Jump to content
IGNORERAD

Är den här Datorn Prisvärd?


hasseryd

Recommended Posts

Skapa en tom mapp på skrivbordet, kopiera den kryptiska texten och byt namn på mappen med den .

sedan klicka på den nya mappen för att öppna den. Försiktig så du ändrar inte för mycket.

 

Angående minne så man borde alltid fylla på det som går på motherboard, kostnadsskillnad är liten men vinsten stor  


skapa mappar på skrivbordet känns ju så där ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    15

  • Nemo

    10

  • LOSForever

    9

  • Tommy

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 timmar sedan, skrev JJC:

Win 7 service pack 1?

Du har en 64 bitars dator som skulle funka bra om du sätter i mera minne. Bara för att surfa behöver du inte kosta på en ny burk. Min rekommendation.

Uppdatera minne och windows. Rensa hårddisken.

 

Vad jag förstår så finns du i CNX. Gå till Panthip korsningen Changklan Rd Sridontchai Rd och kolla med någon av de serviceverkstäder som finns där.

eller KadSuanKaew på HuaiKaew rd. vägen till Zoo och Doi Suthep .

Många duktiga grabbar som kan hjälpa dig.

Finns bara service pack 1 till Win 7 annars kan en uppgradering av minne göra mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:


skapa mappar på skrivbordet känns ju så där ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Testa. Jag har inga på heller men detta är något speciellt 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev LOSForever:

Finns bara service pack 1 till Win 7 annars kan en uppgradering av minne göra mycket

till 32 bitars datorer ja men till 64 bitas fanns 2 också.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fniss.

 

Min dator är cirka 5 år gammal. Det enda jag uppgraderat är grafikkortet. Inga bekymmer.. spelar alla spel utan problem tunga program flyter på så smidigt utan problem. Att det är skit framför tangentbordet betyder inte att man måste köpa en MAC. :mdr:


Enligt vår dataknutte på jobbet så är de nya macdatorerna inte helt bra och dyra. Dålig uppdatering från Apple som verkar satsa mest på iPhone. Här poängterar jag att han är Mac fantast.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev JJC:

till 32 bitars datorer ja men till 64 bitas fanns 2 också.

 

Ja men det heter fortfarande Service pack 1 när det är installerat alltså har TS säkert senaste service pack redan

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev LOSForever:

Ja men det heter fortfarande Service pack 1 när det är installerat alltså har TS säkert senaste service pack redan

Uppdatera till 10 -an var inte bakåtsträvare. 

10 behöver inte så mycket resurser, mina gamla tro kännare funkar utmärkt, 

Innan man uppdaterar finns ju tester som talar om hur det kommer att se ut efteråt. 

Blir man inte nöjd så är det bara att återställa till det gamla.

Säg inte att du kör en gammal bil och den går lika bra som en splittrans ny utan att du uppdaterat den.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev JJC:

Uppdatera till 10 -an var inte bakåtsträvare. 

10 behöver inte så mycket resurser, mina gamla tro kännare funkar utmärkt, 

Innan man uppdaterar finns ju tester som talar om hur det kommer att se ut efteråt. 

Blir man inte nöjd så är det bara att återställa till det gamla.

Säg inte att du kör en gammal bil och den går lika bra som en splittrans ny utan att du uppdaterat den.

Tror inte TS får en snabbare dator med 10an med den hårdvaran men prova går ju naturligtvis

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev LOSForever:

Tror inte TS får en snabbare dator med 10an med den hårdvaran men prova går ju naturligtvis

Nej. Jag föreslog inget annat heller?

T.ex rensa dator uppgradera minne..........

Annars rekommenderar jag den här som jag köpte själv 

https://www.asus.com/se/Notebooks/ASUS-ZenBook-UX330CA/

 

Bara man har råd och utnyttjar allt så blir det bra. 

OBS jag gör mera med mina datorer än bara slösurfar 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

5 år? Är det därför som det kommer en massa spydigheter eller är det herrn som har blivit gammal?



Ojdå. Blev fröken stött?

När man påstår att man ska köpa en Mac för att undvika problem med en dator så är det ren lögn och visar på att man är okunnig när det gäller datorer.

Men för att gå till topic.

Ny dator.

Bäst är att plocka ihop en själv på så vis slipper man allt bloat.

Är man inte kunnig och kan nåt om datorer.. Så gå till en lokal datoraffär. Tala om vad du ska ha datorn till. Lägg pengar på Cpu, minne och SSD-disk.




Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycke Råd...Tack

För nog bli så att jag tar med burken till ComputerCenter och låter grabbarna/damerna där tycka till om utbyte/uppgradering

Har som sagt Win 7 borde jag uppgradera det och till då Win10 eller nöja mej med Win 8/9

Link to comment
Dela på andra sajter



Ojdå. Blev fröken stött?

När man påstår att man ska köpa en Mac för att undvika problem med en dator så är det ren lögn och visar på att man är okunnig när det gäller datorer.

Men för att gå till topic.

Ny dator.

Bäst är att plocka ihop en själv på så vis slipper man allt bloat.

Är man inte kunnig och kan nåt om datorer.. Så gå till en lokal datoraffär. Tala om vad du ska ha datorn till. Lägg pengar på Cpu, minne och SSD-disk.




