Jump to content
IGNORERAD

Myggggggrej Mr Mosquito/Thermacell


ITOY

Recommended Posts

11 timmar sedan, skrev Tallviking:

Jag kör denna i sovrummet på nätterna. Aktivt ämne Esbiothrin 2.6%

 

Finns på bl.a Big-C och man köpa refillerflaskor så man inte måste köpa hela varje gång

 

20170112_010917426_iOS.jpg

 

Jag har kört med lite olika liknande tidigare men var inte helt nöjd. Vad som fick mig att inte köpa fler var tanken att det kan finnas kemikalier i ångdimman. Vet du något om detta?

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • lillamannen

    4

  • SatanG

    3

  • Tommy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag har kört med lite olika liknande tidigare men var inte helt nöjd. Vad som fick mig att inte köpa fler var tanken att det kan finnas kemikalier i ångdimman. Vet du något om detta?

 

/ SatanG 

 

Enligt WHO skall det inte vara någon fara om man använder den enligt instruktionerna

 

under recommended conditions of use, the exposure of the
general population to allethrins is negligible and is unlikely to present a hazard.
Occupational exposure: with reasonable work practices, hygiene measures, and
safety precautions, the use of allethrins is unlikely to present a hazard to those
occupationally exposed to them.
 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Ja. Tycker den funkar bra. Och man slipper de obehagliga blixtarna från elektriska "zappers" som ofta är alternativet

De e ju de som är fränt ju.

Speciellt vid hög luftfuktighet. Jäklat vat det kan smälla :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-12 at 05:10, skrev Tallviking:

Jag kör med "Black Hole" istället i vardagsrummet på kvällarna. Lockar till sig med en speciell lampa och de som kommer nära "sugs in" i en behållare där dom sedan dör. Sitter en fläkt inne i den som drar in dom i burken och ner i gallerförsedd del i botten

 

20170112_040729627_iOS.jpg

Plötsligt tänker jag på Soundgarden..

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎01‎-‎12 at 13:41, skrev SatanG:

 

Funkar den bra? 859B just nu på http://www.lazada.co.th/sunshiro-is-004-4074491.html

 

/ SatanG

 

 

On ‎2017‎-‎01‎-‎12 at 13:45, skrev Tallviking:

 

Ja. Tycker den funkar bra. Och man slipper de obehagliga blixtarna från elektriska "zappers" som ofta är alternativet

Håller med, det blir en schysst skörd!

Fast vi var alltid noga med myggnät på dörrar och fönster hemma i Bkk, speciellt i sovrummen, och så jagade vi mygg med "Tennisracket" innan det var dags att somna, så där blev det inte så många.

Men jag hängde myggfällan på utsidan några gånger, på balkongen och utanför ytter dörren, och då jäklar var det halvfyllt på morgonen!

 

Med vänlig hälsning Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ITOY:

Plötsligt tänker jag på Soundgarden..

 

 

Bra låt!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ITOY:

Plötsligt tänker jag på Soundgarden..

 

Tänker på Gösta Ekman och Lena Nyman i Sportaffären

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Tommy:

 

Håller med, det blir en schysst skörd!

Fast vi var alltid noga med myggnät på dörrar och fönster hemma i Bkk, speciellt i sovrummen, och så jagade vi mygg med "Tennisracket" innan det var dags att somna, så där blev det inte så många.

Men jag hängde myggfällan på utsidan några gånger, på balkongen och utanför ytter dörren, och då jäklar var det halvfyllt på morgonen!

 

Med vänlig hälsning Tommy

 

Vi har heller inga större problem med myggorna, myggnät på alla öppningar men ibland slinker det in en o annan och jag gillar inte när de sticker minstingen.

Beställde en på Lazada så får väl se om den kan eliminera någon :-)

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Vi har heller inga större problem med myggorna, myggnät på alla öppningar men ibland slinker det in en o annan och jag gillar inte när de sticker minstingen.

Beställde en på Lazada så får väl se om den kan eliminera någon :-)

 

/ SatanG

 

 

Tirak beställde också en igår, med 14 dagars leveranstid, tycker det är lång tid

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...