Jump to content
IGNORERAD

V 75 Tillsammans


svampen

Recommended Posts

V75 i sista stund - Thomas Uhrberg

Två snabba spikar
Target Kronos (avd 4) och Dragster (avd 6) är mina singelstreck.
Spets och slut känns helt okey. Ja, de andra lär trava i rad på innerspåret med Target Kronos som anförare och när det gäller Dragster hinner de övriga helt enkelt inte med. I alla fall om han är lika grym som senast vid segern i årsdebuten.

Kolgjini i stöten
Givetvis kommer Kolgjinis hästar i V75 att streckas hårt, det med all rätt. Han har en sagolik form på stallet och jag streckar fyra av de fem som startar i V75.
Face Ribb får inte plats på kupongen, utan där hoppas jag kunna överraska och vinna med Caddie Icon trots ett dåligt utgångsläge.
Han tränas av Edvin Ceka, samma man som har Rubacuori Alca.


Target Kronos/Dragster svårstoppade i ledning
V75-1: 7 Sambuca Knight är snabb ut och gynnas av springspår, i synnerhet nu när Erik Adielsson kör. Ekipaget kan bli svårfångat i spets. 12 Caddie Icon har jag aldrig kört men jag känner Edvin Cheka och han har alltid vältränat, så det här ska bli spännande.  8 Thaitec har hög kapacitet, fast läget kan bli en fälla. Vid fritt segerstrider han.
V75-2: 8 Rubacuori Alca och jag har fem segrar tillsammans och det är en riktigt stark häst som gynnas av lång distans. Han chansspikas på det lilla systemet men på det stora tar jag med fyra hästar. Visst, det är ett lärlingslopp men jag tror det räcker långt med mina fyra.
V75-3: 4 Shadow Woodland eller 5 El Mago Pellini som tipsetta är en smaksak, jag är helt inne på att segerstriden kommer att stå mellan dessa två.
V75-4: 3 Target Kronos lär bli mångas bank, jag är i varje fall inne på att Lutfi Kolgjinis 5-åring vinner från ledningen – och det i säker stil.
V75-5: 5 Djali Boko är ett intressant nyförvärv hos Kolgjini. Hästen är snabb ut och blir svårslagen i spets, men han han kan bli het så jag streckar på rejält. Glöm inte rysaren 11 Make it Quick!
V75-6: 4 Dragster var enorm i sin årsdebut. Han fick verkligen gå för fullt för att ta ledningen och det i 07-tempo första 500 meter ute i spåren.  Visst, han har aldrig vunnit två lopp på raken men är Dragster som senast har jag svårt att se hur han ska kunna förlora. Jag vill dock betona att han möter några  riktigt bra som 3 Aron Palema, 9 Malkin NO och 11 Barkevious Mingo, för att nämna några.
V75-7: 2 National Prince får tipsnicken före 10 Rushmore Face tack vare att han har ett klart bättre utgångsläge. Båda hästarna är obesegrade i år, liksom 9 Vincent Zaz. Jag tror att segerstriden står mellan dessa tre men spetsar systemet med två spännande outsiders, nämligen 1 Dust Collector och 8 Undies. De har skrällkapacitet.
 
THOMAS SYSTEM
V75-1: 6, 8, 12. Res: 4-5.
V75-2: 3, 8, 10, 12. Res: 7-2.
V75-3: 4,5. Res: 10-2.
V75-4: 3 Target Kronos. Res: 1-4.
V75-5: 2, 3, 4 5, 6, 10, 11, 12. Res: 8-7.
V75-6: 4 Dragster. Res: 3-11.
V75-7: 1, 2, 8, 9, 10. Res: 6-5.
Systemet är på 960 rader och kostar 480 kronor. Om man också singelstreckar nr 8 Rubacuori Acla i avdelning två blir det systemet på 240 rader och kostar då 120 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 936
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    271

  • acarls

    139

  • Enis

    103

  • husse

    89

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

DSC_0428.thumb.JPG.9d12d25f19f268d5d3a813f5a3ce45b4.JPGSpelläggaren behöver inte känna någon press men den här är stäld på kylning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till Vinsten igår !

