Jump to content
IGNORERAD

Svenskar vs Kineser - vem bränner mest i Thailand?


MaiChai

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det är lågbudget Kineserna som syns och dominerar miljöerna på dom platser deras researrangörer har bestämt sig för, där upplever man en rad problem med dessa och det hjälps knappast upp av att rikare Kineser bor på dyra hotell och bär slips och kostym.

Mvh isan lover

Hej IL

Jag uppfattade dig som en klok man som pratade om Humans Right osv. Vad är det nu för fel på kineser , jag menar de affärsmän och turister som kommer till Thailand .

De du kallar lågbudget turister är All included tourist och det förekommer även bland svenskar i Thailand och för övrigt i många medelhavsländer.

Skall detta förbjudas  , när många uppskattar detta , då de från början vet vad semestern kostar

Det är nya tider nu och det som den  thailändska turistnäringen bestämmer sig får vi väl acceptera.

Att nu VI svenskar är så bra turister , det tvistar många om.

Tyvärr finns det lågbudget turister där också .

Jag har varit i Kina så jag är inte förvånad över deras sätt att bete sig

Men jag har inget ont av dem och om nu Thailand ser dessa kineser som ett tillskott inom turistnäringen så ok

Men vi svenskar har ju lösningar på all världens problem , men glömmer att städa framför egen dörr

Till sist , nu vill jag vara elak , du hyllade den nya regimen i Burma .

Vad tycker du nu om deras förföljelse av Rohingya ???

Vad tycker du Aung San Suu Kyi och hennes tystnad ???

Mvh

Persitant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    25

  • Herr Chang

    17

  • Bananen

    11

  • Alarik

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
3 timmar sedan, skrev Persistant:

Hej IL

Jag uppfattade dig som en klok man som pratade om Humans Right osv. Vad är det nu för fel på kineser , jag menar de affärsmän och turister som kommer till Thailand .

De du kallar lågbudget turister är All included tourist och det förekommer även bland svenskar i Thailand och för övrigt i många medelhavsländer.

Skall detta förbjudas  , när många uppskattar detta , då de från början vet vad semestern kostar

Det är nya tider nu och det som den  thailändska turistnäringen bestämmer sig får vi väl acceptera.

Att nu VI svenskar är så bra turister , det tvistar många om.

Tyvärr finns det lågbudget turister där också .

Jag har varit i Kina så jag är inte förvånad över deras sätt att bete sig

Men jag har inget ont av dem och om nu Thailand ser dessa kineser som ett tillskott inom turistnäringen så ok

Men vi svenskar har ju lösningar på all världens problem , men glömmer att städa framför egen dörr

Till sist , nu vill jag vara elak , du hyllade den nya regimen i Burma .

Vad tycker du nu om deras förföljelse av Rohingya ???

Vad tycker du Aung San Suu Kyi och hennes tystnad ???

Mvh

Persitant

 

Hej

Har inte sagt att jag tycker att det är något fel på Kineser men jag har precis som många andra både Thailändare och turister också sett en del av nackdelarna med den massturism som juntan valde att kalla "Zero dollar tourism".

 

Kineserna har väl precis som Ryssarna och Araberna en del att jobba om man säger så, det finns säkert flera skäl till att turisterna ifrån vissa länder sticker ut lite och blir mindre populära än andra, förmodligen både kulturella, traditionella, religiösa och andra som att det till en början handlar om turister som inte är så resvana, ofta inte behärskar språk så bra och som uppför sig på ett sätt som kanske väcker lite anstöt i andra länder.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Har inte sagt att jag tycker att det är något fel på Kineser men jag har precis som många andra både Thailändare och turister också sett en del av nackdelarna med den massturism som juntan valde att kalla "Zero dollar tourism".

 

Kineserna har väl precis som Ryssarna och Araberna en del att jobba om man säger så, det finns säkert flera skäl till att turisterna ifrån vissa länder sticker ut lite och blir mindre populära än andra, förmodligen både kulturella, traditionella, religiösa och andra som att det till en början handlar om turister som inte är så resvana, ofta inte behärskar språk så bra och som uppför sig på ett sätt som kanske väcker lite anstöt i andra länder.

