Jump to content
IGNORERAD

Minskat intresse för husköp i Thailand.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Vi byggde ett litet enkelt men fint hus med mur och grind runt om för två sedan i Maha Sarakham. Jag sa, vi får väl ge bort det till någon släkting nu när du och barnen flyttar till Sverige?

Svaret var att vi får minst det dubbla av vad det kostade, tydligen redan dom som vill köpa det. Vi får väl se den dagen det händer :) 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    15

  • Chan2014

    13

  • Benjamas

    12

  • Nemo

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Min sambo säger att ska hon köpa hus så blir det av banken. Det kommer med jämna mellanrum ut hus som banken har löst in panten på när de inte har kunnat betalat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
45 minuter sedan, skrev Fredman:

Min sambo säger att ska hon köpa hus så blir det av banken. Det kommer med jämna mellanrum ut hus som banken har löst in panten på när de inte har kunnat betalat. 

Hej

Ett både bra och säkert sätt att köpa hus.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev leifen:

Ja tugget att du sponsrar din fru, har jag nog helt missuppfattat men så illa är nog inte min minnesbild av ditt skryt när du bjöd på ditt vin före det kom ut på marknaden och alla byråkratiska bekymmer ni hade.

Du närmast beskrev henne som en enkel normal thai utan egen verksamhet. Hon/ni/du hade bra visioner som du verkställde åt henne.

Nu har hon/ni lyckats och är fantastiskt bra. Grattis till det för det ger mervärde i ert goda liv.

 

Nu är du på ett öppet forum så har du direkta frågor till Benjamas så ska du använda PM funktionen. 

Benjamas är mycket mer karl än du och ljusår smartare ;)

Tror mej kunna se ett stänk av senil i ditt sätt, vet ärligt talat inte vad du surrar om, byråkratiska bekymmer känner jag igen men det andra vet i fan vad du fått ifrån förutom då det goda livet men det var ju du som myntade det.

Förvisso är det ett öppet forum men ordväxling stod ju oss imellan, så jag tycker det är lite märkligt att du kommer in och svarar för din oerhört smarta karl till kompis, för du är väl inte lika smart verkar det som, men jag kan naturligtvis ha fel.

 

Chan2014

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det skulle vi kanske klara ändå.

Mvh isan lover

 

Jag menade att man inte skulle behöva jobba nåt mer resten av livet, men ändå ha det bra.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev leifen:

Du har kanske inga riktiga vänner som man kan snacka ekonomi och investeringar med. ;) 

På plattan är det öppet med rådgivning och tips alla veckans dagar, även om man skäms över resultatet. 

 

Är väl annorlunda på potatohill 

 

 

Så även i Pastorns lilla Sakristia men med den skillnaden att det som sägs där stannar där och ingen behöver oroa sig för att senare bli citerad på tex MPR.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Benjamas:

Måste väl varit hos Drivern midsommar 2013 som du träffade mig.

Ja då hade jag bara varit här i 2 mån så rätt vilsen i Thailand, men nu efter att ha bott här sen dess så har jag lärt mig en del. Vet inte hur det är med dig men en normalbegåvad person hinner lära sig rätt mycket på 3,5 år och det tog inte lång tid att inse att en bomarknad med kanske 100 tusen beg bostäder till salu och med en rasande fart på nybyggnation så ska man hålla sig utanför.