 

Delicious U.S. glänste i comebacken

Delicious U.S. gjorde ingen besviken i comebacken på Rommetravet.
Världsrekordstoet dansade undan i en visslande avslutning med full spänst genom mål.
- Julafton kom tidigt i år. Hon kändes riktigt bra och jag var väldigt nöjd med henne, berömde segerkusken Örjan Kihlström.

DELICIOUSUS.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MickeN:

DSC_0428.thumb.JPG.9d12d25f19f268d5d3a813f5a3ce45b4.JPGSpelläggaren behöver inte känna någon press men den här är stäld på kylning. 

Same Same i Örebro nä känn ingen press!?!?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem lägger spelet på Lördag??

Jag står som spelläggare men vi hoppade ju över gårdagens

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev acarls:

Vem lägger spelet på Lördag??

Jag står som spelläggare men vi hoppade ju över gårdagens

Kör på Du Mats ville ha hjälp med raden från mig så det är bättre att Du tar det!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev svampen:

Kör på Du Mats ville ha hjälp med raden från mig så det är bättre att Du tar det!

Finemang, då är det bara att börja läsa :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Giganternas kamp Nuncio vs OTP ????????????

Spik Delicius US ?

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

Inför V75: Nuncio vs. On Track Piraten

I ena ringhörnan står megastjärnan Nuncio.
I den andra V75-ikonen On Track Piraten.
På lördag väntar ett riktigt tungviktsmöte på Solvalla.
- Ska vi någon gång slå Nuncio är det nu, säger On Track Piratens tränare Hans R Strömberg.

Äntligen har det blivit dags för kraftmätningen som trav-Sverige väntat på i månader. Solvalla arrangerar V75-finaler och i gulddivisionen, tillika första deltävlingen i Olympiatravet, ställs två av landets absolut bästa hästar öga mot öga. Nuncio bär favoritskapet men On Track Piraten ”vann” spårlottningen och har inte gett slaget förlorat.
- Han måste nog höja sig för att rå på Nuncio men vi får prova och ger i alla fall inte upp på förhand, säger Hans R Strömberg.
On Track Piraten drog bricka tre ur spårtombolan. Två snäpp längre ut på startbilsvingen startar Nuncio.
- Det är förstås till vår fördel med spår innanför. Jag vet inte vad Johnny (Takter) har för taktik men han lär väl köra från start och se vad som händer. Får han ledningen kan jag inte tänka mig att han släpper.

Skoryck och ny vagn
On Track Piraten ståtar med nio raka segrar i högsta klassen och det är också där han har tagit sina samtliga 24 V75-segrar. Vinner han på lördag saknas endast två pinnar upp till ledaren av varmblodens V75-maratontabell, Callit.
- Allt verkar jättebra med Piraten. Han har tränat på precis som vanligt efter senast. Om det är toppform som gör det vet jag inte men han är bra jämt, säger Strömberg som dessutom tänker rycka två ess ur rockärmen på lördag.
- Han ska gå barfota fram och så har jag faktiskt fixat en ny mer jänkarbetonad vagn. Den är lite smalare än den förra så han sparar in några millimeter i kurvorna.
Hur stort skulle det vara att bryta Nuncios 15 segrar långa svit?
- Tja…hur ledsen skulle jag bli om Nuncios bröt Piratens nio segrar långa svit? säger Strömberg och skrattar innan han fortsätter.
- Man får vara lite ödmjuk inför det här och ta det för vad det är. Jag räknar inte med att Piraten ska gå ut och vinna. Men ska vi någon gång slå Nuncio är det väl i den här starten när han inte har så många lopp i kroppen. Hur som helst ska det bli väldigt spännande!