Mvh isan lover

Hej

Jo det har du rätt i att flera länders turister har mer eller mindre att JOBBA på. Det finns TYVÄRR landsmän till oss bevisligen tycker 

att Thaiare är av lågt stående ras. Har just idagarna blivit vittne till vissa mäns beteende.

Men IL du undvek att svara på mitt påstående i slutet av inlägget. Det sårar mig att du undviker en debatt

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man en riktigt rik svensk eller västerlänning, inte f*n åker man då till Thailand, får väl då bli ställen i klass med Maldiverna eller Seychellerna, inte sämre i alla fall. Detta i sin tur kan göra att medelturisten från västerlandet i snitt spenderar mindre pengar - de riktigt rika åker helt enkelt inte hit.

Finns dessutom betydligt fler halv och helrika kineser än det finns rika västerlänningar, vilket säkert spelar in. Förutom detta har kineserna Thailands nästgårds medan vi européer får offra ett halvt dygn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev Persistant:

Hej

Jo det har du rätt i att flera länders turister har mer eller mindre att JOBBA på. Det finns TYVÄRR landsmän till oss bevisligen tycker 

att Thaiare är av lågt stående ras. Har just idagarna blivit vittne till vissa mäns beteende.

Men IL du undvek att svara på mitt påstående i slutet av inlägget. Det sårar mig att du undviker en debatt

Persistant

Hej

Visst har även Svenskar och andra länders turister en del att jobba på också, men man får trots allt uppfattningen om att det är vissa andra länders turister som väcker större uppmärksamhet genom sitt sätt att bete sig eller kanske snarare brist på beteende. 

 

Att det tyvärr finns turister och även forummedlemmsr som uppenbarligen ser ned på Thailändare om man ska tro på det dom skriver och utrycker, men dom återkommer ändå märkligt nog gång på gång till just Thailand.

 

Vad det gäller Burma och läget där känner jag inte till så mycket detaljer om situationen egentligen, det jag vet är att en muslimsk minoritet förföljs och ogillas av den buddhistiska majoriteten, dessa muslimer har länge förföljts av landets militär, många trodde på en förbättrad situation för muslimerna när Aung San Suu Kuyi kom till makten, men så har det inte blivit av någon anledning, om detta beror på att även hon struntar i muslimerna eller om hon inte har makt att hindra förföljelsen vet jag inte.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas statistiken för Svenskar stiger lite i December. Har två goa polare just nu på besök i Thailand. Var och träffade dom i feskebyn för ett tag sedan. Dessa gubbar bränner nog i snitt 25 till 30.000 baht var per dygn.  Och då ingår inte resa och boende. Lyxturister.....nä,bara goa gubbar som vill ha skoj 2 ggr om året. Dom stannar i snitt 5 veckor 2 ggr om året.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev evert 1:

Är man en riktigt rik svensk eller västerlänning, inte f*n åker man då till Thailand, får väl då bli ställen i klass med Maldiverna eller Seychellerna,

Jaså.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Är man en riktigt rik svensk eller västerlänning, inte f*n åker man då till Thailand, får väl då bli ställen i klass med Maldiverna eller Seychellerna.

 

Till Seychellerna vågar man ju inte åka, komma hem och få problem med ballen vill man ju inte...

 

 

Finns en hel del ställen i Thailand som de med riktigt gott om flis åker till, det är dock inte ställen som Patong och Pattaya utan klart mindre och mer undanskymda platser som de bränner sina pengar på.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Visst har även Svenskar och andra länders turister en del att jobba på också, men man får trots allt uppfattningen om att det är vissa andra länders turister som väcker större uppmärksamhet genom sitt sätt att bete sig eller kanske snarare brist på beteende. 

 

Att det tyvärr finns turister och även forummedlemmsr som uppenbarligen ser ned på Thailändare om man ska tro på det dom skriver och utrycker, men dom återkommer ändå märkligt nog gång på gång till just Thailand.

 

Vad det gäller Burma och läget där känner jag inte till så mycket detaljer om situationen egentligen, det jag vet är att en muslimsk minoritet förföljs och ogillas av den buddhistiska majoriteten, dessa muslimer har länge förföljts av landets militär, många trodde på en förbättrad situation för muslimerna när Aung San Suu Kuyi kom till makten, men så har det inte blivit av någon anledning, om detta beror på att även hon struntar i muslimerna eller om hon inte har makt att hindra förföljelsen vet jag inte.

