Jump to content
IGNORERAD

Bankkrisen 2017


John Khonken

Recommended Posts

Hej ! 

 

Ni är inne och vidrör knepiga frågor inom juridik och nationalekonomi . Och de olika samarbeten som Sverige har ingått med EU och FN .

 

Sverige och EU : När Sverige gick med i Eu så lämnade man över mycket av bestämmandet och införandet av lagar . EU:s lagar accepteras så länge som de inte strider emot Sveriges grundlagar , regeringsform och statsskick . Då berörs främst frågor som yttrandefrihet och tryckfrihetslagar . Att aldrig införande av lagar och straff så att man kan straffa någon retroaktivt . Sverige ska vara rättssäkert , vilket vi nu ser gång på gång att det har långt ifrån varit så . Många blir friade ifrån långa fängelsestraff .   Förbud mot tortyr och dödsstraff , det är det förbudet som aldrig kan ändras i Svensk grundlag. Eu : kan inte heller ändra hur Sverige statsmakt är uppbyggd på statlig , regional och lokal nivå . Men här blir det lite knepigt eftersom att man enligt Svensk regeringsform , ska makten tas så nära folket på lokal nivå . Det blir lite knepigt då många beslut tas i EU . Det svåraste som vi har lämnat ifrån oss är frågor runt arbetslagar , konkurrenslagar och jordbruksfrågor . Eu: s syn krockar oftast med vår . Enligt mig så är ett annat problem att det sitter folk i kommunerna och vissa myndigheter pågrund av partitillhörighet och inte kompetens . Många miljarder i den svenska statsbudgeten går upp i rök pågrund av inkompetens . Se även på Coop / Konsum koncernen som styrs av ideolog istället för kompetens . Det håller på att bli helt överkörda av konkurrens och lär sig aldrig av sina misstag .

 

Sverige och FN : FN är ett organ som ägnar sig åt lobbyism och påtryckningar som berör bistånd , mänskliga rättigheter och miljö . Sverige väljer att skriva på föredragen , vilket är ingen stor grej eftersom det mest som FN beslutar finns redan inskrivet i Sveriges grundlagar . Ibland får vi kritik och Sverige väljer ofta att ta åt sig av denna , medan andra medlemmar som Frankrike ofta struntar i den . FN har inget med Svenska ekonomi och penningmarknad att göra . 

 

Sverige , EMU och Europeiska Centralbanken : Sverige styr ganska fritt över sin egen ekonomi eftersom vi inte är med fullt ut  i dessa samarbeten . När man röstade igenom kapitalkraven och stresstesten i tre steg , så valde Sverige som ett av de få länder att inte bara skriva på men också skärpa kraven . En rad länder ligger på första steget i stresstesten , medan Sverige har gjort alla tre , skärp kapitalkravet och amorteringskraven . Jag är övertygad om att vi inte är med fullt ut har räddat Sverige och fått oss att stå starka genom lågkonjunkturerna . Vi är ett land som är helt beroende av export och ha ett gott rykte på penningmarknaden . Många har klagat på att vi har gått ett steg längre i kraven , men resultatet är att omvärlden har valt Svenska statspapper pågrund av detta . Sverige anses som stabilt och att risken är mycket låg . Vi är beroende av att bygga förtroende och skapa en attraktiv valuta . De Svenskan börsbolagen har visat bättre resultat än väntat de senaste 8-9 år och blivit en trygg hamn för utländskt kapital . Överlag förstår vi inte hur stark den svenska ekonomin är . Svenska journalister har svårt att tolka bankernas utveckling . I årsredovisningarna har bankerna i två år varnat för banksektorn i Europa och att man hela tiden försöker att minska sin exponering emot denna . Samtidigt så gör de stabila vinster och bygger kapital . Ena dagen skrivs det att banker går som tåget och andra dagen att de är illa ute . Journalisterna har inte kunskap att avgöra vilket . Läsarna vet inte vad de ska tro . Läget är så att om det skulle komma en stor bankkris i europa så skulle naturligtvis kurserna på svenska bankaktier att sjunka tillfälligt . Men de skulle klara av stora kreditförluster på många miljarder , samtidigt stå så starka att det skulle öppna sig tillfällen att expandera ute i Europa och  plocka upp värdekunder med god ekonomi . Handelsbanken har agerat så i Danmark , England och Holland de senaste tio åren .  Ett hotet är fastighetsmarknaden , priserna kan inte stiga som de gör och det måste byggas hyresrätter . När man ser priserna idag så kan man inte få det att gå ihop och förstå hur folk har råd . Ett långsiktigt hot är att så få läser vidare och att det är en stor skillnad mellan könen . Landsbygd mot storstad . Verkligheten ser så ut att det är tjejerna som har de bästa betygen och lyckas bäst på universitet . På landsbygden håller det på att bli ett överskott på lågutbildade män . Och städerna och universiteten fylls av välutbildade tjejer . Vilket kommer att leda till att många kommer att lida av psykisk ohälsa , ekonomiska problem och missbruk .   Även att forskningen och kunskap flyttar utomlands . Sverige måste göra det billigt att studera  , bygga upp mentorprogram , förenkla byråkrati och lagar . Man behöver att snegla på spelföretag och it-företag , ta efter deras snabbhet och kreativitet . Men också ta efter deras vinstdelning . Jag ser med glädje att Jula , Ikea , H&M och flera tar efter och delar med sig . Detta har Handelsbanken gjort i många år , en extra lön och pensionsinbetalningar . Det gäller alla anställda . Min moster satt på ett lokalkontor i en liten stad i 25 år . Varje år fick hon en extra lön på 30-35.000 och när hon nu gick i pension så löstes en pensionsförsäkring som handelsbanken tecknar på alla sina anställda . Hon fick 1,6 miljoner skattade och klara i utbetalning . Och hon har bara suttit kassan m.m. 

