Jump to content
IGNORERAD

Koh Chang


Batting

Recommended Posts

Man hinner ju knappt hem förrän man börjar fundera på nästa resa till Thailand.
Denna gången har mina Thaivänner tipsat mig om Koh Chang som ligger lite åt deras håll, men kanske ändå lika naturskönt som vissa platser på Phuket.
Det ser ju verkligen fint ut när man titta på det här på nätet, men jag undrar hur krångligt det är att ta sig dit?
Med tanke på hur omöjligt det verkade vara att få tag på en van till Sri Racha så undrar jag hur lätt det är att byta plan på Suvan?

Man måste väl både byta plan och åka båt, och om allt går bra så är det bara roligt, men annars kan det ju bli väldigt jobbigt.
Är det någon här som flugit från Sverige till Koh Chang? 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Batting:

Man hinner ju knappt hem förrän man börjar fundera på nästa resa till Thailand.
Denna gången har mina Thaivänner tipsat mig om Koh Chang som ligger lite åt deras håll, men kanske ändå lika naturskönt som vissa platser på Phuket.
Det ser ju verkligen fint ut när man titta på det här på nätet, men jag undrar hur krångligt det är att ta sig dit?
Med tanke på hur omöjligt det verkade vara att få tag på en van till Sri Racha så undrar jag hur lätt det är att byta plan på Suvan?

Man måste väl både byta plan och åka båt, och om allt går bra så är det bara roligt, men annars kan det ju bli väldigt jobbigt.
Är det någon här som flugit från Sverige till Koh Chang? 

 

Du får byta på Suvvan till Bangkok Airways som flyger till Trat

 

På flygplatsen i Trat väntar minibussar som kör dig via färjan hela vägen till den resort du bokar. Hur lätt som helst

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du får byta på Suvvan till Bangkok Airways som flyger till Trat

 

På flygplatsen i Trat väntar minibussar som kör dig via färjan hela vägen till den resort du bokar. Hur lätt som helst

Är det lätt att byta plan på Suvvan då?
Jag har gjort det en gång i HongKong för flera år sedan, och har glömt bort hur det gick till.
Jag har nog varit lite slö på sista tiden och bara valt direktflyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Batting:

Är det lätt att byta plan på Suvvan då?
Jag har gjort det en gång i HongKong för flera år sedan, och har glömt bort hur det gick till.
Jag har nog varit lite slö på sista tiden och bara valt direktflyg.

Då får du fan ta en helikopeter från Suwan direkt då! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Man hinner ju knappt hem förrän man börjar fundera på nästa resa till Thailand.
Denna gången har mina Thaivänner tipsat mig om Koh Chang som ligger lite åt deras håll, men kanske ändå lika naturskönt som vissa platser på Phuket.
Det ser ju verkligen fint ut när man titta på det här på nätet, men jag undrar hur krångligt det är att ta sig dit?
Med tanke på hur omöjligt det verkade vara att få tag på en van till Sri Racha så undrar jag hur lätt det är att byta plan på Suvan?

Man måste väl både byta plan och åka båt, och om allt går bra så är det bara roligt, men annars kan det ju bli väldigt jobbigt.
Är det någon här som flugit från Sverige till Koh Chang? 

Koh chang är en absolut favorit för mej, har rest dit med linjebuss, minibuss och kört själv några gånger.

White sand Beach är väl så nära Chartermål man kan komma, vi föredrar Coconut beach (men vet inte hur det ser ut där idag...).

Bodde även ett par dagar på ett självutnämnt 5-star resort, på den östra sidan av ön, relativt värdelöst, västkusten är klart bäst!

 

Testa Ving http://www.ving.se/Thailand/koh-chang

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...