Jump to content
IGNORERAD

Bankkrisen 2017


John Khonken

Recommended Posts

28 minuter sedan, skrev John Khonken:

Kul att ni köpt C-rad. Detta är bara början på en resa.

 

När  det gäller bankkrisen är det fortfarande USA och rätt tidpunkt. Du TV vet väl vad som händer då.

Ja, det är skoj med c-rad. Efter sen jag kompletteringsköpte ett antal förra veckan,

har jag ett inköpspris på dom  på 13.88, och det tror jag är ett bra pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 472
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    102

  • frason

    27

  • andrejsdenruskige

    26

  • AnTove

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Möjlis lyssna på webcasten på onsdag. Det kommer bli väldigt intressant.

 

Ni som ser  är det något som händer. Det är troligtvis vad jag skrivit om som skulle börja nu. Och vad som sedan händer är skrivet I stjärnorna. Folk som har svårt att sova för sina placeringar bör fundera en gång till just nu.

Bra aktier . Bra bostäder. Bra mark. Låg belåning är bra

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skyddar ni er vid en bankkris under 2017. För ni vet väl att allt I banken är bankens pengar. Så banken kan ta era pengar när dom vill. Det har redan hänt I flera lander.
 
Vore bra om någon/några kunde tipsa hur vi ska klara oss om det hander. Hoppas tråden inte spårer ur direkt
Jag håller som bäst på att vika mig en fin foliehatt.

Det verkar vara lösningen.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Jag håller som bäst på att vika mig en fin foliehatt.

Det verkar vara lösningen.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk
 

Finns bra instruktioner om du inte lyckas få till det rätt.

7 enkla steg, http://zapatopi.net/afdb/afdbdiagram.pdf

 

Det här är en extrem variant och kan resultera i att konspirationerna studsar i huvudet och aldrig kommer ut, men det kan även ses som en positiv egenskap tycker jag.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On ‎2017‎-‎08‎-‎16 at 07:20, skrev Nicholas:

Jag håller som bäst på att vika mig en fin foliehatt.

Det verkar vara lösningen.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk
 

Nik hoppas du kan sälja den för en bit bröd. För fina hattar går inte av för hacker

Link to comment
Dela på andra sajter

Nik hoppas du kan sälja den för en bit bröd. För fina hattar går inte av för hacker
Går även att sälja foliefodral till bank-kort numera.

Oron är stor.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

 NU kom ännu mer problem I Usa med Harvey. Vad tror ni det kostar för landet  Usa . Usa har grymma skulder och hur mycket tror ni dom ökar när Harvey drar bort.  Stormen Harvey var det värsta som kunde hända Usa just nu.

8 av 10 amerikanarna har Inga sparmedel på banken.  Blir problemen störe finns bara två saker som kommer att hända som jag ser det. Usa I konken eller krig

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Harvey stormen är inte bara negativ. Självklart är det många i och runt Houston som blir barskrapade (utblottade) å andra sidan kommer återuppbyggnaden skapa arbetstillfällen för mångdubbelt fler än som blev barskrapade.

Inget ont utan något gott med sig.

För övrigt lider jag med dem som drabbades och vi alla vill nog undslippa liknande naturkatastrofer.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev John Khonken:

 NU kom ännu mer problem I Usa med Harvey. Vad tror ni det kostar för landet  Usa . Usa har grymma skulder och hur mycket tror ni dom ökar när Harvey drar bort.  Stormen Harvey var det värsta som kunde hända Usa just nu.

8 av 10 amerikanarna har Inga sparmedel på banken.  Blir problemen störe finns bara två saker som kommer att hända som jag ser det. Usa I konken eller krig

Krig kan det väl inte bli? Presidenten är ju emot att USA engagerar sig i krig utomlands. Ska det bli inbördeskrig då?

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Wangthong:

Krig kan det väl inte bli? Presidenten är ju emot att USA engagerar sig i krig utomlands. Ska det bli inbördeskrig då?

