Jump to content
IGNORERAD

V 75 Tillsammans


svampen

Recommended Posts

Tidigare stod jag som spelläggare den här helgen, men nu är det ändrat till någon annan. ??? :huh:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 936
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    271

  • acarls

    139

  • Enis

    103

  • husse

    89

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev husse:

Tidigare stod jag som spelläggare den här helgen, men nu är det ändrat till någon annan. ??? :huh:

Ja vi tog ju bort alla extraomgångar då vartvdet så !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok fixar morgondagens spel, men det va dåligt med tips och info här

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

SPIKARNA

V75-3: 5 Food Money

Hästen var strålande från dödens i comebacken senast och visade att han blir att räkna med även i år. Nioåringen är kvick bakom bilen och ska ha skaplig chans att nå ledningen och i så fall är halva slaget vunnet.

V75-7: 14 Sauveur

Har spenderat vintern i Frankrike och vunnit lopp på Vincennes. Stallet låter nöjt med hur han sköter träningen för dagen och uppgiften känns passande även om det alltid är tufft i de här stayerloppen. Men vi räknar med att Björn Goops krigare avgör det till sin fördel.

SPETSDRAGEN

V75-1: 3 Top of the World

Top of the World brukar spetsa när han har ett öppet spår. Formen är en smula tveksam men just spetsläget gör att han behöver streckas tidigt.

V75-4: 1 Smevikens Cruiser

Hade bakspår senast och var ursäktad. Nu tror vi det blir spets och från den positonen så leder Veijo Heiskanen det här loppet länge.

V75-6: 1 Say That Again

Det är inte alls säkert att han kan försvara innerspåret. Men OM han skulle lyckas med det så kan vi meddela att hästen trivs väldigt bra i ledningen och formen är kraftigt i stigande. Ska inte glömmas!

SKRÄLLBUDEN

V75-5: 7 Mr Perfection

Var ute i kvalen till Kungapokalen senast och gjorde ett bra lopp som fyra mot bra hästar. Hittar Jim Oscarsson ner i ett bra slagläge är han inte helt golvad.

V75-6: 12 Donatella Center

Det ska egentligen inte gå från spår tolv. Men stoet är i sitt livs form och vann på en 1.10-tid senast. Skulle det bli överpace finns chansen att hon kan blanda sig i segerstriden.

TÄNK PÅ ATT...

V75-2: 2 Queer Fish

Har verkligen tänt till och levererat flera starka insatser. Men man ska komma ihåg att han är ny i den här klassen och brukar öppna bättre med spår mitt i banan.

V75-7: 1 Balfour

Robert Bergh har valt bort Balfour till fördel för Nahar. Men det ska bli spännande att se vad en felfri Balfour kan uträtta i den här konkurrensen och en liten rysare är han nog.

 

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/v75-var-stralande-i-comebacken--spikas/

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund - Örebro 6 maj - Thomas Uhrberg


Svårt på Örebro
Veckans V75-omgång på Örebro ser på förhand mycket svårlöst ut. För min del har jag valt att singelstrecka Queer Fish (V75-1) och Athos Race (V75-2). Några av loppen är riktigt streckkrävande och överlag är det svårtippat i de loppen. En som säkert blir mycket betrodd är Sauveur (V75-7) som nu kommer hem till sin gamla hemmabana. Men är han riktigt på topp, det är frågan...

Vi inleder med starka singelstreck på Örebro
V75-1: Queer Fish tycker jag har övertygat på slutet. Han har ett bra läge och jag tror att Kaj Widell inleder den här omgången.
V75-2: Trots att Athos Race är aningen grön i de här sammanhangen så tvekar jag inte att singelstrecka honom. Han verkar vara stark och rejäl så jag är övertygad om att han kommer att klara distansen bra.
V75-3: Här är det minst sagt öppet och här måste man strecka på lite. Jag är lite på att Thai Broadway kan vara vinnaren om det klaffar. Hästar som Food Money och Magiccarpetride US är starka namn. Jag törs inte heller utelämna Dante Boko från systemet då han gick bra på Romme i sin första start efter Frankrikevistelsen.
V75-4: Jag tror mest på Now Or Never Flair men det kan bli lite stressigt för hans del med kort distans. Autobahn har jag kört tidigare i karriären och jag tycker det är en bra häst som nu verkar på gång, men hör streckar jag på ytterligare då det finns gott om intressanta hästar.
V75-5: Jag tror att Rigel Face kan vara hästen att slå. Detta trots att spåret gör det hela lite chansartat. Det saknas verkligen inte motbud och hästar som Niagara Broline, Mr Perfection och Order By Heaven bör man ha med.  Jag har också råd att plocka med Test Pilot och hoppas att han är lugnare den här gången.
V75-6: Moni To Spare är utan tvekan min förstahäst i det här loppet. Han har varit bra i sina bägge starter i år och läget är också bra för hans del. Jag tar med ytterligare tre hästar och en luring kan Björn Goops Say That Again vara från det här fina läget.
V75-7: Sauveur blir favorit och ska så vara men jag är inte helt övertygad om att han löser det här. Jag vill ha med den alltid lika duktige Alfas Da Vinci och sedan fortsätter Spitcam Jubb att utvecklas på bästa sätt.