Normal begåvad kan man ju alltid spekulera om, vidare kan man spekulera om erfarenhet, du nämner 3.5 år för egen del, hur många månader har du spenderat din tid i Thailand summerat, det finns en person här på forumet som oftast refererar till 30 års erfarenhet, men hur många månaders erfarenhet har denna ej namngivna person i bagaget, inte för jag vill visa mej på styva linan men jag har totalt 125 obrutna månader i Thailand förutom 4 dgr till HK 2007, vad jag vill ha sagt med detta är bl.a att om vi knyter till an till tråden talar jag av egen erfarenhet, köpte och ägde en fastighet i bolag i Pattaya som jag mot alla odds (dina) trots 10 000 tals fastigheter till salu och massiv nybyggnation fick såld, ingen större vinst men fick tillbaka min investering med lite plus, nu får vi spekulera vidare att alla kanske inte behöver tänka på kronor och ören utan har andra värderingar ang. vad man vill med sitt liv, trots min ganska långa obrutna tid i Thailand dyker det ständigt upp nya Aha upplevelse hur komplext livet i Thailand är trots att jag är ganska väl integrerad i det Thailändska samhället, möjligen för att jag tydligen inte besitter den normal begåvning i din värld, bara jämförelse vis hade det varit intressant att veta vad du baserar din erfarenhet på, det var inte alls för att raljera utan ärligt intresserad, t.ex mina frågor om vad har du för yrkesmässig bakgrund, vad sysslar din sambo med, vad är den rätta vägen att investera sitt liv i, sanningen är väl den vägen du valt kanske inte passar alla, att sitta på plattan  i HH och diskutera med andra Svenskar ger inget erfarenhet hur komplext det Thailändska samhället igentligen är, hade du haft lite minsta på fötterna så hade du kunnat bemöta istället för att skicka Leifen, du är totalt avsaknad av stake, snacka om karl för sin hatt.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Jag menade att man inte skulle behöva jobba nåt mer resten av livet, men ändå ha det bra.

 

Hej

Där är vi nog nästan, men jag har svårt att hålla mig lugn och har börjat jobba igen efter 2.5 år även fast jag inte behöver.

Planen var att sluta vid 55 år och den höll, men så kom någon med ett erbjudande och så är man igång igen.

Men jag har kommit överens om att bara jobba 6 månader om året från och med nästa år, april-september.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Chan2014:

Normal begåvad kan man ju alltid spekulera om, vidare kan man spekulera om erfarenhet, du nämner 3.5 år för egen del, hur många månader har du spenderat din tid i Thailand summerat, det finns en person här på forumet som oftast refererar till 30 års erfarenhet, men hur många månaders erfarenhet har denna ej namngivna person i bagaget, inte för jag vill visa mej på styva linan men jag har totalt 125 obrutna månader i Thailand förutom 4 dgr till HK 2007, vad jag vill ha sagt med detta är bl.a att om vi knyter till an till tråden talar jag av egen erfarenhet, köpte och ägde en fastighet i bolag i Pattaya som jag mot alla odds (dina) trots 10 000 tals fastigheter till salu och massiv nybyggnation fick såld, ingen större vinst men fick tillbaka min investering med lite plus, nu får vi spekulera vidare att alla kanske inte behöver tänka på kronor och ören utan har andra värderingar ang. vad man vill med sitt liv, trots min ganska långa obrutna tid i Thailand dyker det ständigt upp nya Aha upplevelse hur komplext livet i Thailand är trots att jag är ganska väl integrerad i det Thailändska samhället, möjligen för att jag tydligen inte besitter den normal begåvning i din värld, bara jämförelse vis hade det varit intressant att veta vad du baserar din erfarenhet på, det var inte alls för att raljera utan ärligt intresserad, t.ex mina frågor om vad har du för yrkesmässig bakgrund, vad sysslar din sambo med, vad är den rätta vägen att investera sitt liv i, sanningen är väl den vägen du valt kanske inte passar alla, att sitta på plattan  i HH och diskutera med andra Svenskar ger inget erfarenhet hur komplext det Thailändska samhället igentligen är, hade du haft lite minsta på fötterna så hade du kunnat bemöta istället för att skicka Leifen, du är totalt avsaknad av stake, snacka om karl för sin hatt.

