Jump to content
IGNORERAD

V 75 Tillsammans


svampen

Recommended Posts

17 minuter sedan, skrev svampen:

Twister Bi 6:e spik.????????

Shadow Woodland

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 936
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    271

  • acarls

    139

  • Enis

    103

  • husse

    89

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

BÄSTA SPIKARNA

V75-1: 6 Floyd P.Boko

Är bra ut i voltstart och sitter förmodligen i spets tidigt. Och i den positionen är det mycket troligt att han rinner undan, hästen är under utveckling och kommer att gå en bit upp i klasserna.

V75-4: 11 Art Nökkve

Håkan Skoglunds kallblod har onekligen hittat toppformen och tagit två raka segrar sedan man plockat av skorna. Han borde kunna få en hygglig position med få hästar på startvolten och springspår på tillägg. Är bara formen intakt så bedömer vi det som en bra chans.

SPETSDRAGEN

V75-2: 6 First Love Boko

Stoet har fått ett nyttigt lopp i kroppen och satt då fast med krafter sparade. Nu kommer det att bli ett mer offensivt upplägg och Jörgen Westholm lär inte släppa ifrån sig ledningen frivilligt. Runt om?

V75-6: 1 Twister Bi

Vi tror att spetsstriden i Guldloppet blir väldigt avgörande den här veckan. Twister Bi, Shadow Woodland och Target Kronos lär alla laddas för ledningen. Är Twister Bi på hugget har han visat startsnabbhet, vi håller honom som spetsfavorit.

SKRÄLLBUDEN

V75-1: 4 Frisco Flame

Nioåringen var riktigt positiv i skymundan i V75 senast och är i sitt livs form. Hamnar man bara vettigt till så kan Daniel Olsson ställa till med en överraskning.

V75-2: 14 Guinea Boko

Var ju bra som tvåa bakom Malkin näst senast och verkar hålla samma form. Får hon bara lite hjälp med tempot och bra ryggar så kan hon hinna fram trots utgångsläget.

V75-7: 6 Ryan Kronons

Gick mycket bra senast för Ulf Ohlsson och löser det sig bara lite bättre den här gången kan skrällen vara ett faktum.

TÄNK PÅ ATT...

V75-2: 4 Hankypanky Frances

Kördes defensivt senast och spurtade piggt sista biten. En lagom uppladdning inför detta och Nicklas Westerholm håller henne som sin bästa chans av tre inom V75-spelet.

V75-4: 3 Närby Panik

Garderar man Art Nökkve är Närby Panik en av de som ska finnas i åtanke. Han har varit rejält förbättrad och tränaren är inne på att han kan rekordsänka med en sekund eller mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

3_SHADOW_WOODLAND_PRIS_MG.jpg

 

Inför V75/jackpot: Ingen tanke på Elitloppet

På lördag går tåget till Elitloppet.
Tio hugade spekulanter står redo att knipa sista fribiljetten på Gävletravet.
- Elitloppet? Det har jag inte ens tänkt på. Det är lördagens lopp jag har haft i tankarna, säger Reijo Liljendahl, tränare till en av favoriterna Shadow Woodland.

Att alla tio hästarna på startlinjen i H.K.H. Prins Daniels lopp (V75-6) är ute efter en plats i Elitloppet kanske är en sanning med modifikation.
Klart är i alla fall att vinnaren får en direktinbjudan till årets travfest på Solvalla.
Och att den vägen till Elitloppet varit framgångsrik sedan loppet tillkom 2011.
Redan premiäråret generalrepeterade nämligen Brioni med en tredjeplats innan han en vecka senare skrällvann Elitloppet.
Året efter var det Nahars tur att gå från seger på Gävle till evig ära på Solvalla.
2015 knep Mosaique Face elitloppsbiljetten för att sluta knappt slagen tvåa i Elitloppet.
Så tro inte att den eller de av lördagens hästar som får komma till Solvalla gör det som statister.