 

Kontanter mot bankkort : Det är ju helt enkelt en fråga om förtroende . Banker och myndigheter måste överbevisa oss om att det är helt säkert och tryggt . Att vår integritet är skyddad . Det måste också göra det attraktivt för oss , att man får 80 kr för 10.000 kr spenderade är ett skämt . För mig är det smidigt med kort och jag har inga svarta inkomster att dölja tyvärr . 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 472
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    102

  • frason

    27

  • andrejsdenruskige

    26

  • AnTove

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Härligt skrivet. Har Inga svarta pengar. Men retar mig på att banken ska bestämma over mina egna pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev John Khonken:

Härligt skrivet. Har Inga svarta pengar. Men retar mig på att banken ska bestämma over mina egna pengar.

(Du som inte ser faran med ett kontantfritt samhälle är redan förlorad.)

"Det kan bli svårare att betala med kontanter från och med sommaren 2017. Det är en effekt av EU:s fjärde penningtvättsdirektiv, som just nu håller på att göras till svensk lag. På måndagen överlämnade den så kallade Penningtvättsutredningen sitt slutbetänkande till regeringen.

När även små butiker nu ska omfattas av reglerna mot penningtvätt ökar deras kostnader på ett sätt som kan tvinga många att sluta ta emot kontanter helt och hållet. Andra som kommer att drabbas av ökade kostnader för kontroll är till exempel spelbolag, antikhandlare och pantbanker."

kontantlöst samhälle.jpg

bankerna äger domstolarna.jpgbankerna äger domstolarna.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 13/01/2017 at 00:16, skrev Mr atm:

(Du som inte ser faran med ett kontantfritt samhälle är redan förlorad.)

"Det kan bli svårare att betala med kontanter från och med sommaren 2017. Det är en effekt av EU:s fjärde penningtvättsdirektiv, som just nu håller på att göras till svensk lag. På måndagen överlämnade den så kallade Penningtvättsutredningen sitt slutbetänkande till regeringen.

När även små butiker nu ska omfattas av reglerna mot penningtvätt ökar deras kostnader på ett sätt som kan tvinga många att sluta ta emot kontanter helt och hållet. Andra som kommer att drabbas av ökade kostnader för kontroll är till exempel spelbolag, antikhandlare och pantbanker."

kontantlöst samhälle.jpg

bankerna äger domstolarna.jpgbankerna äger domstolarna.jpg

 

Ja möjligtvis att man är förlorad men jag ser inga större faror med att det blir mindre kontanter i samhället. Är nog mest de som kör med svarta pengar samt de över 80 som inte klarar av att betala med kort eller minnas sin kod. Tror det är många som jobbar med kontanter som gärna ser en mindre rånrisk, ser du inga fördelar med att bekämpa penningtvätt, minskad rånrisk eller att det blir svårare att tvätta knarkpengar etc?

