Jump to content
IGNORERAD

Att anlända till Bangkok börjar bli ett gissel. ?


Batting

Recommended Posts

28 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Dom vill inte förlora ansiktet eller så förstår dom inte

 

Då ler dom och säger "yes" istället och kanske ändå kör åt helt fel håll

De försöker lösa uppgiften, det är ett vänligt serviceinriktat folk.

Även min fru kan ibland le när hon inte förstår 100%, samtidigt försöker hon då

lösa problemet vad det nu är, det skulle aldrig hände med en på krogen hittad svedalatös...

 

Edit:

Min kära morsa som åker färdtjänst berättar hemska historier hur en del här i Svedala kör till helt fel adress trots att hon säger nej så ger de sig inte utan ett himla dividerande då hon vägra gå ur när det inte är där hon skall av som de kört till... De kan knappt språket trots att är ett krav vid anställningarna och de kör även helt fel trots gps mm... De kör som biltjuvar och ropar högt som alla från andra länder brukar göra. Inte kul att bli gammal har jag förstått.

Aldrig att jag upplevt detta beteende mot kunder i Thailand...

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    21

  • Soengsang

    10

  • Esspe

    8

  • Boa52

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15 minuter sedan, skrev Tekkor:

De försöker lösa uppgiften, det är ett vänligt serviceinriktat folk.

Även min fru kan ibland le när hon inte förstår 100%, samtidigt försöker hon då

lösa problemet vad det nu är, det skulle aldrig hände med en på krogen hittad svedalatös...

 

Edit:

Min kära morsa som åker färdtjänst berättar hemska historier hur en del här i Svedala kör till helt fel adress trots att hon säger nej så ger de sig inte utan ett himla dividerande då hon vägra gå ur när det inte är där hon skall av som de kört till... De kan knappt språket trots att är ett krav vid anställningarna och de kör även helt fel trots gps mm... De kör som biltjuvar och ropar högt som alla från andra länder brukar göra. Inte kul att bli gammal har jag förstått.

Aldrig att jag upplevt detta beteende mot kunder i Thailand...

 

Puss!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Soengsang:

Nja, personangrepp vet jag inte om jag sett i tråden det är väl kanske också lite väl dramatiskt, som trådens ämnesrubrik.

Se det som en resa med nya erfarenheter.

 

 

Det är ingen ny erfarenhet. Jag berättar bara vad man kan uppleva när man reser utan trunkbärare, tolk och vägvisare i form av fru. Och om man då beskriver svårigheter man stöter på så är man någon som borde stannat hemma skriver du. Vilken jävla överlägsen och skev attityd. Jag stöter på problem, ja det gör man när man reser. Jag tar tag i dem och går vidare. Att jag sedan berättar om dem är väl inte fel, eller? Att jag delar med mig på en sida som jag trodde var till för just sådant gör att du tycker att jag borde stannat hemma. Du får göra något åt din taskiga inställning!:doubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Dom vill inte förlora ansiktet eller så förstår dom inte

 

Då ler dom och säger "yes" istället och kanske ändå kör åt helt fel håll

 

Tror dom är ganska intresserade av pengarna också.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev biker:

 

Precis, du beskriver en kulturkrock, men framhärdar i att thailändarna ska anpassa sig till din kultur.

Har man inte haft problem innan, så lär man få det, om man står fast vid den uppfattningen.

 

mvh

biker

 

Var fan har jag krävt något sådant? Att peka på rätt kassa har inget med kultur att göra. Det handlar om rent hyfs och det har de flesta Thailändare! Eller anser du något annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Alarik:

Det påtalas något väldeliga att man skall inte bli arg, inte höja rösten osv i Thailand.

Har då och då sett thailändare både män och kvinnor bli störtförbannade.

Men då inte mot myndighetspersoner eller andra som på något vis står högre i rang.

Det är kanske där vi västerlänningar "brister"?

Är väl ofta myndighetspersoner vi blir irriterade på.

Och på taxichaufförer.

 

 

 

Ja när min thaitjej fick klart för sig vad en taxiresa med taxameter egentligen kostade i Bangkok så ställde hon sig och skällde ut ett helt gäng tuk-tuk förare. Inte fan verkar hon vara uppfostrad att hålla tand för tunga.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Alarik:

Det påtalas något väldeliga att man skall inte bli arg, inte höja rösten osv i Thailand.

Har då och då sett thailändare både män och kvinnor bli störtförbannade.

Men då inte mot myndighetspersoner eller andra som på något vis står högre i rang.