Thomas system
V75-1: 2 Queer Fish. Res: 1-10
V75-2: 6 Athos Race. Res: 8-12
V75-3: 2, 5, 6, 7, 11. Res: 4-8
V75-4: 1, 4, 6, 7, 11, 12. Res: 5-3
V75-5: 2, 4, 5, 7, 8, 11. Res: 10-6
V75-6: 1, 2, 4, 9. Res: 8-5
V75-7: 7, 10, 14. Res: 1-9
Systemet är på 2160 rader (1080 kronor). Om man väljer ett billigare alternativ kan man även spika Moni To Spare (passande namn) och då blir det 540 rader (270 kronor).

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev husse:

Ok fixar morgondagens spel, men det va dåligt med tips och info här

Nurå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ifan vad som hände hade föranmälan funkat hittils i Los men tydligen imte i går men men hemma till nästa hur gick det igår?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev svampen:

Vet ifan vad som hände hade föranmälan funkat hittils i Los men tydligen imte i går men men hemma till nästa hur gick det igår?

Åt helvete, många kusar som blir till hamburgare idag.  bara 4 R som bäst

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev husse:

Åt helvete, många kusar som blir till hamburgare idag.  bara 4 R som bäst

Oki

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

BÄSTA SPIKARNA

V75-3: 6 Bravo Navarone

Fick nöja sig med en andraplats senast men insatsen var ändå väldigt rejäl. Han borde vara nära toppformen med tre lopp i kroppen och distansen passar honom bra. Vi tror att det blir ett offensivt upplägg och kostar det inte för mycket att köra sig till ledningen blir hästen väldigt svårstoppad.

V75-6: 1 Springfield

Springfield var inte långt ifrån att kvala in till Kungapokalen senast. Han har visat toppform och innerspåret passar bra då det handlar om en startsnabb häst. Hästen känns riktigt bra för att tävla i Klass I och vi tror att Johnny Takter får segerdefilera efter första DD-loppet.

SPETSDRAGEN

V75-2: 7 Donato E.

Med en bra träff från yttre springspåret tror vi att Örjan Kihlström har bra chans att sitta i ledningen efter 500 meter med den här formstarka herren.

V75-3: 6 Bravo Navarone

Det kanske finns någon häst kan svara ut Bravo Navarone, men när det kommer till kritan tror vi inte att det är någon som vill ge sig in i körning mot Kolgjini-hästen.

V75-5: 1 Spring Erom

Vår feeling säger att Spring Erom kan hålla upp ledningen från innerspåret och över 1 609 meter tror vi att kusken är intresserad av att köra i tätpositionen. Runt om?

SKRÄLLBUDEN

V75-2: 8 Bottnas Commandeur

Hästen är distansgynnad och verkar vara i sitt livs form för dagen. Skulle han ha den lilla tur som behövs från ett åttondespåret kan han ställa till med en mindre överraskning.

V75-7: 1 Monark Newmen

Imponerade i spurten senast och på formen och läget är Fredrik Perssons häst definitivt en rysare i Kungapokalen.

TÄNK PÅ ATT...

V75-1: 6 Caddie Lisieux

Visade redan i fjol och det finns få ston som är bättre i kullen och formen är fortsatt i stigande. Kan krossa allt med klaff i Drottning Silvias Pokal.

V75-5: 9 Quick Fix

Imponerade vid segern i Kalmar senast på en 1.09-tid. Men nu är det lite tuffare emot och ett bakspår är nog ett litet minus för den här herren.

 

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/v75-han-ar-definitivt-en-rysare-i-storloppet/

Link to comment
Dela på andra sajter

Elsvampo skulle öppna i morgon

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Enis:

Elsvampo skulle öppna i morgon

 

/Enis

Bra fixar under efm hemma i Svedala då Tack för uppd Enis köper med en Durian till Dig!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

V75-1:

Tipsettan

I skymundan av de stora årgångsloppen inledde Cash Crowe sin karriär på bästa sätt med fem raka segrar. När det senast var dags att ta sig an kulltopparna blev det dock galopp. 12,5/1 900 meter visade våra klockor och Cash Crowe visade med eftertryck att hon kanske redan nu är kullens bästa sto. Galoppen innebar dock ett dåligt spår här, därför ingen spik.

