Jump to content
IGNORERAD

Bankkrisen 2017


John Khonken

Recommended Posts

12 minutes ago, John Khonken said:

Atom

Det du säger är en lek med ord. Vi har inte repat oss efter krisen 2008. Hade inte QE hållit upp systemet . Med en grym mängd digitala pengar. Just nu skickar FED jättesummor för att hålla grytan kokande. Om det är en bankkris eller finansiell kris är för mig samma sak. Någon måste ta smällen och vi båda vet vem. 

 

Jag tror dock som du att krisen inte kommer nu utan efter valet under 2021

Det är absolut inte en lek med ord utan en gigantisk skillnad. 2008 var det en finansiell kris som ledde till en ekonomisk kris, och det är illa. En ekonomisk kris som leder till en finansiell kris är betydligt värre och det har vi inte sett sedans 30-talet.

 

2008 så var det till stor del bankerna och andra finansiella institutioner som skapade krisen genom oansvarigt agerande. Nu är det världens regeringar och Centralbanker som är direkt skyldiga, och för ovanlighetens skull bankerna som sköter sig. En ekonomisk kris orsakad av regeringar är egentligen The Perfect Storm då det får folk att ifrågasätta demokrati, rättsväsende och allt det som 300 års välstånd vilar på; kan skulden läggas på ett dussin judiska bankirer så är det ju bara att ge dem 100 miljoner var i fallskärm samt pumpa in några triljoner Dollar så tuffar systemet igång igen.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 472
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    102

  • frason

    27

  • andrejsdenruskige

    26

  • AnTove

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

John Khonken

Atom

Har du ändrat dig. Det är en finansiell jättekris som centralbanker döljer sig bakom Corona. Krisen har pågått under flera år. Bubblan blev bara större och större och nu hittade dom en anledning till att den brast.

Du och väldigt många verkade helt klart förstå vad som komma skulle. Det ska ni ha all cred för. Själv trodde man att hedga mot metaller skulle vara svaret. Där fick man thi.

Vi får se vad som händer nästa vecka. Men i Sverige idag är man i full panik. Tacka media för det.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Atom

Har du ändrat dig. Det är en finansiell jättekris som centralbanker döljer sig bakom Corona. Krisen har pågått under flera år. Bubblan blev bara större och större och nu hittade dom en anledning till att den brast.

Du och väldigt många verkade helt klart förstå vad som komma skulle. Det ska ni ha all cred för. Själv trodde man att hedga mot metaller skulle vara svaret. Där fick man thi.

Vi får se vad som händer nästa vecka. Men i Sverige idag är man i full panik. Tacka media för det.

 

 

Jag tror att det var judiska bankdirektörer som planterade ut viruset för att dölja deras dolda agenda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Din gissning är nog lika bra som vem som helst. Att det finns en agenda som utnyttjar tillfället är jag helt övertygad om. Den agendan följer samma spår

 

FOLLOW THE MONEY

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
44 minuter sedan, skrev John Khonken:

Din gissning är nog lika bra som vem som helst. Att det finns en agenda som utnyttjar tillfället är jag helt övertygad om. Den agendan följer samma spår

 

FOLLOW THE MONEY

Spielberg har regisserat detta spektakel dessutom. Han är jude, så inget som överraskar 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Pricken

Du har alltid rätt. Grattis till din visdom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
John Khonken

Tråkigt att jag är alldeles för tidigt ute. För alla ser NU vad som händer. Eller finns det fortfarandemänniskor med huvudet i sanden. Bankerna är i totalt haveri. Titta på tyska och italienska banker får ni se. Svenska banker fick väl en fet sud av oss i veckan. 

Nu måste man ställa sig en fråga. Vilka ska vi rädda . Vilka ska gå i putten. 

Svenska staten har hittills prioriterat tre områden

BANKER-SIG SJÄLVA-OCH EKONOMISKA MIGRANTER

 

Nu när kassakistan är tom. Vad tycker ni vi ska prioritera. För det måste vi. Vilket vi vill eller inte.

För mig ska vi prioritera våra kärnverksamheter. Skola-Vård-Omsorg. Vi ska dra in helt våra pengar till Sida och satsa dom hemma. Lägga ner försvaret och föra över en del av militären till Polisen.  

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
51 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tråkigt att jag är alldeles för tidigt ute. För alla ser NU vad som händer. Eller finns det fortfarandemänniskor med huvudet i sanden. Bankerna är i totalt haveri. Titta på tyska och italienska banker får ni se. Svenska banker fick väl en fet sud av oss i veckan. 

Nu måste man ställa sig en fråga. Vilka ska vi rädda . Vilka ska gå i putten. 

Svenska staten har hittills prioriterat tre områden

BANKER-SIG SJÄLVA-OCH EKONOMISKA MIGRANTER

 

Nu när kassakistan är tom. Vad tycker ni vi ska prioritera. För det måste vi. Vilket vi vill eller inte.

För mig ska vi prioritera våra kärnverksamheter. Skola-Vård-Omsorg. Vi ska dra in helt våra pengar till Sida och satsa dom hemma. Lägga ner försvaret och föra över en del av militären till Polisen.  