"Måste få löpa ut ifred"
Shadow Woodlands möjligheter att vandra i dessa fotspår avgjordes till stor del i spårlottningen.
Den finskfödde åttaåringen är nämligen arketypen för en frontrunner.
Sedan hästen kom i Reijo Liljendahls vård 2014 har han startat 34 gånger.
I hälften av dessa har han sprungit i ledningen vilket resulterat i 14 segrar.
Senaste förlusten kom i september 2015, sedan dess är han obesegrad i åtta försök.
Resultaten för de 17 starter då hästen inte travat i front är noll segrar.
- Jaså? Jag trodde att han hade vunnit bakifrån också, men visst är det så att han har visat sig effektivast i ledningen, det måste man säga, säger Reijo Liljendahl.
Varför är det så?
- Han har en sådan aktion med ett stort framsteg att han måste få löpa ut ifred. Sedan är han ganska bra på att hålla farten till slut. I senaste starten gick det egentligen lite för långsamt för att passa honom, men det var bra med ett lättare lopp.
Hur kommer det sig att han är så startsnabb?
- Jag vet inte. Varför är en del hästar startsnabba? Det är ingen lätt fråga. Ofta misstar man sig som tränare när det gäller vilka hästar som blir riktigt snabba bakom bilen. Så jag kan inte svara på varför, bara konstatera att han är riktigt kvick när man laddar med honom.

Springer under 1.10
Och laddning lär det bli på lördag.
Från spår fyra bakom startbilen har Shadow Woodland möjlighet att nå sin favoritposition, även om loppet vimlar av hästar som kan kliva iväg oerhört snabbt första stegen.
Med lovande väderprognoser finns därmed alla möjligheter för en rykande fartfest i H.K.H. Prins Daniels lopp vars senaste fem upplagor vunnits på 1.09-tider.
Hårda bud för en åttaåring som travat 1.10,4 som snabbast i karriären.
Är Shadow Woodland redo att springa under 1.10 på lördag?
- Ja, det måste jag säga att jag tror att han är, säger Liljendahl vars häst inlett året med två enkla triumfer, men inte startat på en månad.
- Det är en stor häst med stora fötter som sliter mycket hov av att springa barfota. Det är främsta anledningen till att jag väntat in det här loppet.
Så du har haft siktet inställt på den här uppgiften en tid?
- Ja, vi har tränat mot det här. Idag (måndag) körde jag ett snabbare jobb med honom på 1.15,5/1 600 meter och hästen kändes riktigt fin.
Hur ofta kör du så snabbt i träningen?
- Det är väldigt sällan.
Startar ni i Elitloppet om han vinner på lördag?
- Elitloppet? Det har jag inte ens tänkt på. Hästens stora mål Suur-Hollola i Finland i mitten av sommaren. I så fall får jag ta ett snack med ägaren och bestämma efter det.
Ändrar du något i utrustning eller balans?
- Möjligen att vi byter till ett open-eye-huvudlag. Han har tävlat med det då och då, men i år har vi kört med norskt i båda starterna.
Är det för att få ännu en växel från start och nå ledningen?
- Vi tar alla växlar vi kan för att vinna, men det är upp till kusken att lägga upp taktiken. Jag brukar säga att inga lopp avgörs från start.
Men för Shadow Woodland kan man väl konstatera att loppet faktiskt avgörs från start…?
- Ja, okej, mer för honom än för andra hästar. Det är klart att 14 segrar i ledningen inte är någon slump, säger Reijo Liljendahl. 

Det här berättar Reijo Liljendahl om sin andra V75-häst 9 Scarlet Ribb i V75-1:
- Hästen gjorde sig illa i en framkota i samband med en tilltänkt start i derbykvalen och det krånglade länge. Jag tycker att han gick riktigt bra i comebacken, han fick toktryck på sista bortre långsidan, annars hade han vunnit loppet. Han har känts fint efteråt och ska gå framåt med genomköraren. Bakspår på V75 är aldrig lätt, men han är redo för en bra prestation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spikarna

Om det går bra för Daniel Redén på lördag går det bra för oss (förutsatt att han vinner med ”rätt” hästar). Spikar hans hästar både i V75-1 och V75-7.

Bästa spelet

Vi hade spikförslag att välja bland. Spelar ­vinnare på dem vi valde bort. Framförallt sugna är vi på Genuine Boko i V75-2.

Tänk på att …

… Magic Tonight (V75-6) har lidit av överträningssympton. Inför comebacken i lördags hade han rapporterats träna bra men det blev startgalopp då. Efter det fick han jogga i 1.15-tempo långt bakom fältet utan att det gav några som helst besked om hästens dagsstatus.