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

SatanG

 

Jag ser många fördelar. Men argumenten haltar. Vår frihet blir inskränkt på att banken bestämmer över MINA pengar. Banken ska skita I vad jag gör med mina egna intjänade pengar så länge det är lagligt. Dom regler som bankerna hittat på gällande peningtvätt är I pricip larv. Det handlar om makten over MINA/DINA pengar. Allt för att skydda bankerna

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev John Khonken:

SatanG

 

Jag ser många fördelar. Men argumenten haltar. Vår frihet blir inskränkt på att banken bestämmer över MINA pengar. Banken ska skita I vad jag gör med mina egna intjänade pengar så länge det är lagligt. Dom regler som bankerna hittat på gällande peningtvätt är I pricip larv. Det handlar om makten over MINA/DINA pengar. Allt för att skydda bankerna

Vilka regler är det som BANKERNA "hittat på" avseende penningtvätt!

http://www.svd.se/banker-far-bota-85-miljoner-for-bristande-penningtvattarbete

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev John Khonken:

SatanG

 

Jag ser många fördelar. Men argumenten haltar. Vår frihet blir inskränkt på att banken bestämmer över MINA pengar. Banken ska skita I vad jag gör med mina egna intjänade pengar så länge det är lagligt. Dom regler som bankerna hittat på gällande peningtvätt är I pricip larv. Det handlar om makten over MINA/DINA pengar. Allt för att skydda bankerna

 

Alla val vi gör innebär fördelar/nackdelar. Jag ser inte att banken bestämmer över dina, eller mina, pengar. Om du gör det så plocka ut dom och gör något annat med dom eller låter inte banken dig ta ut dina pengar?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

SatanG

 

Jag ser många fördelar. Men argumenten haltar. Vår frihet blir inskränkt på att banken bestämmer över MINA pengar. Banken ska skita I vad jag gör med mina egna intjänade pengar så länge det är lagligt. Dom regler som bankerna hittat på gällande peningtvätt är I pricip larv. Det handlar om makten over MINA/DINA pengar. Allt för att skydda bankerna

Varför har du dina pengar på en bank? Hade jag haft din inställning hade mina pengar inte funnits på banker. Varför använda pengar överhuvudtaget egentligen?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frason:

Varför har du dina pengar på en bank? Hade jag haft din inställning hade mina pengar inte funnits på banker. Varför använda pengar överhuvudtaget egentligen?

 

Han har nog betydligt mer lån än insatta pengar (som de flesta svenskar) och inser inte skillnaden !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

 

Han har nog betydligt mer lån än insatta pengar (som de flesta svenskar) och inser inte skillnaden !

Som GP sa; "den som är satt i skuld är icke fri".

Stackars människor.:big_smile:

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tankar. Och för en gångs skull har ni rätt. Minimalt med pengar på banken. Det tråkiga blir då när man har så mycket och vill sätta in lite så får man inte det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni undrar gällande att jag är fattig. Så har ni helt rätt. I jämförelse med er så väldigt fattig.  Ändå är jag glad att ni vill tala med mig ändå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Ja möjligtvis att man är förlorad men jag ser inga större faror med att det blir mindre kontanter i samhället. Är nog mest de som kör med svarta pengar samt de över 80 som inte klarar av att betala med kort eller minnas sin kod. Tror det är många som jobbar med kontanter som gärna ser en mindre rånrisk, ser du inga fördelar med att bekämpa penningtvätt, minskad rånrisk eller att det blir svårare att tvätta knarkpengar etc?

 

/ SatanG 

En av flera banker, HSBC tex. betalade böter 1,92 miljarder us dollar i böter för att ha tvättat knarkpengar.

Nordea med många andra hjälper rika att gömma pengar utomlands som Panama. Men det är ju en annan sak för dom är ju inte kriminella eller hur.

 

Man ska inte underskatta kriminellas kreativitet även om kontanter skulle avskaffas. 

Dom största kriminella är dom som beskyller andra för terrorism via median dom äger. Även om dom själva styr den. Jag vet att det är få här som håller med mig här.

Man styr folk genom rädsla så att dom kräver s.k trygghet. 

Om man vill försvåra för dom kriminella så måste man begränsa användningen av guld, andra valutor och kryptovalutor.

Avskaffandet av kontanta medel stärker politikers och centralbankers maktpositioner. 

Vad ska man göra om räntan på banken är -4% i så fall?

Avskaffandet av kontanter riskerar i förlängningen att skapa ett samhälle likt Orwells  "1984" där staten kontrollerar allt invånarna gör.

 

https://www.youtube.com/watch?v=CzySk8qfvxk

Kolla 30 sekunder bara det räcker redan.

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

https://www.youtube.com/watch?v=CzySk8qfvxk

Kolla 30 sekunder bara det räcker redan.

Räcker för vad ? Vem är det som håller föredraget ? Hur trovärdig är han ? Ingen reporter som ställer kritiska frågor...bara det räcker redan för mig.

 

Fritz..

 

Edit: Nu har jag liksom fattat det hela, inslaget är hämtat från RT, vilket inte är vilken nyhetsbyrå som helst om ni förstår vad jag menar. ;)

https://sv.wikipedia.org/wiki/RT_(TV-kanal

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Räcker för vad ? Vem är det som håller föredraget ? Hur trovärdig är han ? Ingen reporter som ställer kritiska frågor...bara det räcker redan för mig.

 

Fritz..

 

Edit: Nu har jag liksom fattat det hela, inslaget är hämtat från RT, vilket inte är vilken nyhetsbyrå som helst om ni förstår vad jag menar. ;)

https://sv.wikipedia.org/wiki/RT_(TV-kanal

 

Du har ju inte fattat nått Fritz. Så kallade traditionella medier och det som förr kallades för "vanlig hederlig journalistik" är helt ute. Inte bara ute förresten, de är en del av den stora konspirationen mot oss medborgare, i maskopi med politiker, judiska bankirer och CIA. Kommunister är de också, hela journalistpacket, och/eller miljömuppar, trots att de låter sig mutas av CIA. Eländigt.

 

Nä, sanningen förstår du min gode Fritz levereras nuförtiden av vem som helst som kan öppna blogg eller youtube-kanal på webben. Eller inte riktigt vem som helst förresten, de ska helst vara nassar eller rent allmänt sett ha en skruv lös. Det är de som levererar sanningen om hur det egentligen står till i världen. Den avpixlade sannigen så att säga.

 Och där står vi vanliga dumskallar och fattar ingenting..turligt för oss på MPR så har vi ett par medlemmar som sett ljuset och med hjälp av nassar och ett okänt antal på annat sätt mentalt sjuka människor, kan leverera sanningen om den stora konspirationen till oss andra.

 

För övrigt är Michelle Obama en ladyboy.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Räcker för vad ? Vem är det som håller föredraget ? Hur trovärdig är han ? Ingen reporter som ställer kritiska frågor...bara det räcker redan för mig.

 

Fritz..

 

Edit: Nu har jag liksom fattat det hela, inslaget är hämtat från RT, vilket inte är vilken nyhetsbyrå som helst om ni förstår vad jag menar. ;)

https://sv.wikipedia.org/wiki/RT_(TV-kanal

Bra att du ser ljuset Fritz.

 

kan du se ljuset.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Du har ju inte fattat nått Fritz. Så kallade traditionella medier och det som förr kallades för "vanlig hederlig journalistik" är helt ute. Inte bara ute förresten, de är en del av den stora konspirationen mot oss medborgare, i maskopi med politiker, judiska bankirer och CIA. Kommunister är de också, hela journalistpacket, och/eller miljömuppar, trots att de låter sig mutas av CIA. Eländigt.

