Jump to content
IGNORERAD

Bar till "salu" på Koh Chang


lillamannen

Recommended Posts

Mr Ning Ning
2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Vad ska man tro? 

Alla andra belopp är angivna i SEK, tom 0 SEK/mån. Där har man ju kunnat låta bli att skriva vilken valuta det var.

15000 baht/månad det hade en bra cashier på 80-talet. Därför är det bra att ta reda på. Om det är 15000kr/mån vill i varje fall jag veta hur lång tid jag är bunden med den lönen. Skulle inte du det? 

 

Vad anser du att det är för valuta?

Har ingen aning om vilken valuta det gäller.

Blev bara lite fundersam när dom inte skrev SEK just på denna.

I övrigt är baren helt ointressant för mig då jag aldrig kommer köpa någon verksamhet el. fastighet i Thailand.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    9

  • Wangthong

    7

  • frason

    7

  • Mankan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev Wangthong:

Vad ska man tro? 

Alla andra belopp är angivna i SEK, tom 0 SEK/mån. Där har man ju kunnat låta bli att skriva vilken valuta det var.

15000 baht/månad det hade en bra cashier på 80-talet. Därför är det bra att ta reda på. Om det är 15000kr/mån vill i varje fall jag veta hur lång tid jag är bunden med den lönen. Skulle inte du det? 

 

Vad anser du att det är för valuta?

Det är lite roligt att hyra etc är angivna i SEK. Allt ska betalas i bath så det är den valuta jag vill ha i hela annonsen. Men säljaren kanske vill ha SEK för baren.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Det är lite roligt att hyra etc är angivna i SEK. Allt ska betalas i bath så det är den valuta jag vill ha i hela annonsen. Men säljaren kanske vill ha SEK för baren.

Om det är exet som äger fastigheterna kanske hon vill ha det utbetalt i Sverige?

 

15000 kr utbetalt i THB blir rätt dålig lön i Thailand om växelkursen fortsätter mot 3 Baht eller 2 Baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej va fan skall det va skall det va en gogo bar.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det verkar mer regel än undantag att man i Thailand säljer verksamheter till väldiga överpriser. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Mankan:

Tycker det verkar mer regel än undantag att man i Thailand säljer verksamheter till väldiga överpriser. 

Ja eller åtminstånde försöker vilket resulterar i att dom inte får det sålt på åratal om det inte kommer en lycksökare som har nada koll.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Jaså kan han dömas i Sverige? Har det hänt?

Det har inte hänt än i Sverige men det beror nog på att ingen i det svenska rättsväsendet har tagit tag i frågan.

Blir inte förvånad den dag feministmaffian lyckas provocera fram ett rättsfall.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Mankan:

Tycker det verkar mer regel än undantag att man i Thailand säljer verksamheter till väldiga överpriser. 

Om du tar in en vinst på 600 000 kr/år, är det då ett överpris att sälja en sådan rörelse för 495 000kr?

Nu får vi förutsätta att det inte är något lurt med underlaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Nu får vi förutsätta att det inte är något lurt med underlaget.

 

raw.gif

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Wangthong:

Om du tar in en vinst på 600 000 kr/år, är det då ett överpris att sälja en sådan rörelse för 495 000kr?

Nu får vi förutsätta att det inte är något lurt med underlaget.

Ursäkta jag läste nog inte tillräckligt eller så har du missuppfittat det hela

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog den direkt, oprutat!

 

Äntligen kan jag dra mej tillbaks i sus och dus!

 

Välkomna på den största forumträffen i Universums historia, har fått löfte om att låna stenbord av grannens 7/11!

 

Återkommer med datum.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

he he ..Mpr i ett nötskal ..Många som går i gång på en bar som e till salu ..Hur många gånger har man inte fått det erbjudandet,,,

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev born41:

Det har inte hänt än i Sverige men det beror nog på att ingen i det svenska rättsväsendet har tagit tag i frågan.

Blir inte förvånad den dag feministmaffian lyckas provocera fram ett rättsfall.

 

Born41

Nej dom kan inte dömas än! MEN våran regering vill ändra lagens så att svensk lag skall gälla utomlands. :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev wavis:

he he ..Mpr i ett nötskal ..Många som går i gång på en bar som e till salu ..Hur många gånger har man inte fått det erbjudandet,,,

 

Wow! :waaaht:

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev AnTove:

60 - 70 Kvadrat och 9000 sek i hyra varje månad . Låter det inte som ockerhyra ?

Går du 600000 kr/år i vinst så är det nog värt det?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev samet:

2 mille för en bar... ne tack.

 

100.000 baht för inventarier okay.

Men inte mer. Driva företag i Thailand är inte som Sverige. Speciellt inte i bar och restaurang branschen.

Så att tro man skall sälja sin verksamhet för 2 mille. Ja, finns väl alltid någon stolle.

 

Vet inte om man skall tolka det som vinsten över 13 år...?

Annars är det enormt bra vinst.

Är det inte så i Thailand att ett kanonområde snabbt kan bli ett dött område gällande barer affärer mm?

Så var det bra för 5-10 år sedan behöver det inte betyda vinst idag... Låter inte bra att dra upp så många

år gällande hur vinstgivande firman är just nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Wangthong:

Går du 600000 kr/år i vinst så är det nog värt det?

Om summan stämmer så är det nog det . Jag kan inget om bar branschen , men det känns inte som om att jag litar på dessa siffror de uppger . Vinsten låter lite för bra för att vara sann . 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Tog den direkt, oprutat!

 

Äntligen kan jag dra mej tillbaks i sus och dus!

 

Välkomna på den största forumträffen i Universums historia, har fått löfte om att låna stenbord av grannens 7/11!

 

Återkommer med datum.

 

MVH Tommy

Vilken dröm som går i uppfyllelse för dig! Grattis!

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev AnTove:

Om summan stämmer så är det nog det . Jag kan inget om bar branschen , men det känns inte som om att jag litar på dessa siffror de uppger . Vinsten låter lite för bra för att vara sann . 

Om inte vinsten är under 13 år, då är man en riktig förlorare!

Visst, det där ska man inte köpa osett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant?

1. Jag skulle vara fullfjädrat alkis efter ett år.

2. Varför inte bygga ett billigare alternativ efter eget tycke bredvid eller där min trivs?

3. Ett bra gästhus med frukost låter i mina öron tusen gånger bättre.

4. Varför köper man en bar om man är ihop med Thaitjej det är liksom och be om problem?

5. Om man inte behöver vara närvarande så beror det ju på någonting;);)

 

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...