Jump to content
IGNORERAD

V 75 Tillsammans


svampen

Recommended Posts

”Var oväntat bra direkt”
D.D.’s Hitman gjorde comeback den 15 mars och vann direkt i årsdebuten. Även om det var i ett litet fält och mot ett tämligen enkelt motstånd så vann han från dödens med till synes gott om krafter kvar. Den sexårige hingsten såg strålande ut och imponerade både på tränare Puro och kusken Johnny Takter.
– Det var lite oväntat att han skulle vara så bra direkt. Han hade visserligen tränat mycket bra hela vintern och var väl förberedd, men ändå. Hästen såg jättefin ut och jag var mycket nöjd. Det var även Johnny. Han sa att hästen har kapacitet att springa lika fort över full väg som han avslutade det sista varvet.
Hur fort gick sista varvet?
– Strax över 1.10.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 936
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    271

  • acarls

    139

  • Enis

    103

  • husse

    89

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sportbladet

 Spiken

Mosaique Face (V75-3) är en internationell stjärna när han är på topp. Han är åtta år nu men såg kanske bättre ut än någonsin i årsdebuten.

Bästa spelet

Vi hittar inga toppspel den här veckan. Kan tänka oss att prova ett vinnarspel på Top de Luxe (V75-2) som har form, men brukar bli bortglömd.

Tänk på att …

… Jägersro är en av landets snabbaste banor. Svårt att vinna bakifrån.

… Iago Zon (V75-7) startade så sent som i lördags. Han var dålig då men låg på lite för hårt under vägen och det var nog det som förstörde dagen. Det här loppet borde kunna köras i lite hårdare tempo och det lär passa Iago Zon bättre. Det är svårt att haussa honom efter lördagens insats, men det kan också vara farligt att avfärda honom trots den.

Stora systemet

Avd 1: 4–2–5 (3–7)

Avd 2: Alla 15 startande (13–5)

Avd 3: 8 Mosaique Face (5–6)

Avd 4: 4–1–7 (11–2)

Avd 5: 3–11–2 (10–4)

Avd 6: 7 Amazing Dynamite (1–3)

Avd 7: 6–5–10–3–4–1–7 (9–12)

2 835 rader/1 417,50 kr

Lilla systemet

Avd 1: 4 Ulisee Kronos (2–5)

Avd 2: 13–5–7–2 (15–6)

Avd 3: 8 Mosaique Face (5–6)

Avd 4: 4–1–7 (11–2)

Avd 5: 3–11–2 (10–4)

Avd 6: 7 Amazing Dynamite (1–3)

Avd 7: 6–5–10–3–4 (1–7)

180 rader/90 kr

Chanssystemet

Avd 1: 4–2–5 (3–7)

Avd 2: 13–5–7–2 (15–6)

Avd 3: Alla åtta startande (8–5)

Avd 4: 4–1–7–11–2 (12–6)

Avd 5: 3 Breidabliks Nubbe (11–2)

Avd 6: 7 Amazing Dynamite (1–3)

Avd 7: 6 Coffie U.N.G. (5–10)

480 rader/240 kr

 

Källa

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/v75tips/article24662630.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengt-Erik Larsson

Dagens vinnare:
Mosaique Face (V75-3) var bra i årsdebuten och han är säkert ännu bättre denna gång, blir svårslagen.
Eldrick Boko (V75-6) har visat sin kapacitet i tre starter och krånglar det inte från innerspåret så föreligger god chans till fjärde raka viktorian.

Dagens rysare:
Friend of Nature (V75-4) verkar vara rejält på gång och resultaten för team Kolgjinis hästar går inte att klaga på i nuläget.
Rafiki Fri (V75-7) gick en stark slutrunda senast och han blir farlig om det stämmer med positionerna.
Making Love (V75-7) tappade mycket på en tidig galopp senast och reparerade starkt till en fjärdeplats.

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund - 8 april - Thomas Uhrberg

Lutfi Kolgjini nyckelkusk
Jag har fem hästar till start. Kendra Silvio (avd 2) ska ut i ett lärlingslopp, Quiz Töll  och Atomic Rain (båda i avd 4), Teetime (avd 6) och Quattro Töll (avd 7) är de andra. En och annan seger kan det nog bli.
Fast omgångens nyckelkusk är Lutfi Kolgjini, nu när sonen Adrian är avstängd. ”Ludde” har haft Adrian som kusk på Mosaique Face i de åtta senaste starterna, men nu kan det bli repris på det som hände i april i fjol på Jägersro. Då spetsvann Mosaique Face och ”Ludde” med fem längder före Spartan Kronos i det tredje uttagningsloppet till Olympiatravet.