 

Nä, sanningen förstår du min gode Fritz levereras nuförtiden av vem som helst som kan öppna blogg eller youtube-kanal på webben. Eller inte riktigt vem som helst förresten, de ska helst vara nassar eller rent allmänt sett ha en skruv lös. Det är de som levererar sanningen om hur det egentligen står till i världen och om den stora konspirationen. Den avpixlade sannigenn så att säga.

 Och där står vi dumskallar och fattar ingenting..turligt för oss på MPR så har vi ett par som sett ljuset och med hjälp av nassar  och ett okänt antal på annat sätt mentalt sjuka människor som kan leverera sanningen till oss andra.

 

För övrigt är Michelle Obama en ladyboy.

Menar du Barrys fru

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ställer mig verkligen frågande till om han verkligen har jobbat som journalist . För det första så presenterar han hur redaktionellt arbete går till helt galet . Han har alltså tagit mutor av hemliga miljardärer , jobbat åt CIA och andra hemliga organisation . Och nu vill ha sälja en bok om detta . Även om man som journalist bli inbjuden till något så behöver man att presentera helst 1 - 2 andra oberoende källor . Allt detta behöver man presentera för ansvarig utgivare och redaktör annars så är chansen minimal att de publicerar texten . För att det skulle de visa sig fel och om det rör sig om sådana allvarliga saker som han uppger ,så skulle man vrida och vända på det innan publikation . För risken är annars överhängande att ansvariga skulle hamna i fängelse . Att någon bara vandrar in på redaktion med färdig skriven text och får den publicerad ut vidare är helt befängt . Som etablerad frilansjournalist ska man vara glad om man får två av tio texter publicerade . Dessa texter kommer man att få presentera till punkt och pricka hur man har kommit fram till texten och vilka källor man använt sig av . Ibland vill redaktören höra på eller läsa igenom intervjuer . Sedan dubbelkollar en researcher innan man publicerar . 

 

Visst finns det problem med texter och balansen mellan annonsörer och undersökande journalism . Även påverkas texter av att majoriteten av  journalisterna ligger till vänster politiskt och det speglar nyhetsförmedlingen . Det största problemet just nu är att det är enkelt att sprida propaganda utan källgranskning som undergräver vanlig media som går under lagar och regler . Det gör att sådana som Trump och LePen kan härja fritt och komma undan med detta . Människor sväljer tyvärr detta med att media ska vara så korrupt och att det har blivit en sanning . Och nu räcker det med att inte tillhöra de traditionella och säga att man säger att man berättar sanningen för att folk ska svälja de med hull och hår . Man säger att man berättar sanningen på grund att av man inte har källor eller förlöjer publicistiska regler och lagar . Det räcker att skriva att man har hör eller att egentligen alla tycker så . Det kommer att skapa stora problem i framtiden . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Antove

Är det inte så att. Förr I tiden hade vi två kanaler på TV och ett antal tidningar. Det vi fick veta om Sverige och Världen var från dessa ställen. Nu kan folk söka egna sanningar via  diverse saiter . Internet har gjort så vi kommit varandra närmare och kan söka svar själva.

 

Att människan kan tänka själv. Visserligen gör landet Sverige allt för att vi ska bli PK. Men egna tankar för världen framåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev John Khonken:

Antove

Är det inte så att. Förr I tiden hade vi två kanaler på TV och ett antal tidningar. Det vi fick veta om Sverige och Världen var från dessa ställen. Nu kan folk söka egna sanningar via  diverse saiter . Internet har gjort så vi kommit varandra närmare och kan söka svar själva.

 

Att människan kan tänka själv. Visserligen gör landet Sverige allt för att vi ska bli PK. Men egna tankar för världen framåt.

I ditt fall så vore det nog bättre med endast 2 kanaler på TV för det verkar som att flertalet av medierna du  tar dina sanningar från är rena humorsidor.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev John Khonken:

Antove

Är det inte så att. Förr I tiden hade vi två kanaler på TV och ett antal tidningar. Det vi fick veta om Sverige och Världen var från dessa ställen. Nu kan folk söka egna sanningar via  diverse saiter . Internet har gjort så vi kommit varandra närmare och kan söka svar själva.

 

Att människan kan tänka själv. Visserligen gör landet Sverige allt för att vi ska bli PK. Men egna tankar för världen framåt.