Motbuden

Caddie Lisieux har fram till Cash Crowes inträde på stora scenen varit den som visat bäst kunnande i kullen. Ginny Weasely tog Sverigedebuten på rätt sätt.

Skrällbuden

Vi vill nämna två: D’Laina och Inga In Heaven.

Spetsbudet

Ginny Weasely håller spets och körs där?

! Statistik­vinnaren

Cash Crowe.

 

V75-2:

Tipsettan

Donato E. har dragits med fräschörproblem. Hade en period i fjol när han såg fin ut innan han föll ur ramen en aning – men så fin som han sett ur i årets starter har vi aldrig sett honom. Vi tror på bra spetschans för hans del. Det blir svårt för konkurrenterna att nå honom.

Motbuden

Aron Palema är en topphäst för klassen. Men spåret… inte säkert att det räcker med 1.08 sista 800, som han avslutade senast. Det är hårda bud. Bottnas Commandeur var mycket bra i skymundan senast

Skrällbudet

Fine Amazing Dynamite blir nog lite bortglömd.

Spetsbudet

Je t’aime Ruinart vill/kan inte ta emot Donato E.?

! Statistik­vinnaren

Donato E..

 

V75-3:

Tipsettan

Klockan säger en del, intrycket ännu mer. Båda var plusbetonade när Sorbet nyligen gjorde comeback efter mer än en årslång vila. Under 1.09 sista 500, men framförallt i spänstig och fräsch stil. Sorbet kan öppna hyggligt men oavsett om han når spets eller inte har han chans såvida han tagit det senaste loppet bra – vilket han bör ha gjort eftersom han startar här.

Motbuden

Bravo Navarone kan krossa allt.

Skrällbudet

Petter Rags om han inte blir över från start.

Spetsbudet

Sugarmakesmecrazy inledningsvis? Släpper? I så fall helst till nummer Sorbet eller Bravo Navarone.

! Statistik­vinnaren

Bravo Navarone.

 

V75-4:

Tipsettan

Upstream har avslutat starkt i båda årets starter. Är ovan vid voltstart, men spåret bör passa perfekt.

Motbuden

Cexter Bob ser mycket bättre ut än tidigare, och då kommer också resultaten. Rex Lane rankas upp på läge i jämnt lopp. Bourbon Rain blir vi inte riktigt kloka på. Är han bra eller inte? Ska hur som helst räknas på läget.

Skrällbudet

Vi fick strecka på ända ner till Fidagu U.R. eftersom vi inte vill spricka på honom. Tror att han är lite bättre än vad de flesta tror.

Spetsbudet

Voltstart gör spetsstriden öppnare och loppet roligare. Cexter Bob eller Upstream? Den förre kan öppna, den senare borde kunna utnyttja springspåret.

! Statistik­vinnaren

Leonas Sami.

 

V75-5:

Tipsettan

Tipset bygger på att Magic Tonight inte laddas, för då är han nog för snabb för Spring Erom. Resten tror vi att Spring Erom kan hålla ut eftersom starten går vid 1 609 meters-pålen, vilket gynnar innerspåren, och inte den normala grunddistansen 1 640 meter. Spring Erom höll farten fint i Olympiatravet senast och nu är motståndet är klart enklare.

Motbuden

Kadett C.D. avslutade i paritet med de främsta i Olympiatravet senast. Otroligt starkt av hästen att kunna komma tillbaka så starkt, speciellt om man betänker att det bara är ett par månader sedan han såg högst tveksam ut i årsdebuten efter lång vila. Quick Fix var helt överlägsen från ledningen senast. Det är där han gör sina allra bästa lopp men han går bakifrån också om han slipper göra grovjobbet. Med lite tur kan han komma fram ända till rygg på ledaren här. Hur är On Track Piratens form? Han var inte på topp senast, men samtidigt ursäktad efter tung resa.

Skrällbudet

Med tanke på löpningsförloppet svarade Canari Match för en mycket bra Sverigedebut. Urtråkigt läge nu, men hästen kan öppna. Luring med lite flyt.

Spetsbudet

Spring Erom håller ledningen?

! Statistik­vinnaren

On Track Piraten.

 

V75-6:

Tipsettan

Springfield inledde 2017 med seger. Efter det har han förlorat två gånger i rad men man kan lugnt säga att han har fallit med flaggan i topp. Rygg ledaren är en mycket bra position på just Åby men vi ser gärna att Springfield körs i ledningen, tror att han vinner därifrån.

Motbuden

Great King Wine fick se sig besegrad av Springfield i dennes årsdebut men var minst lika bra som honom den gången. Löpningsförloppen avgjorde då och med bättre spår för Springfield är det fördel denne igen, även om Great King Wine också kan öppna bra. Windson Yankee imponerar. Bakspår är dock svårt att ha.

