Jump to content
IGNORERAD

Svenskar vs Kineser - vem bränner mest i Thailand?


MaiChai

Recommended Posts

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    25

  • Herr Chang

    17

  • andrejsdenruskige

    11

  • Alarik

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

48 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 


Nej, men skriv folkgrupp eller folkslag istället för ras, så ska du se att du mår bättre.
Genast blir det lättare att dela in kors & tvärs och ändå vara PK.

Nu kan vi gärna dela in massajer, pygméer och eskimåer hur vi vill.
 

 

 

Nu är det inte jag som är så sugen på att dela in folk efter hur de ser ut och var de kommer ifrån, så ditt råd är nog mer passande till tex HC.

 

Och tack för omtanken för min hälsa, men jag mår redan utmärkt. Har precis avslutat ett taberas på julmaten, så jag känner mig rätt nöjd nu. Hoppas du mår bra själv förresten.

 

Och när det gäller att vara pk är det inget jag brukar anklagas för. Tror inte jag varit särskilt pk i denna tråden heller. Dock har jag märkt att uttrycket används som nån märklig gba.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att denna tråd har eller kommer att ska mer städas från obekväma åsikter . En sak är dock klar från min sida, jag ser inte mindre värde i att tillhöra någon speciell mänsklig ras om den nu finns. Det som dock är klart är att vissa sagofantaster är här för att döda så många som möjligt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu är det inte jag som är så sugen på att dela in folk efter hur de ser ut och var de kommer ifrån, så ditt råd är nog mer passande till tex HC.

 

Och tack för omtanken för min hälsa, men jag mår redan utmärkt. Har precis avslutat ett taberas på julmaten, så jag känner mig rätt nöjd nu. Hoppas du mår bra själv förresten.

 

Och när det gäller att vara pk är det inget jag brukar anklagas för. Tror inte jag varit särskilt pk i denna tråden heller. Dock har jag märkt att uttrycket används som nån märklig gba.

 

Nja, du delar nog in folk omedvetet oavsett.

Knallar du runt i en byhåla i djupaste isaan och får syn på en farang så höjer du nog på ögonbrynen lite extra.

Detta gör dig då till en renodlad rasist.....eller nåt, beroende på vem som uttrycker sin åsikt om ditt ögonbrynshöjande.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Dock har jag märkt att uttrycket används som nån märklig gba.

Vad menas med gba?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag antar att denna tråd har eller kommer att ska mer städas från obekväma åsikter . En sak är dock klar från min sida, jag ser inte mindre värde i att tillhöra någon speciell mänsklig ras om den nu finns. Det som dock är klart är att vissa sagofantaster är här för att döda så många som möjligt.

 

Ja, det är liksom det som är poängen.

Kalla det ras, folkslag eller folkgrupp. Det är när man lägger en värdering i att tillhöra en viss grupp som problemet uppstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

 

Ja, det är liksom det som är poängen.

Kalla det ras, folkslag eller folkgrupp. Det är när man lägger en värdering i att tillhöra en viss grupp som problemet uppstår.

Jag tror det blir ett ofrånkomligt, att ljuga för sig själv eller andra löser inte problemen 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tillhör till stora grupp där spriten är slut.

Har lite glögg kvar därefter går dt åt helvete.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Galten:

Jag tillhör till stora grupp där spriten är slut.

Har lite glögg kvar därefter går dt åt helvete.

Jag har en halv vindunk att jag kan bistå med skicka en taxi så får du den :)

 

Ska du han skiten eller?

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mankan:

Vad menas med gba?

Guilt by associasion.

Det är när man inte har nåt vettigt argument så försöker man förknippa motståndaren med nåt som man anser är dåligt.

Tex nån som tycker att vara pk är dåligt drar till med "men du är ju pk" när argumenten tagit slut. Kan bytas ut mot valfri ohövlighet, som tex "rasist" några inlägg ovan.

Tillhör kategorin argumentationsfel, så det är väl inget jag skulle rekommendera om man inte vill framställa sig själv i sämre dager.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Nja, du delar nog in folk omedvetet oavsett.

Knallar du runt i en byhåla i djupaste isaan och får syn på en farang så höjer du nog på ögonbrynen lite extra.

Detta gör dig då till en renodlad rasist.....eller nåt, beroende på vem som uttrycker sin åsikt om ditt ögonbrynshöjande.

 

 

Det jag gör omedvetet är jag otroligt nog omedveten om. Det intressanta är att du verkar väldigt medveten om vad jag gör omedvetet.

Resten av ditt inlägg förstår jag inte riktigt poängen med, eller så har jag förstått den omedvetet....

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Ja, det är liksom det som är poängen.

Kalla det ras, folkslag eller folkgrupp. Det är när man lägger en värdering i att tillhöra en viss grupp som problemet uppstår.

Jo jag förstår hur du menar. Men även om det inte ser skillnad på människa och människa så tenderar vissa från ett viss grupp att göra sånt som vi andra ser som otänkbart. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev frogfish:

Det jag gör omedvetet är jag otroligt nog omedveten om. Det intressanta är att du verkar väldigt medveten om vad jag gör omedvetet.

Resten av ditt inlägg förstår jag inte riktigt poängen med, eller så har jag förstått den omedvetet....

 

Ja, självkännedom är tydligen få förunnat.

