Jump to content
IGNORERAD

Är den här Datorn Prisvärd?


hasseryd

Recommended Posts

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    15

  • Nemo

    10

  • LOSForever

    9

  • Tommy

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Köp inte den datorn för det är en riktig skräpprocessor på den så den är riktigt långsam redan när den lämnar fabriken

 

Satsa på en Intel-processor Core i5/i7 av femte/sjätte generationen och minst 8 Gb RAM

 

Du får nog räkna med en vettig dator från runt 15000 och uppåt

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1.0 GHz är väl lite väl långsamt?

CPU:n är fr 2013, så det finns mycket bättre grejer nu.

Men det är väl därför priset är så mycket nedsatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen burk jag skulle köpa 2017. 

Min 4gb i ram sen en hdd på 250gb duger som system disk men då ska det vara en ssd disk.

 

Nä lägg ut lite mer så du får en mer up2date.

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktiga är väl vad du ska ha den till. Ska du spela i realtid eller läsa tidningen? Finns ingen anledning att köpa en rymdraket om man ska till Säffle...

 

Red ut vad du ska ha den till och säg det i en riktig affär. Då löser de det.

Men lite bättre än din länk bör du nog sikta på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som självutnämnd datorexpert i Casa P3, säger nä.

Den datorn suger.

 

Duger nog knappt eller inte alls till att ens surfa med idag.

Anteckningar och Kalkylatorn, bör det dock inte vara några problem att köra.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hasseryd:

Har inte så bra koll själv men är den här Datorn Prisvärd/Nått att ha?

http://www.lazada.co.th/computer-emaster-cpu-amd-2gb-dual-core-black-6410940.html

Måste ha stor skärm då synen är hmmm dålig, så Laptop är inget alternativ.

Om du trycker på CTRL och snurrar med hjulet på musen så blir bokstäver större. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ingen höjdar dator även om du bara ska surfa lite.  Du behöver inte SSD HD eller så. Om det är en enkel maskin. 

Tror att du får ge ungefär runt ca 10 000thb för en ok dator här i Thailand. Vet inte din budget och vet inte vad du ska ha den till.

 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde misstaget att köpa en riktigt billig dator, mest till dottern som surfar och kollar Youtube...

Den dög inte till det, så det finns skräp även på den svenska marknaden...

Men det var inga problem att lämna tillbaks den!

Leta vidare!

 

16 minuter sedan, skrev JJC:

Om du trycker på CTRL och snurrar med hjulet på musen så blir bokstäver större. 

 

Så har man lärt sej nåt nytt!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag gjorde misstaget att köpa en riktigt billig dator, mest till dottern som surfar och kollar Youtube...

Den dög inte till det, så det finns skräp även på den svenska marknaden...

Men det var inga problem att lämna tillbaks den!

Leta vidare!

 

Så har man lärt sej nåt nytt!

 

 

MVH Tommy

 

Har du en mus utan hjul kan man zooma in och ut genom att trycka Ctrl och plus eller minus-knappen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Har du en mus utan hjul kan man zooma in och ut genom att trycka Ctrl och plus eller minus-knappen

Det där visste jag faktiskt!:haha:

Men skall jag vara ärlig så brukar jag hitta "Zooma" i ¨nån inställning och välja lämplig storlek där, oftast duger 100%, och läsglasögon...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Har du en mus utan hjul kan man zooma in och ut genom att trycka Ctrl och plus eller minus-knappen

Eller använda gester på surfplattan eller telefonen eller touch paden. Drar isär med fingrarna. Kan skilja sig på olika modeller.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Köp inte den datorn för det är en riktig skräpprocessor på den så den är riktigt långsam redan när den lämnar fabriken

 

Satsa på en Intel-processor Core i5/i7 av femte/sjätte generationen och minst 8 Gb RAM

 

Du får nog räkna med en vettig dator från runt 15000 och uppåt

 

Så är det, tom en core I7 och du slipper bekymra dig för lång framtid, samt minst 8gb interminne.

 

Men har du gott om pengar och vill ha det absolut bekymmerselöst satsa på en MAC.

 

Jag gjorde ett försök att gå över till MS när W10 kom, vilket är trevligt...men har undermåliga uppdateringar som ställer till det.

