Jump to content
IGNORERAD

Kampanj mot motorcykelkörande barn i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Nej var skrev jag det ?

Svarade bara på din idols inlägg om att jag inte hade fått något

 

Ja det lät så.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    19

  • Boa52

    19

  • Tallviking

    17

  • Kenneth4618

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev kalasbullen:

Ja det lät så.

 

Ja i din förvirrade hjärna då :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja i din förvirrade hjärna då :haha:

Ja du är trevlig som alltid Kenneth. Typ som en raspig LP så går du i samma spår.

 

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frason:

Har du glömt din fredagstråd? Börjar rangla lite.

Fått den i skruven idag? Citerar du inte detta och svara, så tar jag det som ett ja. :mdr:

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Nu fick du ett karma av din beundrare Boa  ca 117000 till så är du ikapp ;)

Blir du till dig i byxan varje gång du får en karma? Citerar du inte detta så stämmer det. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Finns det som i vårt fall en egen skola i byn är det mig veterligen inte gratis att låta transportera sina barn till en annan skola.

Men saknas det en skola i byn blir man kanske körd gratis till närmaste skola.

Mvh isan lover

Det gäller väl bara yngre elever. från vår by när dom ska gå i Udon får dom betala eller åka moppe. 14-15 år

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nej var skrev jag det ?

Svarade bara på din idols inlägg om att jag inte hade fått något

 

Jo, det verkar ju som om det var ett tag sen du fick något.......:look_down:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev wUThai:

Fått den i skruven idag? Citerar du inte detta och svara, så tar jag det som ett ja. :mdr:

Blir du till dig i byxan varje gång du får en karma? Citerar du inte detta så stämmer det. :mdr:

Tror du han har nåt i byxan som kan ställa till nåt, kanske pinknödig

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Jo, det verkar ju som om det var ett tag sen du fick något.......:look_down:

Varje natt 

Du då ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Varje natt 

Du då ?

Jag klarar mig. Men det var ett skämt. Var inte så butthurt, du la ju själv upp den på straffpunkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag klarar mig. Men det var ett skämt. Var inte så butthurt, du la ju själv upp den på straffpunkten.

Dito;)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju förstå att ängsliga tonårsbarn idag är oroliga för att de inte passar in och faller för någon sorts grupptryck att göra något som de egentligen inte vill eller vet är fel, men vad har en vuxen välutbildad svensk man för ursäkt?

 

Trodde faktiskt att han hade mer stake än så men tydligen så anpassar han sig till vilka dumheter som helst sig för att inte bli utskrattad av de lokala byfånarna. Patetiskt....  

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-30 at 21:21, skrev evert 1:

Kampanjer och information skadar inte, se bara på hur reklamen kan få folk till i princip vad som helst MEN...

När det gäller ungdomar och körning med livsfarliga fordon är det nog bara stränga regler/lagar och att dessa efterföljs, om inte, ska det svida och svida riktigt ordentligt..

Se bara på lagen angående bilbälte. Är runt 90 % som använder bilbältet.

Bland polska lastbilschaufförer i Sverige är det rakt motsatt. Varför?

Blir ingen påföljd även om de blir haffade med att framföra bil utan bilbälte.

T.o.m. styckebilschaufförerna i Sverige använder mangrant bilbältet, ingen vill väl riskera en hel dagslön i onödan.

Samma gäller fortkörning, hur många är det inte som "endast" kör 29 km för fort utanför tättbebyggt område, orsak det blir "bara" böter men kortet får jag behålla. Bromsa framför fartkameran gör i princip alla - även de som kör UNDER gällande hastighetsgräns

Hjälmtvånget då? Jo alla UNDER 15 år har mangrant hjälm när de cyklar men hur många är det av de som är över 15 som bär?

När det blir så dyrt att bryta mot ett förbud att det inte är värt det är man lösningen nära.

 

Att dessutom ha högre böter desto högre inkomst man har borde nog vara ett vettigt alternativ i speciellt Thailand.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Så kan man ju välja att se på detta, men faktum är att knappast någon på landet använder hjälm i vårt område, enda gångerna du ser folk med hjälm på är när det regnar eller någon insekt svärmar, men då inte för att skydda huvudet utan för att inte bli blöt i håret och slippa få hundratals insekter i det.