Jag tror på samma visa denna lördag.
På det mindre systemet spikar jag också Kolgjinis Ulisse Kronos. 4-åringen har svarat för tre starka insatser i år och det lär åter bli ett offensivt upplägg.
Ja, jag blir förvånad om inte ekipaget sitter i ledningen på första bortre långsidan.

Vilket 3-hästarslopp
Bravo Navarone debuterade i fin stil för stall Kolgjini i V75 på Halmstad, då med Adrian i sulkyn. 6-åringen är min tredje tipsetta från Kolgjini men motståndet är tufft. Breidabliks Nubbe lär leda länge och DD´s Hitman kan avsluta vasst. Ja, det är V75:s bästa race!
I övrigt; Nuncio var helt okey senast, utan att vara på topp. Visst var det 70 procent i form som Melander sa före starten ...?!
 
Lutfi Kolgjini sitter på V75-leken på Jägersro

V75-1: 4 Ulisse Kronos svarade för en stark insats på Momarken, det som trea i dödens på spetsvinnande Ferrari BR. Nu är det inte lika tufft och Jägersros bana passar 4-åringen mycket bättre. 5 Valentin har tre segrar i år på Jägersro på tre försök. Han är stark, så 2640 är plus. 2 Cantona America nu barfota runt om.
V75-2: 5 Flashing Victory övertygade vid skrällsegern i V75 och hon visade fortsatt toppform senast, det barfota runt om och som trea i riktigt vasst Klass II-lopp som vanns av kanonen National Prince. Jag streckar sex hästar och min 12 Kendra Silvio är värd streck i detta lärlingslopp.
V75-3: 8 Mosaique Face övertygade vid segern senast på Momarken och med det loppet i kroppen blir det full laddning här och jag tror att det blir tidig ledning. Barfota runt om och bara sex motståndare är också plusfaktorer.
V75-4: 4 Winner´s Wine var riktigt bra vid V75-segern, men jag hoppas att min 5 Quiz Töll ska kunna vara med i segerstriden.  Hon är vass på speed, så klarar hon spåret utan att bli het kan hon vinna. Heltäckt med fem streck .
V75-5: 10 Bravo Navarone, 3 Breidabliks Nubbe och 11 DD´s Hitman lär bjuda på en riktigt spännande fight, ja det här är tre hästar med Guld-klass. Jag skulle tro att Breidabliks Nubbe tar ledningen, men de andra är 5-stjärniga motståndare. Frågan är väl vem som gör grovjobbet, Kolgjini med Bravo Navarone eller Takter med DD´s Hitman? Ja, det är nog ingen 10.000-kronorsfråga precis.
V75-6: 1 Eldrick Boko och Stefan Söderkvist har spår ett och Stefan är skicklig på att styra volten, så det kan bli ledning. I den positionen talar allt för seger och jag singelstreckar.
V75-7: 4 Iago Zon har perfekta förutsättningar, men jag hoppas ta spets med 3 Quattro Töll – och då kör jag i den positionen. Sex streck.
 
THOMAS SYSTEM
V75-1: 2, 4, 5. Res: 6-3.
V75-2: 3, 5, 9, 12, 13, 15. Res: 11-6.
V75-3: 8 Mosaique Face. Res: 6-5.
V75-4: 1, 2, 4, 5, 7. Res: 8-12.
V75-5: 3, 10, 11. Res: 2-5.
V75-6: 1 Eldrick Boko. Res: 7-5.
V75-7: 1, 2, 3, 4, 5, 10. Res: 6-11.
Systemet är på 1620 rader och kostar 810 kronor. Om man också singelstreckar nummer 4 Ulisse Kronos i avdelning 1 blir det systemet på 540 rader och det kostar då 270 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mannes V75 Jägersro - lördag 8 april

V75-1: 4,2,5,8 res 3,6
V75-2: 5,3,6,13,11,9 res 15,12
V75-3: 8 Mosaique Face res 5,2
V75-4: 4,1,7,2,5 res 12,8
V75-5: 3,11,2,10,7 res 5,8 därefter Topp7-rank 6,12,1,9
V75-6: 1,7 res 3,5
V75-7: 4 Iago Zon res 1,3
Antal rader: 1200 rader = 600 kr

 

"Mannes Klaring" - Jägersro V75-3 nr 8 Mosaique Face 
 

"Mannes Luring" - Jägersro V75-5  nr 2 Flash Håleryd
   

Link to comment
Dela på andra sajter

Polarn & Jag slog vad om mest rätt på en enkelrad Min vart så här?????

