Jump to content
IGNORERAD

V 75 Tillsammans


svampen

Recommended Posts

  • Svar 936
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    271

  • acarls

    139

  • Enis

    103

  • husse

    89

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev MickeN:

V75 start planerad till 19.35 pga dålig bana. 

Yes vart Natta Trav hoppas inte banan förstör tävlingarna!?!?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Första tanken: Kolgjini har formen på topp

SportExpressens spelredaktion jobbar hårt med att bjuda läsarna på de bästa V75-tipsen.

Redan när startlistorna släpps börjar påläsningen, och under måndagen kommer första tanken från experterna.

 

V75-1:

Ett långlopp inleder jackpottomgången på Momarken. Tänk på att banan är ombyggd och numera är svängarna inte lika snäva och svåra som tidigare år. 1 Clemenza Am var strålande senast, men riskerar att bli fast invändigt. 10 Frankie Brodde har varit strålande på sistone och det blir barfota runt om igen. 6 Västerbo Exact trivs bäst i spets och har lopp i kroppen.

V75-2:

Lurigt stolopp. 8 Jetset är bästa hästen men läget kan bli en fälla. Med lucka i tid speedar hon förbi många – kanske alla. 1 Pandora Face har lopp i kroppen och säljer sig dyrt i spets. Gardera!

V75-3:

5 Thai Navigator har problem med travet till och från. När han fungerar är han riktigt bra och senast var han nära att vinna finalen på Solvalla över segermaskinen Carabinieri. Bakom honom är loppet vidöppet. Spik eller rejäl gardering.

V75-4:

2 Myhreng Jerker vann på bra vis i lördags. Han sitter troligen tidigt i spets och sedan blir han svårslagen. Spik?

V75-5:

Stall Lutfi Kolgjini har formen på topp och reser knappast tomhänt från Momarken. 2 Ulisse Kronos eldade på i ledningen senast och vann mycket enkelt. Med två lopp innanför kroppen är formen framflyttad ytterligare. Det borde vara bra chans. 4 Trot Kronos är mycket kapabel. Han tappade travet helt den sista biten när han blev ensam senast. Fartmässigt duger han gott.

V75-6:

9 Mosaique Face gör årsdebut och jobbar bra inför comebacken. Han trivs bäst i spets och det kan bli långt fram från det här spåret. 4 Bruno Di Quattro är inte lika bra i grunden men formen är på topp och läget intressant.

V75-7:

4 Double Spinn och 10 Xanthis Amazing är tidiga bud. Vid större gardering ska även 1 Frascati B.R. Och 2 Sheriff Bi med på lappen.

 

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/forsta-tanken-kolgjini-har-formen-pa-topp/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då får man fundera en tag och försöka komma på en rad

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattas något andelsköp än tycker jag .... hoppas på något till innan stängning på lördag.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Här berättar Erlend Rennesvik mer utförligt om sina V75-hästar:
4 British Steel (V75-3) gör topplopp varje gång, men har tyvärr fått attackera lite för tidigt i de två senaste starterna. Han tar i väldigt när man viker ut honom och pullar bort krafter om man inte släpper av, men det har jag inte kunnat göra med så långt till mål. Det gör att han bara har en speed, men den är å andra sidan väldigt vass. Nu har vi läge att vara med från start, men jag är lite tveksam till att köra honom i spets just på Momarken. Taktiken får ge sig efter hur de andra kör, men allra helst skulle jag vilja spara honom i ryggar till 300-400 kvar. I så fall borde det bita väldigt bra över det långa upploppet. På grund av sina dåliga fötter kan han sällan tävla barfota och det är över ett år sedan senast, men det var aktuellt inför förra loppet så det är tänkbart att det kan gå på lördag. Jag har aldrig kört honom barfota, men känslan är att det skulle ge en väldig effekt om han fick springa utan framskor. I övrigt utgår jag från att han tävlar med blinkers med hål och jänkarvagn, precis som vanligt. Han är allround för underlag och missgynnas inte om det skulle vara löst. 
10 Tekno Jerken (V75-4) är en av mina favorithästar, det är därför jag åkt till Norge och kört honom även efter att jag flyttade till Sverige. I mina ögon tillhör han de fem bästa kallbloden som finns när han är i full form. Att han svek näst senast berodde på att han slog upp en hovspricka i loppet. Senast var han bra igen och formen är på uppgång. Nu blev det en tuff uppgift och vår chans att vinna loppet ligger nog i att jag kör på chans. Som jag läser loppet kommer Moe Svarten att attackera tidigt och sedan blir det många hästar i spåren sista varvet. Tekno Jerken är allra vassast när han får tävla barfota runt om, det var så han gick när han travade 1.19,9 över full distans bakom Tekno Odin i fjol. Tyvärr tror jag inte att han kan gå så ännu med tanke på hovsprickan och utgår från att det blir skor runt om som senast. Med klaff på vägen kan han slå till, men på förhand är det bara en outsider.
6 Emil Fame (V75-7) har jag inte samma koll på, men jag såg hästen vid vinsten senast då han var riktigt duktig. Motståndet är ett helt annat på V75 och när han dessutom är lite uppanmäld blir målet att smyga mot pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund - Momarken 18 Mars - Thomas Uhrberg

