Jump to content
IGNORERAD

Att anlända till Bangkok börjar bli ett gissel. ?


Batting

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Boa52:

Tycker du att det är bra med en fru som skäller som fan och inte istället fixa saker så det blir bra,

 byt fru eller frun byter bort gubben

Jag vet en gubbe som är inne och skäller och gnäller i nästan varje tråd på MPR.

Vad gör man bäst med en sådan?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    21

  • Soengsang

    10

  • Esspe

    8

  • Boa52

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Tycker du att det är bra med en fru som skäller som fan och inte istället fixa saker så det blir bra,

 byt fru eller frun byter bort gubben

Helt rätt!

1 timme sedan, skrev Issanbonde:

Hördududu har min herre landat på denna flygplats eller minns du bara Don Muang!?

Jodå det har han, det kan jag intyga :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Tycker du att det är bra med en fru som skäller som fan och inte istället fixa saker så det blir bra,

 byt fru eller frun byter bort gubben

Back in business tjohoooo

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LOSForever:

Byter bort Boa52:big_smile:

Nu var du inge snäll, byta bort mej, den mest snälla och inteligenta mannen i detta forum, tok dä

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det var en trevlig anekdot som TS pusslat ihop. Det finns ingen anledning för oss andra att hetsa upp oss så här.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 timmar sedan, skrev acarls:

När blir man Thai-veteran?

Kan väl gissa mig till att det är någonstans vid 25 resor

 

Handlar inte om antalet resor.

 

Äkta Thailandsveteran blir man bara om man bott ett antal år i Thailand.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Handlar inte om antalet resor.

 

Äkta Thailandsveteran blir man bara om man bott ett antal år i Thailand.

 

BTT

 

Det har du nog rätt i.  Av över 8000 medlemmar, så är det bara en handfull som räknas dit.

 

 

/ Veteran

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Mindre trevlig början för Batting på en vistelse I Thailand. Fortsätter det i den stilen med dubbla priser för allt vete kattsingen om jag inte drog till ett annat underland.

För övrigt går det en lokalbuss från Ekamai varje halvtimme till Pattaya som stannar i Si Racha, kostar runt 100 baht. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, broder tuk tuk said:

 

Handlar inte om antalet resor.

 

Äkta Thailandsveteran blir man bara om man bott ett antal år i Thailand.

 

BTT

 

Jag vet inte när man blir en äkta Thailandsveteran men minst 10 och helst 20 år bör man nog bott här. Sedan finns det ju inget egenvärde i att vara veteran eller bott länge om man inte tagit åt sig eller förstått något. 

 

Även om en stock legat 30 år i en flod är den fortfarande inte en krokodil.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

Nu förstår jag varför det finns charterresor och gruppresor :)

 

Nu!!! Begriper inte ens hur en del klarar av att lämna hemmet.:doubt:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag tydligen inte kan citera Atom så får jag svara så här. 

Ja kalla det för snålhet om du vill, men jag hade tänkt vara i SriRacha ett tag och då är det väl lika bra att lära sig åka buss och van både till Bangkok och Pattaya. Sedan så ställer jag mig lite frågande inför mattekunskaper. Hur kan du få 1500B till 50 spänn?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Fritz:

Alltså...hur kan man bara bli sur över att man inte kan hitta en minibuss man kan köpa in sig på från Suvvan till SriRacha, jag bara frågar? Finns det inte så finns det inte, inget konstigt med det, tvärt om. När jag och hustrun sist landade på Suvvan och skulle hem till Pattaya så var det knökfullt vid alla köer till både bussar och Taxi men vi knallade bara rakt över från taxistationen en bit och stoppade en tom taxi som tog oss hem för 1100 battingar, så kan det gå.

 

Fritz..

 

Har du läst första inlägget? Det var ju för fasen ingen som sa åt honom att det inte fanns minibussar till hans destination. Han hänvisades ju vidare till en annan kö, varpå de hänvisade till nästa ställe, vilka i sin tur inte visste ett förbannat dugg. Klart som fan att man kan bli lite less på sådant, om man nu inte tycker det är stimulerande att ränna omkring på en flygplats efter en lång resa.

 

Sen kom han ju på samma innovativa idé som du gjorde och tog en taxi. Förstår inte din undran riktigt.  :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte att det är ett problem öht. Förboka taxin så blir det både billigare och smidigare. Brukar använda dom här och det har alltid funkat. http://www.Pattaya-taxiservice.com/ Dessutom är det bättre bilar än vanliga taxi. Sist var det en Camry och gången innan en Fortuner, 1000 Baht båda gångerna.

 

Förr brukade jag gå upp till ankommande och ta en som precis lämnat där, fick alltid bra pris då, men sist jag försökte hade dom spärrat övergången så man inte skulle kunna gå över. Antagligen för att tvinga ner en på bottenplan och ta ex taxi som kostar 5-700 Baht mer. Så numera blir det bara förbokning.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Har du läst första inlägget? Det var ju för fasen ingen som sa åt honom att det inte fanns minibussar till hans destination. Han hänvisades ju vidare till en annan kö, varpå de hänvisade till nästa ställe, vilka i sin tur inte visste ett förbannat dugg. Klart som fan att man kan bli lite less på sådant, om man nu inte tycker det är stimulerande att ränna omkring på en flygplats efter en lång resa.