 

Chan2014

 

Ja det kom ju från rätt "karl"102 (1).jpg102 (2).jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
58 minuter sedan, skrev Chan2014:

Normal begåvad kan man ju alltid spekulera om, vidare kan man spekulera om erfarenhet, du nämner 3.5 år för egen del, hur många månader har du spenderat din tid i Thailand summerat, det finns en person här på forumet som oftast refererar till 30 års erfarenhet, men hur många månaders erfarenhet har denna ej namngivna person i bagaget, inte för jag vill visa mej på styva linan men jag har totalt 125 obrutna månader i Thailand förutom 4 dgr till HK 2007, vad jag vill ha sagt med detta är bl.a att om vi knyter till an till tråden talar jag av egen erfarenhet, köpte och ägde en fastighet i bolag i Pattaya som jag mot alla odds (dina) trots 10 000 tals fastigheter till salu och massiv nybyggnation fick såld, ingen större vinst men fick tillbaka min investering med lite plus, nu får vi spekulera vidare att alla kanske inte behöver tänka på kronor och ören utan har andra värderingar ang. vad man vill med sitt liv, trots min ganska långa obrutna tid i Thailand dyker det ständigt upp nya Aha upplevelse hur komplext livet i Thailand är trots att jag är ganska väl integrerad i det Thailändska samhället, möjligen för att jag tydligen inte besitter den normal begåvning i din värld, bara jämförelse vis hade det varit intressant att veta vad du baserar din erfarenhet på, det var inte alls för att raljera utan ärligt intresserad, t.ex mina frågor om vad har du för yrkesmässig bakgrund, vad sysslar din sambo med, vad är den rätta vägen att investera sitt liv i, sanningen är väl den vägen du valt kanske inte passar alla, att sitta på plattan  i HH och diskutera med andra Svenskar ger inget erfarenhet hur komplext det Thailändska samhället igentligen är, hade du haft lite minsta på fötterna så hade du kunnat bemöta istället för att skicka Leifen, du är totalt avsaknad av stake, snacka om karl för sin hatt.

 

Chan2014

Hej

Enligt mig är nog just fastigheter och markaffärer det bästa och enklaste sättet att tjäna pengar på i Thailand, köpa billigt och sälja dyrare hur skulle man kunna förlora på det?

Är det lite trögt något eller några år så,är det bara att vänta och ha is o magen , det vänder igen.

Just jordbruksmark kan man ju dessutom höja värdet rejält på genom att dra fram bättre väg, borra efter vatten, dra fram ström eller plantera träd o.s.v, sen kan man ju dessutom bruka jorden medans man väntar på rätt tillfälle att sälja.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Ja det kom ju från rätt "karl"102 (1).jpg102 (2).jpg.

Tackar för din kommentar Stefan om den nu var riktad till mej, sen att du inte är karl av rätta virket vet jag ju sedan tidigare, förövrigt kan jag varmt rekommendera ett besök på plattan i Huahin.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Chan2014:

Tackar för din kommentar Stefan om den nu var riktad till mej, sen att du inte är karl av rätta virket vet jag ju sedan tidigare, förövrigt kan jag varmt rekommendera ett besök på plattan i Huahin.

Chan2014

 

Kommentarer överflödiga, du är en hycklande krake som saknar stake, som än inte vågat att publicera vår pm-konservation om min vinbeställning, Huahin besökte jag för 15 år sedan och det var ju inget ställe i min smak men det kan ju blivit bättre och det verkar ju att vara trevliga karlar där.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Kommentarer överflödiga, du är en hycklande krake som saknar stake, som än inte vågat att publicera vår pm-konservation om min vinbeställning, Huahin besökte jag för 15 år sedan och det var ju inget ställe i min smak men det kan ju blivit bättre och det verkar ju att vara trevliga karlar där.

Sanna mina ord, den där vin beställningen är något du har drömt om, är du igentligen vid gott sinne Stefan, hur är det ställt med dej, nog tjafsat om detta, det är glömt, du är känd för att vara långsint t.ex allt tjafs du haft och tar alla tillfälle i akt med Maitan, mej blir du där imot inte av med så lätt.