Det är kanske där vi västerlänningar "brister"?

Är väl ofta myndighetspersoner vi blir irriterade på.

Och på taxichaufförer.

 

 

 

 

Det där är ju också (tyvärr) en del av den thailändska kulturen liksom att inte tappa ansiktet. Skälla neråt går utmärkt men uppåt står man i givakt. Får fortfarande säga till en del släktingar att dom inte ska böja ner huvudet när dom går förbi mig men det sitter djupt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Batting:

Att peka på rätt kassa har inget med kultur att göra. 

 

Jo det har faktiskt det och det är den biten man måste lära sig acceptera. En thai (gäller nog hela sydostasien?) undviker i det längsta att säga att man inte vet och i stället får du ett svar av den typen du fick i förhoppning om att någon annan vet det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Det behöver du inte för där bor jag redanimag.jpg, slå in dessa siffror, punkter, kommatecken och mellanslag i Google Maps sökruta så hamnar exakt på vårt hus i obygden. 17.721740, 104.346944 

Nänäno no.jpg, jag skriver vad jag vill, när jag vill, hur jag vill, i vilka trådar jag villmm.jpgemoticonblog.jpeg.

Ja det vet jag väl. Det var liksom en pik. Lite trist när man tvingas förklara sådant.  :look_down:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tekkor:

 

Så är min upplevelse också gällande taxi från flyget, fungera hur bra som helst och vi har nog aldrig haft problem med chaufförer såvida vi inte skall in på smågator och det är ioförsig inte så ofta :)

Nu skriver du "Vi" och då kan jag hålla med dig. Jag har inte heller haft några problem när vi har varit fler, och speciellt inte när Thaitjejen är med. När hon är med då behöver man inte tjata om att taxametern ska slås på, eller på vilken summa den bör startas på.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Jo det har faktiskt det och det är den biten man måste lära sig acceptera. En thai (gäller nog hela sydostasien?) undviker i det längsta att säga att man inte vet och i stället får du ett svar av den typen du fick i förhoppning om att någon annan vet det.

Det där är skitsnack. När jag var i Manilla och blev upplurad av en sådan som kör runt turister i häst och vagn så blev jag givetvis förbannad. När jag senare berättade om händelsen på ett annat forum så möttes jag av liknande kommentarer som här. Va, blev du arg? Det får du inte bli i den Filippinska kulturen. MAN FÅR BLI ARG I ALLA KULTURER! Nämn en kultur där folk gillar att bli upplurade och vilseledda! Nämn bara en kultur där folk inte blir arga när sådant händer! Det är så få fånigt orimligt!

 

Tror ni verkligen att det är en sådan skillnad på Faranger och t.ex. Thailändare? Snacka om att göra skillnad på folk.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Batting:

Det där är skitsnack. När jag var i Manilla och blev upplurad av en sådan som kör runt turister i häst och vagn så blev jag givetvis förbannad. När jag senare berättade om händelsen på ett annat forum så möttes jag av liknande kommentarer som här. Va, blev du arg? Det får du inte bli i den Filippinska kulturen. MAN FÅR BLI ARG I ALLA KULTURER! Nämn en kultur där folk gillar att bli upplurade och vilseledda! Nämn bara en kultur där folk inte blir arga när sådant händer! Det är så få fånigt orimligt!

 

Tror ni verkligen att det är en sådan skillnad på Faranger och t.ex. Thailändare? Snacka om att göra skillnad på folk.

 

 

Är du så otroligt okunnig om de kulturella skillnaderna mellan svensk och thailändsk kultur som det låter ?

 

http://www.onlychaam.com/dos-and-donts-in-Thailand/

Losing face

The notion of “losing face” in Thailand is not a cliché, it is present in all aspects of the daily life (family, friends, marital life, when conducting business or doing politics). It is very important to preserve face, whatever the means (including blatantly lying, or violently retaliating). That’s why everybody says you should avoid any conflict of any kind with a Thai person (man or woman), because things can get out of hand quickly. If you see Thai people remain stoical in a potentially violent situation, it’s not that they are “zen”, it’s because they know that things do escalate in very extreme ways. Just check the news and you will find plenty of stories of people killing themselves for what appears to be futile motives, but which is indeed about losing face.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev wUThai:

En av anledningarna till att jag aldrig kommer bosätta mig i Thailand på heltid.. finns inte på kartan.

 

Jag har exakt samma inställning. Skulle aldrig kunna vänja mig vid det.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Är du så otroligt okunnig om de kulturella skillnaderna mellan svensk och thailändsk kultur som det låter ?