 

Visst är det är det bra att får mera information genom flera kanaler . Det har jag inget emot . Det jag menar är att det finns grundläggande ramar som man inte kommer undan , att kunna presentera källor och följa de olika lagar som finns för yttrande och tryckfrihet . Man kan inte bara bestämma vad som är ens egna sanning och presentera den förr allmänheten . Då blir det mycket förtal och råtta i pizzan historier .  Jag är väldigt mycket för människors fritänkande och människor som ser vår värld ur andra perspektiv . Jag gillar t.ex. att läsa Malcolm Gladwell böcker , jag håller inte med om allt . Men det är fascinerade att läsa om hans syn om saker och ting . Daniel Kahneman´s bok Tänk, Snabbt och långsamt är också ett exempel på sådant . Men det finns då en metodik i detta och hur man presenterar olika tankemönster och jämför . Man påstår bara inte något för att man själv tycker det . Man har testar sin sanning mot andra och presentera dessa resultat  . Och sedan låtar man andra människor granska dessa och testa . 

 

Detta med PK tänkande används också väldigt slarvigt . I USA förnekar en hel del människor evolutionen och vetenskapen med att det är bara något PK media försöker att slå i människor . I Sverige börjar denna trenden med att skrika PK fort man skriver något som inte passar in i en dels bild av samhället . Ofta så kan man inte framför andra argument som motbevisar det som har skrivits , utan bara använder sig av PK som ett motargument . Det vore väldigt bra om man kunde presenter ett argumenterande som man kunde jämför med det påstådda PK-tänket . Annars är vi inne på en farlig stig att vandra på . Och då kommer världen att stanna upp i sin utveckling och man kan bara vifta bort det som inte passar in i ens världsbild . 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev AnTove:

 

Visst är det är det bra att får mera information genom flera kanaler . Det har jag inget emot . Det jag menar är att det finns grundläggande ramar som man inte kommer undan , att kunna presentera källor och följa de olika lagar som finns för yttrande och tryckfrihet . Man kan inte bara bestämma vad som är ens egna sanning och presentera den förr allmänheten . Då blir det mycket förtal och råtta i pizzan historier .  Jag är väldigt mycket för människors fritänkande och människor som ser vår värld ur andra perspektiv . Jag gillar t.ex. att läsa Malcolm Gladwell böcker , jag håller inte med om allt . Men det är fascinerade att läsa om hans syn om saker och ting . Daniel Kahneman´s bok Tänk, Snabbt och långsamt är också ett exempel på sådant . Men det finns då en metodik i detta och hur man presenterar olika tankemönster och jämför . Man påstår bara inte något för att man själv tycker det . Man har testar sin sanning mot andra och presentera dessa resultat  . Och sedan låtar man andra människor granska dessa och testa . 

 

Detta med PK tänkande används också väldigt slarvigt . I USA förnekar en hel del människor evolutionen och vetenskapen med att det är bara något PK media försöker att slå i människor . I Sverige börjar denna trenden med att skrika PK fort man skriver något som inte passar in i en dels bild av samhället . Ofta så kan man inte framför andra argument som motbevisar det som har skrivits , utan bara använder sig av PK som ett motargument . Det vore väldigt bra om man kunde presenter ett argumenterande som man kunde jämför med det påstådda PK-tänket . Annars är vi inne på en farlig stig att vandra på . Och då kommer världen att stanna upp i sin utveckling och man kan bara vifta bort det som inte passar in i ens världsbild . 

Herre gud mannen såna som du blir man rädd för, huva vilka tokiga tankar hoppas nån får tag i dej och kan hjälpa dej

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev John Khonken:

Antove

Är det inte så att. Förr I tiden hade vi två kanaler på TV och ett antal tidningar. Det vi fick veta om Sverige och Världen var från dessa ställen. Nu kan folk söka egna sanningar via  diverse saiter . Internet har gjort så vi kommit varandra närmare och kan söka svar själva.

 

Att människan kan tänka själv. Visserligen gör landet Sverige allt för att vi ska bli PK. Men egna tankar för världen framåt.

Dina tankar för inte nåt framåt, fjolliga, dumma ideer

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...