 

Sen kom han ju på samma innovativa idé som du gjorde och tog en taxi. Förstår inte din undran riktigt.  :rolleyes:

Jag var inte helt nykter i går och förutsatte att alla har samma gedigna kunskap som jag om Thailändare nämligen den att dom aldrig svarar att man inte vet på en fråga om var någonting finns. Antingen pekar dom åt det ena hållet eller åt det andra trots att dom inte har en blekaste aning, det anses nog bland Thailändare att förlora ansiktet om man inte har svar på allt.

 

Ta dig en stänkare Nemo så blir du förhoppningsvis på bättre humör.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag var inte helt nykter i går och förutsatte att alla har samma gedigna kunskap som jag om Thailändare nämligen den att dom aldrig svarar att man inte vet på en fråga om var någonting finns. Antingen pekar dom åt det ena hållet eller åt det andra trots att dom inte har en blekaste aning, det anses nog bland Thailändare att förlora ansiktet om man inte har svar på allt.

 

Ta dig en stänkare Nemo så blir du förhoppningsvis på bättre humör.

 

Fritz..

 

Jo det gäller att kunna läsa av ansiktsuttrycket.

 

Rätt kul ibland när man frågar en taxi om han vet var xxx ligger. Sedan sitter han och glor på en för att försöka se när det är dags att svänga. 

Får nästan alltid en nick till svar, ytterst sällan et nej utan då blir det "yes but you show me" i stället. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Jag var inte helt nykter i går och förutsatte att alla har samma gedigna kunskap som jag om Thailändare nämligen den att dom aldrig svarar att man inte vet på en fråga om var någonting finns. Antingen pekar dom åt det ena hållet eller åt det andra trots att dom inte har en blekaste aning, det anses nog bland Thailändare att förlora ansiktet om man inte har svar på allt.

 

Ta dig en stänkare Nemo så blir du förhoppningsvis på bättre humör.

 

Fritz..

 

Ha, inget fel på humöret.  :)  

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Förstår inte att det är ett problem öht. Förboka taxin så blir det både billigare och smidigare. Brukar använda dom här och det har alltid funkat. http://www.Pattaya-taxiservice.com/ Dessutom är det bättre bilar än vanliga taxi. Sist var det en Camry och gången innan en Fortuner, 1000 Baht båda gångerna.

 

Förr brukade jag gå upp till ankommande och ta en som precis lämnat där, fick alltid bra pris då, men sist jag försökte hade dom spärrat övergången så man inte skulle kunna gå över. Antagligen för att tvinga ner en på bottenplan och ta ex taxi som kostar 5-700 Baht mer. Så numera blir det bara förbokning.

Är det nyligen? I slutet av november var det inga problem. Jag brukar alltid göra så.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Förstår inte att det är ett problem öht. Förboka taxin så blir det både billigare och smidigare. Brukar använda dom här och det har alltid funkat. http://www.Pattaya-taxiservice.com/ Dessutom är det bättre bilar än vanliga taxi. Sist var det en Camry och gången innan en Fortuner, 1000 Baht båda gångerna.

 

Förr brukade jag gå upp till ankommande och ta en som precis lämnat där, fick alltid bra pris då, men sist jag försökte hade dom spärrat övergången så man inte skulle kunna gå över. Antagligen för att tvinga ner en på bottenplan och ta ex taxi som kostar 5-700 Baht mer. Så numera blir det bara förbokning.

Kan jag och min fru boka som du också

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Boa52:

Kan jag och min fru boka som du också

Ja, bara du fäller ut tummen och kopplar in hjärnkontoret :) 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev uptoyou:

Ja, bara du fäller ut tummen och kopplar in hjärnkontoret :) 

Jorde just nu det, det skiter sej, vi ska inte till Pattaja:misdoubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Kan jag och min fru boka som du också

 

1 timme sedan, skrev Boa52:

Jorde just nu det, det skiter sej, vi ska inte till Pattaja:misdoubt:

Skärmavbild 2016-12-31 kl. 07.56.58.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Skärmavbild 2016-12-31 kl. 07.56.58.png

Skoja ju, Vi kan och vill inte boka av flyget till Udonthani. Du får den äran att dricka en nyårsskål för mej. Jag har legat i flunsan hela veckan, fy fan.

Minns inte att jag varit så sjuk nån gång och så många dar, fy fan en gång till

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Skoja ju, Vi kan och vill inte boka av flyget till Udonthani. Du får den äran att dricka en nyårsskål för mej. Jag har legat i flunsan hela veckan, fy fan.

Minns inte att jag varit så sjuk nån gång och så många dar, fy fan en gång till

Hahah ingen dricke här inte, någon måste ju hålla 08:orna varma och jobba, så skålen får vänta 12 dagar till...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Är det nyligen? I slutet av november var det inga problem. Jag brukar alltid göra så.

 

Nej det var för ca ett år sen. Vill man över så kan man nog, grindarna går väl att forcera men sist hade dom en vakt också.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag har legat i flunsan hela veckan, fy fan.

Minns inte att jag varit så sjuk nån gång och så många dar,

Tur du inte är en sörlänning då, för då hade den var halvdöd..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...