Tommy Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Vi skall ta en kortare tripp utomlands för att fira jul, men är osäkra på om det finns svensk julmat där nere.... Vad skall man MINST ha med sej för att inte få ett trist och tråkigt Julbord, tycker du, (sprit och annat drickbart finns lokalt, så inget muslimskt land)? Köttbullar, prinskorv, skinka, rödkål lite potatis och vörtbröd, sen är jag halvnöjd... Vad mer behövs? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Ett glatt humör och en positiv syn/förhoppning. Svensk jul och julmat gör sig bäst i Sverige = man tar sedan dit man kommer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Ta med dig själv och resesällkapet, räcker nog fint. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Fick jag välja på 3 saker så blev det som nedan. Skinka, sill o Jansson. Och jag betalar för mina seder själv, och kommer att både fortsätta med seder och att betala än vart jag befinner mig! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 15, 2016 7 minuter sedan, skrev evert 1: Ett glatt humör och en positiv syn/förhoppning. Svensk jul och julmat gör sig bäst i Sverige = man tar sedan dit man kommer Lite som matmeterologen BTT tycker, att pyttipanna inte passar i Pattaya? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Sill för böfvelen sill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 15, 2016 6 minuter sedan, skrev frason: Ta med dig själv och resesällkapet, räcker nog fint. Halva resesällskapet är Thai (4st) och jag tror de saknar uppfattning om julamat! Har sagt åt dem att ta med allt de gillar. MVH Tomten "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 15, 2016 1 minut sedan, skrev berlitz: Sill för böfvelen sill Matjes eller Senapssill? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 1 minut sedan, skrev Tommy: Matjes eller Senapssill? MVH Lök Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Lök Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 15, 2016 Precis nyss, skrev Soengsang: Lök Hmmm... Skall fundera lite. Såg nån Chili-sill, det kanske skulle passa hela gänget? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikael Johansson Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 19 minuter sedan, skrev Tommy: Vi skall ta en kortare tripp utomlands för att fira jul, men är osäkra på om det finns svensk julmat där nere.... Vad skall man MINST ha med sej för att inte få ett trist och tråkigt Julbord, tycker du, (sprit och annat drickbart finns lokalt, så inget muslimskt land)? Köttbullar, prinskorv, skinka, rödkål lite potatis och vörtbröd, sen är jag halvnöjd... Vad mer behövs? MVH Tommy Håller med dig där ang julmat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 För min del Julskinka med en hyfsad fetrand och griljering. Det övriga kan man få tag på året runt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Är man bara borta över julhelgen så kan man käka julmat både före och efter resan och käka annat gottis där man är. Men är jag i Thailand en månad över jul och nyår då blir det en jultallrik på bordet. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 14 minuter sedan, skrev Tommy: Halva resesällskapet är Thai (4st) och jag tror de saknar uppfattning om julamat! Har sagt åt dem att ta med allt de gillar. MVH Tomten Sticky rice då. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Sill och julskinka är ett måste. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 15, 2016 9 minuter sedan, skrev 65Selander: För min del Julskinka med en hyfsad fetrand och griljering. Det övriga kan man få tag på året runt Julskinka, griljerad och klar skall med! 8 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Är man bara borta över julhelgen så kan man käka julmat både före och efter resan och käka annat gottis där man är. Men är jag i Thailand en månad över jul och nyår då blir det en jultallrik på bordet. Så vad är de viktigaste rätterna på Tallriken, för dej? 1 minut sedan, skrev frason: Sticky rice då. Meh... Bkk-Thai 1 minut sedan, skrev axe: Sill och julskinka är ett måste. Vilken Sill??? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Personligen får jag mer avsmak för julmat för varje år som går. Käka på Julafton sen vill jag fan inte se eller äta skiten mer! Men om man nödvändigt måste ha med sig nåt. Få det bli Jansson, skinka, köttbullar och rödbetssallad... det är i stort det enda jag äter på ett Julbord idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Jansson, lax, skinka, korv, köttbullar och en sillbit Kokt potatis till detta “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 15, 2016 1 minut sedan, skrev Kenneth4618: Jansson, lax, skinka, korv, köttbullar och en sillbit Kokt potatis till detta Skalad eller oskalad potatis? RIP Samsipsam... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 2 minuter sedan, skrev Tommy: Skalad eller oskalad potatis? RIP Samsipsam... MVH Eftersom det är jul så är den skalad och numera som en liten hyllning till 33:an. Älskar även lutfisk och risgrynsgröt men de brukar jag käka som lunch i mellandagarna “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 13 minuter sedan, skrev Tommy: Julskinka, griljerad och klar skall med! Så vad är de viktigaste rätterna på Tallriken, för dej? Meh... Bkk-Thai Vilken Sill??? MVH Då jag bodde i Filippinerna ratade de infödda så gott som all min julmat, men stekt inlagd strömming var en höjdare även bland dem. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 33 minuter sedan, skrev Tommy: Matjes eller Senapssill? MVH Inlagd. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Ris till risgröten måste du ju ta med det går ju inte att få tag på ris i Thailand. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 1 minut sedan, skrev B747: Inlagd. Hahha, trodde du skulle skriva destillerad Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu