Jump to content
IGNORERAD

Bankkrisen 2017


John Khonken

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev Fredman:

Vad det gäller Bitcoins så är det väl kriminella utpressare som håller den uppe. De som smittar våra datorer och sedan vill ha pengar för att låsa upp dem vill väl ha betalt i Bitcoins. Själv skulle jag aldrig stödja sådan verksamhet eller annan pyramidspel för den delen.

Jo för det läste du ju i tidningen utan att tänka själv som vanligt.

Har du några bra investeringstips inför kommande år till oss? Och då menar jag inte att spara tomflaskor för att panta dom senare eller liknande.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 472
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    102

  • frason

    27

  • andrejsdenruskige

    26

  • AnTove

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman
20 minuter sedan, skrev John Khonken:

Läs kunnighet mindre bra

Nej du skrev ju så och om du läser tråden så ser du fler som uppmärksammat det. Nu tror jag inte att det var så du menade därav mitt råd, men vill du inte ta till dig så är det ditt problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
10 minuter sedan, skrev Mr atm:

Jo för det läste du ju i tidningen utan att tänka själv som vanligt.

Har du några bra investeringstips inför kommande år till oss? Och då menar jag inte att spara tomflaskor för att panta dom senare eller liknande.

Tyvärr så har jag inget som är så säkert att jag vill delge andra. Alla affärer och investeringar har risker och det är upp till var och en att bedöma vilka man vill ta. Själv fegar jag på största delen och ”spelar” bara för en liten del. Stödja kriminell verksamhet skulle jag aldrig göra hur lönsamt det än skulle vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Läs kunnighet mindre bra

Skriv kunnighet mindre bra.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev AnTove:

Vilka faktorer är det som kommer att göra så att en Bitcoin kommer att stiga så mycket? Skulle det inte vara väldig opraktiskt om den kostade så mycket och det måste bli få områden som den kommer att kunna användas på. Det blir onekligen intressant att se hur det kommer att utvecklas, Som utbildad ekonom  så är det svårt att se värdet i Bitcoinen och att den kommer att få något  större användningsområde. Betalningssystemen och infrastrukturen håller på att förändras och man slåss om makten över dessa. Det är svårt att se att man kommer att släppa in valutan i systemet. Mentaliteten hos de som investerar påminner mycket hos dem som investerade i Fermenta, Fingerprint och de som investerade i Kreuger företagen.

Hade en kund som betalade sin take away med Bitcoins härom dagen, visserligen med kort, hur fanken funkade det, maten kostade väl en tiondels procent av en Bitcoin???

10 timmar sedan, skrev Mr atm:

 Jag tror att dom kommer at dra i gång Lightning network och att den kommer att bli lyckosam.

Jag tror att metcalfes law och alla pengar som sugs över och in från andra ställen påverkar värdet . Även den överlägsna tekniken och nyttan.

Man kan inte finansiera krig med krypto som man gör med fiat-valutorna genom att trycka mer och säga att vi MÅSTE ha inflation.

Googla helst för den som är nyfiken men inte vet. Orkar inte förklara olika termer.

Bankerna och regeringarna är inte så förtjusta dock. Det är därför man inte ser från "experterna" - Köp Bitcoin tex. utan bara skit om den.

Nästa år så tror jag att dom verkligen kommer att attackera kryptona för att man vill verkligen inte ge bort sin triljondollarbusiness utan krig.

Man kommer att skylla dom för allt möjligt som vi redan har börjat att se.

Kryptovalutorna är ungefär som när internet kom. Experterna skrev om kriminella, pedofiler, fluga, etc. då också.

Tror att vissa kryptovalutor just nu är övervärderade. Dom steg X 3 på 6 veckor ändå. Men köper man nu och kollar om 1 år så borde man bli gaaaanska nöjd ändå.

Men var och en ansvarar ju själv över sina pengar och investeringar. Lycka till....

Hmm, kriminella pedofiler har ju varit ganska aktiva på Internet... Experterna hade inte helt fel!

Varnar du oss, mellan raderna???:big_smile:

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tommy:

Hade en kund som betalade sin take away med Bitcoins härom dagen, visserligen med kort, hur fanken funkade det, maten kostade väl en tiondels procent av en Bitcoin???

Hmm, kriminella pedofiler har ju varit ganska aktiva på Internet... Experterna hade inte helt fel!

Varnar du oss, mellan raderna???:big_smile:

 

MVH

Man kan ladda upp Bitcoin på sitt Visa, Mastercard eller andra kort och du märker ingen skillnad när din kassa sjunger Hosianna.

 Jaaa kriminella och pedofiler använder också kontanter och byxor. Borstar även ganska aktivt tänderna, tittar på TV, går ut med hunden, köper en tunnbrörulle mad alla pålägg osv osv.

Varnar er mellan raderna??

Mvh. Herbert the Pervert eller heh heh

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Mr atm:

Man kan ladda upp Bitcoin på sitt Visa, Mastercard eller andra kort och du märker ingen skillnad när din kassa sjunger Hosianna.

 Jaaa kriminella och pedofiler använder också kontanter och byxor. Borstar även ganska aktivt tänderna, tittar på TV, går ut med hunden, köper en tunnbrörulle mad alla pålägg osv osv.

Varnar er mellan raderna??

Mvh. Herbert the Pervert eller heh heh

Lita aldrig på en tandborstare!

Eller en mager kock...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tommy:

Lita aldrig på en tandborstare!

Eller en mager kock...

 

MVH

ööh blev lite fel.

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

ööh blev lite fel.

 

Tufft!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 12/27/2017 at 17:38, skrev Mr atm:

Jag tror inte att det kommer att komma en bankkris år 2018.