 

http://www.onlychaam.com/dos-and-donts-in-Thailand/

Losing face

The notion of “losing face” in Thailand is not a cliché, it is present in all aspects of the daily life (family, friends, marital life, when conducting business or doing politics). It is very important to preserve face, whatever the means (including blatantly lying, or violently retaliating). That’s why everybody says you should avoid any conflict of any kind with a Thai person (man or woman), because things can get out of hand quickly. If you see Thai people remain stoical in a potentially violent situation, it’s not that they are “zen”, it’s because they know that things do escalate in very extreme ways. Just check the news and you will find plenty of stories of people killing themselves for what appears to be futile motives, but which is indeed about losing face.

Jag skulle våga påstå att någon är väldigt okunnig om mänskligt beteende här. Du tror alltså att en Thailändare aldrig skulle visa sig arg om han blev upplurad på t.ex. pengar, eller vilseledd?

 

När jag kom hit till mitt hotell så frågade jag i receptionen hur långt det var att gå shoppingcentret Robinson och fick då veta att det var allt för långt att gå. Nej jag skulle enligt dem vara tvungen att ta en tuk-tuk. När jag berättade detta för mina Thaivänner senare på dagen så blev iallafall dom arga och menade på att jag blivit lurad.

 

INGEN TYCKER OM ATT BLI LURAD! Hur fan skulle ett sådant samhälle fungera? Det där måste vara en gammal skrift. Skriven av någon som ville "Göra Sig".

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Batting:

Jag skulle våga påstå att någon är väldigt okunnig om mänskligt beteende här. Du tror alltså att en Thailändare aldrig skulle visa sig arg om han blev upplurad på t.ex. pengar, eller vilseledd?

 

När jag kom hit till mitt hotell så frågade jag i receptionen hur långt det var att gå shoppingcentret Robinson och fick då veta att det var allt för långt att gå. Nej jag skulle enligt dem vara tvungen att ta en tuk-tuk. När jag berättade detta för mina Thaivänner senare på dagen så blev iallafall dom arga och menade på att jag blivit lurad.

 

INGEN TYCKER OM ATT BLI LURAD! Hur fan skulle ett sådant samhälle fungera? Det där måste vara en gammal skrift. Skriven av någon som ville "Göra Sig".

 

Men det är väl inte riktigt att bli lurad om hon i receptionen tycker det är för långt för henne att gå så säger hon väl det.

Min fru tycker alla sträcker är för långt att gå om det inte gäller shopping ;)

Sen om jag nu måste fråga en thai om vägen så frågar jag 3st mest på skoj för ofta får man då 3 olika svar.

Numera när man har internet så använder jag hellre det som verktyg än att få ett okunnigt svar av någon som tror sig veta.

 

Sen ditt taxi problem löser du som flera har sagt genom att boka en taxi innan, varför måste folk alltid jaga det billigaste redan

vid ankomst, jag ser det som det viktigaste att komma fram säkert när man har alla värdesaker i bagaget.

Från airport mot Pattaya via ditt Sri Racha kör Mr.T för 1600bht med en minubus (pris i okt-2016) en taxi kostar 1000bht.

 

Sen Manila kan jag ju bara tipsa dig om att ta en taxi vid public taxi boxen direkt utanför har aldrig haft problem där och

jag har besökt NAIA:s och dess olika terminal säkert 100ggr i manila sedan 1989.

 

Summering döm inte ut deras service pga att du gör "misstag".

 

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Batting:

Nämn en kultur där folk gillar att bli upplurade och vilseledda! 

 

 

 

 

Det du inte verkar förstå är att dom inte var ute efter att lura eller vilseleda dig på flygplatsen.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minutes ago, Batting said:

Det där är skitsnack. När jag var i Manilla och blev upplurad av en sådan som kör runt turister i häst och vagn så blev jag givetvis förbannad. När jag senare berättade om händelsen på ett annat forum så möttes jag av liknande kommentarer som här. Va, blev du arg? Det får du inte bli i den Filippinska kulturen. MAN FÅR BLI ARG I ALLA KULTURER! Nämn en kultur där folk gillar att bli upplurade och vilseledda! Nämn bara en kultur där folk inte blir arga när sådant händer! Det är så få fånigt orimligt!

 

Tror ni verkligen att det är en sådan skillnad på Faranger och t.ex. Thailändare? Snacka om att göra skillnad på folk.

 

 

15 minutes ago, Batting said:

Jag skulle våga påstå att någon är väldigt okunnig om mänskligt beteende här. Du tror alltså att en Thailändare aldrig skulle visa sig arg om han blev upplurad på t.ex. pengar, eller vilseledd?

