Jump to content
IGNORERAD

Svenskar vs Kineser - vem bränner mest i Thailand?


MaiChai

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev frogfish:

 Stenbordsgenetik skulle jag nog kalla det. Vore intressant att se rasträdet du använder dig av i din "forskning".

 

Men, men. Jag får väl erkänna att jag inte är så bevandrad i just dina rasläror. Har du några referenser så att jag kan bredda mitt vetande? Det verkar ju som om jag sov på lektionerna när schemat för den somaliska och andra människoraser gicks igenom. Bild på rasträdet vore ju toppen för oss ännu ej invigda...

 

PK-människor framstår ju nästan som en helt egen ras. Beskäftig högljudd minoritet som anser sig veta bäst, och snyftar patetiskt när de inte lyckas utbilda den ignoranta massan. Jag kan bara hoppas att ni inte sprider era gener för mycket.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    25

  • Herr Chang

    17

  • andrejsdenruskige

    11

  • Alarik

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Herr Chang:

 

PK-människor framstår ju nästan som en helt egen ras. Beskäftig högljudd minoritet som anser sig veta bäst, och snyftar patetiskt när de inte lyckas utbilda den ignoranta massan.

 

Herr Chang har talat.

Det är ju du som kommer med banbrytande teorier här. Och öppen för att lära mig nya saker så frågar jag ju givetvis efter aktuella (inte från 1939) referenser, och kanske tom ett rasschema för somalier och gärna andra människor oxå. Jag gör det ju enkelt för dig, du behöver ju inte ens förklara själv.

 

Och har du kollat upp vad pk egentligen betyder? Eller är det stenbordsdefinitionen som gäller där oxå?

 

Snart nytt år och jag ser fram mot möjligheter att vidga mina vyer. Det är nästan så att jag måste skaffa mig ett sånt där stenbord.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Undrar om forum trollen är en egen ras. Hmmm!?

 

Ja, de har antagligen en defekt gen som styrde hur deras hjärna utvecklades.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 

 

 


Nu vet jag inte om det är så stor genetisk skillnad mellan en labrador eller en golden retriever heller.

Men jag kan tycka mig påstå att massaier och pygméer är två olika rase........folkslag.

Så "avvikelser" kallar vi folkslag hos människor och raser hos andra arter.

 

 

Nja, en labrador och en golden retriever är två olika raser medans en svart och en vit labrador är av samma ras men ser olika ut. Homo Sapiens anses numera vara en enhetlig ras, dess närmaste släkting Neandertalmänniskan dog ut för ca: 30 000 år sen, även om man ibland får uppfattningen att det finns en del av dom kvar. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Och har du kollat upp vad pk egentligen betyder? Eller är det stenbordsdefinitionen som gäller där oxå?

 

Det står helt klart för mig vad politiskt korrekt betyder. Fega människor som konstant kollar vad andra tycker, och försöker passa in i vad de tror är konsensus.

 

Ynkligt. Jag tycker man ska tänka själv.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Nja, en labrador och en golden retriever är två olika raser medans en svart och en vit labrador är av samma ras men ser olika ut. Homo Sapiens anses numera vara en enhetlig ras, dess närmaste släkting Neandertalmänniskan dog ut för ca: 30 000 år sen, även om man ibland får uppfattningen att det finns en del av dom kvar. ;)

 

Fritz..

Det sista du skriver kan jag nog hålla med om (även det första) Och då får ju rasteorierna här i tråden en helt annan tyngd?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Herr Chang:

 

Det står helt klart för mig vad politiskt korrekt betyder. Fega människor som konstant kollar vad andra tycker, och försöker passa in i vad de tror är konsensus.

 

Ynkligt. Jag tycker man ska tänka själv.

 

Herr Chang har talat.

Så alla som inte delar in i afrikanska, somaliska (trodde jag låg i afrika) och andra nu levande mänskliga raser tänker inte själva och är fega?

Jadu, jag skulle nog säga att du fått den bite 180 grader fel. Men det är bara min åsikt.

För varje vända vår konversation går blir jag mer och mer övertygad om att Fritz är nåt på spåren....

Och jag väntar fortfarande på referenser och rasschema. Ser fram mot att ta del av nygammal revolutionerande kunskap...

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en bra norsk dokumentär som tar upp ämnet..



Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nja, en labrador och en golden retriever är två olika raser medans en svart och en vit labrador är av samma ras men ser olika ut. Homo Sapiens anses numera vara en enhetlig ras, dess närmaste släkting Neandertalmänniskan dog ut för ca: 30 000 år sen, även om man ibland får uppfattningen att det finns en del av dom kvar. [emoji6]

 

Fritz..



Ja, då är det väl så det är och det är jag komfortabel med.
Då existerar folkgrupper/ folkslag, men inte raser.

Då bör det således vara omöjligt att vara rasist så länge man inte har något emot neandertalare eller cro magnon.