Den påstådda bankkrisen som ska komma inom 3 månader måste väl triggas av något, varför inte inbördeskrig? 😂😂😂

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

USA:s dollar verkar alltid klara dig. Kanske mest beroende på att det mesta av den betydande handeln sker i US dollar samt att Kina lär ha stora valutareserver i $?
Lika svårt att byta ut dollarn som engelskan, även om det skulle vara önskvärt. Försöka lära sig kinesiska finns ju inte på kartan...

Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Sven

Brics länderna gör nu allt för att komma bort från dollar. Då tappar usa även den inkomsten.  Brics länderna knyter fler och fler länder till sitt tänk om fria valutor

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev John Khonken:

Brics länderna gör nu allt för att komma bort från dollar. Då tappar usa även den inkomsten.  Brics länderna knyter fler och fler länder till sitt tänk om fria valutor

Vad tycker bilderberggruppen om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
On 2017-09-03 at 07:22, skrev John Khonken:

Sven

Brics länderna gör nu allt för att komma bort från dollar. Då tappar usa även den inkomsten.  Brics länderna knyter fler och fler länder till sitt tänk om fria valutor

 

26 minuter sedan, skrev frason:

@John Khonken, blir det på onsdag/torsdag eller fredag som bankkrisen blir ett faktum?

Ska jag ta ut alla cash nu direkt då eller vågar jag vänta?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Ska jag ta ut alla cash nu direkt då eller vågar jag vänta?

Får vänta tills @John Khonkenger besked, men det lär man nog få göra innan COB fredag iaf, annars är man rökt på måndag.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det intressanta är att se hur marknaden kommer att se ut om något år. Kinesiska Alibaba kommer med Alipay som kommer att dominera stora delar av Asien. Det är fascinerade att tänka på att när det var Single Tuesday, så sålde Alibaba på 15 timmar lika mycket som H&M omsätter på ett år. Sedan kommer Apple pay som smidigt kommer att  finnas i miljoner telefoner och datorer. Såg att häromdagen att St1 hade reklam vid sina stationer att man nu kunde betala med Apple Pay.  Amazon kommer också att lansera sådan tjänster. Det klart att det kommer att bli en utmaning omställning för banksektorn och andra företag som Visa, Mastercard, American Express, klarna. Det är huslånen som är den stora kassakon för bankerna och där har man ännu inte kunnat skaka om dem. Nordnet gör ett försök nu, men det är bara för människor med stora inkomster och kapital. Är man i den sitsen så kommer man kunna pressa priserna i övriga banker också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev AnTove:

Det intressanta är att se hur marknaden kommer att se ut om något år. Kinesiska Alibaba kommer med Alipay som kommer att dominera stora delar av Asien. Det är fascinerade att tänka på att när det var Single Tuesday, så sålde Alibaba på 15 timmar lika mycket som H&M omsätter på ett år. Sedan kommer Apple pay som smidigt kommer att  finnas i miljoner telefoner och datorer. Såg att häromdagen att St1 hade reklam vid sina stationer att man nu kunde betala med Apple Pay.  Amazon kommer också att lansera sådan tjänster. Det klart att det kommer att bli en utmaning omställning för banksektorn och andra företag som Visa, Mastercard, American Express, klarna. Det är huslånen som är den stora kassakon för bankerna och där har man ännu inte kunnat skaka om dem. Nordnet gör ett försök nu, men det är bara för människor med stora inkomster och kapital. Är man i den sitsen så kommer man kunna pressa priserna i övriga banker också. 

Även Avanza har annonserat att dom vill ha bolånekunder.Anmälde mig men har inte hört någott ifrån dem.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev leadbelly:

Även Avanza har annonserat att dom vill ha bolånekunder.Anmälde mig men har inte hört någott ifrån dem.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Minns du villkoren? Med Nordnet var det något med att man var tvungen att samla pensionen , aktier och sparande hos dem för att få de bästa villkoren. Och det skulle samlat ha värden någonstans mellan 1-2 miljoner. Så det är nog få som kan utnyttja villkoren där.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev AnTove:

Minns du villkoren? Med Nordnet var det något med att man var tvungen att samla pensionen , aktier och sparande hos dem för att få de bästa villkoren. Och det skulle samlat ha värden någonstans mellan 1-2 miljoner. Så det är nog få som kan utnyttja villkoren där.