70-procentig form
Stefan ”Tarzan” Melanders Nuncio, Årets häst i Sverige 2016, har gjort 53 starter och aldrig slutat sämre än trea. I fjol krossade han motståndet i Elitloppet och tog även hem Oslo Grand Prix, Jubileumspokalen, Sundsvall Open Trot och Trotting Masters. I år har han gjort två starter och vunnit båda utan att behöva anstränga sig. Trots att On Track Piraten radat upp topprestationer och har det bästa startspåret är Nuncio den självklare förhandsfavoriten i lördagens mästarmöte.
- Han tränade i går (söndag) och han kändes jättefin. Eller…han är som han är och tar sina galopper och så men det verkar fullt normalt allting, säger Stefan Melander.
Hur bedömer du formen?
- Den kanske är 70-procentig. Jag brukar inte köra speciellt hårt med mina hästar men andra hästar kan man ändå toppa lite mer. Med honom kör jag inga hårda jobb utan det är loppen som gör att han går framåt för varje start. Han hade inte startat på fem månader inför årsdebuten och sedan fick han ett uppehåll på en och en halv månad inför genomköraren i onsdags. Allting är precis som det ska med honom.
Vad säger du om spårlottningen?
- Jag är glad att han inte fick spår sex, sju eller åtta. Spår fem är ganska bra för honom. Det går lite fortare där ute.
Kan han blåsa förbi On Track Piraten i starten?
- Det vet jag inte. Du får fråga Örjan (Kihlström), säger Melander och skrattar, fullt medveten om att den hemlighetsfulle toppkusken aldrig skulle ge ett rakt svar på den frågan.

Extraväxel även på Nuncio
Precis som Hans R Strömberg gör Stefan Melander vissa ändringar för att få sin springare ännu ett snäpp vassare på lördag.
- Han ska tävla utan framskor och det ger säkert en extraväxel.
Vad tror du om utgången, förlänger Nuncio sin segersvit?
- Jag kan inte bedöma det men precis som alla andra har jag sett att Piraten är en otroligt bra och stark häst. Han har säkert bättre form än vad Nuncio har och form brukar slå klass. Men jag har bara positiva tankar när Nuncio startar och ser fram emot ett tufft och spännande lopp.




 

 

 

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev svampen:

Giganternas kamp Nuncio vs OTP ????????????

Spik Delicius US ?

 

Svårt att välja...

Hade Nuncio haft spår innanför hade jag nog spikat, men nu kan det kosta för mycket att ta sig förbi Piraten.

Kanske får fega ur och dubbla :)

 

Delicious US, spik trots spåret

Tror nog att Digital Archive kan vara ett alternativ

Link to comment
Dela på andra sajter

http://extra.expressen.se/pdf/V75_170328_Del1.pdf

http://extra.expressen.se/pdf/V75_170328_Del2.pdf

 

BÄSTA SPIKARNA

V75-1: 8 Delicious U.S.

Det är väldigt länge sedan Delicious U.S. förlorade ett travlopp. Och intrycket i comebacken senast gick inte att gnälla på. Med lopp i kroppen och bara ston emot är det upplagt för elfte raka segern för Daniel Redéns undantagshäst.

V75-3: 5 Nuncio

Nuncio är ingen vanlig häst. Han har lattjat sig till två raka segrar i säsongsupptakten och även om det är lite tuffare emot nu (On Track Piraten och El Mago Pellini) så måste han ses med väldigt bra segerchans igen. Det är med andra ord två väldigt tunga favoriter vi har att luta oss emot denna vecka.

SPETSDRAGEN

V75-2: 2 Uppohoppa

Var ju strålande som tvåa bakom Rigel Face näst senast och den här gången har man klar fördel gentemot denne som spårlottningen har utfallit. Pasi Aikio meddelar också att det blir lättning i balansen och Örjan Kihlström kör sig nog till ledningen tidigt.

V75-5: 3 Digital Archive

Med de värsta hoten på bakspår är det inget snack om vad Robert Bergh har i kikaren. Han kommer att vara offensiv med Digital Archive och det är nog en rygg som många vill ha. Spets efter en kort bit med andra ord?

SKRÄLLBUDEN

V75-2: 12 Magic Happens

Magic Happens spurtade storstilat senast men hade för långt fram till en mycket bra Ulisse Kronos. Hårt tempo är givetvis ett måste med tanke på läget, men blir så fallet är han bra nog att fälla de flesta till slut.

V75-4: 2 Dictionary

Hästen har toppform och körs av Björn Goop. Hon gjorde ett bra lopp bakom tipsettan senast.

V75-6: 12 The Swede

Det kan bli väldigt tuff körning i loppet. Och i stall Goop håller man det här som bästa chansen på V75-spelet trots tolftespåret.

TÄNK PÅ ATT...

V75-5: 11 Emir La Brousse

Den norske hästen var rent ut sagt strålande senast och visade imponerande spurtsyrka.