Sedan så undrar jag om det är tillräckligt stor genetisk skillnad mellan labrador och golden retriever för att det ska räknas som olika raser. Det samma gäller väl även schäfern.

Vad kallas hundarnas motsvarighet av folkslag?
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Så alla som inte delar in i afrikanska, somaliska (trodde jag låg i afrika) och andra nu levande mänskliga raser tänker inte själva och är fega?

Jadu, jag skulle nog säga att du fått den bite 180 grader fel. Men det är bara min åsikt.

För varje vända vår konversation går blir jag mer och mer övertygad om att Fritz är nåt på spåren....

Och jag väntar fortfarande på referenser och rasschema. Ser fram mot att ta del av nygammal revolutionerande kunskap...




Vad HC menar är nog, som du skulle benämna det, folkslag.
HC tycker att det går bra att säga ras och då går en hel del människor i taket och förfasas över detta ord och drar paralleller med Mengele och de svenska socialdemokraterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 


Ja, då är det väl så det är och det är jag komfortabel med.
Då existerar folkgrupper/ folkslag, men inte raser.

Då bör det således vara omöjligt att vara rasist så länge man inte har något emot neandertalare eller cro magnon.

Sedan så undrar jag om det är tillräckligt stor genetisk skillnad mellan labrador och golden retriever för att det ska räknas som olika raser. Det samma gäller väl även schäfern.

Vad kallas hundarnas motsvarighet av folkslag?

 

"  Med en ras avses en population som är stambokförd och vars anatomiska särdrag är definierade i särskilda rasstandarder. "

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ras

 

Söker du svar på andra frågor så föreslår jag att du Googlar själv, jag börjar bli less

 

Frit..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
"  Med en ras avses en population som är stambokförd och vars anatomiska särdrag är definierade i särskilda rasstandarder. "

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ras

 

Söker du svar på andra frågor så föreslår jag att du Googlar själv, jag börjar bli less

 

Frit..

Varför skriva eller fråga något över huvudtaget när Google finns?

Jag gillar din beröringsskräck i detta ämne.

Själv tycker jag att ditt svar var dåligt med tanke på den oerhörda kunskap du besitter.

STOPPA PRESSARNA LILLA FRITTE!

Kopierat från din wiki-länk

"Ett exempel är Svante Pääbos forskning som visat att neanderthalare sannolikt har gett ett litet bidrag till det mänskliga genomet hos alla folkgrupper utom de med afrikanskt ursprung - dock betraktas fortfarande Neanderthalare och Homo sapiens som olika arter."

Neandertalarna var inte en annan ras, det var en annan ART!!!!!

Kanske som att jämföra hund och giraff, då?!?

Vad fan vet jag, du kan säkert svara på det även om du inte har lust.

Jag anar beröringsskräck från alla möjliga håll.

Ett ämne som kanske har varit naturligt ända tills ett gäng tyskar och en hel del socialdemokrater slog slint och började experimentera och lägga konstiga värderingar i ordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Varför skriva eller fråga något över huvudtaget när Google finns?

Jag gillar din beröringsskräck i detta ämne.

Själv tycker jag att ditt svar var dåligt med tanke på den oerhörda kunskap du besitter.

STOPPA PRESSARNA LILLA FRITTE!

Kopierat från din wiki-länk

"Ett exempel är Svante Pääbos forskning som visat att neanderthalare sannolikt har gett ett litet bidrag till det mänskliga genomet hos alla folkgrupper utom de med afrikanskt ursprung - dock betraktas fortfarande Neanderthalare och Homo sapiens som olika arter."

Neandertalarna var inte en annan ras, det var en annan ART!!!!!

Kanske som att jämföra hund och giraff, då?!?

Vad fan vet jag, du kan säkert svara på det även om du inte har lust.

Jag anar beröringsskräck från alla möjliga håll.

Ett ämne som kanske har varit naturligt ända tills ett gäng tyskar och en hel del socialdemokrater slog slint och började experimentera och lägga konstiga värderingar i ordet.

Jag tycker ämnet "mänsklighetens historia " är oerhört intressant och gillar att diskutera det. I några inlägg framförde jag kritik mot Herr Changs åsikter om skillnader i gener hos människor som jag även styrkte med diverse länkar. Nu behagar han tydligen inte att gå i svaromål mot dessa och det är honom naturligtvis fritt. Men när jag sedan ombeds av dig att svara på t.ex vad hundarnas motsvarighet till folkslag kallas så tappar jag intresset helt. Om du i stället tror att anledningen är att jag lider av beröringsskräck för ämnet så kan jag leva med att du tycker det, inga som helst problem.