 

1

4Ulisse Kronos

2

8Ulriika Highness

3

8Mosaique Face

4

9Uptothe Chapel

5

11D.D.'s Hitman

6

1Eldrick Boko

7

3Quattro Töll

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎04‎-‎08 at 11:38, skrev svampen:

Polarn & Jag slog vad om mest rätt på en enkelrad Min vart så här?????

 

1

4Ulisse Kronos

 

2

8Ulriika Highness

 

3

8Mosaique Face

 

4

9Uptothe Chapel

 

5

11D.D.'s Hitman

 

6

1Eldrick Boko

 

7

3Quattro Töll

2 rätt, hur mycket vann Polarn på vadet?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev acarls:

2 rätt, hur mycket vann Polarn på vadet?

Same Same 2 Dött vad går vidare till påsk??????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Romme Söndag

 

BÄSTA SPIKARNA

V75-2: 5 Darling Hornline

Darling Hornline fullföljde bra som tvåa bakom en vass Ultra Bright senast. Loppet har gjort henne gott och hon står fortfarande bra inne i sin klass i förhållande till kapaciteten. Läget är bra och det måste vara en toppchans oavsett hur körande Johnny Takter lägger upp det taktiska.

V75-5: 2 Disco Volante

Fyra segrar på sex starter i fjol och ett bra formbesked vid segern senast. Disco Volante har kapacitet att klättra en bra bit upp i klasserna och den här gången tror vi att det bara är en galopp som kan stoppa honom från att vinna.

SPETSDRAGEN

V75-3: 4 Volstead

Från ett spår invändigt om D.D.’s Hitman så lär Örjan Kihlström köra för att hålla denne utvändigt om sig hela vägen och Volstead är snabb vid laddning. Många Guldlopp vinns från spets.

V75-5: 2 Disco Volante

Det finns så många startsnabba och det troliga är att favoriten sitter i ledningen efter ett halvvarv och då får övriga kämpa...

SKRÄLLBUDEN

V75-1: 12 Rolex Bigi

Rolex Bigi var fin och vann på en 1.12-tid över medeldistans med voltstart i första starten efter lång vila. Kommer han bara in i loppet från sitt tolftespår så går ingen säker för den här Italien-födde sjuåringen.

V75-6: 10 Västerbo Highscore

Hästen har mycket bra form och lär inte bli så myket streckad. Med bra ryggar fram till upploppet kan han nog knäppa många till slut och helt golvad ska han inte vara.

TÄNK PÅ ATT...

V75-1: 6 Sugarmakesmecrazy

Har formen i stigande och kommer snart att ta sin första årsseger. Men Svante Båth meddelar att man fortsätter att tävla med skor och det dröjer alltså innan man plockar skorna.

V75-3: 5 D.D.’s Hitman

En snackhäst som verkligen får bekänna färg på lördag. Ingen ont om Global Respone och Re Doc som varit tvåa bakom honom på slutet, men motståndet nu är något helt annat.

V75-4: 6 Smedsbo Faksen

Kommer till start med två raka segrar. Men nu står han tjugo meter sämre till mot exempelvis Steinfaks. Maxklaff krävs för att det ska bli seger.

Link to comment
Dela på andra sajter

VEIJO_HEISKANEN_LJ.jpg.2f2c8e6f0830d715dee5bb2fd3a9b413.jpg

”Kan inte tänka mig att någon tar ledningen från henne”
V75 söndag på Påskadagen på Romme så har Veijo tre hästar till start. Två av dem är heta segerbud, enligt finländaren.
- Mitica (V75-2) var duktig i finalen senast då hon fick ett tufft lopp i början. Jag körde för ledningen men vi fick dödens och sedan andra utvändigt. Kaj Widell sa efter att han vann V75 med henne näst senast att det var en av de mest startsnabba hästar han kört. Allt verkar bra i träningen och hon håller jättefin form. Nu är läget perfekt och jag kan inte tänka mig att någon tar ledningen från henne. Så nu kör vi i ledningen så länge det går och jag måste tro att hon har bra chans. Det ser väldigt bra ut på förhand och det blir barfota runt om igen.
- Naglo del Nord (V75-3) har tränat bra inför årsdebuten men har dåligt läge och det är tuffa hästar emot. Jag är nöjd om han tjänar pengar.