V75-7: 2 GlobalSatisfaction

Han har gjort mängder med fina lopp i vinter med skor på hovarna. Men han visade i fjol att han är snäppet vassare om skorna dras på lördag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spikarna

Delicious (V75-1) och Nuncio (V75-3) spikas ju av ”alla”. Hur göra för att skaffa sig fördel mot övriga i andra lopp? Ja, vi spikar även Digital Archive.

Tänk på att …

 

… Peter Untersteiner har valt Global Tendency framför Tour Knight i V75-4. Vi måste ändå tro på den senare så fin som hon har varit, men vi förstår att det inte skiljer mycket mellan de här två hästarna.

 

Källa

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/v75tips/article24622952.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

– Det ska bli jäkligt spännande på lördag

Två världsartister på V75 i form av Delicious och Nuncio.

Om de kommer få något ”gratis”? – glöm det.

 

– Det ska bli jäkligt spännande på lördag, säger Adrian Kolgjini.

På lördag är det V75-finaler på Sveriges huvudstadsbana Solvalla.

Daniel Redén plockar ut sitt supersto Delicious och Stefan Melander sitt fenomen Nuncio, bägge spelas naturligtvis till jättefavoriter på V75.

Men om de tror att de kommer få någonting gratis så får de tänka om.

Anledningen: familjen Kolgjini.

”Ingen anledning att släppa”

I den första V75-avdelningen sitter Kolgjini J:r upp bakom 1 Pasithea Face (V75-1), hon har inlett året starkt med två raka segrar och ställs mot superstoet 8 Delicious.

– Hon känns skitfin i jobb, hon har gjort två riktigt bra lopp i år och känns faktiskt ännu bättre nu, säger Adrian Kolgjini till Trav365.

Vad tror du om lördagens lopp?

– Delicious har bara gjort ett lopp efter långt uppehåll, ja, jag vet inte hur många månader hon var borta. Min häst kommer med toppform och jag har inte gett upp.

Kommer du ta emot Delicious?

– Det är svårt att veta hur Pasithea Face öppnar från start, vi har aldrig riktigt tryckt av henne från start utan mer kört på säkerhet, men nu är det dags att chansa lite.

Kolgjinis maxar också balans och utrustning inför lördagens start.

– Vi rycker skorna runt om, sedan kommer hon för första gången att tävla i en jänkarvagn, vi har fått en jänkarvagn i big size så hon ska komma i den. Hon är mer stark den här, och skulle jag ta ledningen så finns det ingen anledning att släppa över kort distans, för fan, säger Adrian.

”Jäkligt spännande”

Två V75-lopp senare, närmare bestämt V75-3, ställs 1 El Mago Pellini (V75-3) mot 5 Nuncio och 3 On Track Piraten. Pappa Lutfi Kolgjini kör.

– Han behövde senaste loppet i kroppen, det hade blivit lite väl långt mellan starterna och han hade fått lite för tung träning där emellan för att det skulle vara optimalt för honom. Han kommer flyttas fram med det loppet i kroppen.

Vad tror du om uppgiften för hans del?

– Han kommer göra ett bra lopp och de andra ska få jobba för att ta sig förbi honom. Nuncio är bra, men det ska bli spännande, jäkligt spännande.

Några ändringar?

– Vi rycker skorna runt om, säger Adrian Kolgjini.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inför V75: Samma show igen med Delicious? - Intervju

Ett år äldre.
Blir det samma show som vanligt eller är spelarnas krav för höga?
Världens snabbaste sto, Delicious U.S., startar hemma på Solvalla på lördagen och blir återigen skyhög favorit.

Nu tittar travets stjärnor fram.
På lördagen avgörs årets första deltävling till Olympiatravet i Solvalla V75 där duellen mellan Nuncio och On Track Piraten går som dagens tredje V75-lopp. 
Showen sparkar igång direkt med stoeliten i V75-1 där världsrekordhästen Delicious U.S. gör andra starten för året. 
Örjan Kihlström kör som vanligt. 
En annan sak som känns igen är startspåret. Ett uselt sådant. 
Åttaåriga Delicious U.S. drog ett åttondespår bakom bilen i loppet över hetsiga 1640 meter. 
- Hon är van att börja från dåliga lägen när det börjar bli lite mera pengar att köra om. Säga vad man vill men hon har inte fått jättemycket gratis i spårlottningarna i de stora loppen. Men det är som det är helt enkelt, säger Thomas Hedlund från stall Daniel Redén.