 

Andra regler i Norge
Jag har önskat ett harmonisering av reglerna, allt för att det först och främst ska bli lika i de nordiska länderna. I Norge får man inte använda körspö, det är andra diskningsregler och en galopp på upploppet innebär inte omedelbar diskning samt att det är ett helt annat voltsystem.
Nu är det bara i två av V75-loppen som det är voltstart, det i sto- respektive kallblodsloppet. Och, det känns säkert tryggt för svenskgänget att fem av de sju loppen startas med bil.
Det är jackpot med cirka 50 miljoner kronor i 7-rättspotten. Om mina singelstreck Jetset och Myhreng Jerker vinner känns systemet klart intressant, men det gäller att Peter Untersteiner är väl påläst när det gäller voltstart i Norge. Han har ju spår ett med Jetset i tilläggsvolten.
Ja, det kan bli riktigt spännande att följa.
 

Kolgjinis stallform
Jag körde åt Lutfi Kolgjini på Mantorp i måndags. Det blev tre segrar och en tredjeplats för de fyra ”Ludde”-hästarna – ja, han har en otrolig stallform.
På Momarken kommer stallet med fyra V75-hästar. Jag streckar tre, där Pandora Face inte kommer med då jag singelstreckat Jetset.
I övrigt; Margareta Wallenius-Klebergs ekonomiska satsning med 300.000 kronor till vinnaren av unghästlopp är guld värt för oss tränare och hästägare. Hon är värd en stor eloge, denna fantastiska kvinna.

Jetset värd en V75-vinst  – Myhreng Jerker runt om
V75-1: 1 Clemenza Am är en Kolgjini-häst och det stallet har ju makalös form, så det kan mycket väl bli vinst. Han är hyggligt snabb ut, precis som  6 Västerbo Exact som jag kör. Vi har vunnit V75 förr från spets, det på Årjäng över lång distans. 10 Frankie Brodde är också given på kupongen, precis som stallkamraten 5 Thengill.
V75-2: 8 Jetset är en riktigt bra häst och jag är inne på att hon vinner. Dels är hon  oerhört speedig, så det 240 meter långa upploppet är ett plus, dels kan det bli en positiv balansändring. Hon spikas, men jag är väl medveten att 12 Gematria håller hög klass.
V75-3: 6 Alvena Take It var ruggigt fin i sin årsdebut och vann efter en kanoninsats sista 700. 5 Thai Navigator lär bli mångas bank och han är bra, men jag anser att det här är ett öppet race och streckar sex.
V75-4: 2 Myhreng Jerker övertygade stort vid V75-vinsten på Bollnäs. Då stod han med 40 meters tillägg, nu står han start och han har kapacitet att leda hela vägen. En chansspik, fast det kan nog bli tufft att hålla undan för i första hand Smedheim Solan som står 40 meter bakom. Spännande.
V75-5: 6 Ferrari BR har hög kapacitet för klassen och spikas på det mindre systemet, men på stora streckas fem. 5 Don Vince är snabb ut och kan leda länge. 4 Trot Kronos är inte klockren i travet men det kommer Veijo Heiskanen att räta till, så ekipaget är given på kupongen. 3 Mellby Exotic är något av loppets rysare.
V75-6: 6 King City svarade för en häftig årsdebut, låt vara i betydligt enklare omgivning än detta men läget och distansen är klara plus. 9 Mosaique Face svarade för ett vasst provlopp förra veckan men årsdebut med bakspår över sprinterdistans är tufft. Fyra streck.
V75-7: 10 Xanhtis Amazing kan avsluta snabbt, så hon är draget före 2 Sheriff Bi. Fem streck räcker långt, tror jag.
 