Tack för att du delar med dig av din kunskap,vore kul om kunde fortsätta skriva här  inne då och då för en sak har jag lärt mig genom åren Lita aldrig på banker,gör tvärtom så brukar det gå bra ,tex har jag  Billerud som gått hyffsat men Swedbank har rekommnderat sälj en längre tid

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev leadbelly:

Även Avanza har annonserat att dom vill ha bolånekunder.Anmälde mig men har inte hört någott ifrån dem.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Icabanken håller 1,59% på 3-månaders ränta på bolån vilket är lite lägre än andra banker så de vill nog ha lite mer av kakan.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev kenneth073:

Tack för att du delar med dig av din kunskap,vore kul om kunde fortsätta skriva här  inne då och då för en sak har jag lärt mig genom åren Lita aldrig på banker,gör tvärtom så brukar det gå bra ,tex har jag  Billerud som gått hyffsat men Swedbank har rekommnderat sälj en längre tid

Tror på BillerudKorsnäs, det blev en dipp när det presenterades att den nya anläggningen skulle kosta en miljard mera än vad som har sagts. Pratade med en man som är underentreprenör och han berättade att det är tyvärr lite för mycket folk där samtidigt och den andre vet inte vad andre gör. Så det blir mycket omarbeten och ineffektivt. Sedan är det en ny VD som ska visa vad hon går för, den tidigare har suttit länge och varit mycket framgångsrik. Allt handlar om att man ska kunna få ut rätt pris för sin produkter och det har de lyckats med tidigare. Jag har lite svårt att avgöra om den nya VD kommer att lyckas med detta. Sedan ska Bergviks Skogs enorma skogsinnehav delas upp mellan ägarna Stora, Holmen, Karl Hedin, SCA , Billerud och några mindre ägare. Så man kommer att få rejält mycket större skogsinnehav framöver. Sålde aktien i våras , men kommer att köpa tillbaks snart igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev AnTove:

Det intressanta är att se hur marknaden kommer att se ut om något år. Kinesiska Alibaba kommer med Alipay som kommer att dominera stora delar av Asien. Det är fascinerade att tänka på att när det var Single Tuesday, så sålde Alibaba på 15 timmar lika mycket som H&M omsätter på ett år. Sedan kommer Apple pay som smidigt kommer att  finnas i miljoner telefoner och datorer. Såg att häromdagen att St1 hade reklam vid sina stationer att man nu kunde betala med Apple Pay.  Amazon kommer också att lansera sådan tjänster. Det klart att det kommer att bli en utmaning omställning för banksektorn och andra företag som Visa, Mastercard, American Express, klarna. Det är huslånen som är den stora kassakon för bankerna och där har man ännu inte kunnat skaka om dem. Nordnet gör ett försök nu, men det är bara för människor med stora inkomster och kapital. Är man i den sitsen så kommer man kunna pressa priserna i övriga banker också. 

Medhåll, men ska du nämna kinesiska jättar så får man inte glömma wechat pay. Mer av mikrobetalning kanske och mindre tjänster, men med ett par hundra miljoner fler användare. De verkar dock vara mindre aggressiva än Alipay i resten av Asien.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Medhåll, men ska du nämna kinesiska jättar så får man inte glömma wechat pay. Mer av mikrobetalning kanske och mindre tjänster, men med ett par hundra miljoner fler användare. De verkar dock vara mindre aggressiva än Alipay i resten av Asien.

Jag glömde bort Tencent. Det är väldigt aktiva och har köpt in sig i flera svenska och finska spelföretag och även runt 10 % av Spotify. Man kommer nog att få se mera av dem i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...