Jump to content
Guest

Inga Songtaew på Buakhao

Recommended Posts

Soengsang

Apropå tidningsankor, detta florerade ju igår.....både på FB o viss media.

Skärmavbild 2016-12-28 kl. 05.39.18.png

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Nemo
3 timmar sedan, skrev Surin P3:

Hört att det ska kosta 20 Baht oavsett hudfärg och nationalitet efter nyår.

Låter mer troligt.

Fritz

Nu har alla Bathbussar i Pattaya fått en stor dekal på framsidan ovanför rutan men vad den ska vara bra för vette tusan. Där står namn på olika stadsdelar samt ett nummer. Jag gissar att tanken är att man som kund lätt ska veta vilken bil man ska vifta in för att man ska hamna där man tänkt sig att hamna. Men när nu chaffisarna inte bryr sig om vad som står på dekalerna utan kör som dom vill så tycker då jag att det var bättre förr, så det så.

Fritz..

• Fint 5

borje222
19 timmar sedan, skrev wUThai:

Hört rykten om att dom ska dubbla priset för falanger på grisbilarna? Stämmer det? Då vette fan om man har råd att åka till Naklua? :)

Så var det på 80-talet, olika taxor för farang och infödd, 5B och 3B vill jag minnas.

Mvh. borje222

• Fint 1

evert 1

Även på 70 talet var det 3 och 5 baht som gällde, dock inte när tjejen betalde då blev det bara 3 även för mig. Brukade sola och bada på Dong Tarn beach

• Fint 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Guest

Det blir ju fan rassetaxi efter nyår.

Vita prösjar mera, eventuellt måste lämna sittplatsen för en Thai. Endast ståplatser på trappan.

Fritz

Ja vilket jäkla liv det skulle bli om dom bara höjer priset för oss faranger  inte minst här på MPR, själv skulle jag ta det med godan ro. Nån som vet när senaste prishöjningen var, nog måste det väl vara minst 10 år sen?

Fritz..

• Fint 3

möljis

Fritz, det är nog mer än tio år sen, så jag tycker det är okay att höja till 20 baht.

Det är fin service med bathbilarna tycker jag.

sen håller jag med dig om att förarna kommer att köra som dom vill, precis som förut,

skit samma vad som står på stickersen.

Det är väl tjugonde gången man försöker ordna nåt med bathbilarna, men som vanligt

blir det väl "som vanligt"!

• Fint 4

Fritz
5 minuter sedan, skrev möljis:

Fritz, det är nog mer än tio år sen, så jag tycker det är okay att höja till 20 baht.

Det är fin service med bathbilarna tycker jag.

sen håller jag med dig om att förarna kommer att köra som dom vill, precis som förut,

skit samma vad som står på stickersen.

Det är väl tjugonde gången man försöker ordna nåt med bathbilarna, men som vanligt

blir det väl "som vanligt"!

Prexis, i morse fotade jag en av bilarna som står på Pattaya Tai nästan nere vid 2:nd Road. Hoppar man på den så kör den Pattaya Tai rakt upp till Sukhumwith där slutstationen är oavsett vad skylten säger. ;)

( Det blev lite otydligt men det står South Pattaya Naklua )

U-Tapao 003.JPG

Fritz..

• Fint 9

rolba
15 timmar sedan, skrev borje222:

Så var det på 80-talet, olika taxor för farang och infödd, 5B och 3B vill jag minnas.

Mvh. borje222

1 timme sedan, skrev Fritz:

Ja vilket jäkla liv det skulle bli om dom bara höjer priset för oss faranger  inte minst här på MPR, själv skulle jag ta det med godan ro. Nån som vet när senaste prishöjningen var, nog måste det väl vara minst 10 år sen?

Fritz..

2004 var det 5 B för thai. Fanns en dekal med thailändsk text.

10 B var taxan för oss som läste dekalen med engelsk text.

Ibland när tjejen betalade blev det 5 B per skalle men nästan lika ofta så fick hon betala 10 B bara för att hon åkte tillsammans med en farang.

Är väl ca 10 år sedan de höjde priset till 10 B även för thai. Minns att det var lite livat om just detta att det var olika priser för thai och turister.

• Fint 4

Fritz

För ett par timmar sen spelade jag bridge med en Australiensare som visste bestämt att nu gick det inga mer bathbussar på Soi Buakhau för det hade han nämligen läst på Internet. Jag har nu skickat ett mejl till honom där jag skrev att man inte ska tro på allt man läser utan att bilarna går prexis som vanligt. :)

Fritz..

• Fint 4

spooncreek
45 minuter sedan, skrev Fritz:

För ett par timmar sen spelade jag bridge med en Australiensare som visste bestämt att nu gick det inga mer bathbussar på Soi Buakhau för det hade han nämligen läst på Internet. Jag har nu skickat ett mejl till honom där jag skrev att man inte ska tro på allt man läser utan att bilarna går prexis som vanligt. :)

Fritz..

Jag promenerade alldeles nyss en liten sträcka på Soi Buakhow och hann passeras av 3-4 fullsmockade bahtbussar. J-la trafik för örvrigt såhär mot årets slut.

Edited by spooncreek
  • Fint 4

broder tuk tuk
On 2016-12-27 at 12:53, skrev Fritz:

Bathbussarna går fortfarande i skytteltrafik på Soi Buakhao men nu hade dom skyltar fram där det stod S.Pattaya Naklua. Den rutten måste vara helt ny och innebära att jag enkelt ta mig till BTT:s party i Naklua....åtminstone i fantasin. ;)

Fritz..

Ryktet om min kommande fest har väl spridit sig runt om i Pattaya.

Man har ju sina informatörer på plats lite här och där.

BTT

• Fint 2

broder tuk tuk
On 2016-12-29 at 06:08, skrev rolba:

2004 var det 5 B för thai. Fanns en dekal med thailändsk text.

10 B var taxan för oss som läste dekalen med engelsk text.

Ibland när tjejen betalade blev det 5 B per skalle men nästan lika ofta så fick hon betala 10 B bara för att hon åkte tillsammans med en farang.

Är väl ca 10 år sedan de höjde priset till 10 B även för thai. Minns att det var lite livat om just detta att det var olika priser för thai och turister.

5 baht var det för oss faranger som INTE läste dekalen med engelsk text.

BTT

• Fint 1