 

Men trotts det skulle jag alla dagar i veckan kunna köra W10 igen, riktigt trevligt op.

 

Kolla runt på Lazada lite så får du bra prisbild och specar på ett bra sätt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Så är det, tom en core I7 och du slipper bekymra dig för lång framtid, samt minst 8gb interminne.

 

Men har du gott om pengar och vill ha det absolut bekymmerselöst satsa på en MAC.

 

Jag gjorde ett försök att gå över till MS när W10 kom, vilket är trevligt...men har undermåliga uppdateringar som ställer till det.

 

Men trotts det skulle jag alla dagar i veckan kunna köra W10 igen, riktigt trevligt op.

 

Kolla runt på Lazada lite så får du bra prisbild och specar på ett bra sätt.

 

W10 är dynga, kickar ut mitt skrivarprogram vid varje större uppdatering.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

Men har du gott om pengar och vill ha det absolut bekymmerselöst satsa på en MAC.

Fniss.

 

Min dator är cirka 5 år gammal. Det enda jag uppgraderat är grafikkortet. Inga bekymmer.. spelar alla spel utan problem tunga program flyter på så smidigt utan problem. Att det är skit framför tangentbordet betyder inte att man måste köpa en MAC. :mdr:

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Fniss.

 

Min dator är cirka 5 år gammal. Det enda jag uppgraderat är grafikkortet. Inga bekymmer.. spelar alla spel utan problem tunga program flyter på så smidigt utan problem. Att det är skit framför tangentbordet betyder inte att måste köpa en MAC. :mdr:

Nu får du banne mig gå och borsta dina jävla gaddar med lacknafta.

Ta en rejäl sup och gå på sängen ditt bannade gubbvasker.....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

W10 är dynga, kickar ut mitt skrivarprogram vid varje större uppdatering.

är det skrivarprogram som åker ut så kanske behöver du uppdatera den. 

Jag har aldrig haft problem med 10 och jag började använda den redan under utvecklingsstadiet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev hasseryd:

Har inte så bra koll själv men är den här Datorn Prisvärd/Nått att ha?

http://www.lazada.co.th/computer-emaster-cpu-amd-2gb-dual-core-black-6410940.html

Måste ha stor skärm då synen är hmmm dålig, så Laptop är inget alternativ.

 

Billig dator - enkla prestanda.

Risken är att du blir missnöjd, ganska snabbt.

Lägg till lite stålar, och få en burk som gör dig nöjd under längre tid.

 

:thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat så är det där en skitdator.

Tassarna så långt bort du kan, teknologin är 5 år gammal och även internminnet.

Skräpdator om man säger så-

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev JJC:

är det skrivarprogram som åker ut så kanske behöver du uppdatera den. 

Jag har aldrig haft problem med 10 och jag började använda den redan under utvecklingsstadiet.

 

 

Det är när W10 uppdateras det händer, jag har installerat om skrivaren ett par ggr från Konica-Minoltas hemsida men det har inte hjälpt.

 

Inget kommer att försvinna, allt blir bättre hävdade Pyttemjuk innan man gick på den jävla blåsningen, inte ens original spelen i W7 finns kvar!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev UglyFarang:

//Pyttemjuk ....

 

Hehe, det var ju gulligt. Inte hört det förut. Trist dock att du är missnöjd.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Häng kvar så kanske proffs kan hjälpa dig, det finns ju några såna här.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Naam kaeng:

 

Hehe, det var ju gulligt. Inte hört det förut. Trist dock att du är missnöjd.

 

 

 

 

Vad skulle jag vara nöjd för?

Inget fungerar bättre, en större uppdatering för ett par veckor sedan tog bara lite över 2,5 h att bli klar, min stationära dator packade ihop i samband med en större uppdatering för ett par månader sedan, den bara surrar lite när jag försökte starta den.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev scorpio63:

Häng kvar så kanske proffs kan hjälpa dig, det finns ju några såna här.

 

Det vore riktigt trevligt!

Jag har funderat på att åka till någon shop inne i stan och se om de kan hjälpa mej, jag har inte tålamod att mecka dator-tacka vet jag en gammal bil eller MC!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...