Skrällbudet

Sambuca Knight – rygg ledaren? Bättre än raden.

Spetsbudet

Springfield. Kalanchoe P.R. är snabb om han laddas.

! Statistik­vinnaren

Carmine Am.

 

V75-7:

Tipsettan

Gareth Boko avslutade 11 sista rundan och 8,5 sista 500 i försöket. Men det är framförallt hur han ser ut som imponerar. När han kastar loss vid upploppsdags blir det bråttom för de andra om de ska hålla undan eller hinna ikapp. Äh, det sistnämnda går nog knappast.

Motbuden

Makethemark avslutade 10,6 sista rundan, ge eller ta någon tiondel, och 1.08 sista 500 senast. Han var ungefär lika bländande fin som Gareth Boko och en smaksak vem av dessa man tippar. Monark Newmen var en fin häst i fjol men en mycket finare häst i år. Perfekt läge där kusken kan välja taktiken.

Skrällbudet

Justice Ås var en skräll senast. Mycket fin då.

Spetsbudet

Öppens spetsstrid som till viss del handlar om att få rygg ledaren. Monark Newmen där, men vem i spets?

! Statistik­vinnaren

Makethemark.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

Spiken

Det bevisas gång på gång hur viktig ledningen är. Båda våra spikar har bra spetschans – Donato E. i V75-2 och Springfield i V75-6.

Bästa spelet

Från bra spår bör både Springfield och Great King Wine tätstrida i V75-6. Vi spelar tvillingen 1–3 och hoppas på sju gånger pengarna.

Tänk på att …

… Donato E. (V75-2) har den bästa segerprocenten på lång distans, låt vara på färre starter än många av konkurrenterna. Men två segrar på fyra starter visar att han klarar distansen. Vilket han också bevisade med eftertryck vid andraplatsen på V75 senast.

… det är lång distans även i V75-3. Det som sticker ut statistiskt där är att Västerbo Hard Cash  aldrig vunnit på distansen trots nio försök.

 

Kopierat från

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/v75tips/article24826384.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund - Thomas Uhrberg

 

Vi bygger systemet kring två singelsteck!
V75-1: Tipsetta i Drottningens Pokal är tveklöst 6 Caddie Lisieux. Hon är en topphäst men samtidigt sårbar eftersom hon kräver hårt tempo där framme. Det måste alltså klaffa så gardera med i varje fall hästar som 1 Ginny Weasly och 4 Undine. Det finns dock fler.
V75-2: Voltstart och 2640 bör gynna 7 Donato E. som senast föll med flaggan i topp. Har spetsläge men missar han ledningen är det genast mer öppet så jag väljer att gardera med fyra hästar. Varnar speciellt för innerspårets 1 Gambino Degato vilken gillar distansen.
V75-3: Mitt första singelstreck är 6 Bravo Navarone som har övertygat. Riktigt bra tvåa från omöjligt läge senast. Jag räknar med att han tidigt blir släppt till ledningen och vem skall sedan kunna utmana.
V75-4: Det kanske knepigaste av eftermiddagens lopp. Tipset till 1 Bourbon Rain som är klart på rätt väg. 2 Rex Lane är jämnheten själv och är med där framme igen. Vidare 10 Leonardo Vici kommer från ett formstall. Även hästar som 6 Upstream och 3 Cexter Bob är givna på systemet.
V75-5: 4 Kadett C.D. har som 10-åring hittat en ny topp. Signerade ett jättelopp i Olympiatravet och gör han om den insatsen är han nu hästen att slå. 1 Spring Erom som har läget och 7 On Track Piraten, om än i tveksam form är givna motbud. Jag betalar även för 8 Canari Match.
V75-6: Här har vi så mitt andra singelstreck. 1 Springfield var ytterst nära att kvala in till Kungapokalens final. Får vinna det här loppet istället. Leder runt om.
V75-7: Årets upplaga av Kungapokalen är som vanligt ett topplopp. 4 Makethemark var ruskigt fin senast. Han har det lilla extra i spurten. Är given tipsetta men det är många bra där bakom så jag garderar på stora systemet.

Thomas system
V75-1: 1, 4, 5, 6. 12 Res: 3-8.
V75-2: 1, 3, 7, 11, 12. Res: 9-4.
V75-3: 6 Bravo Navarone. Res: 9-2.
V75-4: 1, 2, 3, 6, 10. Res: 12-5.
V75-5: 1, 4, 7, 8. Res: 9-3.
V75-6: 1 Springfield. Res: 9-3.
V75-7: 1, 2, 3, 4, 5, 7. Res: 6-10.
Systemet är på 3000 rader (1.500 kronor). Vill man göra ett mindre system kan man även singelstrecka 4 Makethemark i avdelning sju. Systemet kostar då 250 kronor

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...