Jump to content
IGNORERAD

Bar till "salu" på Koh Chang


lillamannen

Recommended Posts

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    9

  • Wangthong

    7

  • frason

    7

  • MaiChai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 minuter sedan, skrev rolba:

Verkar vara svampen som fotat till hemsidan.

Hahah tänkte det samma, lägga energi på en hemsida, men inte ens kunna ha skapliga bilder....en hyfsad telefon tar ju bättre.

Bara det gör ju att jag är lite tveksam till uppgifterna :)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade med en bekant som bor på KohChang :big_smile:

Att säga lycka till till den nya ägaren räcker inte. På samma gatan finns massor med barer och de flesta går dåligt och är tomma även under säsongen.

Överetablering. Dessutom så finns det ryssar och All inclusive restort.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev wavis:

he he ..Mpr i ett nötskal ..Många som går i gång på en bar som e till salu ..Hur många gånger har man inte fått det erbjudandet,,,

 

Ja herre gud vad tokigt att diskutera försäljning av barer i Thailand av alla ställen på MPR 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bar köper man, eventuellt, först när man blivit portad på alla ställen men bättre att byta land med nya barer istället. Basta!

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev JJC:

Pratade med en bekant som bor på KohChang :big_smile:

Att säga lycka till till den nya ägaren räcker inte. På samma gatan finns massor med barer och de flesta går dåligt och är tomma även under säsongen.

Överetablering. Dessutom så finns det ryssar och All inclusive restort.

 

 

Ja att de andra går dåligt är vål inte så konstigt när den här uppenbarligen går lysande...

 

Man kanske skulle maila honom ett erbjudande, jag tar baren nu men du får betalt om ett år. Gör man då en vinst på 600 000 SEK som anges är det ju ingar problem att betala 495 000 SEK. Kan till och med tänka mig att betala 550 000 till honom om han går med på dealen.

 

Men, stämmer det inte så skrotar vi dealen om ett år....

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir vinsten på försäljning låg så får man väl göra.Som många barägare köpa och dricka själv 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Ja att de andra går dåligt är vål inte så konstigt när den här uppenbarligen går lysande...

 

Man kanske skulle maila honom ett erbjudande, jag tar baren nu men du får betalt om ett år. Gör man då en vinst på 600 000 SEK som anges är det ju ingar problem att betala 495 000 SEK. Kan till och med tänka mig att betala 550 000 till honom om han går med på dealen.

 

Men, stämmer det inte så skrotar vi dealen om ett år....

 

Wow tar du verkligen över alla problem som en bar medför och driver den för endast 50k/år? 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
12 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Wow tar du verkligen över alla problem som en bar medför och driver den för endast 50k/år? 

 

/ SatanG

Det är bara första året, istället för att betala kontant direkt. Och kommande år är hela vinsten hans.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Wow tar du verkligen över alla problem som en bar medför och driver den för endast 50k/år? 

 

/ SatanG

Man behöver ju enligt annonsen inte ens jobba själv så första året blir det då 50k+ utan att behöva göra något. Därefter 600k+/år, helt utan att behöva lyfta ett finger. Genitaliskt tycker jag!

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Ja att de andra går dåligt är vål inte så konstigt när den här uppenbarligen går lysande...

 

Man kanske skulle maila honom ett erbjudande, jag tar baren nu men du får betalt om ett år. Gör man då en vinst på 600 000 SEK som anges är det ju ingar problem att betala 495 000 SEK. Kan till och med tänka mig att betala 550 000 till honom om han går med på dealen.

 

Men, stämmer det inte så skrotar vi dealen om ett år....

Du får nog vänta 13 år innan din deal går igenom.....

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Det är bara första året, istället för att betala kontant direkt. Och kommande år är hela vinsten hans.

 

1 timme sedan, skrev frason:

Man behöver ju enligt annonsen inte ens jobba själv så första året blir det då 50k+ utan att behöva göra något. Därefter 600k+/år, helt utan att behöva lyfta ett finger. Genitaliskt tycker jag!

 

Bra tänkt boys, jag tänkte inte så långt utan bara första året. 600k från år 2 utan att behöva göra något borde kännas helt ok.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att inse att man satsat på fel branch!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev SatanG:

 

 

Bra tänkt boys, jag tänkte inte så långt utan bara första året. 600k från år 2 utan att behöva göra något borde kännas helt ok.

 

/ SatanG

 

Precis, man behövde ju inte göra något själv heller så 50 K första året medan man avvecklar sina åtaganden i Sverige och sen 600 K per år i pension bör ju landa på drygt 2,3 miljoner battingar per år och det ska man väl klara sig på?

 

Man börjar ju undra om säljaren har en skruv lös när han gör sig av med en sådan guldgruva...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Soengsang said:

Bara att inse att man satsat på fel branch!

 

Så är det helt klart. Jag kommer ihåg att jag spenderade en jul många år tillbaka i Taiyuan i Kinas inland ihop med ett gäng andra europeer. En tysk kollega sade då "gubbar vi är i helt fel bransch, här sitter vi och försöker sälja ett stålverk; vi skulle sålt pizza och öl på Copacabana istället, vill ingen köpa så kunde vi i alla fall festat loss på pizza och öl, vad fan ska vi göra med ett osålt stålverk?"

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner mig om säljaren på Bilia som sa - vem fan vill ha en Volvo när man kan köra en Audi:D

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det bara finns barer på gatan, då kan man bygga om skiten till ett snabb rehab. Eller varför inte till ett spicyfoodplace.

Eller dagenefterspa med non happyending med gratis spypåse och ev dialys för finkelämnen mm.

Varför konkurrera när man istället kan byta inriktning...

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev Tekkor:

Om det bara finns barer på gatan, då kan man bygga om skiten till ett snabb rehab. Eller varför inte till ett spicyfoodplace.

Eller dagenefterspa med non happyending med gratis spypåse och ev dialys för finkelämnen mm.

Varför konkurrera när man istället kan byta inriktning...

Bra där. Köp och fixa.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev lillamannen:

Vad är inköpspriset på öl när man har bar?

Macros priser antar jag

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev uptoyou:

 

 

Så inte denna

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Macro

 

Science and technology[edit]

Computing[edit]

  • Macro (computer science), a set of instructions that is represented in an abbreviated format
  • Macro instruction, a statement, typically for an assembler, that invokes a macro definition to generate a sequence of instructions or other outputs
Link to comment
Dela på andra sajter

Det sket sig, min bank verkar tro att det är en riskabel investering!!!

Mer vinst på 1 år än vad företaget kostar...

De borde väl veta att baren egentligen är värd minst 6 gånger så mycket?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...