Jump to content
spooncreek

Borde Walking Street rivas?

Recommended Posts

HajKaj

OM dom river WS så finns det ju möjlighet att använda den stora ödetomten efter gamla discotket x-zite uppe vid Sai 3.

Där skulle man säkert kunna bygga upp ett helt nytt WS med massor av clubbar och gogo-barer och även utebarer....

Marken är ju visserligen ägt av Chan familjen har jag för mig, men dom kan säkert tjäna ett par miljoner B i hyra / månad.

Den stora fördelen är ju då att det redan finns infrastruktur där med 2 idag ganska glest trafikerade vägar i ett v upp mot Sai 3.

Eller helt enkelt ta hela Soi Arunothai som ligger lite ovanför Sai 3. Mycket gammal bebyggelse ( läs SUNKIGT ) där uppe som man säkert kan köpa billigt....

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Knasen
4 minuter sedan, skrev HajKaj:

OM dom river WS så finns det ju möjlighet att använda den stora ödetomten efter gamla discotket x-zite uppe vid Sai 3.

Där skulle man säkert kunna bygga upp ett helt nytt WS med massor av clubbar och gogo-barer och även utebarer....

Marken är ju visserligen ägt av Chan familjen har jag för mig, men dom kan säkert tjäna ett par miljoner B i hyra / månad.

Den stora fördelen är ju då att det redan finns infrastruktur där med 2 idag ganska glest trafikerade vägar i ett v upp mot Sai 3.

Eller helt enkelt ta hela Soi Arunothai som ligger lite ovanför Sai 3. Mycket gammal bebyggelse ( läs SUNKIGT ) där uppe som man säkert kan köpa billigt....

Vad är det för fel på Arunothai? Kanske inte tilltalar 2-veckors turister men någonstans ska väl långliggare och framförallt den inhemska thaibefolkningen kunna få bo och vistas också. 

• Fint 2

möljis

Den stora ödetomten efter discot xzyte, skall enligt rykten bebyggas med ett shoppingcenter.

Det är rykten, vet ej om det stämmer.

evert 1

Trovärdigheten för Juntan kommer totalt att upphöra om de inte rensar upp WS. Om det sedan på sikt är bra eller dåligt för Pattaya kommer varken du eller jag att få reda på.

För övrigt tror jag att thailändska regeringen helst vill slippa snyltarna och i stället försöka locka hit de med tjocka plånböcker.

Juntan eller staten får nog inte in så många baht från just WS - men vad vet jag:pudency:

spooncreek
7 minuter sedan, skrev evert 1:

Trovärdigheten för Juntan kommer totalt att upphöra om de inte rensar upp WS. Om det sedan på sikt är bra eller dåligt för Pattaya kommer varken du eller jag att få reda på.

För övrigt tror jag att thailändska regeringen helst vill slippa snyltarna och i stället försöka locka hit de med tjocka plånböcker.

Juntan eller staten får nog inte in så många baht från just WS - men vad vet jag:pudency:

När var du på WS sist och vart gick du då? Själv ser jag väldigt mycket tjocka plånböcker bli väldigt tunna när jag är där.

• Fint 2

Surin P3
9 minuter sedan, skrev evert 1:

Tänker mig att 95% av befolkningen i Thailand inte har en aning om vad Walking Street är för nåt, så nån törn för trovärdigheten tror jag inte det blir.

Sen är jag tillräckligt ung för att leva i ca 40 år till om allt går enligt planerna, så om det är bra eller dåligt kan jag ju möjligen få se under den tiden. 

Plus att med tanke på hur hög alkoholskatten är i Thailand, får staten nog in en hel del på just den gatan. 

Att sedan vissa tjänster inte beskattas är ju lite trist för där skulle det finnas kulor att hämta. :)

• Fint 6

evert 1

Procentuellt har WS inte någon större betydelse för Pattayas överlevnad, tror att barerna runt småsoierna totalt sett har större betydelse.

Är 8 månader jag senast befann mig i de krokarna - har det genomförts en stor förändring?

Publiken som vandrar fram och tillbaka tillför nog ingen några pengar.:big_smile:

Undrar om inte barerna runt second rd totalt sett har en större omsättning, å andra sidan är jag inget dryckesproffs:D

Varför är alla gamla stötar mot en förändring till det bättre, för som det nu har blivit så är WS betydligt oattraktivare än det var för 40 år sedan.

frogfish
8 minuter sedan, skrev evert 1:

Procentuellt har WS inte någon större betydelse för Pattayas överlevnad, tror att barerna runt småsoierna totalt sett har större betydelse.

Är 8 månader jag senast befann mig i de krokarna - har det genomförts en stor förändring?

Publiken som vandrar fram och tillbaka tillför nog ingen några pengar.:big_smile:

Undrar om inte barerna runt second rd totalt sett har en större omsättning, å andra sidan är jag inget dryckesproffs:D

Varför är alla gamla stötar mot en förändring till det bättre, för som det nu har blivit så är WS betydligt oattraktivare än det var för 40 år sedan.

Det är vi nog alla lite till mans....:big_smile:

• Fint 3

stjp8729

Hej :)

Tycker det borde rivas, och vidare att man bygger ett köpcenter på stället.

Ha en kanonbra dag!

:)

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Broskan
25 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

Tycker det borde rivas, och vidare att man bygger ett köpcenter på stället.

Ha en kanonbra dag!

:)

Ja precis för det är verkligen nåt som saknas i Pattaya ;)

• Fint 9

Mankan
7 timmar sedan, skrev Surin P3:

Tänker mig att 95% av befolkningen i Thailand inte har en aning om vad Walking Street är för nåt, så nån törn för trovärdigheten tror jag inte det blir.

Jag säger inte att du har fel för den kollen har jag inte. Men det förvånar mig lite om det är så. Malmskillnadsgatan händer det fan inte mycket på men de flesta Svenskar nog fan vad det handlar om. 

Ur-usel jämförelsen jag vet ;)

• Fint 2

ragson
8 timmar sedan, skrev möljis:

Den stora ödetomten efter discot xzyte, skall enligt rykten bebyggas med ett shoppingcenter.

Det är rykten, vet ej om det stämmer.

vafan har det med walking street att göra??

Broskan
39 minuter sedan, skrev ragson:

vafan har det med walking street att göra??

Det var ett svar på det här inlägget.

• Fint 2

svampen

Antagligen en högt uppsatt Militär som framordar detta same same Phuket där Milatary tar över tomt ?!?!?

Härligt Go Jul Julen är Röd!

Edited by svampen
  • Fint 1