Jump to content
IGNORERAD

V 75 Tillsammans


svampen

Recommended Posts

Siktar nog på 2 spikar denna vecka på VM-tipset

Avd 4

  1. Rajah Silvio - Björn Goop

Avd 6

       7 Athos Race Åke Lindblom

 

Låset avd 1  4 Ural och 6 Laskari ????????????

 

MVH SVAMP

        

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 936
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    271

  • acarls

    139

  • Enis

    103

  • husse

    89

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fem tippar V75 lördag till Skellefteå

 

Ja att gå emot Lome i3:e går ju inte Spik !!!

Avd 7 Wasa Warrior  bara vinner ????

Låset Avd 1 - 1-3-5 ???

Mina tankar?

Med vänlig hälsning Svamp

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja får vi se Om ? Readly is Redy ???? avd 7 ???

Athos Race avd 4 blir min spik denna vecka ???????

Mitt lås 1.2.6.11 avd 5

Sen tar jag faktiskt med Cyber Lane i 7:e alltså 2 häst !!!!

Resterande Lopp får Harry sköta denna vecka ?

 

Med vänlig hälsning Svamp BKK

 

 

Fem tippar V75 lördag till Åby

 

 

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gått igenom några sidor Experttips ??????

Alla tror ju på Readly men vet i Fan om inte Cyber kan utmana ???

Sen tror alla på 2 Cash Crowe avd 5 ???

 

Sportbladets system !

Stora systemet

 

Avd 1: 2–8–13–9–14–6–4–15–11–1–12 (5–10)

Avd 2: 4 Frances Yoda (11–5)

 
imageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294a

Avd 3: 5–6–8–2–3 (9–10)

Avd 4: 2–5–1–6–9–8 (10–7)

Avd 5: 2 Cash Crowe (5–11)

Avd 6: Alla tolv startande (9–12)

Avd 7: 12 Readly Express (4–5)

3 960 rader/1 980 kr

 

Lilla systemet

 

Avd 1: 2–8–13–9–14–6 (4–15)

Avd 2: 4 Frances Yoda (11–5)

Avd 3: 5–6–8–2–3 (9–10)

Avd 4: 2–5–1 (10–7)

Avd 5: 2 Cash Crowe (5–11)

Avd 6: 9–12–2–10 (1–3)

Avd 7: 12 Readly Express (4–5)

360 rader/180 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
imageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294a

 

Citat

 

 

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommentar: ATG:s helomvändning – en seger för både travet och spelarna!

By Daniel Berglund9 oktober 2018 kl. 10:52

TAGGAR:

atg, Jackpott

ATG meddelade i måndags kväll att man omedelbart avbryter den pågående fonderingen av jackpottpengar efter att spelbolaget sedan den 15 september konfiskerat drygt 95 miljoner av V75-spelarnas vinstpengar.

- Vårt mål var att kunna erbjuda en rekordstor pott och chans till rekordvinst för sju rätt vid Eskilstunas V75-tävlingar 10 november. Och det målet är redan nått. Det blir en rekordpott och chans till alla tiders vinstrekord på Sveriges största spel, säger Peter Magnsjö, t f försäljningschef på ATG.

ATG gör alltså en helomvändning från tidigare besked vilket säkert delvis har att göra med att potten redan vuxit sig så stor att det hade kunnat innebära problem på många olika sätt när den ska delas ut den 10 november. Potter av den här storleken kan i värsta fall locka till sig mindre rumsrena grupperingar som försöker manipulera aktiva i något lopp och varken vi eller ATG litar väl helt på att deras datasystem står pall för det tryck som kan uppstå?

Givetvis har också den starka kritiken mot påhittet spelat in och den här gången är det inte bara ”härdsmältan”, som vissa gillar att referera till, som klagar. Missnöjet har även spridit sig till små- och sällanspelare vilket är farligt för ATG eftersom dessa lika gärna kan välja bort V75 för en lott eller stryktipset om de ledsnar på att inte få något för deras femmor.

Sedan har även travspelets ”ekosystem” fått sig en törn när 95 miljoner av spelarnas pengar är inlåsta på ett konto i stället för att omsättas igen och igen och igen. Det märkte ATG av i lördags när V75-omsättningen inte ens nådde upp till 77 miljoner, men framför allt lär vardagsomsättningen också ha minskat märkbart. Tänk sedan om det hade blivit en ensam vinnare som kammat hem uppåt 200 miljoner, vilket inte varit omöjligt, då hade dessa pengar för alltid försvunnit ur ”systemet”. Gissar att ATG nu gärna ser att de fonderade miljonerna sprids ut i ”lagom” stor dos till många spelare den 10/11.