”Ser ut att vara i väldigt god form”
Senast Delicious tävlade hemma på Solvalla var 24 september i fjol. En start som hon vann. 
Starten därefter blev just årsdebuten och den lilla comebacken på Rommetravet förra fredagen.
Efter en vinter med träning i Frankrike var det en pigg häst som skar mållinjen som etta tillsammans med Örjan Kihlström. 
- Insatsen kanske inte sa så mycket med tanke på motståndet men hon sprintade i alla fall undan på väldigt lätta ben och hon hade väldigt låg puls efteråt. Hon är stark och ser ut att vara i väldigt god form och vi hoppas att hon ska fortsätta vara lika pigg på lördag också, säger Thomas Hedlund.
Är ni nöjda med hennes vinter i Frankrike?
- Mycket. Hon fick ju transportsjukan på vägen ner så det började ju inget bra. Men när allt hade stabiliserats började hon trivas. Hon var faktiskt piggare och mera alert än vad hon hade varit i Sverige i stort sett under hela fjolåret.
Det blev fem segrar på fem starter i fjol…
- Det låter hårt att säga att hon inte var som bäst när hon går obesegrad igenom en hel säsong. Men det var för mycket strul och hack förra året som gjorde att hon aldrig kom upp i någon riktig toppnivå. 
Vilket slags besked blev det i årsdebuten tycker ni?
- Det var spänt inför loppet. Daniel var jätteosäker inför den uppgiften eftersom han inte hade testat henne något snabbare överhuvudtaget. Nu var hon både pigg, fräsch och löpglad. Både han och Örjan var väldigt nöjda med att hon var så stark.
Blir det en offensiv satsning från start av Kihlström från lördagens spår?
- Det lägger vi oss inte i överhuvudtaget. Stallet tycker bara att det är spännande att se hur hon blivit med ett lopp i kroppen. 
Ni har även Windy Ways med i V75-1 som gör årets tredje start. Formen?
- Hon var väldigt fin senast faktiskt då hon mötte Nuncio. Det var en del strul och kanske var det inte en helt passande bana den dagen för henne. Jag stack ut förra året och sa att hon har kapacitet att spurta ner en sådan som Delicious om skulle hon få rätt lopp. Det kanske fattas något till absoluta toppform men hon ser bra ut i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund - 1 april Thomas Uhrberg

Kan On Track Piraten slå världsstjärnan Nuncio? Ja, om ”Piraten” lyckas ta spets och att Johnny Takter sedan gör en gudabenådad tempostyrning. I klartext innebär det att jag dubblar systemet och streckar de två kanonerna.


Form slår klass, sägs det men båda hästarna har mycket hög klass, så då lär form och löpningsscenariet spela stor roll.
Jag läste någonstans att Stefan Melander uppskattade att Nuncio nått 70 procent på formkurvan. Han speedar också upp Nuncio då det blir utan skor på framhovarna.
”Piraten” ska tävla med barfotabalans och en ny specialgjord vagn åt hållet jänkarvagn – ja, gillar verkligen tränaren Hans R Strömbergs satsning, för att inte tala om inställning; det är nu vi har den stora möjligheten att slå Nuncio!

En riktig tuff uppgift
Mycket av den här emotsedda duellen kommer att avgöras första 500.
Visst har Nuncio spår utanvändigt om On Track Piraten, men spår 5 bakom bilen på Solvalla är riktigt bra. Skulle Örjan Kihlström satsa allt på ett kort i start-ögonblicket, så tror jag att Nuncio spetsar och då är väl loppet i princip över.
Nu är Örjan Kihlström inte den mest ”lättläste” kusken, utan han kan i princip hitta på vad som helst.
Jag skulle inte alls bli förvånad om tar en lugn start. Det är ju trots allt bara åtta hästar med, så han kan attackera i princip när han vill med Nuncio.

En stjärna, en talang
Delicious US är en stjärna och trots ett besvärligt utgångsläge väljer jag att singelstrecka. Nu när det är kort distans lär Kihlström bjuda på ett offensivt upplägg – och hon är ju motståndet överlägset.
Julia Pellini är min andra spik. Hon är en talang som kan få sitt genombrott i år. I årsdebuten hade hon inte fritt till slut som tvåa, men oj så fin hon såg ut.
Läget är perfekt och det är väl ”bara” Peter Untersteiners hästar emot.
I övrigt; ja, den kommande veckan blir slitsam för oss tränare när vi ska plöja igenom spelutredningen av Håkan Hallstedt –  den är visst på 1900 sidor ...
 
