Jump to content
IGNORERAD

Mall of Scandinavia, ere nåt att ha?

Tommy

Recommended Posts

Jag måste mycket motvilligt åka till den så kallade Kungliga Hufvudstaden på Söndag, motvilligt för att jag skall plocka upp Svärmor på ARN...

Planet landar 17:45 så vi behöver inte åka från Göteborg allt för tidigt, OM INTE... Mall of Scandinavia är nåt som är värt ett besök?

Så, är det värt att lägga några timmar där?

Finns det nån bra Thaimat/Asiatiskmat på platsen?

Frugan gillar, hör och häpna att shoppa loss lite granna ibland, och det är hon värd, så vad är bra eller kass på Mall of Scandinavia?

Svärmor stannar 90 dagar, var kan jag söka skydd? Är en befogad fråga...

Svågern kommer ock, men han är en trevlig prick!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

• Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tommy

8

• HuaHindinnge

8

• Knasen

7

• Kenneth4618

4

Mest aktiva i denna tråd

Personligen tycker jag jag inte om stället. Många dyra butiker och ingen food court. En hel del restauranger. Finns ett par asiatiska med kass mat de gånger vi provat. Ingen renodlad thai. Stället i sig är väl fräscht och så men jag tycker nästan vilken Central mall i Thailand slår Scandinavian Mall. Skulle rekommendera Kista  Galleria några kilometer därifrån. Bra food court och helt okej shopping. Frugan föredrar Kista.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag måste mycket motvilligt åka till den så kallade Kungliga Hufvudstaden på Söndag, motvilligt för att jag skall plocka upp Svärmor på ARN...

Planet landar 17:45 så vi behöver inte åka från Göteborg allt för tidigt, OM INTE... Mall of Scandinavia är nåt som är värt ett besök?

Så, är det värt att lägga några timmar där?

Finns det nån bra Thaimat/Asiatiskmat på platsen?

Frugan gillar, hör och häpna att shoppa loss lite granna ibland, och det är hon värd, så vad är bra eller kass på Mall of Scandinavia?

Svärmor stannar 90 dagar, var kan jag söka skydd? Är en befogad fråga...

Svågern kommer ock, men han är en trevlig prick!

MVH Tommy

Jobbigt men ja.

Ja om du har stor plånbok och vill ligga i helgen.

Ja

Se svar 2, många märkesbutiker.

Det finns både biografer och pubar

Hälsa honom.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Jag tycker MOS är mycket bra. Det är stort och det finns bra matställen, har inte prövat och inte letat Thai, men övriga är bra. Känns som utomlands, har inte fått den känslan av andra gallerior i Sverige. Nytt och fräscht.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Odin:

Jobbigt men ja.

Ja om du har stor plånbok och vill ligga i helgen.

Ja

Se svar 2, många märkesbutiker.

Det finns både biografer och pubar

Hälsa honom.

Bara de inte har Louis Vuitton...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Jag tycker MOS är mycket bra. Det är stort och det finns bra matställen, har inte prövat och inte letat Thai, men övriga är bra. Känns som utomlands, har inte fått den känslan av andra gallerior i Sverige. Nytt och fräscht.

Då får det bli ett besök där!

Har hört att de har taskiga villkor för de som jobbar där, det borde väl dra ner priserna lite granna?:look_down:

MVH Tommy

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

Då får det bli ett besök där!

Har hört att de har taskiga villkor för de som jobbar där, det borde väl dra ner priserna lite granna?:look_down:

MVH Tommy

I Malmö har dom en grym galleria, strax före man åker över bron, jag å frugan var där när vi samtidigt skulle över till Danmark i somras!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Jag gillar inte mos.tråkiga butiker o mycket folk.ska jag åka till något innecentrum så brukar jag åka till Täby centrum. Det gillar jag.lätt med parkeringar,tror det är 2 eller 3 timmar gratis.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Dela på andra sajter

Tycker inte det är nåt speciellt. Asiatiska restaurangerna inga höjdare. Tycker nog Kista och Täby är bättre. Som Swedenfarang skrev så är vilken central Mall som helst i Thailand bättre.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev vilja:

Jag gillar inte mos.tråkiga butiker o mycket folk.ska jag åka till något innecentrum så brukar jag åka till Täby centrum. Det gillar jag.lätt med parkeringar,tror det är 2 eller 3 timmar gratis.