… Shadow Woodland (V75-6) gjort två starter i Gävle. Spetsvann i december 2014 och upprepade i maj 2015.

 

Källa

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/v75tips/article24855010.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

RAUNO PÖLLÄNEN
- 1 Scoccans Finest (V75-2) har fått ett bra läge och hon har gjort flera bra lopp från dåliga lägen. Senast hon hade ett innerspår bakom bilen galopperade hon innan bilen släppte fältet, men det var inte hästens fel enligt Malin som körde henne den gången. Jag kommer att prova från start och hon trivs bäst i spets. Nu tror jag det blir svårt att greja spetsstriden mot några riktigt startsnabba utanför. Formen är mycket bra och det blir barfota runt om och kanske jag provar ett halvstängt huvudlag. Det bestämmer jag efter värmningen.
591d98c058abb_Scoccans20Finest20170506.jpg.72e9cb5ce237cbf86c3c23ab7f03a857.jpg
- 1 Sam Forget (V75-7) har varit mycket fin i två raka segrar när hon haft öppna spår bakom bilen. Segern på Bergsåker var grymt bra. Då fick hon öppna första 500 efter 11,0 och varvet kvar blev loppet avblåst efter att en olycka inträffat. I den giltiga starten öppnade hon åter mycket vasst och första 500 efter 09,0. Trots två tuffa öppningar gick hon undan på ett enkelt sätt på en topptid. Nu står hon tufft inne penningmässigt men vi fick det bästa läget. Jag laddar vad som går och vill gärna köra i spets. Hon tar inte i bakifrån vilket hon visade i senaste starten. Hon tål också tufft tempo vilket hon visade i Bergsåker. Det blir inga ändringar.


OLLE ALSÉN
- 8 M.T.Insider (V75-7) har äntligen fått ett framspår bakom bilen i V75 vilket inte varit fallet i flera starter vi provat i den högsta serien, men man hade önskat sig ett bättre spår. Vi har siktat på detta en längre tid och det känns som att formen sitter där. Det är alltid extra roligt att kunna vara med i V75 på hemmaplan. Han är riktigt på gång och det blir barfota runt om och jänkarvagn. Hur det blir med huvudlaget bestämmer jag efter värmningen. Är han som han ska kan jag tänka mig ett helstängt huvudlag istället för det norska vi hade i starten senast. Det är många startsnabba innanför men jag laddar och skulle jag komma till spets så kommer jag att köra i den positionen.
591d98e317fac_M_T_Insider20150523.jpg.242d700151e41abe5d222ba565440320.jpg
FREDRIK WALLIN
- 12 Trust de Luxe (V75-3) har varit fin i två raka segrar. Det är en jättefin häst med skyhög kapacitet. Nu är han kraftigt missgynnad av ett trist startspår då han är mycket startsnabb. Vi hoppas på en bra slant för det blir mycket svårt att greja en topplacering. Jag tror han kommer att få en fin sommar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Micke Nybrink

Micke-Nybrink.jpg

Spiken

11 Art Nökkve (V75-4)

Knallform och inget farligt motstånd. Krossar allt igen

 

Draget

7 Wild Honey (V75-6)

Stjärnsto som vann trots brunst senast. Elitloppet nästa?

 

Skrällen

12 Vidivici CC (V75-1)

Rykande spurter på slutet. Kan slå till trots läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mathias Gustafsson -  Sportchef Trav Gävleborg

 

DAGENS VINNARE:

11 Art Nökkve (V75-4) har visat härligt tryck i steget i två raka segrar och senast höll han ifrån sig Art Kjarvald. Körs offensivt och blir svårslagen.

1 Twister Bi (V75-6) har flera kvicka konkurrenter utanför sig, men han kan öppna snabbt själv och gynnas av att det är kortare till svängen med 1609 meter. Tar han ledningen måste övriga vara ruggigt bra för att plocka ner honom.

DAGENS RYSARE:

12 Vidivici C.C. (V75-1) avslutade starkt i ett Breeders ’Crown-försök senast via 11,8 sista kilometern. Han är härdad i tuffa gäng och har visat väldigt fin form på sistone och trots läget ska han passas.

