Jump to content
IGNORERAD

Brottsplats Paradiset -ny artikelserie i Expressen


spooncreek

Recommended Posts

Expressenjournalisten Josefine Freje på nya uppdrag i Thailand. Denna gång ska visst brottsligheten granskas. Först ut: Hells Angels. Ska bli intressant att följa, även om första artikeln kanske kändes lite tunn..

 

expressenthailand.jpg

 

http://www.expressen.se/nyheter/svenska-maffian-mitt-bland-semesterfirarna/

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    4

  • Bananen

    3

  • frogfish

    3

  • fiskarn

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lyxliv, jo tjena! Har en Ha kille som kund, helt ok snubbe, han har säkert 20 lastbilar nu.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev LOSForever:

Surfittan

 

Gissar att hon blivit dumpad av sin fd gubbe till förmån för en fin och bra Thailändska.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Typisk svensk feministkärring ! Hon borde naturligtvis helst stannat hemma vid spisen. Men om hon nu kände sig tvingad att göra ett utlandsreportage så borde hon ju i stället åkt till Gambia och rapporterat om dom svenska kärringarna som åker dit för att köpa sex av unga svarta killar, så det så ! :lol:

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkla poänger som har gjorts så många ggr förut. Jante är inte dött än på långa vägar!

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev ragson:

Enkla poänger som har gjorts så många ggr förut. Jante är inte dött än på långa vägar!

 

Del två idag, om svenskar i spjället i Thailand och varför de hamnat där. Känns tyvärr efter de första två artiklarna att det är väldigt många öppna dörrar hon sparkar in. Vi får hoppas att serien lyfter lite i de återstående delarna?

 

http://www.expressen.se/nyheter/svenskarna-som-lever-i-helvetesfangelset/

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför klickar ni in på hennes artiklar? Jag har själv tokvägrat alla artiklar de senaste ca tre åren som länkas till Expressen. Att jag skulle läsa tidningen finns inte på kartan och jag kommer aldrig att klicka på någon länk som går till den tidningen. Jag hoppas skit tidningen går i KK men det är väl för mycket att hoppas på med allt presstöd som de får.

 

Ni klickar er in sedan klagar ni på skiten!!!  

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

En direkt mycket till journalist.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad många kränkta män det finns här i världen ........:whistle:

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hobbe:

Oj vad många kränkta män det finns här i världen ........:whistle:

 

Mvh Hobbe 

Nja, man får väl fortfarande lov att ha en åsikt utan för den skull per automatik anse sig vara kränkt, eller den tiden kanske är passerad.

 

Kärringen påstår att Thailand/Phuket är en fristad för kriminella, Thailand är väl knappast värre än Sverige som om något land kan klassas som fristad för terrorister/kriminella/krigsförbrytare från div skräpländer, ser fram emot hennes nästa reportage om detta, eller nä, det lär knappast ske, svenska,vita, elaka och arga män är det som det ju som det skall klankas ned på ;)

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bananen:

Nja, man får väl fortfarande lov att ha en åsikt utan för den skull per automatik anse sig vara kränkt, eller den tiden kanske är passerad.

 

Kärringen påstår att Thailand/Phuket är en fristad för kriminella, Thailand är väl knappast värre än Sverige som om något land kan klassas som fristad för terrorister/kriminella/krigsförbrytare från div skräpländer, ser fram emot hennes nästa reportage om detta, eller nä, det lär knappast ske, svenska,vita, elaka och arga män är det som det ju som det skall klankas ned på ;)

 

Det är väl ingen hemlighet att många kriminella håller till där .

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är betydligt mer rädd för korrupta thailpoliser än vad jag är för HA och Bandidos i Thailand. För övrigt, som många redan sagt, många öppna dörrar i den artikeln. Hon och fotografen hade nog mysigt tillsammans.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev hobbe:

 

Det är väl ingen hemlighet att många kriminella håller till där .

 

 

Mvh Hobbe 

Nej, inte här heller..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att hon måste köpa glasögon. Inte en kvinnlig turist på en timme i Pattaya! Undrar var hon var någon stans. Ser kvinnliga turister hela tiden. Mamma san som undrar vad hon gör runt barerna. Ja dom vill väl vara trevliga och sälja nått! Inte som i sverige där man bara möts av sura dörrvakter. .... 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev fiskarn:

Varför klickar ni in på hennes artiklar? Jag har själv tokvägrat alla artiklar de senaste ca tre åren som länkas till Expressen. Att jag skulle läsa tidningen finns inte på kartan och jag kommer aldrig att klicka på någon länk som går till den tidningen. Jag hoppas skit tidningen går i KK men det är väl för mycket att hoppas på med allt presstöd som de får.

 

Ni klickar er in sedan klagar ni på skiten!!!  

Du har inte läst tidningen på tre år ändå påstår du att den är skit, hur vet du det, mycket kan hända på tre år som även passar dej

Link to comment
Dela på andra sajter

De är nog lätt räknade de som sitter på Bang Kwang utan giltig orsak.

Sköna lirare, tacka f*n för sådana som officiellt skyltar med att de är med i någon mc klubb.

Du som delar deras uppfattning om att följa lagen, oberoende vilket lands lag borde också erbjudas rumservice på Bang Kwang.

Dessa s.k. lirare är visst sköna så länge du/ni sam sjunger med dem i deras visa - annars?

En f.d. jobbarkompis blev för ett tiotal år sedan medlem i HA. Första tiden märktes det ingen större skillnad med efter några år när han kastat ut kärringen (för övrigt en helt reko kvinna) och barnen började den stora förändringen. Började bygga på sig muskelmassa och humörsvängningar så det gick inte längre att umgås med fanskapet.

Vad jag nu "vet - anar" är att han jobbar med "beskyddarverksamhet/inkassering", officiellt har han sjukersättning för "typ arbetsskada" 

Han har dock råd att hålla sig med några väldigt fina Jänkare och motorcyklar

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim Eriksson från artikeln har ju diskuterats på forumet för några år sedan, för den som är intresserad och inte läst trådarna så finns 2 av dom nedan.

 

Svensk knarkkung haffad

 

Kim Eriksson Sirawan igen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Du har inte läst tidningen på tre år ändå påstår du att den är skit, hur vet du det, mycket kan hända på tre år som även passar dej

Kommer inte att ändra sig så länge som Thomas Mattsson är chefredaktör... DN är samma skit det med så den slipper mina besök även den.  aftonblaskan är ännu kvar på nåder men ballanserar på en skör tråd...

   

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev fiskarn:

Kommer inte att ändra sig så länge som Thomas Mattsson är chefredaktör... DN är samma skit det med så den slipper mina besök även den.  aftonblaskan är ännu kvar på nåder men ballanserar på en skör tråd...

   

Om Mattson är dum behöver inte journalisterna skriva skit för den skull. inte lätt med dom åsikterna om allt, Va tror du om Bamse tidningen

blir den bra för dej eller retar du upp dej på skalman

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Om Mattson är dum behöver inte journalisterna skriva skit för den skull. inte lätt med dom åsikterna om allt, Va tror du om Bamse tidningen

blir den bra för dej eller retar du upp dej på skalman

Mattson styr va de får rapportera och skriva om om du tror at de har fria tyglar och få skriva va de vill så får du nog tänka till en gång till.

Koll upp drevet Expressen har mot Marcs Oscrsson...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...