THOMAS SYSTEM
V75-1: 1, 5, 6, 10.  Res: 11-7.
V75-2: 8 Jetset. Res: 12-15.
V75-3: 1, 2, 4, 5, 6, 8.  Res: 7-10.
V75-4: 2 Myhreng Jerker. Res: 13-8.
V75-5: 2, 3, 4, 5, 6. Res: 9-1.
V75-6: 2, 4, 6, 9. Res: 10-1.
V75-7: 1, 2, 4, 5, 10. Res: 3-9.
Systemet är på 2400 rader och kostar 1200 kronor. Om man också singelstreckar nummer 6 Ferrari BR i avdelning 5 blir det systemet på 480 rader och det kostar då 240 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då får vi hoppas att Sonens val går in eller Svampens lille X-tra rad.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har ni facit ;-)

 

ps. den sista i varje lopp är reserven.....

 

Avd Hästar Reserv 
1 1 4 6 10 11 5 
2 1 3 8 12 15 13 
3 2 4 5 6 7 8 1 
4 2 8 12 13 1 
5 2 4 6 9 5 
6 9 Mosaique Face 4 
7 2 Sheriff Bi (IT) 9 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev svampen:

Tack Enis 7 rått Du ä Grym!!!!!

Starkt jobbat!

Kanske ska låta Enisen ta hand om spelet fortsättningsvis....

Link to comment
Dela på andra sajter

Spel-Expressen

http://extra.expressen.se/pdf/V75_170321_Del1.pdf

http://extra.expressen.se/pdf/V75_170321_Del2.pdf

 

BÄSTA SPIKARNA

V75-4: 3 Target Kronos

Target Kronos såg fin ut i comebacken men inte helt oväntat fattades det lite i honom. Han fullföljde ändå bra och tränaren Lutfi Kolgjini meddelade redan innan förra loppet att det var det här loppet som var första delmålet i år. Från ett bra läge borde det vara spets och slut som gäller.

V75-5: 5 Djali Boko

Adrian Kolgjini kan få en trevlig halvtimme på Mantorpstravet. Efter det att han segerdefilerat (?) med Target Kronos byter han häst till Djali Boko som också ska ses med bra chans. Han har varit kanonbra i jobb inför comebacken och det är bara galopp emot?

SPETSDRAGEN

V75-1: 6 Sambuca Knight

Erik Adielsson missar sällan från ett springspår och Sambuca Knight måste ha bra chans att nå ledningen. Och då han visat toppform på slutet är det svårt att tippa emot honom.

V75-6: 4 Dragster

Dragster var över förväntan i comebacken senast då han vann på en 1.11-tid och det vore ingen överraskning om han springer ännu snabbare på lördag. Roger Malmqvist brukar inte ge sig i spetsstrider och tar nog initiativet direkt.

SKRÄLLBUDEN

V75-1: 1 Diffarn Am

Har uppåtform och ett smygläge som Örjan Kihlström brukar vara vass på att utnyttja. Får inte glömmas bort om man garderar loppet.

V75-2: 7 Mellby Caddy

Har en rad som gör att många kommer att stå äver. Men nu blir det all in vad det gäller balans och utrustning och Kim Moberg har bra hand med den här pållen. Kan överraska!

V75-6: 12 The True F.

Var bra som tvåa i V75 senast och formen är fortsatt på väg uppåt. Visst är läget ett stort minus, men skulle det bli rejäl överpace är han trots allt inte helt slagen.

TÄNK PÅ ATT...

V75-2: 3 Umberto Axe

Har form och styrka för att segerstrida, men det är ingen pålitlig herre och man ska tänka på att det finns galopprisk första halvvarvet.