7 Thaiger Exclusive (V75-5) vann V75-lopp ifjol höstas från ledningen och nu har han hittat tillbaka till toppformen efter några mindre lyckade insatser. Senast avslutade han starkt ute i spåren via 1.10 sista 800 meterna och var nära att vinna. Tuffing som kan fälla allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund 20 maj - Gävle - Thomas Uhrberg

Jag tippar Twister Bi som segrare i ”Vägen till Elitloppet”. Han är snabb ut, men laddas Target Kronos fullt ut i starten får Twister Bi det svårt att nå ledningen från innerspåret.
Jag är en av tolv kuskar som kört Twister Bi i Jerry Riordans regi. Vi var då tvåa bakom spetsvinnande stallkamraten Treasure Kronos. Och, jag är inne på att Twister Bi kan gå segrande ur striden även med ett rygglopp och fritt till slut.

Två Kihlström-spikar
Örjan Kihlström toppar V75-ligan på sina 17 segrar, sex fler än Johnny Takter.
Örjan kan utöka den ledningen i Gävle. Floyd P Boko (avd 1) och Whitehouse Express (avd 5) är två riktigt bra hästar för klassen och jag singelstreckar. Nu är jag inte ensam om att göra det, så de som är ute efter jackpot-miljonerna ska nog välja andra spikar.
Många kommer också att lämna Art Nökkve ensam på bongen i kallblodsloppet. Kusken och tränaren Håkan Skoglund andas optimism, men springspåret på tillägg är inte optimalt. Jag tycker att Vestpol Gladiator och Sort Gull också platsar på systemet. De är dels bra för klassen, dels har de perfekta utgångslägen

 

V75-1: 6 Floyd B Boko verkar vara av rätt sort. 5-åringen var trea i årsdebuten i ett 3140-metersrace som vanns av Candor Hall och han slog då bland annat Nahar som stod 60 efter. Efter det två raka segrar efter offensiv körning mot ledningen. Nu är det springspår – ja, jag spikar!
V75-2: 9 Mellby Exotic är en fräck tipsetta men hon har varit ute i tuffa V75-lopp och gjort det bra. Läget behöver heller inte vara fel, då det kan bli tuff körning från flera händer. Nu är det ett öppet stolopp så jag streckar sju av de 15 hästarna.
V75-3: 3 Under the Table hoppade nog bort en topplacering senast, men det kan bli snabb revansch då hon har bra kapacitet för klassen. 1 Leonas Sami har ett perfekt läge, 2 Autobahn är snabb ut och 7 Sete liksom 8 Joker Tooma visade god V75-klass senast.
V75-4: 10 Vestpol Gladiator får tipsnicken då jag tror att Erik Adielsson satsar på ett offensivt upplägg och ekipaget kan vara i spets efter 500 meter. 1 Sort Gull är Ulfs  val och 6-åringen visade i fjol vinnarskalle. 11 Art Nökkve är titelförsvarare och han kommer att bli klar favorit, tror jag.
V75-5: 10 Whitehouse Express har hög kapacitet för klassen och han har tidigare varit lyckosam i V75, så jag väljer att singelstrecka. Visst kan 4 Regent Zet bli svår att plocka ner från ledningen, men jag är inne på att Kihlström och Whitehouse Express lyckas.
V75-6: 1 Twister Bi har jag kört och det är en riktigt vass Guld-häst. Han är snabb ut och blir svårslagen vid ledning men spets är inget måste. 4 Shadow Woodland, 5 Target Kronos och 6 Volstead är också startsnabba.
V75-7: 2 Antonio Tabac är mitt vinnardrag i ett öppet lopp. 3 Mellby Demon är på ”g” och vi vet ju hur bra Nurmos hästar kan vara när de är på hugget. 9 Fighting Bax blir hårt betrodd. 11 Forecast är en rysare.
 
Thomas system
V75-1: 6 Floyd P Boko. Res: 4-9.
V75-2: 3, 4, 6, 7, 9, 12, 14. Res: 8-15.
V75-3: 1, 2, 3, 7, 8. Res: 6-9.
V75-4: 1, 10, 11. Res: 7-3.
V75-5: 10 Whitehouse Express. Res: 4-2.
V75-6: 1, 4, 5, 6. Res: 7-8.
V75-7: 2, 3, 4, 9, 11. Res: 6-7.
Systemet är på 2100 rader och kostar 1050 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Twister Bi i avdelning 6 blir det systemet på 525 rader och det kostar då 263 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mannes V75-tips

V75 Gävle - lördag 20 maj

V75-1: 6 Floyd P.Boko res 5,3
V75-2: 6,12,3,9,14 res 7,4
V75-3: 3,2,7 res 1,8
V75-4: 11,10 res 7,1
V75-5: 10,2 res 4,7 därefter Topp7-rank 1,3,11,6,8,5,9
V75-6: 1,4 res 6,5
V75-7: Alla 12 startande res 5,8
Antal rader: 1440 rader = 720 kr

 

"Mannes Klaring" - V75-1 nr 6 Floyd P.Boko 
 

"Mannes Luring" - V75-7  nr 8 M.T.Insider
          

Link to comment
Dela på andra sajter

Travfest i helgen

V75 både Lördag och Söndag

Lördag med Sweden Cup

Söndag med Elitloppet

 

Hur kör vi?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag föreslår att går ifrån rutinerna och spelar elitloppet på söndagen

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev husse:

jag föreslår att går ifrån rutinerna och spelar elitloppet på söndagen

Ja det blir säkert större omsättning på söndagen

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev husse:

jag föreslår att går ifrån rutinerna och spelar elitloppet på söndagen

 

5 timmar sedan, skrev acarls:

Ja det blir säkert större omsättning på söndagen

Nu har swampen öppnat spelet för lördagen ???

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev husse:

 

Nu har swampen öppnat spelet för lördagen ???

Och Söndagen båda denna vecka ?!?!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lördag

Vi har hittat en spik i Harper Hanovers

BÄSTA SPIKARNA

V75-1: 3 Wild Honey

Daniel Redén-träningen var ytterst nära segern och en plats i Elitloppet i lördags. Hon ska bara bli bättre för varje start och den här gången består konkurrensen av enbart ston. Från ett bra läge talar det mesta för att det blir seger.

V75-7: 13 Sauveur

Vi spikar i årets upplaga av Harper Hanovers lopp. Sauveur var tvåa i det här loppet i fjol och att han inte kunde rå på Bird Parker var inget att säga om. Han gick bra senast trots att det blev förlust och vi tror att formen kan vara ännu bättre med det loppet i kroppen. Han blir svår att stå emot!

SPETSDRAGEN

V75-1: 3 Wild Honey

Även om Jeepster är snabb ut räknar vi med att Kihlström placerar favoriten i spets innan man kommer upp till första 500.

V75-4: 7 La Diva Rossi

Träffar bara kusken från springspåret så borde det finnas bra spetschans och vi tror inte att Per Ludvig Nilsen är sugen på att släppa i första taget.

V75-5: 3 Re Doc

Läget är perfekt och så bra som hästen varit på slutet har han aldrig varit. Lita på att Robert Bergh kommer att ge järnet för spets och i den positionen stannar man länge.

SKRÄLLBUDEN

V75-2: 11 Uppohoppa

Det kan bli hård körning om täten och hästarna på bakspår kan få chansen. Uppohoppa var finfin senast, är under utveckling och körs av Örjan...

V75-3: 7 Order by Heaven

Var betrodd senast men kommer att få slå ur underläge den här gången. Det är dock ett riktigt bra sto som kan hävda sig med minsta klaff.

V75-6: 1 Say That Again

Stigande form och innerspår på en häst som kan öppna bra med Björn Goop. Garderar man upp loppet med mer än två streck ska man ha det här ekipaget i åtanke.

TÄNK PÅ ATT...

V75-1: 6 Treasure Kronos

Var fantastiskt bra i tuffa gäng i vintras. Men tränaren Jerry Riordan tror att det fattas lite till den formen och vill inte se henne i dödens.

V75-7: 15 El Mago Pellini

Han ska vara bra i ordning enligt stallet och har man planer på att gardera Sauveur måste han streckas i ett tidigt skede.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjoho

 

Har alla som skall vara med idag anmält er..... 40 min innan stängning

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...