Jump to content
IGNORERAD

S e x handel


Oregistrerad

Recommended Posts

Guest Isan Lover
23 timmar sedan, skrev Atom:

Personligen tycker jag att prostitution borde legaliseras men vad jag förstått finns det en klar majoritet av Sveriges befolkning som är för nuvarande lagstiftning och då är det givetvis polisens ansvar att stävja verksamheten; att det finns andra brott som är allvarligare är givetvis sant men det här är ju en verksamhet som är relativt enkel att sätta dit.

 

Om vi bortser från det legala faktumet så ser jag två problem. Det första, som många redan belyst, är att det ger alla thailändskor ett dåligt rykte. Som thailändska i Sverige startar man redan på en låg nivå (nytt land, nytt språk, ny kultur, oftast relativt dålig utbildning etc) samt den redan etablerade stereotypen att de flesta thaitjejer som kommer till Sverige har ett förflutet inom prostitution eller "angränsande område". Jag känner inga thailändskor i Sverige, annat än ytligt som fruar till MPR-medlemmar, men jag skulle tro att ytterligare avslöjanden om thaimassager gör att det blir ännu svårare att tas på allvar både i yrkeslivet och i det sociala livet.

 

Det andra problemet är trafficking. Jag har ingen som helst erfarenhet av hur det fungerar på Thaimassager i Sverige och många här verkar inte tro att det är ett problem; tjejerna vet precis vad som gäller, de kommer hit på ett 3-månaders visum och åker hem med 100,000 kronor i ett kuvert efter att runkat några gubbar och allt är frid och fröjd. Det finns kanske en och annan som det gått så bra för men att det vore normalfallet känns lite osannolikt.

 

Jag känner som sagt inte till hur det fungerar i Sverige men för några år sedan var det 4 kvinnor från byn som åkte till Belgien. En förre detta lärarinna från byn har bott i Belgien i minst 20 år och för några år sedan hörde hon av sig till någon på byskolan och meddelade att hon öppnat en Thaimassage och att hon behövde massörskor. De utlovades 3,000 Euro/månad efter skatt och mat och husrum skulle arrangeras. Vi har en ingift lärarinna i släkten men hon tyckte hon var för gammal, en väninna till henne var dock förbi oss och ville höra med mig och frugan vad vi trodde om erbjudandet. Jag sade att 3,000 Euro efter skatt är mycket även för en välbetald Belgare och att det låter osannolikt att hon skulle kunna tjäna det på massage om det inte inkluderade extra tjänster. Som många andra thailändare som inte är vana vid några stora pengar så kunde jag nästan se hur guldet sken i hennes ögon, hon kunde ändå tjäna 20 årslöner på ett år. Hennes man lyckades till slut tala henne ur att åka men 4 andra lärarinnor tog tjänstledigt och åkte till Belgien.

 

Efter ett halvår hörde vi att två av dem redan återvänt men båda fick med svansen mellan benen be att få sina lärarjobb tillbaka; de stora rikedomarna hade uteblivet. Den ena hade blivit rånad på hela förtjänsten på Bryssel flygplats och den andra kvinnan, den enda av de fyra utan familj, hade blivit lurad av en annan thailändska i någon investeringsscam. Efter ytterligare 6 månader kom en kvinna till tillbaka i samma veva som den hemska nyheten att den fjärde kvinnan begått självmord nådde byn. Ganska snart läckte den sanning de två första hemvändarna försökt dölja ut; de hade blivit lurade. De fick bara 10 Euro per massage och kom sällan upp i mer än 30 Euro om dagen medans ägarinnan tog 50 Euro för mat samt husrum i massagesalongen. Ganska snart insåg de att enda alternativet var att erbjuda handjobb men även det gav för lite då de också hade en flygbiljett och visumansökan att avbetala, samt givetvis förväntningarna på rikedom. Det var bara att utöka sin repertoar och det är givetvis något som inte är lätt för någon, har man dessutom ingen tidigare erfarenhet så blir det inte lättare. När sanningen avslöjades blev alla tre avskedade från skolan och vad jag förstått blev två av dem lämnade av sina män. Vad de gör nu har jag ingen aning om men någon särskilt happy ending har jag svårt att tänka mig att det blev.      

Hej

Ungefär så här fungerar det i Sverige också om jag har förstått det hela rätt, dom som jobbar på massageställena tjänar nästan ingenting, bordellmamman tar nästan allting, bara att jobba av visum och biljettkostnader tar ju en rätt stor del av inkomsterna, sen brukar dom få betala överpris för kost och logi, så då återstår inget annat än att erbjuda sexuella tjänster, då går dom plus men någon förmögenhet lär dom inte ha med sig efter 3 månader i Sverige.

 

Som du säger så spiller ju tyvärr denna verksamhet även över på dom Thailändskor som försörjer sig på annat sätt i Sverige, det är väldigt tråkigt tycker jag, många Svenskar gör ju nästan automatiskt en koppling mellan Thailändskor och prostitution p.g.a den kända sexindustrin i Thailand och det blir ju inte bättre när en del Thailändskor bedriver liknande verksamhet i Sverige.

 

Dom flesta Thailändskor oavsett bakgrund och nivå på utbildning försörjer ju sig på vanligt hederligt vis i Sverige, betalar skatt och bidrar till samhället på många vis, jag tycker oerhört synd om dessa när dom oförskyllt som grupp pekas ut som sexarbetare, bara för att några landsmaninnor missköter sig.

 

Dom som drabbas värst måste väl vara dom Thailändskor som bedriver vanlig seriös massage i Sverige, det kan inte vara lätt alla gånger, kunderna kanske förväntar sig sexuella tjänster, folk runtomkring kanske tror att dom bor granne med en bordell och seriösa kunder kanske inte vågar gå dit av risk för att bli utpekade som sexköpare o.s.v.

 

Själv är jag helt ointresserad av massage och använder mig inte av det vare sig i Thailand eller Sverige, har provat en gång i hela livet och det var inget för mig, men jag har en jobbarkompis som har en krånglande rygg, han har besökt många kiropraktorer och kotknackare i Sverige med varierande resultat, en del har varit bra och andra har misslyckats totalt, dom var dessutom väldigt dyra, jag rekommenderade honom en Thailändska som bedriver en seriös massage i ett litet kustsamhälle, han blev helnöjd, hon hittade den punkt i ryggen som inte ens alla utbildade kiropraktorer hittade, fixade till ryggen som var bra i ca 1 månad, priset var en bråkdel av vad dom Svenska kiropraktorerna tog, han använder henne hela tiden numera och är nöjd.

Mvh isan lover 

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 225
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    24

  • Bananen

    15

  • Enis

    11

  • Tommy

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev Benjamas:


Jobbar det 30 tjejer på varje salong?

 

Nä. Om du läser Bananens förklaring ovan så får du svar på hans uträkning.

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nä. Om du läser Bananens förklaring ovan så får du svar på hans uträkning.

 

/Krille

 

 


Skrev han inte 1000 salonger och 30.000 tjejer varav 600 (2%) var prost?
Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Benjamas:


Skrev han inte 1000 salonger och 30.000 tjejer varav 600 (2%) var prost?

 

Njae, skrev han inte att det fanns ca: 30 000 tjejer i Sverige. Alla jobbar nog inte inom baranschen.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Njae, skrev han inte att det fanns ca: 30 000 tjejer i Sverige. Alla jobbar nog inte inom baranschen.


Han skrev väl att 600st/2% gjorde det?
Link to comment
Dela på andra sajter


Han skrev väl att 600st/2% gjorde det?

Vad är 2% av 30 000 ?

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Benjamas:


Skrev han inte 1000 salonger och 30.000 tjejer varav 600 (2%) var prost?

Nja det var nog det han fantiserade ihop, han skrev, bland annat:

"För övrigt så finns det 820 thaimassageställen i sverige (räknat på de städer som har 4 ställen eller mer), så det borde finnas över tusen ställen antar jag, skulle gissa att det finns typ 600 som gör lite mer än bara massage"  

 

Lite enkel huvud räkning, trots en pilsner eller två, sa mej att om det finns ca 1000 Thai massage och typ 600 som gör lite "mer", så blir det 60% av Thai-massagerna som erbjuder nån form av sexuella tjänster...

 

Läste bara det skrivna i den texten :matrix:

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, läsförståelsen var tydligen inte på topp i helgen för en del och jag borde naturligtvis förstått bättre än att ta upp siffror för diskussion en fredag/lördag kväll, får väl ta och nöja mig med att konstatera att prostitution förekommer på en del massageinrättningar runt om i Sverige samt att vi alla är horor på ett eller annat sätt. :haha:

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-05 at 22:25, skrev Bananen:

Ja, läsförståelsen var tydligen inte på topp i helgen för en del och jag borde naturligtvis förstått bättre än att ta upp siffror för diskussion en fredag/lördag kväll, får väl ta och nöja mig med att konstatera att prostitution förekommer på en del massageinrättningar runt om i Sverige samt att vi alla är horor på ett eller annat sätt. :haha:

 

 

 

555

 

"...Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen......"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
stefan5300

Hoppas verkligen att denna bordellmamma blir hårt straffad och utvisad om hon nu inte är svenska och innehar endast svenskt medborgarskap men jag tycker samtidigt att hon är jäkligt driftig och duktig då hon lyckats med att ordna visum och få de anställda till Sverige, hur hon nu burit sig åt.

Hon kanske även har betalat flygbijett, står för mat och husrum som de anställda får arbeta av.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Hoppas verkligen att denna bordellmamma blir hårt straffad och utvisad om hon nu inte är svenska och innehar endast svenskt medborgarskap men jag tycker samtidigt att hon är jäkligt driftig och duktig då hon lyckats med att ordna visum och få de anställda till Sverige, hur hon nu burit sig åt.

Hon kanske även har betalat flygbijett, står för mat och husrum som de anställda får arbeta av.

Är det hon som tagit de anställda till Sverige? Jag såg inte att de framgick av artikeln. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
27 minuter sedan, skrev Mankan:

Är det hon som tagit de anställda till Sverige? Jag såg inte att de framgick av artikeln. 

 

Vem skulle annars gjort det, de måste väl ha någon garant. Till Sverige kommer det ju bara tjejer  med lite högre utbildning, de som arbetat på företag, butiker, hotell, sjukhus, risfält eller träffat sin kille via intenet har jag läst på mpr och inte fan börjar de på en massagesalong där de utför lyckligt slut men jag kanske har fel, det kanske är svenska killar som bjudit in dem till Sverige.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat

När polisen tackade nej blir kvinnan, enligt honom, märkbart irriterad och sa att "ladyn" tar alla pengar och att massösen själv bara får behålla det som hon tjänar på "extra" tjänster.

 

Hahaha, ungefär som "buffeln behöver veterinärvård" eller min "brors" moped har gått sönder måste köpa en ny.........

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Vem skulle annars gjort det, de måste väl ha någon garant. Till Sverige kommer det ju bara tjejer  med lite högre utbildning, de som arbetat på företag, butiker, hotell, sjukhus, risfält eller träffat sin kille via intenet har jag läst på mpr och inte fan börjar de på en massagesalong där de utför lyckligt slut men jag kanske har fel, det kanske är svenska killar som bjudit in dem till Sverige.

Ja det kan vara annan thai som tar polare flickvänner etc. Många har säkert kommit med svensk kille äkta eller o äkta. Jag har själv fått frågan om att vara garant åt någon mot pengar vet dock inte vad tjejen i fråga skulle göra i Sverige. Jag avböjde vänligt men bestämt.

Har dock svårt att se hur massageägarinnan själv ska kunna ta hit flera tjejer för att arbeta svart.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev stefan5300:

Hoppas verkligen att denna bordellmamma blir hårt straffad och utvisad om hon nu inte är svenska och innehar endast svenskt medborgarskap men jag tycker samtidigt att hon är jäkligt driftig och duktig då hon lyckats med att ordna visum och få de anställda till Sverige, hur hon nu burit sig åt.

Hon kanske även har betalat flygbijett, står för mat och husrum som de anställda får arbeta av.

Säger en man som har visat och skrytit här hur många tjejer han satt på, förmodligen betalat på det ena eller det andra sättet

Att du inte skäms

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On ‎2017‎-‎05‎-‎23 at 19:47, skrev Boa52:

Säger en man som har visat och skrytit här hur många tjejer han satt på, förmodligen betalat på det ena eller det andra sättet

Att du inte skäms

 

Men är då det så ovanligt - att mannen betalar på det ena eller andra sättet?

Eller har du på dina eskapader insisterat på att din dam betalat halva restaurangnotan, taxiresan, hotellrummet et cetera.

 

                                                                                                        :buba:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

För 10 år sedan bjöd jag (på frugans inrådan) in 3 thailändska damer i mogen (arbetsför) ålder. Av dessa 3 blev två kvar på obestämd framtid.

Började med ett s.k. turistvisa men p.g.a. olika omständigheter fastnade två svenska (äldre) män för deras kvalifikationer.

Första 2 veckorna här i Sverige blev det en "viss" omställning från att plantera ris till att plantera granplantor dock fann sig damerna snabbt och gjorde en stor succe bland skogsägare och inte minst för två äldre gentlemän.:big_smile:

Dra inte alla thaitjejer över samma kam bara för att fåtal håller på med massageverksamhet med ett "lyckligt" slut.

Många thaidamer sliter i sin anletes svett för att tjäna pengar till sitt uppehälle och en  trygg ålderdom, om den sedan blir i Sverige eller Thailand får framtiden utvisa.

Tyvärr hamnar en del ofrivilligt i en rävsax (blir utnyttjade) som de senare får väldigt svårt att ta sig ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Men är då det så ovanligt - att mannen betalar på det ena eller andra sättet?

Eller har du på dina eskapader insisterat på att din dam betalat halva restaurangnotan, taxiresan, hotellrummet et cetera.

 

                                                                                                        :buba:

Det var väl inte det jag mena, man gnäller inte på sexhandel med hårda straff om man köpt sex själv

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Boa52:

Det var väl inte det jag mena, man gnäller inte på sexhandel med hårda straff om man köpt sex själv

 

Och hur är det annars?

Har du gått i pension än?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
On ‎2017‎-‎05‎-‎23 at 19:47, skrev Boa52:

Säger en man som har visat och skrytit här hur många tjejer han satt på, förmodligen betalat på det ena eller det andra sättet

Att du inte skäms

Ser du inte skillnaden mellan bordellmammans roll och vad två vuxna människor kommer överens om?

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev evert 1:

För 10 år sedan bjöd jag (på frugans inrådan) in 3 thailändska damer i mogen (arbetsför) ålder. Av dessa 3 blev två kvar på obestämd framtid.

Började med ett s.k. turistvisa men p.g.a. olika omständigheter fastnade två svenska (äldre) män för deras kvalifikationer.

Första 2 veckorna här i Sverige blev det en "viss" omställning från att plantera ris till att plantera granplantor dock fann sig damerna snabbt och gjorde en stor succe bland skogsägare och inte minst för två äldre gentlemän.:big_smile:

Dra inte alla thaitjejer över samma kam bara för att fåtal håller på med massageverksamhet med ett "lyckligt" slut.

Många thaidamer sliter i sin anletes svett för att tjäna pengar till sitt uppehälle och en  trygg ålderdom, om den sedan blir i Sverige eller Thailand får framtiden utvisa.

Tyvärr hamnar en del ofrivilligt i en rävsax (blir utnyttjade) som de senare får väldigt svårt att ta sig ur.

 

Har för mig frugan fick visum som gällde i 2 år sist, är snart dags att förnya via klåparna på VFS eller vad det nu heter.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
On 5/24/2017 at 00:47, skrev Boa52:

Säger en man som har visat och skrytit här hur många tjejer han satt på, förmodligen betalat på det ena eller det andra sättet

Att du inte skäms

 

Har väl inte visat och skrytit hur många jag satt på, de jag visat är nog bara några procent av alla jag satt på, du ska veta att det blev många under 9 år då jag var min egna speleman.

Mycket har jag betalat, utlandsbistånd direkt i näven till ensamma mödrar utan chans till socialbidrag, summan jag lagt i bistånd är nog ett 6-siffrigt belopp, hur mycket har du lämnat i bistånd till folk direkt i näven:big_smile:.

Skäms gör jag inte ett dugg, skulle roa mig ännu grundligare med facit i hand om jag kunde leva om mitt liv:great::yahoo::declare:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-5-23 at 12:24, skrev stefan5300:

 

Vem skulle annars gjort det, de måste väl ha någon garant. Till Sverige kommer det ju bara tjejer  med lite högre utbildning, de som arbetat på företag, butiker, hotell, sjukhus, risfält eller träffat sin kille via intenet har jag läst på mpr och inte fan börjar de på en massagesalong där de utför lyckligt slut men jag kanske har fel, det kanske är svenska killar som bjudit in dem till Sverige.

 

Finns väl många som turistar både i Sverige och Europa utan att vara inbjudna. Senast igår pratade jag med en som åker varje år med sin familj, senaste resan var Interlaken/Zermatt i Schweiz.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...