Skickat från min HTC 10 via Tapatalk


Du får en halv karma för ddn.....e fö full gör attt utveckla.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter


Du får en halv karma för ddn.....e fö full gör attt utveckla.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk



Haha! Önskar att jag också var full! Ska råda bot på det snart.. Shopping med frugan kräver sin dos av alkohol! [emoji16]

f391b849fb738c735b46e213a4974e3c.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycke Råd...Tack

För nog bli så att jag tar med burken till ComputerCenter och låter grabbarna/damerna där tycka till om utbyte/uppgradering

Har som sagt Win 7 borde jag uppgradera det och till då Win10 eller nöja mej med Win 8/9



Uppdatera till Win 10.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev hasseryd:

Mycke Råd...Tack

För nog bli så att jag tar med burken till ComputerCenter och låter grabbarna/damerna där tycka till om utbyte/uppgradering

Har som sagt Win 7 borde jag uppgradera det och till då Win10 eller nöja mej med Win 8/9

Kör själv med W7 och det fungerar bra, ser ingen anledning till att börja strula runt och lära sig W10... Trött på uppdaterande där man hela tiden skall lära sig nytt, jag kör W7 som jag kan hyfsat tills den slutar funka.

Annars om man skall köpa burkar i Sverige så har jag alltid varit nöjd med INET.se, ioför sig bygger jag mina själv och köper bara delarna, men de har det mesta till bra priser och bra personal som hjälper till om det strular till sig.

https://www.inet.se/filter/29?sortColumn=Name&sortAscending=true&properties={"-1":{"min":"3990"}}

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev hasseryd:

Mycke Råd...Tack

För nog bli så att jag tar med burken till ComputerCenter och låter grabbarna/damerna där tycka till om utbyte/uppgradering

Har som sagt Win 7 borde jag uppgradera det och till då Win10 eller nöja mej med Win 8/9

Stanna på Win 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JJC:

Nej. Jag föreslog inget annat heller?

T.ex rensa dator uppgradera minne..........

Annars rekommenderar jag den här som jag köpte själv 

https://www.asus.com/se/Notebooks/ASUS-ZenBook-UX330CA/

 

Bara man har råd och utnyttjar allt så blir det bra. 

OBS jag gör mera med mina datorer än bara slösurfar 

 

Dålig på datorer men har tre eller fyra st vad gör du med din dator som kräver så myket, ladda filmer, spela spel eller vad. I jobbet kan man 

behöva mycket men privat, fast vette fan jag kan ladda ner ritningar och det mesta med en enkel hp. Vist är det era nedladdningar

som tar kraft, porrfilmer eller era lekspel

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev LOSForever:

Stanna på Win 7

Tycker absolut han skall välja win9, och återkomma med en rapport om hur det funkar!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Dålig på datorer men har tre eller fyra st vad gör du med din dator som kräver så myket, ladda filmer, spela spel eller vad. I jobbet kan man 

behöva mycket men privat, fast vette fan jag kan ladda ner ritningar och det mesta med en enkel hp. Vist är det era nedladdningar

som tar kraft, porrfilmer eller era lekspel

En del gillar apelsiner andra gillar morötter.

Du kanske meckar med bilar. Finns folk som samlar på fjärilar. 

Dessutom behöver det till annat som jag vill inte säga. Att jag leker ibland, jo varför inte. Absolut inga porrfilmer. 

 

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

Tycker absolut han skall välja win9, och återkomma med en rapport om hur det funkar!

 

MVH Tommy

Du menar Win 10 och varför inte

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev JJC:

En del gillar apelsiner andra gillar morötter.

Du kanske meckar med bilar. Finns folk som samlar på fjärilar. 

Dessutom behöver det till annat som jag vill inte säga. Att jag leker ibland, jo varför inte. Absolut inga porrfilmer. 

Var inte blyg nu tala om varför du behöver sån kraft i datorn, inga porrfilmer, fan har du blivit så gammal att du inte kommer ihåg, bom bom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev LOSForever:

Du menar Win 10 och varför inte

Nejdå

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Var inte blyg nu tala om varför du behöver sån kraft i datorn, inga porrfilmer, fan har du blivit så gammal att du inte kommer ihåg, bom bom

Jag har intelligent, ung och vackert fru. Så porr behövs inte.

Mina datorer är inte så kraftiga som jag hade önskat. 

Men jag köper inte heller en Lamborghini för att jag vill ha den.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Jag har intelligent, ung och vackert fru. Så porr behövs inte.

Mina datorer är inte så kraftiga som jag hade önskat. 

Men jag köper inte heller en Lamborghini för att jag vill ha den.

 

Sen man var ung har man alltid gillat detta bilmärket, undra om man nån gång kommer att äga&köra en sån.

Skulle varit trevlig, kanske inte den bästa bilen för att behålla körkortet, men kul skulle det varit.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tekkor:

Sen man var ung har man alltid gillat detta bilmärket, undra om man nån gång kommer att äga&köra en sån.

Skulle varit trevlig, kanske inte den bästa bilen för att behålla körkortet, men kul skulle det varit.

Jätte roligt att köra en sådant. Har redan provkörd. 

Köpa? Nej! för mycket pengar tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...