”Barfota runt om nu – blir 20 meter bättre”
- Bacan Degato (V75-7) var fin vid segern i årsdebuten även om det var i ett enkelt gäng. Normalt ska hästen gå framåt med loppet i kroppen och läget är bra. Nu kör vi barfota runt om och det tror jag gör hästen åtminstone 20 meter bättre. Jag hoppas och tror att han även ska bli snabbare från start när vi nu tar av skorna. Distansen har han vunnit V75 över i fjol och det ser bra ut. Jag tycker att han är en jämngod chans med Mitica, säger Veijo Heiskanen.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Spiken

Vi skiljer oss nog inte från mängden när vi väljer att spika Månprinsen A.M. (V75–4) och Disco Volante (V75–5).

Bästa spelet

Västerbo Highscore (V75–6) har mött riktigt bra hästar på sistone och gjort det bra själv också. Han blir nog bortglömd nu.

Tänk på att …

… Björn Goop har kört Windy Ways (V75–3) två gånger tidigare och tillsammans är ekipaget obesegrade.

… Västerbo Exact (V75–7) har vunnit fem av sex loppi ledningen och att han trivs på lång distans styrks med att han har fem segrar på tolv starter.

… lsland Life (V75–7) har inte förlorat då han gått felfritt sedan augusti förra året. Senast berodde galoppmissödet på att han blev störd.

 

Källa

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/v75tips/article24698016.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

BÄSTA SPIKARNA

V75-3: 7 Propulsion

Daniel Redén har haft framgång med sina utflykter till Umeå tidigare år. Och Propulsion är ju en kanon som har visat att han även kan vinna den tunga vägen och han är inte är lika spårberoende som många andra i högsta klassen. Det ska vara en mycket bra segerchans!

V75-2: 10 Månprinsen A.M.

Vann inte med några stora marginaler i helgen men det är segern som räknas. Han ska gå framåt med två lopp i kroppen och han är normalt sett huvudet högre än de här konkurrenterna. Tredje raka kommer på lördag?

SPETSDRAGEN

V75-4: 3 Global Trust

Global Trust var fin senast och hade tur i spårlottningen. Ulf Ohlsson är säker i sulkyn och det luktar tidig ledning lång väg. Väl i den positionen är det hästen för övriga att slå!

V75-7: 4 Digital Archive

Robert Bergh har förklaringar till de lite mindre lyckade insatserna på sistone. Nu åker det helstängda huvudlaget på och hästen kommer troligtvist att forceras till ledningen i ett tidigt skede och man lär knappast släppa.

SKRÄLLBUDEN

V75-1: 8 Picasso Tilly

Det fattas 100 kronor till gränsen till Brons-

divisionen och han får en chans till i Klass I med andra ord. Hästen är härdad i V75 och distansen ska inte vara något bekymmer. Ett garderingsbud.

V75-5: 12 Pokemon Ås

Pokemon Ås är lite bättre än vad raden vill göra gällande. Läget är givetvis inte bra, men oddset lär också bli därefter om man har lite flyt på vägen...

V75-7: 12 Premier Kronos

Står perfekt inne på pengarna i Silverdivisionen och är säkert iordningställd för detta lopp. Han vore gynnad av hårt tempo då han är stark och han kan även spurta vasst.

TÄNK PÅ ATT...

V75-1: Dragondamour Sisu

Skulle egentligen ha startat i ett annat lopp under helgen enligt tränaren. Nu låter det som att det blir ett snällt lopp som ett led i matchningen mot kommande uppgifter.

V75-4: 9 Mr Dream Coktail

Galopperade i striden på V75 senast och har bra form. Garderar man tipsettan Global Trustful är han ett tidigt motbud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut att bli regn och dåligt väder uppe i Umeå på lördag. Gäller att hitta hästar som klarar av det bättre än andra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Blir det inget denna vecka?

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Enis:

Blir det inget denna vecka?

 

 

/Enis

Spelläggare aktiverar pmgången 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev svampen:

Spelläggare aktiverar pmgången 

 

 

Vilket nick har den tomten här då?

 

Var det inte strul förra gången denne var ansvarig också?

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej är i Patong dator i Bkk.!?!?!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...