 

Resterande av mitt inlägg har egentligen ingen poäng. Det resterande av mitt inlägg visar är, att om man klarar av att se etnicitet på folk så kan man faktiskt bli kallad för rasist, då de riktigt goda människorna inte ens klarar av att se skillnad på fysiska attribut då alla människor är exakt likadana.

 

Själv lyckas jag med att se en massa olika folkslag här på jobbet. Mestadels är det koreaner, men ser även en hel del europeer, indier, australiensare och annat löst folk.

Har dock inte träffat någon svensk ännu. Dock så har koreanerna fått lära sig att norrmännen är dumma i huvudet. Och norrmän finns det ganska gott om här.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev frogfish:

Guilt by associasion.

Det är när man inte har nåt vettigt argument så försöker man förknippa motståndaren med nåt som man anser är dåligt.

Tex nån som tycker att vara pk är dåligt drar till med "men du är ju pk" när argumenten tagit slut. Kan bytas ut mot valfri ohövlighet, som tex "rasist" några inlägg ovan.

Tillhör kategorin argumentationsfel, så det är väl inget jag skulle rekommendera om man inte vill framställa sig själv i sämre dager.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Ja, självkännedom är tydligen få förunnat.

 

Resterande av mitt inlägg har egentligen ingen poäng. Det resterande av mitt inlägg visar är, att om man klarar av att se etnicitet på folk så kan man faktiskt bli kallad för rasist, då de riktigt goda människorna inte ens klarar av att se skillnad på fysiska attribut då alla människor är exakt likadana.

 

Själv lyckas jag med att se en massa olika folkslag här på jobbet. Mestadels är det koreaner, men ser även en hel del europeer, indier, australiensare och annat löst folk.

Har dock inte träffat någon svensk ännu. Dock så har koreanerna fått lära sig att norrmännen är dumma i huvudet. Och norrmän finns det ganska gott om här.

Du verkar vara en vettig person. Men det du i ditt inlägg beskriver som rasism har ingenting med rasism att göra. Att vara uppmärksam och kunnig om folks bakgrund kan istället enligt mig motverka rasism.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

 

 

Kan tyvärr inte se klippet. Men jag ser att det innehåller Arnstad, och det är väl en av ambassadörerna för just gba. En mycket obehaglig person.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du verkar vara en vettig person. Men det du i ditt inlägg beskriver som rasism har ingenting med rasism att göra. Att vara uppmärksam och kunnig om folks bakgrund kan istället enligt mig motverka rasism.




Ja, där är jag helt enig.
Det är mest ett konstaterande att folk är från olika platser och eventuellt tillhör ett annat folkslag, eller hur man nu vill benämna det.

Att lägga någon värdering i det hela, förutom då kulturella likheter, är rätt onödigt.

De flesta av oss är väldigt lika, samtidigt som vi är väldigt olika, både inom "våran grupp" och utanför den samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Raderade för att att jag felciterade

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev frogfish:

Du verkar vara en vettig person. Men det du i ditt inlägg beskriver som rasism har ingenting med rasism att göra. Att vara uppmärksam och kunnig om folks bakgrund kan istället enligt mig motverka rasism.

Man bör kanskle hålla isär begreppen. Ser olikheter med olika kulurer, betyder det inte att man är rasist

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev frogfish:

Kan tyvärr inte se klippet. Men jag ser att det innehåller Arnstad, och det är väl en av ambassadörerna för just gba. En mycket obehaglig person.

Ja en mycket obehaglig person som verkligen snöat in på PK media. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Man bör kanskle hålla isär begreppen. Ser olikheter med olika kulurer, betyder det inte att man är rasist

Nu skrev jag väl iofs precis tvärtom, dvs att förståelse för bakgrund ger bättre möjligheter att motverka rasism.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu skrev jag väl iofs precis tvärtom, dvs att förståelse för bakgrund ger bättre möjligheter att motverka rasism.

Helt riktigt, ber om ursäkt ska föröka läsa noggrannare i fortsättningen.  

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter


Rasism är att peka ut ett ”vi” och ställa det mot ett ”dom” för att kunna hävda att alla inte ska ha samma rättigheter.


Mmm, och gruppen "vi" är alltid vita människor, och det handlar alltid om rättigheter aldrig om skyldigheter...

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar vara en vettig person. Men det du i ditt inlägg beskriver som rasism har ingenting med rasism att göra. Att vara uppmärksam och kunnig om folks bakgrund kan istället enligt mig motverka rasism.


Att vara påläst om olika folkslag/religioner kan ha precis motsatt effekt, om det visar sig att tex somalier i sverige är kraftigt överreprensenterade i grova brott och våldtäkter så blir dom knappast mer populära, kalla det rasism om du vill..

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Bananen:


Att vara påläst om olika folkslag/religioner kan ha precis motsatt effekt, om det visar sig att tex somalier i sverige är kraftigt överreprensenterade i grova brott och våldtäkter så blir dom knappast mer populära, kalla det rasism om du vill..

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk
 

Jag har nog inte kallat nåt rasism i tråden. Nu var ju hela min poäng att kunskap om olika bakgrund kunde MOTVERKA rasism. Så du behöver inte bygga halmgubbar och påstå att jag kallat beteenden för rasism.

 

Men jag gissar att vad jag skrivit var av mindre intresse än vad du ville uttrycka...

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...