Även om ATG givetvis aldrig skulle erkänna det så visar det här att spelarnas makt är större än man tror och att spelbolaget inte är totalt immunt mot kritik från sina kunder. Att håna ATG för den här helomvändningen vore att slå in en öppen dörr och i stället är det värt en klapp på axeln för att man för en gångs skull släppt på prestigen och ändrat ett från början stolligt och spelarfientligt beslut. Ett beslut som innebär att spelarnas pengar ska användas till marknadsföring för ATG:s rekrytering av registrerade kunder. Något man försökte semi-dölja med en dålig lögn om att lyfta Breeders´Crown-finalerna – kundernas favorit. Som avgörs dagen efter att den stora jackpotten ska delas ut…

Det här förändrar dock inte grundproblemet med jackpott för om utdelningen på fem rätt understiger 15 kronor även nu på lördag så är det återigen V75-spelarna som drar Svarte Petter när bara 39 kronor av deras satsade 100-lapp delas ut i vinster. Skillnaden nu är i så fall att man får chansen igen på dessa pengar efter bara en vecka vilket gynnar spelarna på kort sikt och travsporten på lång sikt.

/Daniel Berglund

Läs även ATG stoppar multijackpotten.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

@svampen Thure verkar inte förstå hur ATG Tillsammans fungerar att det bara är du och han som kan fixa raden.

 

Gör du klart den och lämnar in så vi blir med idag?

 

/Micke

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Enis:

@svampen Thure verkar inte förstå hur ATG Tillsammans fungerar att det bara är du och han som kan fixa raden.

 

Gör du klart den och lämnar in så vi blir med idag?

 

/Micke

Yes fixat ENL Samtal Lycka till Gubbar !!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har Swamp lyckats få till ett Swamplopp på Örebro V75 på lördag och jackpott också 🎂🎂🚭🆒

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev husse:

Hur har Swamp lyckats få till ett Swamplopp på Örebro V75 på lördag och jackpott också 🎂🎂🚭🆒

Yes Jackpott 🍄🐎

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

680311674_181020(2).jpg.638da8d093f08f50a25091fcb679dd28.jpgÅkes rad ser intressant ut ? 🐴

Själv tycker jag att man bör ta med Qahar Q.C samt Erik Sting i 6:e?

Sen tror jag att Global U i 7:e bara vinner även från spår 12 ?!?!?!

 

 

 

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Härligt med V75 på hemmaplan! Nu j*klar ska vinterresan finansieras.

Sitter du på Balkongen å kollar ???

555

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev svampen:

Sitter du på Balkongen å kollar ???

555

Haha, nej, jag har årskort. Jag är på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes inlämnad jackpot rad ?!?!

Rättade mig efter Micke o Husse i avd 7 på stora!!!!!!!!

Trevlig Travlördag Gnäggare 

MVH 🍄

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja gick ju sådär skulle skulle haft med Örjan i första på stora hade det blivit lite mer deg in !!!!!

 

""Men efter påtryckningar AV Husse & Micke graderades 7 loppet Ha Ha 555"" Så Örjan plockades bort! 555 

 

Vi blickar framåt till nästa vecka & Hoppas  på Storkovan ?

 

MVH 🍄

 

 

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vilken tur du gjorde det 😍

 

På tal om inget, Kan Knasen och jag byta helg ?  17 Nov och 24 Nov ?  Är på 50 årskalas ute i buschen då

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att gå emot Propulsion i sista är väl ingen idé veckans säkra.

Tycker att Can Lane i 5:e är en sund spik ?

Låset 1 avd. 1.3.4.9 ????

 

Jag byter/skiftar spelläggare Husse/Knasen eft önskan .

MVH 🍄

 

181027.jpg.dad69a97c9a06116c8c934cca4dbd023.jpg

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Norton Commander låter fräsigare i 5:e

 

Puss o tack för skiftningen

 

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ju varit trevligt om jag hade haft någon talan när det gäller byten av helger. Är ledig den 17:e men jobbar den 24:e. Visserligen är 95% av systemet klart redan på fredag kväll men de där sista justeringarna uteblir ju när man inte kan kolla värmningar och sena ändringar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Knasen:

Hade ju varit trevligt om jag hade haft någon talan när det gäller byten av helger. Är ledig den 17:e men jobbar den 24:e. Visserligen är 95% av systemet klart redan på fredag kväll men de där sista justeringarna uteblir ju när man inte kan kolla värmningar och sena ändringar. 

