Jump to content
IGNORERAD

Att anlända till Bangkok börjar bli ett gissel. ?


Batting

Recommended Posts

31 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Nej det var för ca ett år sen. Vill man över så kan man nog, grindarna går väl att forcera men sist hade dom en vakt också.

Ok, då är det som vanligt.

 

Och vakt? Sist så fick jag hjälp med väskan genom "fälgkorset" av en snubbe i uniform där. Jag trodde det var hans jobb, gav han några baht för hjälpen. Har aldrig sett nån blivit hindrad där, men som utsedd "korruptionskramare" så får jag väl ta på mig skulden för att driva på det stora hotet mot Thailands framtid aka "TaEnTaxiFrånDeparturesKonspirationen":big_smile:.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    21

  • Soengsang

    10

  • Esspe

    8

  • Boa52

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev frogfish:

Ok, då är det som vanligt.

 

Och vakt? Sist så fick jag hjälp med väskan genom "fälgkorset" av en snubbe i uniform där. Jag trodde det var hans jobb, gav han några baht för hjälpen. Har aldrig sett nån blivit hindrad där, men som utsedd "korruptionskramare" så får jag väl ta på mig skulden för att driva på det stora hotet mot Thailands framtid aka "TaEnTaxiFrånDeparturesKonspirationen":big_smile:.

 

Sist jag provade i augusti hade dom också en vakt som stod där och stoppade passagerarna från att gå förbi. Det hade säkert gått att smita förbi om man bara haft en ryggsäck med sig typ, men ska man till Pattaya kan man lika bra för boka för 1,000B. Jag tror inte man kommer undan billigare än så. Ska man in till Bkk kan man nog tjäna en liten slant, men då funkar ju tåget bra.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

 

Sist jag provade i augusti hade dom också en vakt som stod där och stoppade passagerarna från att gå förbi. Det hade säkert gått att smita förbi om man bara haft en ryggsäck med sig typ, men ska man till Pattaya kan man lika bra för boka för 1,000B. Jag tror inte man kommer undan billigare än så. Ska man in till Bkk kan man nog tjäna en liten slant, men då funkar ju tåget bra.

Har inte så mkt att göra med att tjäna slantar, men det har alltid varit skönt att bara kunna gå upp och ta en meter-taxi. Ofta är det rena djungeln nere vid arrivals.

 

Och ja, det är när jag ska in till Bkk jag gör så. Annars förbeställer jag bil. Och ska jag till Don Muang eller Hua Hin så blir det buss.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Nu!!! Begriper inte ens hur en del klarar av att lämna hemmet.:doubt:

Men hallå! Så att bara för att man reagerar på udda företeelser så borde man inte gå utanför dörren? Stör mina iakttagelser dig så är det ju liksom bara att skita i att läsa tråden. Jag tänker inte föreslå något så snäsigt som att du borde bosätta dig i en liten by långt bort från alla åsikter, nä skit helt enkelt i tråden.?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Batting:

man reagerar på udda företeelser

 

Dessa förekommer oftast utanför dörren!

 

Jag tycker också det var väldans dramatiskt beskrivet av dig, då du fick den stora upplevelsen av att inte fungerar på andra sidan världen som hemmets trygga lilla vrå.

Just vad du beskrev tycker jag är tjusningen med att resa, händer mig nästan dagligen dessa situationer, tex att ha göra med Immigration och tull i Ryssland, där inget fungerar lika på något ställe, men allt har oftast en lösning.

För din del hade det ju varit hur enkelt som helst att ta en taxi, från taxiståndet vid utgången.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Dessa förekommer oftast utanför dörren!

 

Jag tycker också det var väldans dramatiskt beskrivet av dig, då du fick den stora upplevelsen av att inte fungerar på andra sidan världen som hemmets trygga lilla vrå.

Just vad du beskrev tycker jag är tjusningen med att resa, händer mig nästan dagligen dessa situationer, tex att ha göra med Immigration och tull i Ryssland, där inget fungerar lika på något ställe, men allt har oftast en lösning.

För din del hade det ju varit hur enkelt som helst att ta en taxi, från taxiståndet vid utgången.

