B747 Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Precis nyss, skrev Soengsang: Hahha, trodde du skulle skriva destillerad Ha ha.Det finns ju brännvinssill. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Precis nyss, skrev B747: Ha ha.Det finns ju brännvinssill. O Finkelsill i T****sjö Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 1 minut sedan, skrev Soengsang: O Finkelsill i T****sjö Ja tyvärr.En av biverkningarna av den sillen är ju att man utvecklar träskalle tydligen. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 2 minuter sedan, skrev Soengsang: O Finkelsill i T****sjö Där är de inte så finsmakade, finkelinlagd mört är julens höjdpunkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 helt seriöst finns rödkål att få tag på i Thailand ? Vitkål finns ju men det vore ju synd om karamellfärgen skulle råda? Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 34 minuter sedan, skrev Tommy: Julskinka, griljerad och klar skall med! Så vad är de viktigaste rätterna på Tallriken, för dej? Meh... Bkk-Thai Vilken Sill??? MVH Kanske nåt för sällskapet "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Kokta grisatassar i gelé. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 1 timme sedan, skrev axe: Sill och julskinka är ett måste. All sill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 15, 2016 Ingen av oss gillar sill så värst mycket, några av oss som åker kan äta det men brorsan och farsan skulle aldrig ens testa... Tror vi tar med senapssill och kanske nu Thaisill, var finns den? Gravlax med hovmästarsås skall också med, en del Thai föredrar fisksås med lime, chili, och vitlök till gravlaxen, inte alls illa faktiskt. En Jansson vore gott, men jag vet inte om jag har nån ugn... Litet kök finnes med kokplattor och Micro, det räcker till det mesta. Tack för alla svar! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Skånsk senap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Tommy: Ingen av oss gillar sill så värst mycket, några av oss som åker kan äta det men brorsan och farsan skulle aldrig ens testa... Tror vi tar med senapssill och kanske nu Thaisill, var finns den? Gravlax med hovmästarsås skall också med, en del Thai föredrar fisksås med lime, chili, och vitlök till gravlaxen, inte alls illa faktiskt. En Jansson vore gott, men jag vet inte om jag har nån ugn... Litet kök finnes med kokplattor och Micro, det räcker till det mesta. Tack för alla svar! MVH Tommy Gör Jansson hemma och tag med i matlådor. Värm i micron Min lilla jultallrik senaste julafton i Thailand Ändrades December 15, 2016 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Ett bra julbord måste innehålla två saker: Rökt Ål och trevligt sällskap. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Rödkål. Revbensspjäll med äppelmos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 4 timmar sedan, skrev 65Selander: För min del Julskinka med en hyfsad fetrand och griljering. Det övriga kan man få tag på året runt Tycker nog samma, men hur är det att äta den i Thailändsk värme, smakar det lika gott som i svedala tro? Sen skulle man nog sakna lite av lukten från granen om man nu firar jul där nere. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Ett riktigt julbord ska ha sju riktiga hämtningar! Kommer just tillbaka från ett sådant. - en riktigt tung glögg medans alla sammlas och minglar -Silltallrik, full med olika inlagda sillar och sillrullader, med tillhörande snaps och öl. -Lax, fisk och ål-hämtning med diverse såser och löjrom, med en riktigt mustig julöl. -Skink-tallrik med allt möjligt annat kallskuret kött, renhjärta, tunga, rostbiff, sylter mm.. det är nu det börjar ta emot efter att man smakat lite av varje på tallriken. -Jansson, köttbullar, prinskorv, omelett m. svampsås, en öl till nu börjar paltkoman att inträda, magen spänd som en väderballong. - lutfisk och risgrynsgröt m mjölk -ostbricka med tallriken full med tolv olika ostar. dra ut på detta några timmar för att klara magsprängning. Vin, öl enligt smak till detta. -efterrätt allt möjligt sött samt frukter av allehanda slag, samt kaffe till. är det nu någon som ännu inte sprängt magen, så avslutar ni med en sista tung glögg, följt av en Irish Wiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 3 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Gör Jansson hemma och tag med i matlådor. Värm i micron Min lilla jultallrik senaste julafton i Thailand Var hade du denna talrik? Finnes i år också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 I-landsproblem........ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 6 timmar sedan, skrev axe: All sill. Och Makrill . För var mans mun under Julen, Makrillinläggningar från obygden givetvis. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 Rökt ål Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 Det måste nog bli julskinkan, jansson är ju åxå en höjdare men den förknippar jag inte på samma sätt med julen. Glögg är väl en annan sak som jag bara förtär på julen. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 Sällskap. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 48 minuter sedan, skrev Galten: Sällskap. På bordet ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 När man var barn var det sylta, skinka, köttbullar, lutfisk och ”lakasoppa”. Ibland hare beroende hos vem.... Nu vill jag helst ha gravlax, sikrom och sill. Lutfisk vore gott att prova igen efter många år utan. Skinka, köttbullar, priskorv mm. äts ju året runt. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 Olika sillar, Gravad lax med hovmästarsås, ägghalvor med topping, köttbullar, prinskorv, skinka, revbensspjäll, janssons potatis bröd & julost till det dricker man givetvis julmust eller öl & snaps det här är dom rätterna som skulle räcka för mig till ett hyggligt julbord Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 16 timmar sedan, skrev Chrille Columbus: helt seriöst finns rödkål att få tag på i Thailand ? Vitkål finns ju men det vore ju synd om karamellfärgen skulle råda? Rödkål finns! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu