Jump to content
IGNORERAD

Bankkrisen 2017


John Khonken

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Herre gud mannen såna som du blir man rädd för, huva vilka tokiga tankar hoppas nån får tag i dej och kan hjälpa dej

Om en tanke kom till din hjärna så skulle det vara världshistoriens snabbaste genomresa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 472
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    102

  • frason

    27

  • andrejsdenruskige

    26

  • AnTove

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Herre gud mannen såna som du blir man rädd för, huva vilka tokiga tankar hoppas nån får tag i dej och kan hjälpa dej

 

Hej Boa52 

 

Du kan väl utveckla mera vad det är som så tokigt i mitt tänkande ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev spooncreek:

För övrigt är Michelle Obama en ladyboy.

Dessutom förutspådde Nostradamus för mer än 400 år sen att Trumph skulle bli president i USA, det är svårt att hänga med och ta till sig all info och alla " sanningar " som finns på Internet.

http://yournewswire.com/nostradamus-predicted-trump-presidency-wwiii/

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev AnTove:

 

Visst är det är det bra att får mera information genom flera kanaler . Det har jag inget emot . Det jag menar är att det finns grundläggande ramar som man inte kommer undan , att kunna presentera källor och följa de olika lagar som finns för yttrande och tryckfrihet . Man kan inte bara bestämma vad som är ens egna sanning och presentera den förr allmänheten . Då blir det mycket förtal och råtta i pizzan historier .  Jag är väldigt mycket för människors fritänkande och människor som ser vår värld ur andra perspektiv . Jag gillar t.ex. att läsa Malcolm Gladwell böcker , jag håller inte med om allt . Men det är fascinerade att läsa om hans syn om saker och ting . Daniel Kahneman´s bok Tänk, Snabbt och långsamt är också ett exempel på sådant . Men det finns då en metodik i detta och hur man presenterar olika tankemönster och jämför . Man påstår bara inte något för att man själv tycker det . Man har testar sin sanning mot andra och presentera dessa resultat  . Och sedan låtar man andra människor granska dessa och testa . 

 

Detta med PK tänkande används också väldigt slarvigt . I USA förnekar en hel del människor evolutionen och vetenskapen med att det är bara något PK media försöker att slå i människor . I Sverige börjar denna trenden med att skrika PK fort man skriver något som inte passar in i en dels bild av samhället . Ofta så kan man inte framför andra argument som motbevisar det som har skrivits , utan bara använder sig av PK som ett motargument . Det vore väldigt bra om man kunde presenter ett argumenterande som man kunde jämför med det påstådda PK-tänket . Annars är vi inne på en farlig stig att vandra på . Och då kommer världen att stanna upp i sin utveckling och man kan bara vifta bort det som inte passar in i ens världsbild . 

Du har helt rätt. Det finns oftast flera sanningar. Som du skriver. Hänvisa var du får allt ifrån. Så får man bilda sig en egen uppfattning. Det är så man för konversationen framåt. Men att döma ut en sanning bara  för att den kommer från något man inte gillar utan att själv söka reda på fakta tycker jag är patetiskt. Det jag märkt här på MPR är att kommer man med en sanning som inte passar vissa här med fakta. Så försökter dessa människor blanda bort korten istället för diskutera frågan och komma med motfakta. Det är oftast därför jag kallar dom PK.

Ha en bra söndag

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag vore övertygad om att att månen inte existerar så blir det ju inte automatiskt till en sanning bara för att jag kan hänvisa till en sida där det finns andra knäppgökar som hävdar detsamma. Nån jäkla vett och sans får det väl ändå vara när det gäller att styrka sina konspirationsteorier.

http://www.revisionism.nl/Moon/The-Mad-Revisionist.htm

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fritz:

Om jag vore övertygad om att att månen inte existerar så blir det ju inte automatiskt till en sanning bara för att jag kan hänvisa till en sida där det finns andra knäppgökar som hävdar detsamma. Nån jäkla vett och sans får det väl ändå vara när det gäller att styrka sina konspirationsteorier.

http://www.revisionism.nl/Moon/The-Mad-Revisionist.htm

 

Fritz..

Länkar du till en sida bör du kanske kritiskt granska om du tror på det eller måste kontrollera mera

På att visa vad jag menar så länkar jag till en ritktig käftsmäll. Läs gära hela artikeln . Så får du se vad som hander och vad jag menar med Pravda.

 

http://snaphanen.dk/2017/01/15/sondagskronika-hamnaren-i-marieberg/

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frason:

Dags för några att börja läsa Bamse snart igen.

Är det Bamse vi ska diskutera för allt annat är för svårt för dig. Så starta en tråd om det. Finns säkert manga här som vill diskutera bamse med dig. Men inte här TACK

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev John Khonken:

Är det Bamse vi ska diskutera för allt annat är för svårt för dig. Så starta en tråd om det. Finns säkert manga här som vill diskutera bamse med dig. Men inte här TACK

Det finns något gömt i inlägget, prova igen. Puss.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Är det Bamse vi ska diskutera för allt annat är för svårt för dig. Så starta en tråd om det. Finns säkert manga här som vill diskutera bamse med dig. Men inte här TACK

 

Du drog in Snaphanen och Frason svarade med Bamse; personligen tror jag nog gamle Skalman vet mera om en eventuell bankkris än antisemithomofobislamofoben Julia Ceasar.

 

Ska du kritisera någon för att avvika från dina existentiella funderingar om den annalkande bankkrisen så får du nog gå på den där John Khonken först. 

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Länkar du till en sida bör du kanske kritiskt granska om du tror på det eller måste kontrollera mera

På att visa vad jag menar så länkar jag till en ritktig käftsmäll. Läs gära hela artikeln . Så får du se vad som hander och vad jag menar med Pravda.

 

http://snaphanen.dk/2017/01/15/sondagskronika-hamnaren-i-marieberg/

 

Men nu får du väl ändå ge dig med dina " sanningar " ! Hur kan du bara anklaga mig för att vara okritisk mot källor jag hänvisar till och i samma inlägg länka till en sida som är av absolut noll värde. Hon som delar ut käftsmällen som du tar för sanning kallar sig för Julia Cesar och är en välkänd figur på diverse obskyra tidningar på Internet. Här kan du läsa en del om hennes öden och äventyr.

http://www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

http://www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-om-motet-med-julia-caesar/

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Fritz:

 

Men nu får du väl ändå ge dig med dina " sanningar " ! Hur kan du bara anklaga mig för att vara okritisk mot källor jag hänvisar till och i samma inlägg länka till en sida som är av absolut noll värde. Hon som delar ut käftsmällen som du tar för sanning kallar sig för Julia Cesar och är en välkänd figur på diverse obskyra tidningar på Internet. Här kan du läsa en del om hennes öden och äventyr.

http://www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

http://www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-om-motet-med-julia-caesar/

 

Fritz..

Fritz . Detta är vad jag menar med PK. Du dömer ut JC för att expressen jagat henne. Om du laser artikeln. Och kollar vad hon hänvisar till. Där har du fakta. Vill man inte ta åt sig . Så behöver man inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Fritz hur skulle du reagera om expressen åker till Thailand och jagar dig.För vad fan som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

 

Du drog in Snaphanen och Frason svarade med Bamse; personligen tror jag nog gamle Skalman vet mera om en eventuell bankkris än antisemithomofobislamofoben Julia Ceasar.

 

Ska du kritisera någon för att avvika från dina existentiella funderingar om den annalkande bankkrisen så får du nog gå på den där John Khonken först. 

Förlåt att jag inte var tydlig nog när det galler dig Atom. Som vanligt spårade vi ur lite.  Självklart får du svar. Vad tycker du om hela tråden. Du som rör dig I hela världen

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fritz . Detta är vad jag menar med PK. Du dömer ut JC för att expressen jagat henne. Om du laser artikeln. Och kollar vad hon hänvisar till. Där har du fakta. Vill man inte ta åt sig . Så behöver man inte

 

16 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fritz hur skulle du reagera om expressen åker till Thailand och jagar dig.För vad fan som helst.

 

Men för dig John Konken, står förstås Julia Caesar aka Barbro Jöberger för den enda sanningen. Helt okritiskt tar du till dig vad hon skriver i sina oftast väldigt hatiska inlägg. Du är iofs inte ensam, hon är väl en av Avpixlat och Exponerats riktiga kelgrisar vad jag kan förstå. Det är sådana nassar högerextremister som henne och hennes motpoler på den vänsterextrema sidan som omöjligör en vettig debatt om för Sverige väldigt viktiga frågor.

 

Apropå ingenting: Hur kan man vara en  aktiv skribent  med en dator som arbetsredskap när man är förtidspensionerad elallergiker...?

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

Apropå ingenting: Hur kan man vara en  aktiv skribent  med en dator som arbetsredskap när man är förtidspensionerad elallergiker...?

Äsch, hon drabbades ju, enligt henne själv alltså, även av oral galvanism vilket ledde till att hon sjukpensionerades 1993 vid 49 års ålder. Att varken elallergi eller oral galvanism verkligen existerar trots vetenskaplig forskning spelar ingen roll. Har Julia Cesar sagt att det finns och att hon drabbats av det så är det så...och därmed basta ! :6:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Fritz:

Äsch, hon drabbades ju, enligt henne själv alltså, även av oral galvanism vilket ledde till att hon sjukpensionerades 1993 vid 49 års ålder. Att varken elallergi eller oral galvanism verkligen existerar trots vetenskaplig forskning spelar ingen roll. Har Julia Cesar sagt att det finns och att hon drabbats av det så är det så...och därmed basta ! :6:

 

Fritz..

Anal magnetism ska man inte skoja bort, det är en allvarlig åkomma. :crazy:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det är sådana nassar högerextremister som henne och hennes motpoler på den vänsterextrema sidan som omöjligör en vettig debatt om för Sverige väldigt viktiga frågor.

 

Inte för att jag brukar läsa Julia Caesar men att hon belyser många frågor som mainstream media medvetet tiger om är väl knappast något som är dåligt för debatten? Jag tror nog att du är tillräckligt klok för att inse att hon är en produkt av de verkliga skälet till varför det inte har gått att diskutera viktiga frågor i Sverige tidigare. I takt med att verkligheten hunnit ifatt och en del journalister mer eller mindre börjat göra avbön från tidigare trångsynthet så har det faktiskt blivit lite öppnare att diskutera vissa frågor. 

 

För ett år sedan skulle nog kvällens ämne i Agenda vara en omöjlighet att ens tas upp i den statliga televisionen och även om man så här på förhand misstänker åt vilket håll det kommer vinklas så är det ändå ett stort steg framåt att det tas upp till diskussion. 

 

Om programmet

Diskussion/Nyheter Sverige 2017

Behöver Sverige ny statistik på hur stor del av brotten som begås av utlandsfödda? Reportage och diskussion mellan Mattias Karlsson (SD), gruppledare, och Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

 

Men för dig John Konken, står förstås Julia Caesar aka Barbro Jöberger för den enda sanningen. Helt okritiskt tar du till dig vad hon skriver i sina oftast väldigt hatiska inlägg. Du är iofs inte ensam, hon är väl en av Avpixlat och Exponerats riktiga kelgrisar vad jag kan förstå. Det är sådana nassar högerextremister som henne och hennes motpoler på den vänsterextrema sidan som omöjligör en vettig debatt om för Sverige väldigt viktiga frågor.

 

Apropå ingenting: Hur kan man vara en  aktiv skribent  med en dator som arbetsredskap när man är förtidspensionerad elallergiker...?

 

Spooncreek

Jag har aldrig talat om att allt JC skriver är sanning. Men läs vad jag länkade till och tala om vad JC ljugit om. Hon hänvisar hela tiden till fakta. Fakta kära spooncreek fakta vad hon ljuger om.

Som vanligt bara påhopp och Inga fakta utom namnet på JC. Jag vet tyvärr inte om det stammer. Eftersom du skriver det utgår jag från att det är rätt. Men vad har det med detta att göra.

En fråga arbetar du för AFA- ressarchgruppen eller Expo.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev frason:

Dags för några att börja läsa Bamse snart igen.

Nu förstår jag vad du skrev. Läser inte tidningar så ofta. Bamse får gärna hjälpa journalisterna så dom inte ljuger om nästan allt. Det är ett mycket bra förslag

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

 

Men för dig John Konken, står förstås Julia Caesar aka Barbro Jöberger för den enda sanningen. Helt okritiskt tar du till dig vad hon skriver i sina oftast väldigt hatiska inlägg. Du är iofs inte ensam, hon är väl en av Avpixlat och Exponerats riktiga kelgrisar vad jag kan förstå. Det är sådana nassar högerextremister som henne och hennes motpoler på den vänsterextrema sidan som omöjligör en vettig debatt om för Sverige väldigt viktiga frågor.

 

Apropå ingenting: Hur kan man vara en  aktiv skribent  med en dator som arbetsredskap när man är förtidspensionerad elallergiker...?

 

 

13 timmar sedan, skrev John Khonken:

 

En fråga arbetar du för AFA- ressarchgruppen eller Expo.

 

Hade du bemödat dig med att ordentligt läsa inlägget (kanske för mycket begärt?) du svarade på så hade du sett att jag även kritiserade vänstextreremister.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

Inte för att jag brukar läsa Julia Caesar men att hon belyser många frågor som mainstream media medvetet tiger om är väl knappast något som är dåligt för debatten? Jag tror nog att du är tillräckligt klok för att inse att hon är en produkt av de verkliga skälet till varför det inte har gått att diskutera viktiga frågor i Sverige tidigare. I takt med att verkligheten hunnit ifatt och en del journalister mer eller mindre börjat göra avbön från tidigare trångsynthet så har det faktiskt blivit lite öppnare att diskutera vissa frågor. 

 

För ett år sedan skulle nog kvällens ämne i Agenda vara en omöjlighet att ens tas upp i den statliga televisionen och även om man så här på förhand misstänker åt vilket håll det kommer vinklas så är det ändå ett stort steg framåt att det tas upp till diskussion. 

 

Om programmet

Diskussion/Nyheter Sverige 2017

Behöver Sverige ny statistik på hur stor del av brotten som begås av utlandsfödda? Reportage och diskussion mellan Mattias Karlsson (SD), gruppledare, och Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi. 

Håller helt med dig där. Det jag efterlyser är att nån som verkligen vågar ta i i sin kritik. Birro, är ganska bra men väldigt tam när han är med i TV, jag efterlyser verkligen nån stark person som vågar stå upp mot etablissemanget. Jag klara knappt kolla på Agenda eller Opinionen live utan att få hjärnblödning! Självklart är det Journalister som blir tvungna att sluta av olika anledningar.. typ, skriva sanningen faller inte i god jord bland vår media. Tyvärr finns det inte nån tidning idag som rapportera sakligt och objektivt!   

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag skriver Riksbankschefen om hur bra det går för Sverige. PÅ DI. Är det någon som kan klippa in vad han sager.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...