Både On Track Piraten och Nuncio på systemet

V75-1: 8 Delicious US är ett fantastiskt sto, en världsrekordhållare. Hon har nu ett lopp i kroppen, men har ett oddshöjande läge och hon lär inte fått något gratis, om nu inte 4 Windy Ways med Johnny Takter spetsar och släpper till stallkamraten. 1 Pasithea Face körde jag senast och hon var enormt fin. Snack om racerbalans nu och ett försök att spetsa, men det blir tufft att nå den positionen, så jag singelstreckar Delicious US.
V75-2: 10 Rigel Face har hög kapacitet och han tål ett offensivt upplägg. Jag streckar en kvintett, där 7 Mitica är en rysare. Hon var duktig tvåa bakom Rajesh Face och vad den hästen kan såg vi bland annat i onsdagens V86. Före och efter andraplatsen har Mitica segrat.
V75-3: 5 Nuncio kommer att bli klar favorit, det med rätta. Jag är lite  inne på att 3 On Track Piraten kan ta spets och därför dubblar jag systemet.
V75-4: 7 Julia Pellini var duktig tvåa i Oaks-kvalet i fjol, det på 1.13,9/2140a bakom Genta. I finalen körde jag och hon kändes mycket fin på 1.13,4 som oplacerad. Nu har hon ett lopp i kroppen och bra läge. Jag spikar.
V75-5: 3 Digital Archive från Robert Berghs formtoppade stall är given tipsetta men det är många bra hästar med så jag streckar en sextett. 9 Frankie Brodde och       11 Emir la Brousse är väl de som gynnas mest av hårt tempo, men det är inte alls så säkert att det kommer att bli det och därför chansspikar jag Digital Archive på det mindre systemet.
V75-6: 6 Man at Work kan öppna bra men tar inte en längd på min 3 Quattro Töll – fast den är bäst med en ryggresa och kan skrälla med lucka in på upploppet. Sex streck i ett vidöppet race.
V75-7: 2 GlobalSatisfaction känns het utan skor och från ett bra läge. 9 Alvena Take It har formkurvan i zenit och 7 Zenit Brick är stark. Fem streck.
 
THOMAS SYSTEM
V75-1: 8 Delicious US. Res: 1-4.
V75-2: 2, 7, 10, 11, 12. Res: 5-1.
V75-3: 3, 5. Res: 1-2.
V75-4: 7 Julia Pellini. Res: 4-5.
V75-5: 2, 3,4, 6, 9, 11. Res: 1-7.
V75-6: 1, 2, 3, 4, 6, 11. Res: 12-8.
V75-7: 2, 3, 5, 7, 9. Res: 6-10.
Systemet är på 1800 rader och kostar 900 kronor. Om man också singelstreckar nr 3 Digital Arvhive i avdelning 5 blir det systemet på 300 rader och det kostar då 150 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nybrink: V75-analyser

SOLVALLA
Lördag 1 april
Start: 16.20

V75-1
Comebacken var kanske inte tuff, hon fick det mesta gratis i ledningen men sättet 8 Delicious U.S. brakade undan på sista 400 meterna sa allt. Hon är tillbaka och hon är lika bra som vanligt, eller rent av – såg hon inte ännu vassare ut än 2016? Att hon skulle förlora här är inget jag spekulerar i, vinst med 20-30 eller kanske 40 meter är mer troligt. Om vi bortser från att det är Örjan Kihlström som kör, för den grabben kör inte ifrån i onödan. Vad hon möter? Vem bryr sig – det är i alla fall inte Nuncio eller On Track Piraten. Vad då? Ska Kolgjiniligan svara med 1 Pasithea Face? Okej, dream on, Adrian. När du vaknar är det tyvärr Delicious U.S. som segerdefilerar. Fast jag hyllar ändå inställningen, alla lopp ska köras. 
Ranking A: 8 B: 1,4,6,3