Mvh isan lover

Hej

Tack för ditt svar även det är i mjukaste laget

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Är man en riktigt rik svensk eller västerlänning, inte f*n åker man då till Thailand, får väl då bli ställen i klass med Maldiverna eller Seychellerna, inte sämre i alla fall. Detta i sin tur kan göra att medelturisten från västerlandet i snitt spenderar mindre pengar - de riktigt rika åker helt enkelt inte hit.

Finns dessutom betydligt fler halv och helrika kineser än det finns rika västerlänningar, vilket säkert spelar in. Förutom detta har kineserna Thailands nästgårds medan vi européer får offra ett halvt dygn.

 

Jag tycker både Seychellerna och Maldiverna är väldigt överskattade. Har varit på båda och väljer hellre Thailand utan tvekan !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu spelar det ingen roll vilket ställe som är bäst utan det handlar om status.

Låter märkvärdigt, varit på Seychellerna  och boendet kostade si och så.

Nää Thailand - dit åker numera kreti och pleti

5 stjärnigt på Aruba (självklart all inclusive) tillhör numera medelklassens statusresa

Eller en safaritripp i Sydafrika trots att intresse för de Big 5 aldrig tidigare varit på tapeten.:D

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev evert 1:

Nu spelar det ingen roll vilket ställe som är bäst utan det handlar om status.

Låter märkvärdigt, varit på Seychellerna  och boendet kostade si och så.

Nää Thailand - dit åker numera kreti och pleti

5 stjärnigt på Aruba (självklart all inclusive) tillhör numera medelklassens statusresa

Eller en safaritripp i Sydafrika trots att intresse för de Big 5 aldrig tidigare varit på tapeten.:D

 

Tyckte Seychellerna var skit. Otrevlig och icke servicevänliga människor, i alla fall de infödda

 

Att dom dessutom har den "franska" mentaliteten gentemot icke fransmän gjorde det inte bättre

 

Vissa stränder på norra sidan med sina granitklippor är lite "häftiga" men man tröttnar rätt fort. Stränderna längre ner på ön var öde och tomma. Inte mycket att ha där heller

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 timmar sedan, skrev stjp8729:

 

 

 

Hej

Tack för dom filmerna som kanske kan få en del tvivlare på forumet att inse att det finns ett problem med Kineserna som turister, hamnade på en buffé på Bali där plötsligt några turistbussar stannade och släppte av Kineser, det blev totalt kaos omdelbart, en Svensk grisfest är nog som en picnic med söndagsskolan jämfört med Kineserna, personalen på Bali gav oss mat direkt vid bordet för att vi skulle slippa slåss med dom Kinesiska gästerna för att få något på tallriken, hade själv aldrig upplevt något liknande.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Tack för dom filmerna som kanske kan få en del tvivlare på forumet att inse att det finns ett problem med Kineserna som turister, hamnade på en buffé på Bali där plötsligt några turistbussar stannade och släppte av Kineser, det blev totalt kaos omdelbart, en Svensk grisfest är nog som en picnic med söndagsskolan jämfört med Kineserna, personalen på Bali gav oss mat direkt vid bordet för att vi skulle slippa slåss med dom Kinesiska gästerna för att få något på tallriken, hade själv aldrig upplevt något liknande.

Mvh isan lover

Ja alla kinesiska turister beter sig på det sättet. Alla svenska turister i Thailand beter sig som svin också.

 

 

 

202931-350x273-yinyang.jpg

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev frason:

Ja alla kinesiska turister beter sig på det sättet. Alla svenska turister i Thailand beter sig som svin också.

 

 

 

202931-350x273-yinyang.jpg

En del jobbar på risfälten hela semestern också för att överleva ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
11 timmar sedan, skrev frason:

Ja alla kinesiska turister beter sig på det sättet. Alla svenska turister i Thailand beter sig som svin också.

 

 

 

202931-350x273-yinyang.jpg

Hej

Det vet du precis lika bra som jag att dom inte gör, men du ska inte heller tro att dessa filmer är något undantag som man behöver leta efter för att finna, så här går det tyvärr ofta till när Kinesiska gruppresor är på semester utomlands, det gäller för övrigt inte bara i Thailand utan dom har samma rykte p.g.a sitt beteende även i övriga Asien, dom är fruktansvärt impopulära men tas emot ändå p.g.a sitt stora antal och att dom inblandade trots allt tjänar pengar på dom.