 

Ja jag tycker om att beskriva mina upplevelser, och beskrev jag en kulturkrock. Man bör väl för sjutsingen visa folk rätt som frågar var saker 

och ting befinner sig. Om man tycker om att beskriva sådana händelser så bör man enligt dig låsa in sig i en ett i Hägersten eller nått. Jag trodde detta forumet var till för att berätta och beskriva upplevelser, och inte för att komma med personangrepp. Du är säkert mycket världsvan, men är det sådant vi ska slå folk i huvudet med här?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Batting:

Ja jag tycker om att beskriva mina upplevelser, och beskrev jag en kulturkrock. Man bör väl för sjutsingen visa folk rätt som frågar var saker 

och ting befinner sig. Om man tycker om att beskriva sådana händelser så bör man enligt dig låsa in sig i en ett i Hägersten eller nått. Jag trodde detta forumet var till för att berätta och beskriva upplevelser, och inte för att komma med personangrepp. Du är säkert mycket världsvan, men är det sådant vi ska slå folk i huvudet med här?

Nja, personangrepp vet jag inte om jag sett i tråden det är väl kanske också lite väl dramatiskt, som trådens ämnesrubrik.

Se det som en resa med nya erfarenheter.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Batting:

Ja jag tycker om att beskriva mina upplevelser, och beskrev jag en kulturkrock. Man bör väl för sjutsingen visa folk rätt som frågar var saker 

och ting befinner sig. Om man tycker om att beskriva sådana händelser så bör man enligt dig låsa in sig i en ett i Hägersten eller nått. Jag trodde detta forumet var till för att berätta och beskriva upplevelser, och inte för att komma med personangrepp. Du är säkert mycket världsvan, men är det sådant vi ska slå folk i huvudet med här?

 

Precis, du beskriver en kulturkrock, men framhärdar i att thailändarna ska anpassa sig till din kultur.

Har man inte haft problem innan, så lär man få det, om man står fast vid den uppfattningen.

 

mvh

biker

 

Ändrades av biker
ändrat kulturchock till kulturkrock
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag var inte helt nykter i går och förutsatte att alla har samma gedigna kunskap som jag om Thailändare nämligen den att dom aldrig svarar att man inte vet på en fråga om var någonting finns. Antingen pekar dom åt det ena hållet eller åt det andra trots att dom inte har en blekaste aning, det anses nog bland Thailändare att förlora ansiktet om man inte har svar på allt.

 

Fritz..

 

Ja, är det inte fan så märkligt.

Och skulle man införskaffa en karta, för att på så vis själv hitta platsen i fråga, så får man vara beredd på att det så att säga är en av verkligheten betydligt förenklad version .

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tur du inte är en sörlänning då, för då hade den var halvdöd..

Jodå Boa är en sörlänning då han bor söder om Skellefte älv

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Jodå Boa är en sörlänning då han bor söder om Skellefte älv

Trottoarlapp är vad han är 5555555 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Trottoarlapp är vad han är 5555555 

.... antagligen är han bara en fusklapp.:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, åka taxi i Thailand är inte alltid så lätt.

 

Jag betalade en tuk tuk chaffis 100 bath i Patong för 20 år sedan för att köra mig från discot vid Taipan till beach roaden. (typ 40 sekunder med bil)

Var så jävla bakis så jag bara klev in i bilen och sa - beach road, sen var det bara att slanta.

 

I Pattaya hade jag kunnat åka runt en heldag med grisbilen för dom pengarna:D

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Ja, åka taxi i Thailand är inte alltid så lätt.

 

Jag betalade en tuk tuk chaffis 100 bath i Patong för 20 år sedan för att köra mig från discot vid Taipan till beach roaden. (typ 40 sekunder med bil)

Var så jävla bakis så jag bara klev in i bilen och sa - beach road, sen var det bara att slanta.

 

I Pattaya hade jag kunnat åka runt en heldag med grisbilen för dom pengarna:D

Du kom dit du skulle iallafall :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Jodå Boa är en sörlänning då han bor söder om Skellefte älv

 

Se där. En ulv i fårakläder.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Alarik:

 

Se där. En ulv i fårakläder.

 

Och när ska vi få se några alster från dig?

Är det så att du bara är en stor käft och inget mer?

 

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev kalasbullen:

 

Och när ska vi få se några alster från dig?

Är det så att du bara är en stor käft och inget mer?

 

 

Vad fan snackar du ditt jävla ålahuvud.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev kalasbullen:

 

Och när ska vi få se några alster från dig?

Är det så att du bara är en stor käft och inget mer?

 

 

Jag har lagt in bilder jag har startat trådar mm

Men vad har du gjort Knasbulle?

mer än att kvalificera dig till att ingå i samma team som Boa 52.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Dessa förekommer oftast utanför dörren!

 

Jag tycker också det var väldans dramatiskt beskrivet av dig, då du fick den stora upplevelsen av att inte fungerar på andra sidan världen som hemmets trygga lilla vrå.