 

Slutligen, jag skrev felaktigt ordet "ras" i ett tidigare inlägg när jag borde skrivit "art" , sorry.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag tycker ämnet "mänsklighetens historia " är oerhört intressant och gillar att diskutera det. I några inlägg framförde jag kritik mot Herr Changs åsikter om skillnader i gener hos människor som jag även styrkte med diverse länkar. Nu behagar han tydligen inte att gå i svaromål mot dessa och det är honom naturligtvis fritt. Men när jag sedan ombeds av dig att svara på t.ex vad hundarnas motsvarighet till folkslag kallas så tappar jag intresset helt. Om du i stället tror att anledningen är att jag lider av beröringsskräck för ämnet så kan jag leva med att du tycker det, inga som helst problem.

 

Slutligen, jag skrev felaktigt ordet "ras" i ett tidigare inlägg när jag borde skrivit "art" , sorry.

 

Fritz..




Ja, men då du lyckats med att banda ihop betydelsen mellan ras och art så är det väl skitsamma.

Människor kan inte indelas i raser då vi genetiskt är allt för lika varandra.
Hundar kan delas in i raser, men hur lika är dom genetiskt?

Det spörsmålet uppstod väl när definition av ras togs upp.
Helt ok att tas upp och helt ok att ifrågasättas.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev bambam:

En sak som jag är stensäker på, människor bränner mer pengar i Thailand än vad hundar gör.

Det har du nog rätt i!

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter




Ja, men då du lyckats med att banda ihop betydelsen mellan ras och art så är det väl skitsamma.

Människor kan inte indelas i raser då vi genetiskt är allt för lika varandra.
Hundar kan delas in i raser, men hur lika är dom genetiskt?

Det spörsmålet uppstod väl när definition av ras togs upp.
Helt ok att tas upp och helt ok att ifrågasättas.


Angående hundarnas likhet genetisk, så finner du det ca 5 minuter in i dokumentären jag postade innan.....

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter


Rasism är att peka ut ett ”vi” och ställa det mot ett ”dom” för att kunna hävda att alla inte ska ha samma rättigheter.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 


Vad HC menar är nog, som du skulle benämna det, folkslag.
HC tycker att det går bra att säga ras och då går en hel del människor i taket och förfasas över detta ord och drar paralleller med Mengele och de svenska socialdemokraterna.
 

 

 

Det är möjligt att en del går i taket över det, jag är dock inte nån av dom.

 

Dock tycker jag inte att det är särskilt politiskt korrekt att inte vilja dela in människor i afrikanska, somaliska och svenska raser. Men det är min åsikt, iofs med ganska uppdaterat vetenskapligt stöd. Om andra vill ha andra teorier kring detta så är det helt ok.

 

I min enfald trodde jag dock att detta kunde styrkas med åtminstone några referenser och kanske ett rasschema, men jag har förstått att det inte behövs runt stenbordet. Så jag har inga problem med att HC har egna rasteorier, jag håller dock inte med om dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska otippad fredagstråd ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det är möjligt att en del går i taket över det, jag är dock inte nån av dom.

 

Dock tycker jag inte att det är särskilt politiskt korrekt att inte vilja dela in människor i afrikanska, somaliska och svenska raser. Men det är min åsikt, iofs med ganska uppdaterat vetenskapligt stöd. Om andra vill ha andra teorier kring detta så är det helt ok.

 

I min enfald trodde jag dock att detta kunde styrkas med åtminstone några referenser och kanske ett rasschema, men jag har förstått att det inte behövs runt stenbordet. Så jag har inga problem med att HC har egna rasteorier, jag håller dock inte med om dem.




Nej, men skriv folkgrupp eller folkslag istället för ras, så ska du se att du mår bättre.
Genast blir det lättare att dela in kors & tvärs och ändå vara PK.

Nu kan vi gärna dela in massajer, pygméer och eskimåer hur vi vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-24 at 03:23, skrev Herr Chang:

 

Jaså? Då kan du ju lika gärna hävda att det finns inga hundraser. Och inga kattraser?

 

Alla hundar är lika, och alla katter är lika! Riktigt PK!

 

Herr Chang har talat.

 

20 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Ja, människan är väl egentligen en art som består av underarter, eller raser om man nu vill kalla det så.

Nu är det ju väldigt små variationer mellan dessa raser och det är absolut inget fel på att tillhöra varesig den ena eller andra rasen (underarten).

 

Att man lägger värdering i detta är rasistiskt, men att mena att det finns olika arter vette fan om det är rasistiskt. 

Usain Bolt är en rasist utan dess like. Han påstår att hans ras är snabbare och starkare än övriga raser då de svaga slavarna fort dog och endast de starka överlevde.

 

Nu är det ju väldigt små skilnader rent DNA-mässigt mellan gris och människa också, vilket kan skådas lite överallt.

 

Som sagt så finns arter och raser. Sedan finns det rasister och artister.

Artisterna måste vara dom värsta, då det bör vara radikalare.

 

 

 

Jag har läst uppgifter på att det är mindre procentuell genetisk skillnad mellan olika hundraser än vad det är mellan de olika "människoraserna".

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...