Vidare som du uttryckte dej vid ett senare tillfälle så blir det tyvärr inget lev. av vin för din del, vill du tvunget provsmaka får du vända dej till butik, så är det och nog tjafsat om det, glöm nu detta Stefan och gå vidare med dina positiva sidor.

Chan2014

Ändrades av Chan2014
tillägg
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev måne:

Man kan även köpa av en black släkting :waaaht:

Mycket praktiskt! 
Dels stöder man släkten. 

Dessutom får man någon som tar hand om huset som det vore deras eget. :big_smile:

Man blir en hjälte och kommer att få många fler anbud om bra affärer.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Chan2014:

Sanna mina ord, den där vin beställningen är något du har drömt om, är du igentligen vid gott sinne Stefan, hur är det ställt med dej, nog tjafsat om detta, det är glömt, du är känd för att vara långsint t.ex allt tjafs du haft och tar alla tillfälle i akt med Maitan, mej blir du där imot inte av med så lätt.

Vidare som du uttryckte dej vid ett senare tillfälle så blir det tyvärr inget lev. av vin för din del, vill du tvunget provsmaka får du vända dej till butik, så är det och nog tjafsat om det, glöm nu detta Stefan och gå vidare med dina positiva sidor.

Chan2014

 

Sanna MINA ord, en dag ska jag publisera vår pm-konversation och ta några dagars avstängning om min vinbeställning som du ej bemödade dig att skicka iväg och då lär det bli din mardröm när medlemmarna får se vad du är för en krake utan stake.:big_smile:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Chan2014:

Nu är det väl inte jag utan frun som håller på med detta, vidare kan man väl påstå att det har varit väldigt framgångsrikt så här långt för hennes del, och det är väl inte så illa pinkat, men det krävs rätt kreativt, en portion tur och hårt arbete för att nå dit, vad sysslar din egen sambo med förresten, om du vill raljera så ber jag dej vänligt och bestämt att göra det om mig personligen utan att blanda in min frus verksamhet här på forumet, nu tillbaka till kärnan och du har inte fattat ett dugg vad jag skriver, valet av boende form av väldigt personligt och det går väl inte att bara se allt svart/vitt, är man trygg i, sig själv, har rätt ekonomi, vet vad man vill är det väl inte fel att köpa ett boende, lika lite som det är fel att att kritiera någon för han hyr, allt behöver väl inte räknas i kronor och ören.

Vad sysslar du själv med och vad har du för bakgrund yrkesmässigt, har ju läst att du glider hem till Sverige över sommaren så du är tydligen en sådan där övervintrare, ryktet säger att du tydligen jobbar här i Thailand med någon support, men som sagt bara vad jag hört rykten vägen, tycker bara det hör till god ton att man klargör om man påstår något, då tänker jag närmast på "investera pengarna rätt", om du nu är så förbannat slipad som du påstår vore det väl väldigt intressant för forumets medlemmar att ta del av dina goda råd.

 

Chan2014

 

Grattis till att det går bra för er, kul när det händer bra saker för svenskar som vågar sig ut i världen.

 

Jag har också svårt att förstå varför en del verkar haka upp sig på att andra investerar som de vill med egna pengar.

Vill jag eller någon annan investera i ett hus eller vad som helst så är det väl inget bekymmer för någon annan? Visst finns det svenskar som gör just detta och råkar illa ut men det innebär ju inte att det händer alla. Jag är övertygad om att det finns massvis med hårt arbetande thailändskor som har valt partner med annat i åtanke än att endast lura till sig pengar genom att gifta sig med en farang. 