 

När jag kom hit till mitt hotell så frågade jag i receptionen hur långt det var att gå shoppingcentret Robinson och fick då veta att det var allt för långt att gå. Nej jag skulle enligt dem vara tvungen att ta en tuk-tuk. När jag berättade detta för mina Thaivänner senare på dagen så blev iallafall dom arga och menade på att jag blivit lurad.

 

INGEN TYCKER OM ATT BLI LURAD! Hur fan skulle ett sådant samhälle fungera? Det där måste vara en gammal skrift. Skriven av någon som ville "Göra Sig".

 

Givetvis får man bli arg och lika självklart gillar ingen att bli lurad. Jag har själv en ganska låg tröskel för dålig service och i Kina går det inte en vecka utan att jag får totala psykbryt och skriker så att gamle Mao vaknas i sitt mausoleum. Ibland skriker jag även utan att vara jättearg och det av den enkla anledningen att det fungerar. Kineser skriker alltid när de är arga och en skrikande utlänning får alltid fördelar de mer försynta av kineserna aldrig får.

 

I Thailand lärde jag mig dock tidigt att det inte alls fungerar att skrika, tvärtom blir det bara värre. Thailändare är oftast rätt bra på service men det finns också många, framförallt inom turismnäringen, som nog skulle gjort sig bättre som lyktstolpar eller något annat mindre interaktivt jobb. Stöter man på en sådan person, oftast en kvinna i yngre medelåldern med fler Facebookvänner än hjärnceller, och är det minsta lilla ifrågasättande till hennes bemötande så är det kört. Pratar man lite thailändska och är trevlig går det oftast att få ur den lilla information man behöver men pratar man inte Thai är det nog relativt kört, bara promenera vidare till nästa. Med det sagt tycker jag dock taxichaufförer, hotellanställda, cashiers osv oftast är väldigt trevliga men jag kan tänka mig att det kan vara lite annorlunda på turistorter.

 

Om man verkligen blir lurad kan man givetvis bli arg men om en receptionist föreslår att du ska ta en tul-tuk istället för att gå så är ju inte det att luras. För de flesta thailändare är alla sträckor över 100 meter alldeles för långa så med all säkerhet menade hon bara väl. Om man alltid tror att man blir lurad är det nog svårt att trivas.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Broskan:

 

Men det är väl inte riktigt att bli lurad om hon i receptionen tycker det är för långt för henne att gå så säger hon väl det.

Min fru tycker alla sträcker är för långt att gå om det inte gäller shopping ;)

Sen om jag nu måste fråga en thai om vägen så frågar jag 3st mest på skoj för ofta får man då 3 olika svar.

Numera när man har internet så använder jag hellre det som verktyg än att få ett okunnigt svar av någon som tror sig veta.

 

Sen ditt taxi problem löser du som flera har sagt genom att boka en taxi innan, varför måste folk alltid jaga det billigaste redan

vid ankomst, jag ser det som det viktigaste att komma fram säkert när man har alla värdesaker i bagaget.

Från airport mot Pattaya via ditt Sri Racha kör Mr.T för 1600bht med en minubus (pris i okt-2016) en taxi kostar 1000bht.

 

Sen Manila kan jag ju bara tipsa dig om att ta en taxi vid public taxi boxen direkt utanför har aldrig haft problem där och

jag har besökt NAIA:s och dess olika terminal säkert 100ggr i manila sedan 1989.

 

Summering döm inte ut deras service pga att du gör "misstag".

 

//Broskan

Nja jag ville leva lite mer som de infödda här. Är det något fel? Jag berättar om mina upplevelser men får hela tiden försvara varför jag inte tog en taxi. Jag gjorde ju det till slut! Är inte alla nöjda då? Jag blir kallad snåljåp bara för att jag vill leva lite mer som folket här. Är det inte lite det resande går ut på, att leva som de på platsen?

 

Jag vill gå till fots för att hitta på platsen jag bor, men thailändare verkar tycka att det är väldigt långt till allt.

 

Jag tackar för alla tips, men det var inte riktigt det jag var ute efter. Jag ville bara berätta om mina upplevelser.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev Batting:

Nja jag ville leva lite mer som de infödda här. Är det något fel? Jag berättar om mina upplevelser men får hela tiden försvara varför jag inte tog en taxi. Jag gjorde ju det till slut! Är inte alla nöjda då? Jag blir kallad snåljåp bara för att jag vill leva lite mer som folket här. Är det inte lite det resande går ut på, att leva som de på platsen?