V75-3: 10 Spring Erom

Tolvåringen är fortfarande rejäl och skulle det bli lite körning mellan Shadow Woodland och El Mago Pellini kan hans avslutning bita bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

En uppvisning av samma mått som i årsdebuten skulle förstås dra ögon till sig. Och ska vi tro tränaren själv Roger Malmqvist  ska Dragster vara ännu bättre på lördag.

– Han är tränad för att gå framåt med loppet och det räknar jag med att han gjort. Jag körde honom lite lätt alldeles nyss (måndag), bara i slängtrav så att han skulle få igång systemet, och hästen kändes precis som jag hoppades. Han kommer att få ett lite vassare jobb på onsdag.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Spikarna

Vi spelar med två spikar som vi båda hoppas ska hitta till ledningen i ett tidigt skede. Sambuca Knight i V75-1 och El Mago Pellini i V75-3.

Bästa spelet

Ifall vi läst V75-3 rätt känns tvillingkombinationen 4–5 klockren. Shadow Woodland i rygg på El Mago Pellini. Skolbokstvillingar älskar vi.

Tänk på att …

… Thaitec (V75-1) ströks för förkylning nyligen. Men den var förmodligen av det lindrigare slaget. Thaitec har agerat stabilare på slutet.

… Sugarmakesmecrazy (V75-5) ströks senast för att tränaren (Svante Båth) var rädd att hästen skulle ta stryk av banunderlaget. Det var föredömligt och något som fler tränare borde våga göra. Vi spelare kan nog leva med lite ­stympade omgångar bara vi vet att djuren sätts främst. Kan de aktiva?

 

Källa

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/v75tips/article24586683.ab

Ändrades av acarls
Miss i kopieringen
Link to comment
Dela på andra sajter

Mannes V75 Tips - V75 Mantorp - lördag 25 mars

V75-1: 6,7,12,11,4,1,5,9,8 res 10,3
V75-2: 12,10,3,2,7 res 8,11
V75-3: 5,4,10 res 7,2
V75-4: 3 Target Kronos res 5,4
V75-5: 5,3,2,4 res 10,6 därefter Topp7-rank 8,12,1,11,7,9
V75-6: 4,9 res 11,5
V75-7: 2,10 res 5,9
Antal rader: 2160 rader = 1080 kr

 

"Mannes Klaring" - Mantorp V75-4 nr 3 Target Kronos 

"Mannes Luring" - Mantorp V75-6 nr 9 Malkin N.O.
 

Källa

http://www.mantorptravet.com/sport-och-spel/spel-och-tips/mannes-v75-tips

Link to comment
Dela på andra sajter

Galactica är en typisk outsider på V75

image-18.jpg

I somras tog Galactica hem Stochampionatet på Axevalla.
Efter att ha tränat i Frankrike i vinter testar amatörtränaren Malin Bergström stjärnan i hetluften direkt efter hemkomsten till Sverige.
Femåringsloppet Kjell P Dahlströms minne – V75-4 – väntar på lördagen.

Med en stjärna i stallet tvingades amatören Malin Bergström från Eskilstuna tänka till efter fjolårssäsongen då hennes Galactica gick från klarhet till klarhet och slutligen fick till det med besked i Stochampionatet.
Galactica flyttades till Frankrike över vintern.
Malin Bergström jobbade med sin häst i Anders Lindqvists stall på Grosbois.
Efter två månader i Paris är häst och ägare hemma igen sedan en dryg vecka. Hemresan togs i etapper. Allt för att inte trötta ut stoet.
– Hon tog resan hem jättebra och vi åkte på två nätter. Det blev en snällare resa nu när vi hade tänkt att det skulle bli en sådan här start tätt in på, säger Malin Bergström.

”Vad ska man tänka”
V75-4 på Mantorptravet på lördagen är Kjell P Dahlströms minne – ett lopp för femåriga hästar med 200 000 kronor till vinnaren.
Stoet ställs mot ett meriterat gäng hingstar och valacker och ägarinnan har svårt att sätta in Galactica i loppet.
– Ja, vad ska man tänka? Det är ett litet fält och vi får väl hoppas att det blir bra fart på loppet i alla fall. Någon spets lär det inte bli men det gör mindre nu när hon bara möter sex hästar.