Visst kan man man satsa pengarna på något annat, hoppas att avkastningen betalar hushyran, och må gott. Bara att köra på, vissa av oss andra väljer att göra lite annorlunda pga diverse orsaker. Inget att tjafsa om ifall man frågar mig. Skulle det hända att jag blir utsparkad så borde jag redan blivit det då kåken är betald, då kommer ju ändå kåken någon dag gå till mina kids.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Sälj, då klarar ni ju er livet ut i Thailand. :)

 

Då måste han ge staten en andel, det vill han nog inte, facknissar brukar gärna se att andra betalar åt dem.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Jovisst, men nu gällde ju diskussionen hus. Lägenhet skulle inte jag heller köpa, då hyr jag i stället vilket jag har gjort större delen av mitt liv.

 

 

 

 

En condo är ju en av få saker som man som utlänning kan äga fullt ut i Thailand så det är i princip det enda jag skulle kunna tänka mig att köpa -  fast inte till de priser som de begär förstås. Sen finns det ju en hel del condo´s av typen "gated community" där man kan få ett hus med en liten täppa i samma koncept.

 

16 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Att det normalt sett nästan alltid har lönat sig att på lång sikt satsa pengar på boende, mark och fastigheter är nog något som i princip har gällt i hela världen. Och inte bara i Sverige.

Mvh

 

Hur kan det löna sig att investera i mark i Thailand som man inte kan äga utan antingen med en ibland nyckfull thaipartner eller ett komplicerat advokatupplägg i gråzonen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Sanna MINA ord, en dag ska jag publisera vår pm-konversation och ta några dagars avstängning om min vinbeställning som du ej bemödade dig att skicka iväg och då lär det bli din mardröm när medlemmarna får se vad du är för en krake utan stake.:big_smile:

55555

Nu plötsligt har man blivit någon VIP i dina ögon, tror forumets medlemmar skiter högaktningsfullt i mej och mina förehavanden, jag bryr mej inte för fem öre vad folk tycker, har du inte märkt det tidigare så är det dax du börjar tänka till, du var ju en av dom bidragande orsakerna till att Maitan tröttnade, mej får du inte bort lika lätt, bättre du fokuserar på dina trevliga mat inlägg.

Vad det gäller din s.k vin beställning har jag förklarat hur det låg till, därefter började du bli otrevlig så varför i helvete ska jag skicka vin till en krångel Pelle, eftersom du tydligen inte har fattat så förklarar jag en gång till, posten accepterade inte vätskor så det gick inte att skicka till dej, vidare ville du ha smakprov på samtliga sorter förpackat i pet-flaskor, vi har tyvärr inte den lösningen samt att jag tycker inte det låter så trevligt, i dag har vi helt annan logistik, har förpackning och använder oss av Nim express titta gärna in på fruns Facebook som är öppen (Gulve fruit wine) där finns bilder, billig och snabb frakt dörr till dörr, nu är det tyvärr för sent för din del, så det är bara att glömma och gå vidare, misstaget från min sida var väl att jag var för lat att informera dej eller möjligen glömde bort, blir lätt så när man är lite halv senil.

 

 

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

En condo är ju en av få saker som man som utlänning kan äga fullt ut i Thailand så det är i princip det enda jag skulle kunna tänka mig att köpa -  fast inte till de priser som de begär förstås. Sen finns det ju en hel del condo´s av typen "gated community" där man kan få ett hus med en liten täppa i samma koncept.

 

 

Hur kan det löna sig att investera i mark i Thailand som man inte kan äga utan antingen med en ibland nyckfull thaipartner eller ett komplicerat advokatupplägg i gråzonen?

 

För oss/mig handlade det inte om att det skulle löna sig ekonomiskt även om jag tror att det gör det. Vi bor i gated community "The Centro", sukhumvit 113 och betalar knappt 20k/år för all service och huset är på 162 m2 vill jag minnas. Sophämtning, 7 vakter, garden team som sköter om allt, klubbhus, pool etc. Endast en infart. Vi kollade runt en hel del innan vi hittade detta och tyckte båda det var även ett perfekt/tryggt ställe att ha barn på. Huset ligger långt in på området så där är tyst, kan sova med öppna fönster utan att bli störd av trafik eller annan skit om man nu vill det och det var ju ett lyft från tidigare boende i condos i olika stadsdelar. 