Trodde Naturligtvis att Husse hade kontakt med Dig ang detta Solly funkar det ändå ? MVH 🍄

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tar 3 hästar avd 7

Cyber Lane Cash Crowe & Propulsion !!!!!!!!!!!

Mitt system

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

????????????? Cash Crowe avd 7

 V75: Superkusken drömmer om tränarpris
I fjol var han landets främste kusk.
Nu satsar Christoffer Eriksson på tränarkarriären. 
- Jag lägger mer tid i stallet nu och det känns väldigt bra, säger sulkysnitsaren som har fem uppsittningar inom V75-spelet på Jägersro.

År 2005 körde då 18-årige Christoffer Eriksson sitt första travlopp.
Tolv år senare hade han rekordsäsongen som gav den prestigefyllda titeln ”Årets kusk” på Hästgalan.
Men istället för att rida vidare på vågen som landets hetaste sulkyutövare har Eriksson tagit upp och sänkt farten.
Samtidigt har det egna stallet vuxit betydligt och innehåller idag 51 hästar.
- Jag har dragit ner kraftigt på antalet tävlingsdagar i år och det beror helt enkelt på att jag inte orkar. Om man ska driva ett eget stall går det inte att vara iväg och köra varje dag. Jag lägger mer tid i stallet nu och det känns väldigt bra, säger Eriksson som plockade ut sin tränarlicens 2011 och fick en rivstart.
Han nådde över miljonen under sin första säsong och hade året därpå två hästar med i landets största tvååringslopp, Svensk Uppfödningslöpning. Resultatet blev ett andrapris för favoritspelade Nugget´s Face.
Samma år körde han 3,5 miljoner kronor som kusk.
Men medan kuskresultaten exploderat så har siffrorna för träningsrörelsen gått i stå.
Fram till i år då såväl antalet hästar som inkörda pengar nästan fördubblats.
- Jag var lite för oerfaren när jag drog igång. Det är så mycket annat som gäller när man ska vara tränare. Det räcker inte med att träna häst, man måste kunna sköta ett företag också. Och jag är värdelös på pappersarbete. Jag klarar varken att skriva ut en räkning eller att betala en.

"Jag är en mycket bättre tränare idag"
Idag har Eriksson åtta anställda i rörelsen knuten till gården i Sjöbo. 
- Organisationen fungerar mycket bättre nu och förra året bestämde jag mig samråd med flera hästägare att göra en liten nysatsning. Hästarna jag hade då var inte av den kalibern som vi ville ha och det hände inte så mycket. Nu har vi köpt in många nya unghästar och profilen på stallet är mycket yngre. 
Är det lovande hästar? 
- Ja, men det säger ju alla tränare. Nu har vi kommit till den punkten att alla har bra hästar, nivån på uppfödningen har höjts och överlag tycker jag att hästarna som tävlar är betydligt bättre nu än för bara fem-sex år sedan. Men ändå, kullen som är två år ser jämnare och starkare ut än vad jag haft förut så det ska bli spännande att tävla med dem framöver.
Så nästa mål är att bli ”Årets tränare”?
- Ja, givetvis (skratt). Det viktiga är att man lyckas med det man håller på med och blir bättre. Jag tycker att jag är en mycket bättre tränare idag än när jag startade, man lär sig hela tiden av sina misstag. Sedan kanske man inte blir ”Årets tränare” för det, men givetvis är det sådana saker man drömmer om när man tränar hästar.
Men när du körde in 3,5 miljoner 2014 kunde du väl knappast ana att du skulle bli ”Årets kusk” tre år senare?
- Nej, det är helt sant, så man vet ju aldrig.
Var ser du ditt stall om tre år, är du topp-10 i landet då?
- Det blir nog svårt och det är ingen målsättning jag har. Målet är att vi ska bli bättre, siffrorna ska bli bättre och att vi ska kunna vinna något stort lopp. Om jag sedan är topp-10 i landet eller topp-20 spelar ingen roll.
Att Eriksson ska lyckas försvara sin kusktitel ter sig långsökt i ljuset av att han inte lyckats kopiera fjolårets otaliga storloppssegrar och ”bara” kört in 14,8 miljoner kronor, jämfört med 27,7 i fjol.
- Nej, det blir nog tuffare, även om jag tycker att det gått väldigt bra även i år. Jag har ju inte haft någon Twister Bi som radat segrar i högsta eliten, eller Diamanten. Men några halvstora lopp har jag lyckats vinna.
Har du fått många nya kunder bland tränarna efter din titel?
- Nej, det vill jag inte säga. Jag får lite fler styrningar under tävlingsdagarna, men av de större tränarna är det väl bara Petri Puro som jag fått ett större samarbete med.