Just vad du beskrev tycker jag är tjusningen med att resa, händer mig nästan dagligen dessa situationer, tex att ha göra med Immigration och tull i Ryssland, där inget fungerar lika på något ställe, men allt har oftast en lösning.

För din del hade det ju varit hur enkelt som helst att ta en taxi, från taxiståndet vid utgången.

 

Var väl inte speciellt dramatiskt. Det var väl mer hur irriterad han var. Och det är väl bra att man kan skriva av sig lite... bara för att vissa insuper maipenrai stuket behöver ju inte det betyda att alla andra gör det. Själv är jag likadan... jag är alldeles för otålig och hålla på och tjafsa om saker och ting som man vet ska fungera utan problem. En av anledningarna till att jag aldrig kommer bosätta mig i Thailand på heltid.. finns inte på kartan. Det är väl mer om man klaga på Thailand så verkar det som ett flertal blir stötta och gå i taket för att man säger sanningen. 

 

Gott nytt på dig Haddock! ;) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det påtalas något väldeliga att man skall inte bli arg, inte höja rösten osv i Thailand.

Har då och då sett thailändare både män och kvinnor bli störtförbannade.

Men då inte mot myndighetspersoner eller andra som på något vis står högre i rang.

Det är kanske där vi västerlänningar "brister"?

Är väl ofta myndighetspersoner vi blir irriterade på.

Och på taxichaufförer.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

 

Vad fan snackar du ditt jävla ålahuvud.

 

Ja förutom din tråkiga attityd, dina bilder vore roligt att se.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Batting:

Men hallå! Så att bara för att man reagerar på udda företeelser så borde man inte gå utanför dörren? Stör mina iakttagelser dig så är det ju liksom bara att skita i att läsa tråden. Jag tänker inte föreslå något så snäsigt som att du borde bosätta dig i en liten by långt bort från alla åsikter, nä skit helt enkelt i tråden.?

 

Det behöver du inte för där bor jag redanimag.jpg, slå in dessa siffror, punkter, kommatecken och mellanslag i Google Maps sökruta så hamnar exakt på vårt hus i obygden. 17.721740, 104.346944 

Nänäno no.jpg, jag skriver vad jag vill, när jag vill, hur jag vill, i vilka trådar jag villmm.jpgemoticonblog.jpeg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Jo det gäller att kunna läsa av ansiktsuttrycket.

 

Rätt kul ibland när man frågar en taxi om han vet var xxx ligger. Sedan sitter han och glor på en för att försöka se när det är dags att svänga. 

Får nästan alltid en nick till svar, ytterst sällan et nej utan då blir det "yes but you show me" i stället. 

Tycker det visar på bra hur de verkligen vill serva turister, även om de kanske inte kan alla gator i Bangkok så försöker de vara trevliga och hjälpa turisterna till rätt ställe...

10 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Dessa förekommer oftast utanför dörren!

 

Jag tycker också det var väldans dramatiskt beskrivet av dig, då du fick den stora upplevelsen av att inte fungerar på andra sidan världen som hemmets trygga lilla vrå.

Just vad du beskrev tycker jag är tjusningen med att resa, händer mig nästan dagligen dessa situationer, tex att ha göra med Immigration och tull i Ryssland, där inget fungerar lika på något ställe, men allt har oftast en lösning.

För din del hade det ju varit hur enkelt som helst att ta en taxi, från taxiståndet vid utgången.

 

Så är min upplevelse också gällande taxi från flyget, fungera hur bra som helst och vi har nog aldrig haft problem med chaufförer såvida vi inte skall in på smågator och det är ioförsig inte så ofta :)

4 timmar sedan, skrev Alarik:

 

Jag har lagt in bilder jag har startat trådar mm

Men vad har du gjort Knasbulle?

mer än att kvalificera dig till att ingå i samma team som Boa 52.

Jag tror faktiskt Kalasbyxan är lite avundsjuk på att du levererar mer än vad hen gör...

så bry dig inte om vad hen skriver för trams.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tekkor:

Tycker det visar på bra hur de verkligen vill serva turister, även om de kanske inte kan alla gator i Bangkok så försöker de vara trevliga och hjälpa turisterna till rätt ställe...

 

 

Dom vill inte förlora ansiktet eller så förstår dom inte

 

Då ler dom och säger "yes" istället och kanske ändå kör åt helt fel håll

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Dom vill inte förlora ansiktet eller så förstår dom inte

 

Då ler dom och säger "yes" istället och kanske ändå kör åt helt fel håll

 

Önskar er en trevlig semester!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...