 

En anledning till att jag själv gör som övriga bybor är väl att jag började köra moppe på tidigt 70-tal i Sverige och då fanns det inga hjälmar där heller, det blev tidigt en vana att inte använda detta p.g.a att det helt enkelt inte fanns några.

 

Sen kör man ju åtminstone själv väldigt försiktigt och undviker att ta några risker, nu har jag kört moppe i över 45 år utan hjälm både i Thailand och Sverige (för på landet i Sverige är det också många som kör utan hjälm, speciellt ute på öarna) utan att vara inblandad i någon olycka, detta spelar väl också in, hade jag ramlat, kört på folk och varit inblandad i olyckor hade jag kanske tänkt om.

 

Sen är det väl som du säger idi*tiskt att inte använda hjälm och jag har förståelse för att ni andra väljer att göra detta.

Mvh isan lover

 

Snick-snack, det har funnits hjälmar i närmare 100 år i sverige!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

 

Snick-snack, det har funnits hjälmar i närmare 100 år i sverige!

Om vi ändå ska slänga oss med siffror så är det nog mycket längre än så. Vikingarna hade ingen lust att få svärden direkt i skalpen, och jag vet inte om ens de var först....:look_down:

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jo jag är faktiskt en sån som tar seden dit jag kommer och anpassar mig, hade alla andra i byn använt hjälm, om man hade förväntats göra detta och t.o.m riskerat böter om man inte gjorde det så hade jag också gjort det.

 

Som det är nu skrattar ju byborna om det kommer en utlänning vinglande med benen i gruset och med en hjälm på huvudet i värmen, dom flesta tycker ju att det är fullt tillräckligt varmt utan, en annan klassiker är väl att tjejen kör moppen utan hjälm och den dubbelt så store utlänningen sitter bakpå med hjälm och ett krampaktigt tag i sadeln.

 

För egen del är det nog precis som för många Svenskar och Thailändare för sent stt tänka om, men min son ska lära sig att använda hjälm, så ett litet framsteg har det väl blivit även för mig.

Mvh isan lover

 

Du och alla andra utlänningar i området kunde ju istället ha visat de lokala förmågorna hur en intelligent människa skyddar en av de mest värdefulla kroppsdelarna.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev frogfish:

Om vi ändå ska slänga oss med siffror så är det nog mycket längre än så. Vikingarna hade ingen lust att få svärden direkt i skalpen, och jag vet inte om ens de var först....:look_down:

 

För motorister menade jag.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

 

Att dessutom ha högre böter desto högre inkomst man har borde nog vara ett vettigt alternativ i speciellt Thailand.

Dagsböter som i Finland

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Dagsböter som i Finland

 

Precis det jag tänkte, skulle gärna ha det så även i sverige.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Om vi ändå ska slänga oss med siffror så är det nog mycket längre än så. Vikingarna hade ingen lust att få svärden direkt i skalpen, och jag vet inte om ens de var först....:look_down:

Dom fanns på romarnas tid och ännu längre tillbakas. Dom användes kanske inte för moppe körning mera för att undvika svärdshugg, men dom fanns

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

Om du säger det är en trevlig karl säger inget. Titta på hur alla här på MPR tyker alldrig nåt karma. I din fyllevärld är väl alla trevliga och bra.

Vilken pub sitter du på nu

Han har ju fått 120000+ så något bra måste han ju bidragit med,hur många har du fått?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev måne:

Han har ju fått 120000+ så något bra måste han ju bidragit med,hur många har du fått?

Har han fått 120000 nåt arv eller vinst han super upp, 120000 är väl små pengar så what

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Har han fått 120000 nåt arv eller vinst han super upp, 120000 är väl små pengar så what

Nu får du gå på sängen

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Finns det som i vårt fall en egen skola i byn är det mig veterligen inte gratis att låta transportera sina barn till en annan skola.

Men saknas det en skola i byn blir man kanske körd gratis till närmaste skola.

Mvh isan lover

Det finns skola i byn och det erbjuds skjuts till skolor längre bort här i byn

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev wUThai:

Det vet du väl att TV har aldrig fel, ALDRIG! Nej, er läsförståelse är lika med noll. 

 

Han behagar inte svara heller, så man är väl med i det nu så populära "filtret".   :D

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Du och alla andra utlänningar i området kunde ju istället ha visat de lokala förmågorna hur en intelligent människa skyddar en av de mest värdefulla kroppsdelarna.

För vissa.... ja 5555

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...