”Riktigt känner klassen i henne”
Just det samarbetet är aktuellt på lördag då Eriksson för fjärde gången får chansen att sitta upp bakom superstoet 4 Cash Crowe(V75-7).
- Det är verkligen en häftig häst. Från sidan hade jag upplevt henne som lite stökig, men när man väl kör känner man att hon är väldigt klok och förnuftig.
Hur känner man att hon är bättre än en ”vanlig” häst?
- Det märker man så fort man tar tömmarna. Den pondus som hela hästen har, man riktigt känner klassen i henne. Det är inte många hästar som man känner det trycket i.
Kan man jämföra hennes kapacitet med Twister Bi?
- Ja, hon är absolut av den klassen. Sedan är hon fortfarande väldigt orutinerad och loppet på lördag är det särklassigt tuffaste hon varit ute i. 
Visste ni att loppet skulle bli så tufft när ni anmälde?
- Ja, vi hade koll på att både 6 Propulsionoch 2 Cyber Lane skulle vara med.
Men var inget ni var rädda för?
- Man kan ju inte begära att hon ska gå ut och slå dem. Men samtidigt kan jag köra därefter, ge henne ett lite snällare lopp och köra till slut. Kanske är hon så pass bra att hon kan hänga med dem hela vägen. Petri ville ha ett kvitto på var hästen stod och det lär vi få här. 
Ni testade en ny vagn senast, hur föll det ut?
- Mycket bra. Det var en svensk modell av jänkarvagn och hon trivdes verkligen i den. Jag utgår från att den sitter på igen och att det inte blir några ändringar för övrigt. 
Hur högt håller du Cash Crowe bland hästarna du är förstekusk på för tillfället?
- Av de jag kör just nu är hon den bästa, den som skulle kunna tävla i absoluta eliten. Det ska bli väldigt spännande att få testa henne i den här omgivningen, säger Christoffer Eriksson.

Det här berättar Christoffer Eriksson om sina övriga V75-hästar:
- 2 R.G.’s Thunderbolt (V75-1) har jag aldrig kört och jag har inte pratat med Ola (Samuelsson) inför det här så där vet jag inte mer än spelarna.
- 3 Timo Lane (V75-2) är en stark och rejäl häst som jag vann med senast. Vi hamnade turligt i ledningen, men hästen behöver verkligen inte be om ursäkt för sin insats och kändes bra hela vägen. Jag tror säkert att han kan räcka i V75 också om han får ett optimalt lopp, vilket för hans del är att inte behöva jobba så mycket själv. Spets skulle passa, men det är ingen häst man bara kan lägga tömmarna på och ladda med från start så vi får se hur han känns bakom bilen. Även om det blivit några galopper upplever jag inte honom som osäker, man får bara hjälpa honom lite under vägen. 
- 6 Fabriz Boko (V75-3) borde kunna trampa iväg bra härifrån och komma ner på innerspår där han fungerar bäst. I så fall ska han fixa tre varv utan problem. Vann han enda gången han gått i spets? Jag upplever inte att det är en häst som växer i den positionen och med tanke på att motståndet är hårt så är det kanske bättre med en smygare, men det är för tidigt att sia om taktiken. 
- 9 Bonnies Celebrity (V75-6) vann jag V75 med i annan regi förrförra vintern så det blir ett roligt återseende. Jag vet att han tävlat framgångsrikt i monté på sistone, men det är förstås svårt att säga hur han står sig för sulky. Det är i alla fall en trevlig häst att köra så jag hoppas att han ska kunna hävda sig.

Robin Johansson, Kanal 75
Robin Johansson, Kanal 75
Publicerad 2018-10-22, 17:34
 
 
 
 

 

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Knasen:

Hade ju varit trevligt om jag hade haft någon talan när det gäller byten av helger. Är ledig den 17:e men jobbar den 24:e. Visserligen är 95% av systemet klart redan på fredag kväll men de där sista justeringarna uteblir ju när man inte kan kolla värmningar och sena ändringar. 

Därför jag skrev här för att du skulle reagera om du inte kunde

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...