Jag tycker att vi ska prioritera 2017, då det var ett ok år. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade precis på Avanza, i feb försvann det ca 80,000.- från kontot, nu hade det ökat sakta med ca 6000.- igen! Sitt lungt i båten är som gäller!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev audirs2:

Kollade precis på Avanza, i feb försvann det ca 80,000.- från kontot, nu hade det ökat sakta med ca 6000.- igen! Sitt lungt i båten är som gäller!

Är det hål i båten så ska man ösa

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Är det hål i båten så ska man ösa

Plastic Padding!😋

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
andrejsdenruskige
För rusken och andra
 
 

Jag orkar inte riktigt titta på den filmen.
Berättar dom om bankkrisen 2017...18....19...20 eller någon annan bankkris.
Kris blir det säkert. Du har hittills bommat med 3år...and counting
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-22 at 12:10, skrev John Khonken:

Tråkigt att jag är alldeles för tidigt ute. För alla ser NU vad som händer. Eller finns det fortfarandemänniskor med huvudet i sanden. Bankerna är i totalt haveri. Titta på tyska och italienska banker får ni se. Svenska banker fick väl en fet sud av oss i veckan. 

Nu måste man ställa sig en fråga. Vilka ska vi rädda . Vilka ska gå i putten. 

Svenska staten har hittills prioriterat tre områden

BANKER-SIG SJÄLVA-OCH EKONOMISKA MIGRANTER

 

Nu när kassakistan är tom. Vad tycker ni vi ska prioritera. För det måste vi. Vilket vi vill eller inte.

För mig ska vi prioritera våra kärnverksamheter. Skola-Vård-Omsorg. Vi ska dra in helt våra pengar till Sida och satsa dom hemma. Lägga ner försvaret och föra över en del av militären till Polisen.  

Du måste vara den mest negativa gubbe om finns i Sverige inte ens Jimmy Å är så negativ, hur mår du egentligen

måste inte vara bra. Att hela tiden tycka allt är skit måste tära på förståndet

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nu gör du mig besviken igen. Du har påstått att jag förvanskar sanningen hela tiden. När jag visar bevis . Då vill du inte vara med.

 

Jag sätter på mig foliehatten såklart

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 minut sedan, skrev Boa52:

Du måste vara den mest negativa gubbe om finns i Sverige inte ens Jimmy Å är så negativ, hur mår du egentligen

måste inte vara bra. Att hela tiden tycka allt är skit måste tära på förståndet

Tack för din omtanke. Jag hoppas vi kan skramla till en biljett till träffen den 6 juni. Så vi får se dig i egen hög person.  Du är lika känd på MPR som madonna och Jesus är

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
15 minuter sedan, skrev Boa52:

Du måste vara den mest negativa gubbe om finns i Sverige inte ens Jimmy Å är så negativ, hur mår du egentligen

måste inte vara bra. Att hela tiden tycka allt är skit måste tära på förståndet

Appropå negativ 😁

Screenshot_2020-05-01-19-18-15-531.jpeg.5301c53962c6b2604a8367bb444d01b3.jpeg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nu gör du mig besviken igen. Du har påstått att jag förvanskar sanningen hela tiden. När jag visar bevis . Då vill du inte vara med.

 

Jag sätter på mig foliehatten såklart

Vem svarar du, gör du en clion och svara dej själv

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev John Khonken:

Tack för din omtanke. Jag hoppas vi kan skramla till en biljett till träffen den 6 juni. Så vi får se dig i egen hög person.  Du är lika känd på MPR som madonna och Jesus är

Skulle vara roligt men som läget är nu åker jag ingenstans och trivs med med det

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Appropå negativ 😁

Screenshot_2020-05-01-19-18-15-531.jpeg.5301c53962c6b2604a8367bb444d01b3.jpeg

Det där känner jag igen, hur många ggr har du skrivit det, självmål

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Precis nyss, skrev Boa52:

Det där känner jag igen, hur många ggr har du skrivit det, självmål

Du får väll sluta göra självmål hela tiden då 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
20 minuter sedan, skrev Boa52:

Du måste vara den mest negativa gubbe om finns i Sverige

Omöjligt, du är i top utan konkurrens där, även mest gnälliga.

 

Och för den delen är JK rätt intressant, han har hjärna och förstånd till skillnad mot för dig.

Bra med folk som simmar uppströms, men ibland ska de inse när de ska sluta simma🤣


 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Omöjligt, du är i top utan konkurrens där, även mest gnälliga.

 

Och för den delen är JK rätt intressant, han har hjärna och förstånd till skillnad mot för dig.

Bra med folk som simmar uppströms, men ibland ska de inse när de ska sluta simma🤣


 

Oj har du sutat simma, du har ju familj så simma på i din enfald

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Fan på med Hatten igen. Många hattar blir det. Snart måste jag få gå över till mössor. Jag gillar mössor bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev Boa52:

Skulle vara roligt men som läget är nu åker jag ingenstans och trivs med med det

Jag tror att de flesta trivs med att du stannar hemma. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...