Ja Täby är också bra. Men visst kan det vara mycket folk i Täby också. Det är väl ganska nybyggt / renoverat?

Dela på andra sajter

Vart på besök där också, förstår inte vad som är så speciellt, restauranger o biografer.....knappast något nytt??

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev flebbe:

Tycker inte det är nåt speciellt. Asiatiska restaurangerna inga höjdare. Tycker nog Kista och Täby är bättre. Som Swedenfarang skrev så är vilken central Mall som helst i Thailand bättre.

Tycker inte om Kista men Täby är bra.

Dela på andra sajter

Ähh, va fan. Det är väl bara på stanna på Eurostop Arlandastad och gå in på Ica maxi och köpa fläskkarré för 39.90 så har ju svärmor fått ta del av svensk shoppingkultur :crazy: 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Vart på besök där också, förstår inte vad som är så speciellt, restauranger o biografer.....knappast något nytt??

Å så e det inte ens svenskar som äger det, tror det är engelsmän eller nått!

Dela på andra sajter

Blev inte så imponerad.  ... när man varit i Bangkok och Pattaya 

den enda behållningen var IMAX (fusk) - salongen

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Enis:

Blev inte så imponerad.  ... när man varit i Bangkok och Pattaya 

den enda behållningen var IMAX (fusk) - salongen

enis

Trodde du skulle jämföra med Gävle C.?

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

I Malmö har dom en grym galleria, strax före man åker över bron, jag å frugan var där när vi samtidigt skulle över till Danmark i somras!

Emporia ! Ganska bra innehåll och ett bra stopp om man ska flyga ifrån Kastrup, för mig själv ligger det bara några minuter bort och tycker väl helt ärligt att det inte innehåller så himla mycket mer än de övriga köpcentrumen som finns i stan

Dela på andra sajter

Varit med och byggt skrället.

Skall vara det fräckaste och kollast köpcentrat i Skandinavien.

Kedjornas flaggskeppsbutiker och häftig design.

Så visst kan det vara värt ett besök, men som redan nämnt, jämför man med vad vi sett i Bkk och Pattaya är det inget att imponeras av.

Dela på andra sajter

Iochmed att jag jobbar i Danderyd så blir det mest Täby centrum men kan även rekommendera nya handelsplatsen i Norrtälje. Ligger precis vid infarten till stan och dom har det mesta man kan tänka sig bland annat biltema, jula och stort Coop.

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Trodde du skulle jämföra med Gävle C.?

Han har ju Valbo köpcentrum att jämföra med. Norrlands största turistattraktion. :-)

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Han har ju Valbo köpcentrum att jämföra med. Norrlands största turistattraktion. :-)

Och där säljer Trasan kläder med thaianknytning!!!!

Måne

Dela på andra sajter

Annars tycker jag om Nacka Forum, lagom stor, lagom gammalt och nytt!

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Raggmunken:

Ähh, va fan. Det är väl bara på stanna på Eurostop Arlandastad och gå in på Ica maxi och köpa fläskkarré för 39.90 så har ju svärmor fått ta del av svensk shoppingkultur :crazy: 

Ica Maxi stängde i lördags. Nu får du åka ner till Märsta Centrum till ICA Kvantum.

Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev mooton:

Ica Maxi stängde i lördags. Nu får du åka ner till Märsta Centrum till ICA Kvantum.

Åfan, har dom klappat igen hela Eurostop också, för det var väl ICA Maxi som folk åkte dit för i första hand?

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Åfan, har dom klappat igen hela Eurostop också, för det var väl ICA Maxi som folk åkte dit för i första hand?

Ligger lite skräp kvar och hotellet.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...