2020 beräknas skytrain vara klar på båda sidor om sukhumvit 113 samt en nyöppnad mall direkt när man kommer ut på Srinakarin rd. Kommer nog bli trevliga köer innan skytrain är klar men det ordnar sig nog till slut :-) Har varit med frugan i 9 år och nyckfull skulle jag knappast kalla henne, jag pallar inte med drama så det går bort direkt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Normal begåvad kan man ju alltid spekulera om, vidare kan man spekulera om erfarenhet, du nämner 3.5 år för egen del, hur många månader har du spenderat din tid i Thailand summerat, det finns en person här på forumet som oftast refererar till 30 års erfarenhet, men hur många månaders erfarenhet har denna ej namngivna person i bagaget, inte för jag vill visa mej på styva linan men jag har totalt 125 obrutna månader i Thailand förutom 4 dgr till HK 2007, vad jag vill ha sagt med detta är bl.a att om vi knyter till an till tråden talar jag av egen erfarenhet, köpte och ägde en fastighet i bolag i Pattaya som jag mot alla odds (dina) trots 10 000 tals fastigheter till salu och massiv nybyggnation fick såld, ingen större vinst men fick tillbaka min investering med lite plus, nu får vi spekulera vidare att alla kanske inte behöver tänka på kronor och ören utan har andra värderingar ang. vad man vill med sitt liv, trots min ganska långa obrutna tid i Thailand dyker det ständigt upp nya Aha upplevelse hur komplext livet i Thailand är trots att jag är ganska väl integrerad i det Thailändska samhället, möjligen för att jag tydligen inte besitter den normal begåvning i din värld, bara jämförelse vis hade det varit intressant att veta vad du baserar din erfarenhet på, det var inte alls för att raljera utan ärligt intresserad, t.ex mina frågor om vad har du för yrkesmässig bakgrund, vad sysslar din sambo med, vad är den rätta vägen att investera sitt liv i, sanningen är väl den vägen du valt kanske inte passar alla, att sitta på plattan  i HH och diskutera med andra Svenskar ger inget erfarenhet hur komplext det Thailändska samhället igentligen är, hade du haft lite minsta på fötterna så hade du kunnat bemöta istället för att skicka Leifen, du är totalt avsaknad av stake, snacka om karl för sin hatt.

 

Chan2014

Antal månader utan avbrott 55555

Du tror verkligen att du e nåt lr hur?

Vad jag sett är du bara en av dom otrevligaste jvlarna på forumet som alltid bråkar med nån men du är välkommen till HH så kan vi snacka karl för sin hatt mellan 4 ögon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

En condo är ju en av få saker som man som utlänning kan äga fullt ut i Thailand så det är i princip det enda jag skulle kunna tänka mig att köpa -  fast inte till de priser som de begär förstås. Sen finns det ju en hel del condo´s av typen "gated community" där man kan få ett hus med en liten täppa i samma koncept.

 

 

Hur kan det löna sig att investera i mark i Thailand som man inte kan äga utan antingen med en ibland nyckfull thaipartner eller ett komplicerat advokatupplägg i gråzonen?

Hej

Det är min fru som satsar på mark och fastigheter i Thailand precis som Chan2014 fru.

Jag får inte äga något i Thailand så jag tjänar mina pengar i Sverige.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Sanna MINA ord, en dag ska jag publisera vår pm-konversation och ta några dagars avstängning om min vinbeställning som du ej bemödade dig att skicka iväg och då lär det bli din mardröm när medlemmarna får se vad du är för en krake utan stake.:big_smile:

Jag tror du övervärderar detta pm något. De flesta medlemmarna på mpr skiter gissningsvis fullständigt i vem som hade rätt i denna historia som du ältar när tillfälle ges.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...