Däremot så tror jag att folk har tid fram till ungefär mitten av mars på sig att handla kryptovalutor. Helst på dipparna som kommer på 20-30% 5-6 gånger per år.

Sedan tror jag att Bitcoin kommer att kosta bortåt 100.000 dollar styck mot slutet av året. Men vem vet med säkerhet 555.

Jag antar även att det kommer super smarta kommentarer från Khonis, Frason och kanske Fredman.

 

Hur går det?

btcn.thumb.JPG.01c58eae81176816d9432f115484e3a2.JPG

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
John Khonken

Det är fortfarande ingen bankkris I Italien och I Tyskland  där deutsche bank sparkar mellan 7000-10000 anställda.   Nordea har problem/kommer få.

 

Så jag hoppas dom flyttar direkt så vi slipper rädda dom igen. 

 

Om Ingves blir tvungen att höja räntan då ligger dom flesta Svenska banker illa till.  Höjer Europa räntorna måste riksbanken följa efter annars blir vi en bannanrepublik. Men Ingves försöker nu en annan väg . Devalverar Svenska kronan till absurdum. Helt klart medvetet. Snart kommer skitsnacket att detta är bra för Sverige. Det är det inte. Utan en myt.

 

NU KAN STRUTSARNA STOPPA HUVUDET I SANDEN IGEN

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Det är fortfarande ingen bankkris I Italien och I Tyskland  där deutsche bank sparkar mellan 7000-10000 anställda.   Nordea har problem/kommer få.

 

Så jag hoppas dom flyttar direkt så vi slipper rädda dom igen. 

 

Om Ingves blir tvungen att höja räntan då ligger dom flesta Svenska banker illa till.  Höjer Europa räntorna måste riksbanken följa efter annars blir vi en bannanrepublik. Men Ingves försöker nu en annan väg . Devalverar Svenska kronan till absurdum. Helt klart medvetet. Snart kommer skitsnacket att detta är bra för Sverige. Det är det inte. Utan en myt.

 

NU KAN STRUTSARNA STOPPA HUVUDET I SANDEN IGEN

Du borde bli nästa riksbankchefen i "bannanrepubliken"! Förresten var ligger Bannanrepubliken? Söderhavet?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Wanchai said:

Du borde bli nästa riksbankchefen i "bannanrepubliken"! Förresten var ligger Bannanrepubliken? Söderhavet?

Kånkens playlist.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Snillet Fransson som inte vågar ha en åsikt.   Det roliga med dig är att du tror du är smart.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte dags för en ny tråd med aktuellt år? Den här känns så förra året......

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Snillet Fransson som inte vågar ha en åsikt.   Det roliga med dig är att du tror du är smart.  

Opinions are like assholes, everyone has one.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

 Gv helt rätt.Men Franson vågar inte ens det. Han är som lövet en vindflöjel.

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag ska försöka förklara för er alla. Sverige har en obliglationsränta på 0,60 % på 10 års. Usa har samma på 2,93%.

Nu till min fråga. Var tror ni världen placerar sina pengar.  Vad tror ni. Gärna med någon förklaring.

Och när valutan flyter ut från Sverige vad hander tror ni????????????????????.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
15 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag ska försöka förklara för er alla. Sverige har en obliglationsränta på 0,60 % på 10 års. Usa har samma på 2,93%.

Nu till min fråga. Var tror ni världen placerar sina pengar.  Vad tror ni. Gärna med någon förklaring.

Och när valutan flyter ut från Sverige vad hander tror ni????????????????????.

Kånken förklarar kan ju bli hur kul som helst! Ja det är kanske lätt att tro att alla SEK ska försvinna till USA men om man vill optimera yielden så varför inte länder typ Italien där du kan få 7%. Kommer de att tömma USA på USD? 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Fredman:

Kånken förklarar kan ju bli hur kul som helst! Ja det är kanske lätt att tro att alla SEK ska försvinna till USA men om man vill optimera yielden så varför inte länder typ Italien där du kan få 7%. Kommer de att tömma USA på USD? 

Fylle- Konken förklarar bankkrisen 2017 skulle bli en viral succé

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
42 minuter sedan, skrev Fredman:

Kånken förklarar kan ju bli hur kul som helst! Ja det är kanske lätt att tro att alla SEK ska försvinna till USA men om man vill optimera yielden så varför inte länder typ Italien där du kan få 7%. Kommer de att tömma USA på USD? 

fredman . tack för ditt svar. Skillnaden är världsvaluta mot skräpvaluta. Där har du svaret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
21 minuter sedan, skrev John Khonken:

fredman . tack för ditt svar. Skillnaden är världsvaluta mot skräpvaluta. Där har du svaret.

Så Euro är skräpvaluta? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Oregistrerad
On 2017-12-27 at 22:37, skrev AnTove:

Vilka faktorer är det som kommer att göra så att en Bitcoin kommer att stiga så mycket? Skulle det inte vara väldig opraktiskt om den kostade så mycket och det måste bli få områden som den kommer att kunna användas på. Det blir onekligen intressant att se hur det kommer att utvecklas, Som utbildad ekonom  så är det svårt att se värdet i Bitcoinen och att den kommer att få något  större användningsområde. Betalningssystemen och infrastrukturen håller på att förändras och man slåss om makten över dessa. Det är svårt att se att man kommer att släppa in valutan i systemet. Mentaliteten hos de som investerar påminner mycket hos dem som investerade i Fermenta, Fingerprint och de som investerade i Kreuger företagen.

Du frågade Vilka faktorer som gör att Bitcoin kommer att stiga och varför den skulle ha ett värde.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...