Barfota för första gången
Galactica tävlade utan skor på bakhovarna när hon vann Stochampionatet i juli. Om banan tillåter på lördagen är tanken att riva samtliga skor – vilket i så fall skulle bli första gången.
– Hon har aldrig gått barfota runt om. Nu pratar vi om att vi ska testa lite för framtiden och rycka skorna om banan är bra, säger Malin.

Delat om Årets sto
Två månader i Paris med hästen blev en bra satsning menar hon. Familjen hälsade på under sportlovet. Själv var hon bland annat hem en avstickare i samband med Hästgalan i februari.
Galactica var aktuell för titlarna Årets Fyraåring och Årets Sto på galan i Stockholm. Malin själv var en av fyra nominerade till Årets Komet.
Eskilstuna-märren röstades fram till Årets sto i Sverige 2016, tillsammans med Darling Mearas som fick exakt lika många röster.

Tjuvstartat i Belgien
Galacticas start på lördagen blir inte hennes första i år. Kretsen runt hästen lät henne tjuvstarta året med ett lopp i belgiska Mons i februari där belgiske kusken Nils Vandenberghe körde till en fjärdeplats.
– Hon fick ett väldigt snällt lopp i Belgien, det var precis så vi ville ha det. Det är viktigt att hon är på bra humör, säger Malin.
Tanken var att Galactica skulle vara med mot världseliten i Grand Criterium de Vitesse. Hon anmäldes men hade lite för dåligt med poäng för att komma med i loppet som vanns av Timoko.
– Vi chansade och anmälde dit bara för upplevelsen. Det var ingen stor grej att vi inte kom med. Lars-Åke (Söderholm, ordinarie kusk) kom ner på fredagen innan och det blev så att han fick känna på henne i ett jobb innan vi åkte hemåt.
Galactica är en typisk outsider i Kjell P Dahlströms minne på lördagen. Lutfi Kolgjini blir favorit med Target Kronos. Vad säger du till spelarna?
– Vi inser att spets inte är något att tänka på med alla toksnabba hästar i loppet. Fast med ett sådant litet fält lär det säkert inte bli någon jättetokig position hur de än kör. Så känslan är god kan vi säga. Om hon bara gör det vi tror så gör hon inte bort sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  Lutfi Kolgjini har toppform som tränare- och kusk. På lördag kan han göra ”rent hus” på V75 i Mantorp.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

V75-3, Gulddivisionen, ser en favorit från Kolgjini-stallet i form av 5 El Mago Pellini, som Adrian Kolgjini rattar.

Hästen galopperade i årsdebuten, men reparerade det ”felet” storstilat.

– Han gick strålande bra, precis som jag förutspått. Han kommer inte gå sämre nu…tvärtom, varnar Ludde.

”Fick gå ett tufft provlopp”

3 Target Kronos har sedan en skräddarsydd uppgift med Adrian i V75-4, Kjell P Dahlströms Minne. Årsdebuten är avklarad och i ett litet fält talar mycket för ledningen - och seger…

– Han har alla förutsättningar för att lyckas denna gång. Han känns tip top i jobben och har ett bra spår. Han känns väldigt gåvillig ch loppet i kroppen senast satt som en smäck.

Blir det barfota nu?

– Näpp. Förlorar han så hänger det inte på några skor.

I V75-5 gör 5 Djali Boko intressant debut hos Kolgjini. Hästen har visat hög kapacitet tidigare, då hos Per Nordström.

– Vi fick fräscha upp honom när han kom, sen har han fått tugga på i jobben och inte gjort ett fel. Han känns fräsch och fin hela tiden. Nu blir det aluminium skor runt om. Jag körde lätta intervaller med honom i tisdags, få han fick gå ett tufft provlopp i torsdags, och han kändes jättefin. Adrian sa att han hade kunnat köra ett varv till i samma tempo i det där provloppet.

10 Rushmore Face, V75-7, får avsluta för familjen Kolgjini.

– Han ser ut som en jäkla fölmärr, Han är blank som en säl och har rund mage, äter som fan. Jag vill inte rucka på någonting, han får behålla sin foderstat, det verkar ju gå bra. Han har växt i sin stora kropp under vintern och växt mentalt, mognat betydligt. Det blir intressant på lördag och det blir ett intressant år för honom.

Vem är er bästa chans på lördag?

– Target Kronos!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...