 

Jag vill gå till fots för att hitta på platsen jag bor, men thailändare verkar tycka att det är väldigt långt till allt.

 

Jag tackar för alla tips, men det var inte riktigt det jag var ute efter. Jag ville bara berätta om mina upplevelser.

Du kanske borde ha förtydligat rubriken med följande: (, tycker jag / Batting)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Batting:

Nja jag ville leva lite mer som de infödda här. Är det något fel? Jag berättar om mina upplevelser men får hela tiden försvara varför jag inte tog en taxi. Jag gjorde ju det till slut! Är inte alla nöjda då? Jag blir kallad snåljåp bara för att jag vill leva lite mer som folket här. Är det inte lite det resande går ut på, att leva som de på platsen?

 

Jag vill gå till fots för att hitta på platsen jag bor, men thailändare verkar tycka att det är väldigt långt till allt.

 

Jag tackar för alla tips, men det var inte riktigt det jag var ute efter. Jag ville bara berätta om mina upplevelser.

 

Inget ont om hur du vill resa, jag går väldigt mycket i BKK och åker även lokala bussar på längre turer men

aldrig vid ankomst med hela bagaget.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Atom:

 

 

Givetvis får man bli arg och lika självklart gillar ingen att bli lurad. Jag har själv en ganska låg tröskel för dålig service och i Kina går det inte en vecka utan att jag får totala psykbryt och skriker så att gamle Mao vaknas i sitt mausoleum. Ibland skriker jag även utan att vara jättearg och det av den enkla anledningen att det fungerar. Kineser skriker alltid när de är arga och en skrikande utlänning får alltid fördelar de mer försynta av kineserna aldrig får.

 

I Thailand lärde jag mig dock tidigt att det inte alls fungerar att skrika, tvärtom blir det bara värre. Thailändare är oftast rätt bra på service men det finns också många, framförallt inom turismnäringen, som nog skulle gjort sig bättre som lyktstolpar eller något annat mindre interaktivt jobb. Stöter man på en sådan person, oftast en kvinna i yngre medelåldern med fler Facebookvänner än hjärnceller, och är det minsta lilla ifrågasättande till hennes bemötande så är det kört. Pratar man lite thailändska och är trevlig går det oftast att få ur den lilla information man behöver men pratar man inte Thai är det nog relativt kört, bara promenera vidare till nästa. Med det sagt tycker jag dock taxichaufförer, hotellanställda, cashiers osv oftast är väldigt trevliga men jag kan tänka mig att det kan vara lite annorlunda på turistorter.

 

Om man verkligen blir lurad kan man givetvis bli arg men om en receptionist föreslår att du ska ta en tul-tuk istället för att gå så är ju inte det att luras. För de flesta thailändare är alla sträckor över 100 meter alldeles för långa så med all säkerhet menade hon bara väl. Om man alltid tror att man blir lurad är det nog svårt att trivas.

Om jag tänker efter så har jag förmodligen sett fler arga thailändare här på en vecka än jag såg arga svenskar hela förra året, och om någon skulle få för sig att slå upp det svenska kynnet i någon utländsk skrift så är jag säker på att det skulle stå något liknande om oss där. Svensken är stor stark och visar sällan känslor öppet. Eller hur. Ja inte kommer det att stå att vi gärna tappar ansiktet.

 

Nu var det inte jag som utgick från att receptionen lurade mig. Det var mina thaivänner som påstod det. Folk verkar läsa in en massa konstiga saker i mina inlägg. ?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Du kanske borde ha förtydligat rubriken med följande: (, tycker jag / Batting)

Men stön... du förstår inte att det är skribenten som tycker det han skrivar annars? ?

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev Batting:

Men stön... du förstår inte att det är skribenten som tycker det han skrivar annars? ?

Verkar som att ingen har förstått det med tanke på alla kommentarer din trådstart har fått. 

 

Blev en konstig tråd detta men så blir det ofta på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Verkar som att ingen har förstått det med tanke på alla kommentarer din trådstart har fått. 

 

Blev en konstig tråd detta men så blir det ofta på MPR.

Åhja över 50 som verkar förstå. Sedan är det som tydligen ska missförstå allt, måste vara något kulturellt. ?

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag har det hänt ett mirakel. Jag var ute på piren i Pattaya och frågade en uniformerad thailändare om han visste var båten till Hua-Hin går ifrån och fick svaret " sorry I don't know " :ahh: Jag höll på att kolavippa. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...