V75-2
Final i lägsta klassen och riktigt bra hästar. Försöker mig på ett låsa loppet fräckt med två topphästar från usla lägen. 11 Trot Kronos har jag fallit pladask för, hans stil är iögonfallande och med barfotabalans i de två senaste starterna har han fått ett ännu mer vägvinnande steg, han liksom hänger i luften. På Solvalla näst senast lekte han sig till vinst från dödens och senast, i V75 på Momarken, avslutade han ursinnigt från köplats sista 750, men hade alldeles för långt fram till ledande och vinnande Ferrari B.R. Med tempo i täten biter hans tunga spurt. 12 Magic Happens är en annan härlig individ. Han måste anses vara en fyraåring för de större årgångsloppen. Peter Untersteiner har laddat honom inför den här uppgiften och även om läget grusar en del ser jag honom som ett segerbud. 10 Rigel Face är förstås också ett vinstbud, även om jag anar (hoppas) att mina två är aningen bättre. 2 Uppohoppa är i knallform och siktar på att leda runt om, liksom 7 Mitica. 
Ranking A: 11,12 B: 10,2,7,8

V75-3
Jag säger inte att 3 On Track Piraten har bättre chans än 5 Nuncio, troligen är hans möjligheter mindre att få segerdefilera. Men jag väljer ändå att spika ”Piraten”. Jag gör det, ni läser inte fel. Om (när) Delicious U.S. vunnit vill jag inte sitta med spik på ytterligare en brakfavorit, en sådan lapp är ointressant, i alla fall med min systemstorlek. Nej, On Track Piratens spelvärde är högt. Jag påstår att han svarar ut Nuncio den första biten och att det sedan inte är givet att en Nuncio i 70-procentig form vinner från dödens. I det läget är min lapp med Piraten spik intressant, jag vill tro att vinstchansen är minst 33-procentig om han håller ledningen och fångar upp Nuncio. Den här gången ska dessutom Piraten tävla barfota runt om och då öppnar han fort, kolla gärna på Olympiatravet från 2016, då har han spår ett bakom bilen och fräser i väg den första biten. Visst, Nuncio är också snabb bakom bilen, men jag tvivlar på att han hinner förbi om Johnny Takter ger järnet. Fasen vad kul det här ska bli. 
Ranking A: 3,5 B: 1,6,2

V75-4
Fina ston på två volter och kostsamt för oss som ogillar att spricka. 1 Pearl Face avslutade rappt på V86 senast och står på tur för vinst, läget borde passa perfekt. 10 Raspberrysky blir livsfarlig om hon kan gå barfota runt om, vi kollar det. 4 Tour Knight är ingen bluff, tycker att hon var mycket bra senast när hon långspurtade till vinst. 7 Julia Pellini har talang, lopp i kroppen och spetsläge. 13 Qatrine Gel ska gå barfota runt om och kan bli 20 meter bättre, medan 15 Ninepointsgaagaa avslutade med en ljudbang ute vid staketet senast. 
Ranking A: 1,10,4,7 B: 13,1,5,2,5

V75-5
Det går inte att tippa någon annan än 11 Emir la Brousse. Nej, inte fasen. Hans spurt på Momarken senast var sanslös. Gör han om det loppet och dessutom inte störs till galopp (som senast) är det fin chans trots läget. 3 Digital Archive siktar på spets och slut medan 9 Frankie Brodde kan spurta, både långt och kort. Formen är fortsatt på topp. 4 Valentino Strix höll mycket bra i dödens senast och passas. 2 Blue Star Champion har en speed som biter när han får smyga och 7 The True F. är värd en rysarvarning. 
Ranking A: 11,3,9 B: 4,2,7,6,12

V75-6
6 Man At Work är verkligen en underbart läcker häst. Att det blev galopp senast skyller vi på banan, frusen lera är ingen höjdare att kuta på. Här är han ute efter ledningen och om han kommer dit är det bra chans. 11 M.T.King Of Cash är bara stark och möjligen lite för mycket av en sölkorv för att vinna en V75-final i april. Med tidig attack och dödens 1400 kvar kan det förstås ändå gå, tröttnar gör han inte. 4 Sheriff Bi vill också till spets medan ursnygge 8 Iago Zon behöver flyt för att hitta position, det och tempo i täten. Skrällen kan vara 3 Quattro Töll. Rygg ledaren och lucka 200 kvar? Kolla senast, han hade massor sparat då. 
Ranking A: 6,11,4,8 B: 3,2,9,1,12
Favorit i fara: 11 M.T.King Of Cash (är för långsam)