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev leifen:

En del jobbar på risfälten hela semestern också för att överleva ;)

Hej

Att en del utlänningar jobbar på risfälten är sant men knappast av ekonomiska skäl, många gör det nog för att ha något att göra, hjälpa familjen och för att det ger motion, man behöver juninte direkt gå på gym om man jobbar fysiskt i 30-35 graders värme.

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ovetenskapligt? Snarare ej PK.

 

Herr Chang har talat.


Är det inte en stor skillnad mellan ras och nationalitet?

Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Hemska Sven:


Är det inte en stor skillnad mellan ras och nationalitet?

Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk
 

 

Det beror ju på vilken betydelse man lägger i ordet ras. Jag hävdar fortfarande att det finns vissa genetiska skillnader mellan exempelvis svenska infödda och afrikanska. Om det då är olika raser kan ju diskuteras, men de genetiska skillnaderna kan väl knappast förnekas.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
21 minuter sedan, skrev Herr Chang:

 

Det beror ju på vilken betydelse man lägger i ordet ras. Jag hävdar fortfarande att det finns vissa genetiska skillnader mellan exempelvis svenska infödda och afrikanska. Om det då är olika raser kan ju diskuteras, men de genetiska skillnaderna kan väl knappast förnekas.

 

Herr Chang har talat.

Hej

Vissa mindre genetiska skillnader finns det ju bevisligen, men främst handlar det säkerligen om kulturella, traditionella och religiösa skillnader.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Vissa mindre genetiska skillnader finns det ju bevisligen, men främst handlar det säkerligen om kulturella, traditionella och religiösa skillnader.

Mvh isan lover

 

Givetvis betyder kulturen generellt sett mer än det genetiska arv man har.

 

Generna kan ju medföra sådana kanske banala skillnader som förmågan att tåla kyla eller tåla värme. Men människan är ju ganska anpassningsbar.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Herr Chang:

 

Det beror ju på vilken betydelse man lägger i ordet ras. Jag hävdar fortfarande att det finns vissa genetiska skillnader mellan exempelvis svenska infödda och afrikanska. Om det då är olika raser kan ju diskuteras, men de genetiska skillnaderna kan väl knappast förnekas.

 

Herr Chang har talat.

Varför inte lägga dess riktiga betydelse i ordet?

 

Du jämför ju äpplen och päron. Olika raser har genetiska skillnader, men det hindrar inte att det finns genetiska skillnader inom samma ras.

Sen kan man givetvis diskutera om afrikaner och svenskar är olika raser, men den diskussionen passar bättre mellan huvudrollsinnehavarna i http://www.imdb.com/title/tt0109686/.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev frogfish:

Varför inte lägga dess riktiga betydelse i ordet?

 

Du jämför ju äpplen och päron. Olika raser har genetiska skillnader, men det hindrar inte att det finns genetiska skillnader inom samma ras.

Sen kan man givetvis diskutera om afrikaner och svenskar är olika raser, men den diskussionen passar bättre mellan huvudrollsinnehavarna i http://www.imdb.com/title/tt0109686/.

 

 

Men vänta lite nu... det finns genetiska skillnader inom samma ras? Det finns alltså olika raser? Det är inte ovetenskapligt enligt din mening? Inte ej PK?

 

Det var ju liksom det vi diskuterade egentligen.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Herr Chang:

 

Men vänta lite nu... det finns genetiska skillnader inom samma ras? Det finns alltså olika raser? Det är inte ovetenskapligt enligt din mening? Inte ej PK?

 

Det var ju liksom det vi diskuterade egentligen.

 

Herr Chang har talat.

När det gäller människor hävdar jag (och de flesta efter 1960) att vi är en ras. Övriga varelser på jorden kan (och gör) tillhöra flera raser. Vilket kan appliceras på mitt påstående.

Men vem är jag att omkullkasta din rasteori. Vill du tro och föra fram dina teorier om nu levande olika människoraser so be my guest. Jag håller dock inte med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...