. Är bibblan öppen kommer jag nog förbi... ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...