V75-7
Här drar jag till på volley och chansspikar 9 Alvena Take It. Inser att hon inte är på långa vägar en klar vinnare – men det känns rätt att våga i ett annars vidöppet lopp. Peter Untersteiners sto är lätt att gilla. Hon kan det mesta och är som en bil i loppen. Senast vann hon ett V75-lopp på Momarken efter att ha blixtrat till ledningen. Före det rundade hon allt i spåren sista 700, utan draghjälp. Som bäst tror jag ändå att hon är när hon får smyga med i ryggar och speeda loss sista 200-300 meterna. Min förhoppning är att så blir fallet och då kan det funka. Annars är förstås 2 Globalsatisfaction och 5 Re Doc givna vinstbud, liksom 3 Origo Tilly och 7 Zenit Brick. Och några till. 
Ranking A: 9 B: 2,5,3,7,4,10,1

8c783ee5f53c61ba2e86e7391234f09c.png.92996cb13a7f1f8d63787f11efcf3d0c.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt eget lilla?????

 

1

8Delicious U.S.

2

5 10 11 12

3

3On Track Piraten

4

1 4 7 10 13 15

5

11Emir la Brousse

6

4 6 8 11

7

9Alvena Take It

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gnägg Gnägg spelet Lördag 1 April

 

Edt: Kömmer på mäjlän

 

 

Ändrades av acarls
Tagit bort systemen efter påpekande
Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte lägga ut spelet här, dom som är med får det automatiskt i sin mejl låda

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Expressens spelbilaga

http://extra.expressen.se/pdf/V75_170404_del1.pdf

http://extra.expressen.se/pdf/V75_170404_del2.pdf

 

BÄSTA SPIKARNA

V75-3: 8 Mosaique Face

Det finns några startsnabba invändigt, men när Lutfi Kolgjini ställer en allvarlig fråga är vi ganska säkra på att samtliga släpper och det borde bli spets efter en bit. Och Mosaique Face har slagit betydligt vassare hästar än dessa. Barfota nu är ett plus och det ska vara en fin segerchans.

V75-6: 1 Eldrick Boko

Har gjort tre starter i år och vunnit samtliga, intrycket vid segern senast var kanonbra. Formen blir bara bättre och bättre och Stefan Söderkvist är en skicklig kusk när det handlar om voltstart. Vi tror att Eldrick Boko spetsar och sedan blir det inte lätt att ta ned honom.

SPETSDRAGEN

V75-2: 6 Likasi

Vi tror att Flashing Victory är snabbast men att denne släpper då rygglopp är optimalt. Och Likasi är den som är först framme och övertar. Kan hålla emot länge.

V75-6: 1 Eldrick Boko

Som vi har nämnt under vinjetten ”spikar” så räknar vi med att Eldrick Boko spetsar och stannar där in i mål.

V75-7: 2 Celebrity Lane

Har lopp i kroppen och ett perfekt läge. Tränaren Christoffer Eriksson låter nöjd med sin häst och vi tror att man provar att köra i ledningen så länge det går. En av flera med chans.

SKRÄLLBUDEN

V75-1: 8 Nonstop Cheri

Nonstop Cheri är startsnabb och kan hamna i rygg på ledaren ganska omgående och i så fall är det en rysare som kan slå till i inledningen.

V75-4: 5 Quiz Töll

Har visat lovande takter och vi anar att Thomas Uhrberg har siktat mot det här loppet ett tag. Det brukar kunna bli en del galopper i lägsta klassen men Quiz Töll verkar stabil och kan slå till.

V75-7: 10 Rafiki Fri

Spurtade klart godkänt senast och hävdar sig bra i klassen. Bakspår är aldrig kul, men blir loppet överpacat tror vi att han kan skrälla.

TÄNK PÅ ATT

V75-1: 2 Cantona America

Ska tävla barfota för första gången och det kan ge bra effekt. Måste räkas tidigt!

V75-5: 10 Bravo Navarone

Var toppfin i debuten för Kolgjini – det blir intressant att se honom i duell mot D.D.’s Hitman!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...